مهیج‌ترین تفریح‌ها در یالیکاواک، بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
مهیج‌ترین تفریح‌ها در یالیکاواک، بدروم

یالیکاواک یک استراحتگاه آرام و سرزنده است که در ساحل شمال غربی شبه جزیره بدروم واقع شده است. همچنین یالیکاواک یکی از جاهای بسیار محبوب در سفر با تور بدروم است که به خاطر سواحل زیبا، محیط آرام‌تر از بدروم، آب و هوای دلپذیر و زیرساخت‌های کافی، بعد از شهر بدروم مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرد. به علاوه آسیاب‌های بادی که از بازدیدکنندگان در ورودی استراحتگاه استقبال می‌کنند، مناظر پانوراما در هر غروب خورشید و آب‌های شفاف آن، یالیکاواک را به مقصدی محبوب برای تعطیلات در شبه جزیره بدروم تبدیل کرده است. یالیکاواک نه تنها زیر ساخت‌ها و امکانات توریستی کاملی دارد بلکه برای مردم محلی نیز انتخابی محبوب برای زندگی بوده و در کنار بخش توریستی زندگی محلی را هم در خود جای داده که بر جذابیت‌های فرهنگی آن افزوده است.

 

ساحل یالیکاواک

ساحل Yalikavak استراحتگاه ساحلی زیبایی است که در اطراف خلیجی در شبه جزیره کودور امتداد دارد. برای استراحت در سواحل شنی و گشت و گذار در غرفه‌های بازارهای محلی به اینجا بیایید. در رستوران‌های سنتی و منحصر به فرد غذا بخورید یا از تماشای غروب باشکوه خورشید لذت ببرید. ساحل یالیکاواک که از قرون وسطی مسکونی بوده و زمانی بندر ماهیگیری مهمی بود، ترکیبی دیدنی از جذابیت‌های سنتی و امکانات رفاهی مدرن را ارائه می دهد. شما در اطراف این ساحل می‌توانید اقامت داشته باشید و هم به راحتی در آن گشت و گذار کرده و به همه امکانات مورد نیازتان دسترسی داشته باشید.

 

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری بدروم

ساحل یالیکاواک

ساحل بدروم

منظور از ساحل بدروم، ساحل مرکزی بدروم است. مکانی برای استراحت و لذت بردن از مناظر وسیع شبه جزیره بدروم و صرف غذای محبوب ترکی در رستوران‌های کنار آب. ساحل بدروم یک ساحل نازک و سنگریزه است که در اطراف خلیجی در سمت شرق شهر قرار دارد. یکی از بزرگ‌ترین دارایی‌های آن نزدیکی به مرکز شهر بدروم، هتل‌ها و جاذبه‌های اصلی است. بنابراین اگر تصمیم گرفتید با کمی ماشین سواری از یالکاواک دور شوید باید رفتن به ساحل بدروم و همچنین بازدید از مرکز شهر آن در فهرست کارهای ضروری شما باشد.

ساحل بدروم

Pirates Inn Cactus Aquapark

پارک آبی Pirates Inn Cactus Aquapark یک مرکز سرگرمی بسیار جذاب و دوست داشتنی است که می‌توانید تمام روز خود را با فعالیت‌های سرگرم کننده و هیجان انگیزی که برای خانواده، کودکان، دوستان و همه گروه های سنی جذاب و مناسب است، سپری کنید. این پارک آبی در خلیج تیلکی کیک قرار دارد و مساحتی معادل ۴۵۰۰ متر مربع را پوشش می‌دهد. شما ۹ سرسره مختلف، استخر بازی امن کودکان، استخر شنا، بازی های استخری، ایروبیک، مسابقات پر از انیمیشن و آرامش و تراس های آفتابگیر را در این مجموعه گسترده در دسترس خواهید داشت. همچنین قدرت آب را با Navigatour در مجموع ۵۳۴ متر سرسره آبی، جلوه‌های نور طبیعی در چاله تاریک و هیجان رها شدن از طبقه سوم روی سرسره موج را تجربه کرده و از آن لذت خواهید برد. بنابراین اصلا فرقی نمی‌کند که در سفری خانوادگی هستید یا ماه عسلی رویایی، رفتن به اینجا باید در برنامه تفریحی شما باشد.

 

معرفی ۸ تا کلاب شبانه عالی در بدروم

Pirates Inn Cactus Aquapark

  • ساعت کار: این پارک بین ۱ ژوئن تا ۳۰ سپتامبر، از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۸ باز است.
  • آدرس: Gökçebel Mah. Tilkicik Cad. No:77-B, Yalikavak, Bodrum

 

آسیاب‌های بادی

آسیاب‌های بادی به خودی خود تفریح خاصی محسوب نمی‌شوند اما قرار گرفتن آن‌ها بر روی تپه و در سواحل باعث شده که مناظر دیدنی جذابی به وجود بیاورند که هم دیدنی باشد و هم برای عکاسی مناسب باشند. این آسیاب‌های بادی سنگی و قدیمی یکی از جاذبه‌های یالیکاواک محسوب می‌شود که نشان می‌دهد در قدیم این تفرجگاه به خاطر بادهایش مورد توجه بوده است. اگر به دنبال فعالیتی آرام و به دور از شلوغی بودید به سمت این آسیاب‌ها قدم بزنید و در کنارشان عکس‌های زیبا بگیرید. مخصوصا آسیاب‌های بادی روی تپه‌ها عموما مناظر زیبایی از زمین‌های اطرافشان هم ارائه می‌دهند.

آسیاب‌های بادی

روستاهای اطراف

روستاهای دوست داشتنی مختلفی در اطراف یالیکاواک وجود دارد که ارزش دیدن و کاوش را در فاصله کمی از مرکز شهر دارند. روستای ساندیما یکی از محبوب‌ترین روستاهای یالیکاواک است که بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند از طریق این روستا فعالیت‌های پیاده روی و راه‌پیمایی انجام دهند. همچنین یکی دیگر از روستاهایی که ارزش بازدید را دارد، روستای گریس است که  به خاطر خانه‌های روستایی جالب و مناظر نفس گیرش به ویژه در زمان غروب آفتاب معروف است. گشت و گذار در قسمت‌های آرام روستایی هم فرصت استراحت و تمدد اعصاب را می‌دهد و هم تجربه فرهنگی جذابی از کاوش در زیبایی‌های طبیعی و زندگی مردم بومی ارائه می‌دهد.

 

تفریحاتی که در تور بدروم می‌توان تجربه کرد

یالیکاواک

یالیکاواک مارینا

یالیکاواک مارینا یکی از بخش‌های تفریحی و تجاری جذابی است که با بخش‌ها و امکانات متنوعی از بازدیدکنندگان خود استقبال می‌کند. در واقع یالیکاواک مارینا دارای یک مرکز خرید در فضای باز، رستوران‌های لذیذ، بارها، کافه‌ها، کلوپ‌ها، مکان‌های تفریحی، هتل‌های لوکس بین‌المللی برنده جوایز است که شامل هتل ساحلی یالیکاواک مارینا و بوتیک هتل یالیکاواک مارینا، مرکز اسپا و تناسب اندام و انواع مختلف دیگری می‌شود. همچنین این قسمت ساحلی مرکز بسیاری از فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی و جشن‌ها نیز هست.

یالیکاواک مارینا

  • آدرس: Merkez dist. Cokertme Str. Yalikavak, Bodrum

 

سفرهای قایق سواری

سفر با قایق در امتداد خط ساحلی خیره کننده سواحل شبه جزیره بدروم یکی از بهترین کارهایی است که هر مسافری می‌تواند در بدروم انجام دهد. سواحل بدروم با صخره‌های دندانه دار و درختان درخشان و همچنین در مقابل دریای شفاف و فیروزه‌ای رنگ از نظر ترکیب رنگی بسیار غنی و چشم نواز است. قطعا با بازدید از خلیج های مختلف با قایق، سواحل زیبایی را کشف و تجربه خواهید کرد. به خصوص که راهنمایان تور به شما خواهند گفت که کجا می‌توانید با خیال راحت به داخل آب‌های شفاف کریستالی بپرید و شنا و غواصی کنید. در این اکتشاف جذاب به مقدار زیادی ماهی و سایر موجودات دریایی برخورد می‌کنید، و وقتی به کشتی برگردید در حالی که از آفتاب لذت می‌برید، با نور گرم آن خشک خواهید شد. سفر دریایی با قایق برای تمامی سنین و گروه‌ها مخصوصا خانواده‌ها مناسب بوده و تقریبا کسی نیست که واقعا از آن لذت نبرد.

 

ریزورت ساحلی ۵ ستاره کایا پالازو در بدروم

سفرهای قایق سواری

جاذبه‌های اصلی

همچنین می توانید یک روز را برای دیدن مناظر محبوب و مکان های تاریخی شبه جزیره بدروم، از جمله آسیاب های بادی بدروم روی تپه های بین گومبت و مرکز بدروم، مقبره هالیکارناسوس، قلعه سنت پتر بدروم و موزه باستان شناسی زیر آب، دروازه میندوس و یک آمفی تئاتر باستانی در مرکز بدروم و ویرانه های پداسا صرف کنید، کلی بگردید و عکس بگیرید و در تاریخ کاوش کنید. اگرچه تمامی آن‌ها در یک روز شاید مقدور نباشد اما می‌توانند شما را برای دو سه روزی سرگرم کنند.

تورهای روزانه و گشت و گذار

برای کسانی که نمی‌خواهند تعطیلات‌شان در یالیکاواک را همچون یک روز معمولی در هتل بگذرانند، شرکت در تورهای روزانه و گشت و گذار یکی از بهترین گزینه‌ها برای تجربه و لذت بردن از مناظر خیره کننده و زیبایی‌های طبیعی، دریای فیروزه‌ای، مکان‌های تاریخی و جذابیت‌های شبه جزیره بدروم است. انواع سفرهای روزانه با قایق، دوچرخه سواری، سافاری آفرود ۴×۴، سافاری چهارچرخ و باگی، غواصی، سفرهای یک روزه به افسوس، پاموکاله و دالیان پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین گشت و گذارها و تورهای روزانه از بدروم هستند. سافاری اسب یا اسب سواری نیز یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های ورزشی در فضای باز در بدروم است. با این گشت و گذار عالی همراه با جنگل‌های کاج همراه با مناظر باشکوه، تجربه بی‌نظیری خواهید داشت.

 

بهترین مکان‌های خرید سوغاتی در بدروم

چه چیزی بخریم؟

برای خرید از بازارهای روباز، سوپرمارکت‌ها، مغازه‌های عتیقه‌فروشی و صنایع دستی گرفته تا فروشگاه‌های دوست‌داشتنی در یالیکاواک گزینه‌های متنوعی را پیدا خواهید کرد. جواهرات، چرم، فرش، قالیچه، پوشاک، لوازم سنتی، لباس‌های اصیل و اقلام دست‌ساز و همچنین سوغاتی‌های زیبا (محصولات مربوط به آسیاب بادی بسیار پرطرفدار هستند) از محبوب‌ترین چیزهایی هستند که در یالیکاواک خریداری می‌شود. همچنین بازار یالیکاواک واقع در یالیکاواک مرکزی مکانی عالی برای خرید است. همچنین یک مرکز خرید بزرگ مغازه های لوکس را در خود جای داده هم در دسترس است که برای برند دوستان، خرید دلچسبی را تدارک دیده است. علاوه بر این، می‌توانید از بازارهای خیابانی در شبه جزیره بدروم دیدن کنید و انواع کالاها، میوه‌ها و سبزیجات تازه و همچنین لباس‌های برند و غیره را بیابید.

بدروم

در بیرون چه غذاهایی بخوریم؟

می‌توانید غذاهای دریای اژه و مدیترانه و همچنین غذاهای اصیل ترکی و طعم دریا را در تعداد زیادی رستوران و کافه در امتداد مرکز شهر و تفرجگاه ساحلی یالیکاواک تجربه کرده و لذت ببرید. ماهی تازه صید شده در یالیکاواک بسیار محبوب است و مزه‌های سنتی با ماست، بادمجان، فلفل، گوجه فرنگی و زیتون، مربای ترنج، کدو حلوایی شکم پر، کباب ترکی و انواع غذاهای دریایی از غذاهای محبوبی هستند که می‌توانید در یالیکاواک بچشید. غذاخوری Havva Ana که به خاطر صبحانه و شیرینی‌هایش معروف است، هم در میان ساکنان یالیکاواک و هم در بین بازدیدکنندگان خارجی بسیار محبوب است. باید پای کدو تنبل را با عسل امتحان کنید و برای کسانی که غذاهای گوشتی دوست دارند، می‌توانیم کاواکلی کوفته‌سیسی (کوفته‌های کبابی) را توصیه کنیم.

 

۷ رستوران برتر غذاهای دریایی در بدروم

چگونه به یالیکاواک برویم؟

یالیکاواک در ساحل شمال غربی شبه جزیره بدروم واقع شده و حدود ۱۸.۵ کیلومتر از مرکز بدروم، و ۵۲.۵ کیلومتر از فرودگاه بدروم میلاس فاصله دارد.

  • رسیدن به یالیکاواک از فرودگاه بدروم میلاس

شاتل فرودگاهیدلموس بین فرودگاه میلاس بدروم و مرکز شهر بدروم در رفت و آمد است. دنبال کردن مسیر Guvercinlik، جاده توربا و ترمینال اتوبوس بین شهری بدروم در مرکز بدروم، حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد و هزینه آن ۲۳ لیر است و برای رفتن به یالیکاواک از مرکز شهر بدروم باید از تاکسی یا دلموس (مینی بوس) استفاده کنید. سفر با این مینی‌بوس‌ها حدود ۲۵ دقیقه طول می‌کشد. همچنین کرایه تاکسی از مرکز شهر بدروم به یالیکاواک حدود ۹۵ لیر و از فرودگاه بدروم تا یالیکاواک حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ لیر است.

یالیکاواک

  • شاتل خصوصی

این بهترین، ارجح‌ترین، راحت‌ترین، ایمن‌ترین و سریع‌ترین گزینه برای رسیدن به یالیکاواک از فرودگاه بدروم است. به خصوص اگر یک گروه یا یک خانواده با بچه‌ها هستید یا چمدان‌ های زیادی با خود دارید، ما به شدت ترانسفر خصوصی را توصیه می‌کنیم. آن‌ها با نرخ ثابت، انتقال راحت و ایمن به هتل شما در یالیکاواک ارائه می‌دهند.

شاتل فرودگاهی

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران