نوروز 99 و بازدید از بهترین جاذبه‌های ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
نوروز 99 و بازدید از بهترین جاذبه‌های ارمنستان

ارمنستان یکی از مقصدهای گردشگری محبوب است. البته میزان محبوبیت تور ارمنستان در سال‌های اخیر زیاد شده است. دلیل این امر را می‌توان به وجود جاذبه‌های گردشگری ارمنستان از جمله مناظر چشمگیر و کوهستانی، دریاچه‌های درخشان و رودخانه‌های خروشان و ... نسبت داد. همچنین جایگاه آثار تاریخی و بناهای قدیمی را که از طرف گردشگران با استقبال زیادی روبرو شده‌اند را نمی‌توان نادیده گرفت. از این رو در این مقاله به معرفی بهترین جاهای دیدنی ارمنستان که دیدن آن آرزوی هر گردشگری می‌باشد می‌پردازیم.

 

پارک ملی دیلیجان (Dilijan National Park)

پارک ملی دیلیجان ارمنستان از جمله بهترین جاهای دیدنی ارمنستان می‌باشد. این پارک در شمال شرقی کشور قرار گرفته است و مکانی ایده‌آل برای دوستداران طبیعت و تفریحات فضای باز است. تپه‌های سرسبز و کوه‌های زیبا بیشتر مناطق پارک ملی دلیجان را تشکیل می‌دهند. همچنین شما می‌توانید در این مجموعه گونه‌های متنوعی از جانوران و گیاهان، دریاچه‌های زیبا، برخی از صومعه‌های قدیمی شگفت انگیز که مربوط به قرن‌های ۱۰ و ۱۱ هستند را مشاهده کنید. بی‌شک پارک ملی دلیجان یکی از بهترین مسیرهای پیاده‌روی در کشور ارمنستان است.

 

۳ جاذبه دیدنی شهر دیلیجان در ارمنستان

 Dilijan National Park

 

شهر گوریس (Goris)

شهر گوریس در جنوب شرقی کشور ارمنستان و در کرانه‌های رودخانه ورارک واقع شده است. این شهر یکی از  مکان‌های دوست داشتنی برای بازدید در تور ارمنستان محسوب می‌شود. در این منطقه مناظر شگفت انگیز و اماکن دیدنی و تاریخی بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. خیابان‌های این شهر با درختان بسیار زیادی تزیین شده‌اند و ظاهری زیبا به شهر بخشیده‌اند. گردشگران می‌توانند در حین قدم زدن در سطح شهر از  خانه‌های سنگی قدیمی بسیار جذاب، موزه باستان شناسی و گالری هنری فوق العاده و همچنین یک باسیلکا زیبا که قدمت آن به قرن چهارم باز می‌گردد دیدن کنند. گوریس شهری دلپذیر و آرام است که می‌توانید چند روز را در آن سپری کنید.

 

 Goris

 

دره دبد (Debed Canyon)

دره دبد به دلیل داشتن بسیاری از مسیرهای پیاده‌روی بسیار زیبا که از دهکده‌های کوچک به کوه‌های اطراف می‌رود ترکیبی کامل از تاریخ، فرهنگ و طبیعت را به صورت یکجا ارائه می‌دهد. در حین گردش در این دره و روستاهای اطراف آن می‌توانید از کلیساها، نمازخانه‌ها و بناهای تاریخی دیگری که در این مسیر قرار دارند نیز دیدن کنید.  

 

راهنمای سفر به ایروان برای افرادی که تنها سفر می‌کنند

 Debed Canyon

 

شراب خانه آرنی (Areni Wine Country)

تقریبا ۶۰۰۰ سال است که منطقه آرنی به کشت انگور در ارمنستان اختصاص داده شده است. به طوری که می‌توانید مناظر کوهستانی خیره کننده از باغ‌های انگور را در این منطقه مشاهده کنید. همین منظره بی‌نظیر از اصلی‌ترین دلایل تبدیل شدن آن به یکی از بهترین جاهای دیدنی ارمنستان است. در نزدیکی‌های این منطقه می‌توانید از کلیسای باستانی S Astvatsatsin و غارهای Areni نیز دیدن کنید.

 

معرفی سه شهر بزرگ و مهم ارمنستان

 Areni Wine Country

 

صومعه خور ویراپ (Khor Virap Monastery)

صومعه خور ویراپ یکی از بهترین جاهای دیدنی ارمنستان و از جمله مکان‌های زیارتی مشهور است. این مکان دارای نمازخانه بسیار باشکوهی است که قدمت آن به سال ۶۴۲ میلادی بر می‌گردد. خور ویراپ به معنی "سیاه چال عمیق" است. علت مشهور شدن این مکان به دلیل زندانی شدن شخصی به نام سنت گرگوری در قرن سوم در این مکان می‌باشد. وی پس از آزادی باعث شد تا پادشاه محلی دین خود را به مسیحیت تبدیل کند. همین امر باعث شد ارمنستان به اولین ملت مسیحی دنیا تبدیل شود. امروزه این مکان محلی برای عبادت ارمنی‌ها می‌باشد.

 

طبیعت‌گردی در دل صومعه‌های ارمنستان

 Khor Virap Monastery

 

گارنی (Garni)

در فاصله کمی از ایروان معبد و مکان تفریحی گارنی واقع شده است که یکی از جاهای دیدنی ارمنستان محسوب می‌شود. معبد گارنی ارمنستان در بالای یک صخره مشرف به تپه‌ها و کوه‌های سرکشیده با معماری زیبایی از سبک یونان قرار گرفته است. گفته می‌شود که قدمت این مکان به قرن ۱۱ام برمی‌گردد. از دیگر جاذبه‌های گردشگری اطراف گارنی می‌توان به صومعه Geghard و چشمه‌های آب گرم اشاره کرد. همچنین امروزه امکاناتی نظیر پیاده‌روی، دوچرخه‌ سواری یا اسب سواری و رستوران در این حوالی تعبیه شده‌اند.

 

 Garni

 

دریاچه سوان (Lake Sevan)

دریاچه سوان به عنوان بزرگترین دریاچه در کل قفقاز از جمله جاهای دیدنی ارمنستان محسوب می‌شود که تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای بازدید از آن است. این مکان به دلیل برخورداری از فرصت‌های تفریحی شگفت انگیز که در آن وجود دارد یک مکان محبوب بین افراد محلی و خارجی تبدیل شده است. در این اطراف می‌توانید از کلیساهای چشمگیر و قدیمی Sevanavank و Hayravank نیز دیدن کنید. دریاچه سوان به عنوان "جواهر ارمنستان" در بین گردشگران شناخته می‌شود. شنا در آب‌های این دریاچه و یا قایقرانی بر روی سطح آن و پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در امتداد ساحل از جمله سرگرمی‌های محبوب مردم به شمار می‌آید.

 

با تور زمینی ارمنستان متفاوت سفر کنید

 Lake Sevan

 

صومعه نوراوانک (Noravank Monastery)

این صومعه با شکوه نوراوانک با قدمتی مربوط به قرن سیزدهم توسط دیوارهای صخره‌ای گلگون احاطه شده و یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری ارمنستان را ایجاد کرده است. گردشگران در نگاه اول شیفته معماری و پیچیدگی طراحی آن می‌شوند. البته ناگفته نماند برای رسیدن به این صومعه باید مسیر اندکی را پیاده‌روی کنید و از پله‌های سنگی صخره بالا بروید.

 

 Noravank Monastery

 

صومعه گغارد (Geghard Monastery)

صومعه گغارد در حومه شهر دیدنی گارنی قرار گرفته است. این صومعه دارای نمازخانه‌های زرق و برق‌دار و حکاکی‌های زیبا و پیچیده‌ای بر روی دیواره‌هایش می‌باشد. گفته می‌شود که قدمت این مجموعه به قرن چهارم باز می‌گردد. علاوه بر زیبایی خود صومعه گردشگران مبهوت منظره خیره‌کننده آن نیز می‌شوند.

 

در مرکزخرید دالما گاردن ایروان تفریح کنید

Geghard Monastery 

 

ایروان (Yerevan)

یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی ارمنستان پایتخت این کشور می‌باشد. از این رو گردشگرین زیادی آن را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند. در این سفر می‌توانید به دیدن ساختمان‌های تاریخی و مکان‌های تفریحی بپردازید.

۱۵ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران