راهنمای گشت و گذار در شهر دیلیجان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
راهنمای گشت و گذار در شهر دیلیجان

درست است که سهم اعظم گردشگری ارمنستان نسیب ایروان می‌شود، اما شهرهای جذاب دیگری در این کشور هستند که منتظرند تا در تور ارمنستان آن‌ها را کشف کنید. دیلیجان یک شهر تفریحی آبگرم است که توسط کوه‌ها و جنگل‌های سرسبز پر از مکان‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و مذهبی بوده و جایی شگفت انگیز برای کاوش ارائه داده است. این شهر با آب و هوای آلپی، مقصد محبوب ارمنستان است و فعالیت‌های زیادی ارائه می‌دهد. در اینجا برخی از بهترین کارها برای انجام در سفر به دیلیجان و اطراف آن را جمع‌آوری کرده‌ایم.

 

از صومعه هاگرتسین دیدن کنید

این صومعه که در اعماق جنگل جنگل و در فاصله ۳۰ دقیقه رانندگی از شهر واقع شده نه تنها جاذبه برجسته دیلیجان است بلکه از دیدنی‌ترین نقاط ارمنستان نیز محسوب می‌شود. این صومعه در قرن سیزدهمی میلادی ساخته شده و دارای بخش‌های مختلفی است. سالن غذاخوری و اقامتگاه‌های مختلف از بخش‌های این صومعه هستند. این صومعه که از لحاظ معماری با دیگر رقیبان خود فرق چندانی ندارد بر روی تپه‌ای سنگی واقع شده و اطراف آن با دامنه‌های سرسبز و زیبا احاطه شده است.

آدرس: Haghartsin Road, Dilijan, Armenia

 

اطراف صومعه گشاوانک را بگردید

این مکان مذهبی یکی دیگر از بناهای مهم این منطقه است که تنها ۴۰ دقیقه با ماشین از شهر دیلیجان در روستای گوش فاصله دارد. اگرچه برای بازدید صومعه‌ها در ارمنستان نیاز به پرداخت ورودی نیست اما در این صومعه بخشی وجود دارد که اگر بخواهید از آن بازدید کنید باید هزینه بسیار کمی بپردازید. البته تورهای گردشی نیز در این صومعه وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها ملحق شده و از توضیحات تور لیدر در مورد قسمت‌های مختلف این صومعه استفاده کرده و اطلاعات کاملی کسب نمایید.

 

۳ جاذبه دیدنی شهر دیلیجان در ارمنستان

آدرس: Gosh Road, Dilijan, Armenia

 

در بازدید از آمفی تئاتر به گذشته سفر کنید

این آمفی تئاتر در مرکز شهر واقع شده و به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر مورد توجه مسافران و بازدیدکنندگان دیلیجان قرار دارد. این ساختمان که به سبک سازه‌های یونانی باستان ساخته شده یکی از جدیدترین ساختمان‌های شهر است که بازخورد خوبی از طرف مردم دریافت کرده است. اگر در دیلیجان هستید توصیه می‌کنیم حتما هنگام غروب آفتاب به این سالن تئاتر بروید و از انعکاس رنگ‌های صورتی و نارنجی بر روی دیوارهای آن لذت ببرید.

آدرس: Myasnikyan Street, Dilijan, Armenia

 

در موزه زمین شناسی و گالری هنر دیلیجان اطلاعات کسب کنید

این موزه که در سال ۱۹۵۰ افتتاح شده، آثار تاریخی و فرهنگی را به نمایش می گذارد که به بازدیدکنندگان کمک می‌کند اطلاعات بیشتری در مورد این منطقه از کشور و همچنین سبک زندگی و سنت‌های ساکنان آن کسب کنند. همچنین این موزه دارای بخش هنری نیز هست که آثار هنرمندان و صنعتگران منطقه به صورت گالری به نمایش درآمده که علاقه مندان به هنر را جذب خود می‌کند. نمای بیرونی موزه دیلیجان همچون سازه‌های یونان باستانی حس و حالی اساطیری و افسانه‌ای داشته و با مجسمه‌های سنگی بیرون آن تزئین شده است.

 

راهنمای سفر تابستانه به ارمنستان

آدرس: 28 Myasnikyan St, Dilijan, Armenia

 

در پارک ملی دیلیجان پیاده روی و گردش کنید

دوستداران طبیعت و طبیعت گردی باید به پارک ملی دیلیجان بروند و همه تنوع زیستی بی‌نظیر پارک را مورد کاوش بازدید قرار دهند. این پارک به سه منطقه تقسیم شده که یکی از آن‌ها منطقه تفریحی است و مسیرهای آن به خوبی به سمت صومعه‌ها، چشمه‌ها و دریاچه‌های مختلف مشخص شده‌اند.

آدرس: Haghartsin Road, Dilijan, Armenia

 

بعدازظهری آرام را در دریاچه Parz سپری کنید

دریاچه Parz که تنها ۳۰ دقیقه با ماشین از شهر فاصله دارد، یکی از چشمگیرترین دریاچه‌های ارمنستان است. علاوه بر گذراندن یک بعدازظهر راحت برای لذت بردن از طبیعت سرسبز و شاداب دریاچه، می‌توانید زیپ لاینی که از فراز دریاچه عبور کرده را نیز امتحان کنید.

آدرس: Myasnikyan Street, Dilijan, Armenia

 

از بقایای خانه تابستانی خانجیان دیدن کنید

این یک ویلا دایره‌ای شکل توسط آغاسی خانجیان، اولین دبیر حزب کمونیست ارمنستان در دهه ۱۹۳۰ ساخته شده است. خانه تابستانی مشرف به مرکز شهر به سبک مدرنیست ارمنی اوایل قرن ۲۰ ساخته شده است، اما امروزه فقط ویرانه‌هایی باقی مانده که همچنان ارزش بازدید و وقت گذاشتن را دارد.

 

۸ چیزی که ارمنستانی‌ها به آن افتخار می‌کنند

آدرس: Maxim Gorky Str, Dilijan, Armenia

 

مرکز TUMO را کاوش کنید

دیلیجان دو مرکز آموزشی بسیار مهم را در خود جای داده است: کالج United World و مرکز فناوری های خلاق TUMO. مرکز TUMO  با دفتر مرکزی در ایروان، مکانی خارق العاده برای نوجوانانی ایجاد کرده‌اند که حرفه‌های مدرنی همچون فیلم سازی، انیمیشن سازی، ساخت بازی و بسیاری از زمینه‌های دیگر را می‌آموزند. اگر بزرگسال هستید هم نگران نباشید در اینجا می‌توانید مرکز و کتابخانه آن را که پر از کتاب‌های مختلف زبان و رایانه است کاوش کنید.

آدرس: 63 Myasnikyan Street, Dilijan, Armenia

۲۰ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران