آشنایی با موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
آشنایی با موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

بدروم یکی از زیباترین شهرهای توریستی در کشور ترکیه محسوب می‌شود. این شهر زیبا به دلیل داشتن سواحل بکر و خوش منظره توانسته توجه بسیاری از توریست‌ها را به خود جلب کند. به همین دلیل اغلب افراد بدروم را فقط با سواحل منحصر به فرد آن می‌شناسند. در حالی که تور بدروم علاوه بر تفریحات آبی دارای جاذبه‌های گردشگری تاریخی و دیدنی بسیار زیادی است. یکی از این مکان‌ها که شاید نام آن به گوش کمتر کسی خورده باشد موزه باستان شناسی زیر آب است. اگر شما نیز تصمیم گرفته‌اید تا سفر به بدروم با تور ترکیه را در برنامه‌های بعدی گردشگری خود قرار دهید همراه ما باشید تا با این مکان زیبا آشنا شوید.

 

موزه باستان شناسی زیر آب بدروم (Museum of Underwater Archaeology)

موزه باستان شناسی زیر آب بدروم یکی از دیدنی‌ترین موزه‌هایی است که می‌توان در این شهر از آن دیدن کرد. همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد در این مکان به معرفی ابزارآلات و هر آنچه که مربوط به دنیای زیر آب پرداخته شده است. موزه باستان شناسی زیر آب از ۱۴ قسمت مختلف تشکیل شده است. هر یک از این قسمت‌ها دارای جاذبه‌های خاص خود بوده و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد. اگر به تاریخچه نیروی دریایی عثمانی، رومی و ... علاقه دارید هرگز بازدید از این مکان منحصر به فرد را در سفر خود به بدروم فراموش نکنید. سالانه حدود ۳۰۰ هزار توریست به بازدید از این مکان دیدنی و خاص می‌روند.

 

معرفی سه هتل چهار ستاره‌ی عالی در بدروم

تاریخچه موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

برای اولین بار موزه باستان شناسی زیر آب بدروم در سال ۱۹۶۴ میلادی تاسیس شد. بنای این موزه متعلق به قلعه بدروم بود. به همین دلیل دولت تصمیم گرفت تا در این مکان تجهیزات مربوط به دریانوردی و کشتی‌های قدیمی را به نمایش بگذارد. البته بنای کنونی موزه بارها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. علاقه‌مندان به ابزارآلات و تجهیزات دریایی می‌توانند از کلکسیون کاملی که در ۱۴ بخش مختلف دسته‌بندی شده‌اند در این موزه دیدن کنند. این موزه در بین موزه‌های بدروم موفق شد در سال ۱۹۹۵ عنوان موزه سال اروپا را به خود اختصاص دهد.

جذابیت‌های موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

همان طور که گفته شد موزه باستان شناسی زیر آب بدروم از ۱۴ بخش مختلف تشکیل شده است. هر یک از این بخش‌ها به معرفی موضوع خاصی پرداخته‌اند. در این میان قسمت‌هایی از آن از جذابیت خیلی بیشتری در بین توریست‌ها برخوردار هستند. از جمله این بخش‌ها می‌توان به موزه سالن شیشه آن اشاره کرد. این بخش در سالنی با نور بسیار کم تاسیس شده است و همین موضوع سبب شده تا با نورپردازی‌های حرفه‌ای شکوه و ظرافت وسیله‌های قرار گرفته در آن جلوه بیشتری داشته باشند.

قسمت دیدنی بعدی آکواریوم نام دارد. این بخش دارای دیواره‌های شیشه‌ای بوده و نمونه‌ای کوچک از دنیای زیر آب را به نمایش گذاشته است. با وارد شدن به این ناحیه طوری تصور می‌شود که گویا در دنیای زیر آب در حال قدم زدن هستید. علاوه بر این موارد قسمت دیگری در این موزه تعبیه شده که با وارد شدن به آن با دنیای عظیم کشتی‌ها روبرو خواهید شد. به این صورت که کشتی‌های بسیار قدیمی و از کار افتاده در آن نگه‌داری و به نمایش گذاشته شده‌اند. در این مکان می‌توانید از کشتی‌هایی که قدمت آن‌ها به قرن ۱۴ برمی‌گردند دیدن کنید. به غیر از موارد گفته شده تمامی بخش‌ها دارای جذابیت مخصوص خود بوده و بازدید از آن‌ها در کنار دیگر نقاط تاریخی جذاب بدروم به هر گردشگری توصیه می‌شود.

 

  ۷ رستوران برتر غذاهای دریایی در بدروم 

بهترین زمان برای بازدید از موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

فصل تابستان یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر با تور بدروم است. زیرا در این فصل امکان بیشتری برای استفاده از تفریحات آبی وجود دارد. البته در این فصل بازار گردشگری داغ بوده و سیل عظیمی از توریست‌ها شهر بدروم را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب می‌کنند. برای بازدید از موزه باستان شناسی زیر آب تمامی فصل‌های سال مناسب است. اما اگر به دنبال فصلی خلوت می‌گردید بهتر است پاییز یا زمستان را انتخاب کنید. در این موزه زیبا که سالانه چندین هزار نفر از آن دیدن می‌کنند می‌توانید فرصت بازدید از اشیایی دریایی با قدمت ۳۵۰۰ ساله را داشته باشید.

مسیر دسترسی به موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

موزه باستان شناسی زیر آب بدروم در محوطه قلعه بدروم واقع شده است. این مکان دارای شهرت زیادی در بین بومیان و توریست‌ها است. بنابراین تمامی گردشگران می‌توانند به راحتی و با استفاده از تاکسی یا اتوبوس به بازدید از آن بروند. البته برای ورود به آن نیاز به تهیه بلیط ورودیه بوده و مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از تمامی بخش‌های آن حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه است. ناگفته نماند که در روزهای دوشنبه موزه تعطیل است و باید بازدید خود را به روزهای دیگر هفته موکول کنید. از دیگر جاذبه‌های گردشگری بدروم که در این نزدیکی‌ها قرار گرفته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

بهترین مکان‌های خرید سوغاتی در بدروم

۰۱ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران