گردش در پارک ملی دریاچه سوان؛ ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
گردش در پارک ملی دریاچه سوان؛ ارمنستان

دریاچه سوان همچون یاقوتی در دل کوهستان است. این دریاچه که در ارتفاعی زیاد واقع شده، در قلب پارکی ملی به همین نام قرار دارد و دور تا دور آن را دهکده‌ها و شهرهایی همچون Pambak ،Shagdah Vardenis و Geghama احاطه کرده‌اند. دریاچه سوان یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های کوهستانی در تمام دنیاست و بخش مهمی از جذابیت پارک ملی دریاچه سوان نیز به خاطر همین دریاچه است.

با این حال وقتی با تور ارمنستان به این مکان می‌روید، می‌توانید از دیگر مناطق کوهستانی و دهکده‌ها نیز بازدید کرده و یک گردش عالی در دل طبیعت ارمنستان داشته باشید. بهترین زمان برای رفتن به این مکان کوهستانی نیز تابستان بوده که هوا گرم و دلپذیر است و شما می‌توانید از تجهیزاتی که در دریاچه برای تفریح قرار داده شده، استفاده نمایید.

 

چطور از ایروان به پارک ملی دریاچه سوان برویم

خود دریاچه حدودا ۶۰ کیلومتر از ایروان فاصله دارد و به شکل‌های مختلف می‌توان به آن جا رفت. با توجه به این که تجهیزات تفریحی و محل‌های اقامت در نزدیکی دریاچه وجود دارند، اگر حتی بخواهید از مراکز کوهستانی نیز بازدید کنید، ابتدا باید به محل دریاچه بروید. شما می‌توانید از ایستگاه اتوبوس شمالی، اتوبوس‌هایی که هر ۲۰ دقیقه به مقصد این محل می‌روند استفاده کنید. تاکسی‌ها نیز با قیمتی دو برابر اتوبوس یعنی حدود ۲ دلار شما را به نزدیکی دریاچه خواهند برد و با همین قیمت نیز شما را بر می‌گردانند. در زیر می‌توانید نقشه پارک ملی را مشاهده کنید.

 

هتل الکساندر، لوکس‌ترین اقامت ممکن در ایروان

در سفر به پارک ملی دریاچه سوان، از کجاها بازدید کنیم؟

مسلما بازدید از خود دریاچه، مهم‌ترین فعالیتی خواهد بود که در سفر به این مکان انجام خواهید داد. همانطور که گفتیم اگر تابستان به این محل بروید، می‌توانید انواع فعالیت‌های آبی را نیز در این بازدید به انجام برسانید. فضای زیبای کوهستانی این دریاچه نیز مناظر زیبا را برایتان به تصویر می‌کشد. اما جاهای متنوع بیشتری نیز هستند که می‌توانید ازآن‌ها بازدید به عمل بیاورید و ما یک به یک بعضی موارد را با شما مرور خواهیم کرد.

 

۱۰ هتل عالی در ایروان برای داشتن اقامتی راحت و دلپذیر در سفر

موزه علوم طبیعی سوان

این موزه از روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر و روزهای شنبه از ۱۰ صبح تا ۱ ظهر فعالیت می‌کند. این موزه در مرکز فرهنگی پارک ملی واقع شده است و تنها مخصوص به نمایش آثار به جا مانده تاریخی نیست و در واقع بیش از یک موزه محسوب می‌شود. شما در این جا می‌توانید اطلاعات بسیار جالبی در مورد دریاچه و پارک ملی سوان کسب کنید. اینجا یکی از معروف‌ترین موزه‌های ارمنستان نیز به شمار می‌رود که میتواند در کنار تفریحی آبی اطلاعات جالبی برای شما داشته باشد.

نقاط دیدنی اطراف شهر تاریخی سوان

از کلیسایی که ۲۰ کیلومتری محل دریاچه واقع شده تا چیزی که از شهرهای تاریخی مانده است، چیزهای زیادی در فاصله‌ی نه چندان دور از دریاچه واقع شده که برای بازدید از آن‌ها باید مسیری را پیاده طی کنید. این پیاده‌روی هم ارزش مناظری که می‌بینید را دارد و هم مناطق باستانی که بعضا قدمتشان به قرن نهم برمی‌گردد.

قبرستان دورادوز

شاید بازدید از یک قبرستان خیلی جذاب نباشد، اما این قبرستان قدمتی دیرینه دارد. چندین مقبره‌ی باستانی در آن پیدا می‌شود که نقش نگاری‌هایی بسیار جابی دارند. البته شما می‌توانید این یک جا را با استفاده از تاکسی‌هایی که در نزدیکی دریاچه هستند بروید و ببینید.

 

بهترین هتل‌های ۴ ستاره در ایروان

آیا محلی برای اقامت نیز مهیا است؟

برای کسانی که می‌خواهند شبی را در پارک ملی دریاچه سوان بگذرانند، محل‌هایی برای اقامت گنجانده شده است. شما می‌توانید در هتل Bohemian Resort سکونت داشته باشید که هتلی لوکس محسوب شده و در نزدیکی دریاچه است. هم استخر دارد و هم رستورانی عالی و امکاناتی کامل. Tufenkian Avan Marak Tsapatagh دیگر انتخاب شماست که هتلی بسیار خوب با استخر روباز بوده ولی به گرانی انتخاب قبل نیست.

رستورانی در آن نزدیکی هست؟

از نظر خورد و خوراک نیز چند جا برای شما در نظر گرفته شده است. یکی از آن‌ها Semoi Mot است که قیمتی مناسب داشته و غذای با کیفیتی را نیز ارائه می‌کنند و شما می‌توانید با خیال راحت خوشمزه‌ترین غذاهای ارمنستان را در این رستوران نوش جان کنید. این رستوران ۱۴ اتاق خصوصی غذا خوری در کنار یک سالن بزرگ دارد و یک تراس بسیار جذاب که مشرف به دریاچه است.

۱۴ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران