معرفی سایت‌‌های غواصی بدروم برای گردشگران

جاذبه‌های گردشگری بدروم
معرفی سایت‌‌های غواصی بدروم برای گردشگران

بدروم، شبه جزیره‌ای با تنوع زیستی و طبیعی فراوان است که بخش عظیمی از این تنوع را مدیون زیستگاه‌های دریایی، غارها و صخره‌های آبی، کشتی‌های غرق شده در اعماق آب و حتی یک هواپیمای غرق شده در قلب دریا است که با گذشت سال‌ها هر یک به تنهایی به خانه‌ای امن برای موجودات جذاب دریایی تبدیل شده‌اند. به همین جذابیت‌های نهفته در آبی بی کران دریای این منطقه است که غواصی در بدروم در لیست ماجراجویی‌های محبوب برای گردشگران قرار گرفته است.

غواصی در آب های شفاف بدروم تجربه یک لذت مطلوب منحصر به فرد است که هم می‌توانید به عنوان فعالیتی تفریحی در تور بدروم روی آن حساب باز کنید و هم به عنوان یک فرصت آموزشی برای یاد گرفتن اصول و قواعد غواصی از برترین اساتید ترکیه و حتی کسب مدرک معتبر غواصی.

 

بازدید از جاذبه‌های باستانی زیر آب

ویژگی‌های جغرافیایی و آب و هوایی شبه جزیره بدروم در کنار افزایش روز افزون آمار گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند، سبب شده تا سایت‌های شیرجه فراوانی در این منطقه شکل بگیرد که بیشترشان با مربیان با تجربه و تجهیزات مناسب از شما میزبانی خواهند کرد.

 

 بهترین زمان سفر به بدروم چه ماه‌هایی از سال است؟

بدروم

 

با این حال سازمان میراث فرهنگی ترکیه، استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای را برای سایت‌های غواصی که در نزدیکی ویرانه‌های باستانی مدفون شده زیر آب فعالیت می‌کنند، تنظیم کرده است. اگر شما خوش شانس باشید و به درستی برنامه‎ریزی کنید می‌توانید با تورهای غواصی راهی بازدید از کشتی‌های زیر آب و سازه های باستانی قدیمی منطقه شوید.

 

سایت‌ های غواصی در بدروم

  • غواصی در غرب بدروم

در حال حاضر حدود بیست مکان که در حد فاصل جزیره اوراک و جزایر سنگی غرب کارگا واقع شده‌اند، به گردشگران بدروم خدمات آموزشی و تفریحی غواصی ارایه می‌کنند. بیشتر این سایت‌های غواصی با داشتن صخره‌ها، دیوارها و امکانات دیگر، فضای مناسبی برای تجربه غواصی تازه‌کارها فراهم کرده اند.

 

غواصی در بدروم

 

  • غواصی در شرق بدروم

سایت‌های غواصی بیشتری در حوالی منطقه کارائادا یا جزیره سیاه قرار دارند که در شرق بدروم واقع شده‌اند. این منطقه دارای جزایر پوشیده از درخت و سرسبزی است که خلیج‌های زیبایی را شکل داده‌اند. برای غواصی در این سایت ها، لازم است با قایق های کروز غواصی، راهی منطقه مورد نظر شوید.

سپس، مربیان راهنما شما را برای آغاز غواصی در این منطقه هدایت خواهند کرد. شاید غواصی در شرق بدروم کمی دشوارتر از غرب آن باشد، اما در این منطقه می‌توانید علاوه بر سازه‌های باستانی به جای مانده در زیر آب، ماهی‌های کوچک رنگارنگ، لاک پشت‌های کوچک و بزرگ و حتی دلفین‌های زیبا را هم ببینید.

 

غواصی در بدروم

 

  • غواصی در خلیج Kaçakçı

یکی دیگر از مکان‌های مطلوب غواصی در بدروم، خلیج Kaçakçı نام دارد. در قسمت پشتی این خلیج، مکان مناسبی برای غواص های مبتدی فراهم شده است تا بتوانند در کنار غواصان پیشرفته به طور یکسان در عمق پنج تا ۳۰ متری آب غواصی کنند. در این بهشت پنهان بدروم، اختاپوس‌ها، مارهای آبی و بسیاری دیگر از گونه های آبزی منطقه را خواهید دید که در کنار شما در حال تردد در زیر آب هستند.

 

 گشت و گذار خاطره‌انگیز در بدروم

غواصی در بدروم

 

  • غواصی در غار حباب بدروم

غار حباب معروف به Karaada Bubble یک منطقه غواصی در بدروم است که از نظر درجه سختی غواصی در آن می‌توان گفت که تا حدودی برای مبتدیان دشوار است. غواصان این منطقه برای لذت بردن از طبیعت بکر غار حباب به عمق ۱۲ متری رفته و سپس وارد غار می‌شوند و چهار متر بعد از سوی دیگر آن از غار خارج خواهند شد.

 

 ۷ رستوران برتر غذاهای دریایی در بدروم 

غواصی در بدروم

 

  • جزیره Kargı

جزیره Kargı یکی از دور دست ترین مکان‌هایی است که می‌توانید برای شیرجه و غواصی در بدروم انتخاب کنید. البته به خاطر داشته باشید این محدوده، یکی از سخت‌ترین محدوده‌های غواصی نیز هست و تنها در صورتی می‌توانید در آن‌جا ماجراجویی کنید که غواص ماهری باشید. شدت جریان آب در این منطقه بسیار زیاد است و شما برای غواصی قرار است تا عمق ۳۰ متری و حتی ۳۵ متری آب دریا پیشروی کنید. پس بهتر است بی‌گدار به آب نزنید.

 

غواصی در بدروم

 

  • غواصی در مغروقه‌های بدروم

سه مغروقه شامل یک هواپیمای نظامی، کشتی گارد ساحلی و نفتکش قدیمی ترکیه هم این روزها به سایت‌های غواصی بدروم اضافه شده‌اند که تجربه غواصی در آن‌ها جیزی شبیه به فیلم‌های سه بعدی ماجراجویی در آمریکای شمالی است.

  • نفتکس قدیمی ترکیه: نفتکش ۱۷ متری که در گذشته به نیروی دریایی ترکیه تعلق داشت، اکنون به یک سایت غواصی تبدیل شده که تنها از غواصان پیشرفته و حرفه‌ای میزبانی می‌کند. این تانکر در عمق ۳۶ متری آب جای دارد. زیبایی این منطقه غواصی آن را به محلی محبوب برای عکاس‌های دریایی تبدیل کرده است. حین غواصی در این منطقه خودتان را برای دیدن اختاپوس ها، ماهی‌های مرکب و مارماهی ها آماده کنید.

 

۹ هتل برتر بدروم که در سفر به این شهر می‌توانید بهترین اقامت‌ها را در آنها داشته باشید

غواصی در بدروم

 

  • هواپیمای نظامی: هواپیمای متعلق به ناو هواپیمابر DAKOTA C47 ناو سابق نظامی ترکیه، در عمق ۲۵ متر تا ۲۸ متری آب نهفته است. این هواپیمای غرق شده اکنون به یک سایت غواصی برای گردشگران با درجه مهارت مبتدی و متوسط تبدیل شده است. هنگام غواصی در این منطقه ممکن است شانس دیدار با عقرب ماهی، ماهی تن، باراکودا و مارماهی را هم داشته باشید

 

۶ مکان عالی در بدروم برای خوردن بهترین صبحانه‌ با چشم‌اندازی عالی از شهر

غواصی در بدروم

 

  • کشتی گارد محافظ ساحلی: کشتی گشت گارد محافظ ساحلی، یک سازه آبی بزرگ است که ۲۹ متر طول و ۱۷ متر عرض دارد. برای غواصی در این جا باید خودتان را به عمق ۱۸ تا ۲۶ متری دریا برسانید اما شیرجه زدن در این سایت، کار کاملا آسانی برای غواص‌های مبتدی است. علاوه بر این، در این منطقه می‌توانید انتظار دیدن هشت پاهای بزرگ را هم داشته باشید.

 

۰۹ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران