ورزش‌ و طبیعت‌گردی در سفر به بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
ورزش‌ و طبیعت‌گردی در سفر به بدروم

در سفر با تور بدروم شما می‌توانید انواع و اقسام فعالیت‌ها و تجارب را از خرید، گردش و کاوش کسب کنید. اگر عاشق ورزش در فضای باز و فعالیت‌های طبیعت‌گردی هستید، انواع مختلفی از فعالیت‌های ورزشی و طبیعت‌گردی در بدروم نظیر تورهای پیاده‌روی، صعود، دوچرخه سواری و دوچرخه کوهستان، سافاری آف‌رود، سافاری کواد و باگی، اسب سواری و چیزهای بیشتر در دسترس قرار دارند. ما در اینجا فعالیت‌های جذاب و ماجرایی در تور در سفر به بدروم را بررسی می‌کنیم.

 

سافاری آف‌رود

سافاری 4 × 4 آف‌رود و یا همان خارج از جاده، یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های ورزشی فضای باز در بدروم است. علارغم این که تابستان‌های بدروم شرجی و گرم است، اما سواری با این ماشین‌ها به شدت هیجان‌انگیز و به یادماندنی است. بدروم دارای طبیعتی منعطف و متنوع است. شما با این ماشین‌ها می‌توانید از سفر در جاده‌های خاکی و پر گرد و غبار تا جاده‌های سنگ فرش شده و تمیز، هر قسمت که خواستید برانید و امتداد شبه جزیره بدروم را همراه با دوستان و فامیل با این ماشین‌ها طی کنید. به لطف این ماشین‌ها که راندن آن‌ها برخلاف ظاهرشان آنچنان سخت هم نیست به شما فرصت کشف مناظر بسیار زیبایی از طبیعت سرسبز و آبی دریا را می‌دهد. معمولا به دلیل سرعت و راندن در مسیرهای ناهمواری که باعث تکان‌های شدید می‌شود، این تورها را به خانواده‌های دارای فرزند کوچک توصیه نمی‌کنند.

سافاری کواد و باگی

موتورهای چهار چرخ باگی یکی از فعالیت‌های محبوب فضای باز در سراسر دنیا است که در سال‌های اخیر در گوشه و کنار دنیا توانسته علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کند. در شبه جزیره بدروم نیز شما می‌توانید در گروه‌های دو نفره با این موتورها داخل بدروم و اطراف آن را بگردید و در مناطق حاشیه از زندگی سنتی و روستایی مردم دیدن کنید. طبیعت زیبا و رنگی و تلفیق جنگل و دریا در طی این سافاری صحنه‌های زیبا و دیدنی جذابی را به شما تقدیم می‌کند. بنابراین دوربین‌تان را فراموش نکنید و در طی گردش برای صفحه اینستاگرام‌تان عکس‌های فوق‌العاده‌ای بیاندازید.

 

بهترین مکان‌های خرید سوغاتی در بدروم

سافاری اسب سواری

اسب سواری یا سافاری اسب‌رانی یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های فضای باز در بدروم است. تورهای سافاری اسب در بدروم معمولا به صورت ۲ جلسه در روز انجام می‌شود و هر جلسه حدود ۳ ساعت طول می‌کشد. جلسه صبحگاهی حدود ساعت ۱۰ آغاز شده و جلسه بعد از ظهر حدود ساعت ۱۶ آغاز می‌شود. در طول هر کدام از این تورها شما می‌توانید حدود ۱:۱۵ دقیقه اسب‌سواری کنید. شما از هتل خود به کلوپ سواری منتقل خواهید شد که تقریبا ۲۰ دقیقه با مرکز شهر بدروم فاصله دارد. هنگامی که به منطقه سوارکاری رسیدید، یک جلسه توجیهی ۱۵ دقیقه‌ای درباره مسیر تور شامل کلیه دستورالعمل‌های لازم برای سوارکاری و ایمنی دریافت خواهید کرد. در طول سافاری اسب خود، از زیبایی‌ها، طبیعی و شگفت‌انگیز شبه جزیره بدروم، می‌توانید از مسیرها، جاده‌ها و رودخانه‌های جنگل‌های کاج لذت ببرید. راهنماهای حرفه‌ای شما را همراهی می‌کنند و در صورت نیاز به کمک، همیشه در کنار شما خواهند بود. در پایان تور، شما به هتل خود برخواهید گشت.

 

معرفی ۸ کافه‌ی عالی در بدروم

دوچرخه سواری کوهستانی

بدروم، یکی از زیباترین شهرهای ترکیه برای دوچرخه سواری است. دوچرخه سواری در کوهستان یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های ورزشی در فضای باز در بدروم هستند. گشت و گذار در شبه جزیره بدروم با چشم اندازهای خیره‌کننده و طبیعت منطقه همراه با رکاب زدن، یکی از بهترین راه‌ها برای لذت بردن و کشف زیبایی‌های طبیعی بدروم است. از خوبی‌های این ورزش این است که محدودیت سنی آن کم بوده و همراه نوجوانان هم می‌توان به طبیعت‌گردی و کاوش پرداخت. علاقه‌مندان به عکاسی معمولا از این فرصت برای شکار صحنه‌های زیبا و رصد طبیعت چشمگیر منطقه استفاده می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید عکس‌های زیبا بگیرید و یا صفحه اینستاگرام‌تان را متحول کنید دوربین‌ و یا گوشی‌تان را همراه خود ببرید.

صعود در دره اسلیپ

دره اسلیپ، Sleep Valley یا (Uyku Vadisi به زبان ترکی) مسیر بسیار زیبا و دل‌انگیزی برای صرف یک روز ملس در شبه جزیره بدروم است. در واقع این شهر به دلیل طبیعت دیدنی و جذاب، کوه نوردی و فرصت‌های پیاده روی، غار Gokceler و ماهی‌های ماهی قزل آلای خوشمزه مشهور است. دره اسلیپ هچون یک مسیر طبیعی به طول ۳۰ کیلومتر کشیده شده است. برای رسیدن به دره، در جاده میلاس-بدروم، به سمت "گوکلر" به سمت چپ بپیچید و بعد تا حدود ۱ کیلومتر به حرکت خود ادامه دهید. از روستای Gokceler شما می‌توانید به دره اسلیپ برسید. دره و غار گوکچِلر از محبوب‌ترین دیدنی‌ها برای گردشگران و دوستداران طبیعت است. برای مسافران دو مسیر وجود دارد. مسیر اول پیاده‌روی و طبیعت‌گردی از طریق دره اسلیپ است که می‌تواند از طریق مزرعه قزل‌آلا ادامه یابد. جاده در اینجا اغلب توسط جریانات آبی قطع می‌شود و کوهنوردان باید از رودخانه عبور کنند.

 

راهنمای سفر انفرادی به بدروم

۱۵ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران