گشت و گذار یک روزه هیجان‌انگیز در پارک ملی دیلیجان ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
گشت و گذار یک روزه هیجان‌انگیز در پارک ملی دیلیجان ارمنستان

ارمنستان است و سابقه‌ی تاریخی‌اش. ارمنستان است و طبیعت جاندارش. ارمنستان است و کافه و رستوران‌های مثال زدنی‌اش. کشوری پر از رویداد تاریخی و بناهای جاودانه. کشوری که مسیحیت در روحش موج می‌زند و سرزمین کلیساهاست. در سفرتان با تور ارمنستان به این کشور اگر به فکر یک بازدید هیجان‌انگیز هستید همراه ما باشید تا در یک گشت و گذار طبیعت‌گردانه و تاریخی به پارک ملی دیلیجان این کشور سری بزنیم و یک روز متفاوت را برای شما بسازیم.

 


پارک ملی دیلیجان


پارکی شگفت‌انگیز و سرسبز که در دامنه‌ی کوه پامبک قرار گرفته است و هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارد. البته هرچقدر در آن پیش بروید بیشتر ارتفاع می‌گیرید تا جاییکه مرتفع‌ترین بخش این پارک ۲۳۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. پارکی به وسعت ۲۴ هزار هکتار که طبیعتی همچون طبیعت سوئیس دارد. پارکی پوشیده از درختان سر به فلک کشیده ممرز، سرخدار، کاج و سرخ چوب. پارکی که در دل خود بناهای تاریخی زیادی جای داده است و یکی از بهترین نقاط ارمنستان برای کمپ‌زدن به حساب می‌آید. پارکی شکوهمند برای یک بازدید طبیعی و تاریخی برای یک گردشگری خانوادگی، مجردی و یا دوستانه. پارکی که در ۱۰۰ کیلومتری ایروان پایتخت ارمنستان قرار دارد و در آن انواع تفریحات و گشت و گذارهای را می‌توانید با ماشین، دوچرخه و پیاده انجام بدهید.

 

یک روز دلپذیر در مشهورترین پارک‌های ملی ارمنستان

 

 

پارک ملی دیلیجان

 


جاذبه‌های دیدنی پارک ملی دیلیجان


این پارک پر است از خلوتگاه‎های دنج. پر از مکان‌های طبیعی خارق‌العاده برای خلوت‌های عاشقانه و یا خلسه‌های عارفانه. پر از جاهای دیدنی برای برداشتن زیباترین عکس‌ها از خودتان و طبیعت. پر از اماکن تاریخی که خیلی‌ها تنها برای دیدن آنها به پارک ملی دیلیجان می‎‌آیند. مهمترین جاذبه‌های دیدنی این پارک به شرح زیر می‌باشند:


دریاچه پارز


دریاچه‌ای به وسعت ۳ هکتار. دریاچه‌ای که بر اثر گذر باد و باران در دل سالیان دراز پدید آمده است. دریاچه‌ای خلوت و شگفت‌انگیز، پر سکوت و رازآلود که در کنار آن می‌توانید برای روزها و شب‌هایی چند کمپ بزنید و یا یک نصف روز از حضور خود در این پارک را در کنار آن بگذرانید. دریاچه‌ای که قایق‌سواری و ماهیگیری یکی از تفریحات ویژه‌ی آن به حساب می‌آید.

 

معرفی فوق‌العاده‌ترین مکان‌ها در ارمنستان برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی

 

 

 دریاچه پارز

 


صومعه هاغارتسین


جغرافیای این پارک سرشار بوده است از صومعه‌ها و عبادتگاه‌ها. مراکزی که غالبا در میان قرن‌های دهم تا سیزهم میلادی پدید آمده‌اند. یکی از معروف‌ترین این صومعه‌ها که در گذر سالیان پابرجا مانده است صومعه هاگارتسین است. جاییکه سه کلیسا به نام‌های سنت گریگوری، سنت آستواتساتین و سنت استپانوس را در خود جای داده است. صومعه‌ای که در ۱۵ کیلومتری شهر دیلیجان قرار گرفته است و هر روزه بازدیدکنندگان زیادی دارد.

 

 

 


دریاچه گش


دریاچه‌ای فوق‌العاده در انحصار درختان. دریاچه‌ای که در فصل پاییز رنگ و رخ جادویی به خود می‌گیرد و در روزهای گرم تابستانی یکی از آب‌های مناسب برای شنا به حساب می‌آید اما از آنجا که عمق آن به ۸ متر می‌رسد چندان برای شنا کردن مناسب نیست. دریاچه‌ای که می‌شود لحظاتی فوق‌العاده را در بازدید از آن پشت سر گذاشت و برای رسیدن به آن باید در دل پارک ملی دیلیجان پیاده‌روی کنید. پیاده‌رویی عالی در یک مسیر فراموش ناشدنی.

 

 

 دریاچه گش

 


صومعه جوختاک وانک


صومعه‌ای مربوط به قرن یازدهم میلادی که در گذر سال‌ها بخش‌های زیادی از آن از بین رفته است اما ویرانه‌های آن نیز خودش از زیبایی‌های پارک ملی دیلیجان به حساب می‌آید. صومعه‌ای روحانی برای رسیدن به آرامش و آسایش.

 

 

 صومعه جوختاک وانک

 


قلعه مانتاش


قلعه‌ای که سالها برای حفاظت از ارمنستان کاربرد داشته است و امروزه جز دیوراها چیز خاصی از آن باقی مانده است. دیوارهایی که جان‌فشانی‌ها و رشادت‌ها را در خود ذخیره کرده‌اند. بازدید از آن یعنی بازدید از شکوه تباه شده.

 

معرفی مکان‌هایی که از آنجا می‌توانید زیباترین مناظر ارمنستان را ببینید

 

 

 قلعه مانتاش

 


دریاچه تزرکا


دریاچه‌ای به وسعت ۲ هزار متر مربع که بیش از دریاچه، مسیر رسیدن به آن رویایی و جادویی است. دریاچه‌ای که در دور و اطرافش امکانات زیادی برای تفریح کردن به وجود آورده‌اند و مسیر رسیدن به آن با ماشین نیز امکان پذیر است. دریاچه‌ای که در آلاچیق‌های اطرافش می‌توانید ساعت‌ها بنشینید و لذت ببرید و یکی از مکان‌های مناسب این پارک برای تفریحات خانوادگی به حساب می‌آید.

 

 

 دریاچه تزرکا

 

۰۸ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران