گردش و تفریح در منطقه سوان ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
گردش و تفریح در منطقه سوان ارمنستان

سوان یکی از زیباترین و توریستی‌ترین جاذبه‌های تور ارمنستان است که بازدیدکنندگان زیادی در طول سال از آن بازدید می‌کنند. در اینجا ما به شما کمک می‌کنیم که یک برنامه ریزی مناسب برای بازدید از این دریاچه زیبا و محیط طبیعی اطرافش داشته باشید. دریاچه سوان را در پوسترها و عکس‌های مربوط به ارمنستان می‌توانید ببینید اما آنچه مسلم است این که دیدن دریاچه از نزدیک خیلی جذاب‌تر و زیباتر از حتی عکس‌هایش است. بیایید در ادامه بیشتر با آن آشنا شویم.

 

چرا باید از دریاچه سوان در ارمنستان دیدن کنید؟

به طور کلی دلایل زیادی برای بازدید از دریاچه سوان ارمنستان وجود دارد که در ادامه به برترین کارهایی که در این منطقه می‌توانید انجام دهید می‌پردازیم اما دلیل اصلی ما این است که مناظر دریاچه و اطراف آن بسیار شگفت‌انگیز است. از لحاظ ارتفاع سطح شما بالا هستید و دریاچه و کوهستان اطرافش کنتراست فوق‌العاده‌ای دارند، هوای پاک و تمیز و منطقه وسیع و بدون درخت منطقه گغارکونیک (Gegharkunik) چشم‌انداز وسیعی ارائه می‌دهد که شدیدا سحرانگیز است. همچنین جدای از طبیعت، این منطقه به خاطر غذاهای خوشمزه و قطب «ماهی» ارمنستان شناخته شده است. می‌توانید خوشمزه‌ترین ماهی‌های آب شیرین را از دریاچه سوان صید کنید و تهیه آن در سوان و اطراف آن باورنکردنی است و این خود دلیلی برای سفر به آنجا محسوب می‌شود!

 

برگزاری جشن آب در ارمنستان

در سفر به دریاچه سوان در ارمنستان چه کارهایی انجام دهید؟

اگر واقعا قصد سفر به دریاچه سوان را دارید، به شما توصیه می‌کنیم به جای سفر یک روزه از ایروان که وقت کم‌تری برای گشت و گذار به شما می‌دهد، یک شبانه روز را در اینجا سر کنید چرا که امکان بازدید از رستوران‌ها و خوردن غذاهای محلی در یک نیم روز واقعا ممکن نیست. مشاغل محلی و زیبایی‌های سوان چیزهایی هستند که واقعا باید در سفرتان با تور ارمنستان از آن‌ها بازدید کنید. در ادامه این مطلب چیزهایی که واقعا ارزش وقت گذاشتن را دارند باهم بررسی می‌کنیم.

  • بازدید از جزیره سوان (شبه جزیره) در ارمنستان (Sevan Island)

اگر کسی به شما بگوید که می‌خواهد به سوان برود، معمولا در مورد جزیره سوان یا شبه جزیره سوان صحبت می‌کند. این منطقه در گذشته در قسمت شمال غربی دریاچه جزیره بوده و در زمان استالین، دریاچه کمی از آب بیرون زده و شبه جزیره‌ای را از جزیره سابق ایجاد کرده است. با این وجود، شبه جزیره سوان جایی است که بسیاری از معروف‌ترین دیدنی‌های سوان در آن قرار دارند و قطعا ارزش یک سفر یک روزه یا نیم روزه را دارد. مناظر بسیار خوبی در سوان و همچنین فرصت‌های زیادی برای خرید سوغاتی ارمنستان و هدایا وجود دارد و یک اسکله زیبا نیز آنجا می‌توانید پیدا کنید. علاوه بر این، می‌توانید ناهار یا شام را در آشوت ارکات، رستوران بسیار معروفی که درست در کنار سواناوانک در پایین پله‌ها قرار دارد، صرف کنید. اگر به دنبال رستوران‌های برتر هستید رستوران Semoyi Mot (نزدیک شبه جزیره) و Maku Hacatun در شهر سوان پیشنهاد ما هستند. غذاهای هر دوی این رستوران‌ها عالی هستند و بیش از آنچه می‌پردازید، به شما خدمت می‌دهند. اگر به طور اتفاقی به آشوت ارکات رفتید، حتما ماهی قزل آلای دریاچه سوان (ایشخان) یا خرچنگ (ختسگتین) را سفارش دهید. در نهایت چه سفر روزانه از ایروان باشد چه یک شبانه روز اما بهتر است که با تور سفر کنید، حالا چرا؟ چون ممکن است ندانید کجا بروید و چه چیزی را ببینید و یا از تاریخچه پشت مکان‌ها اطلاعی نداشته باشید اما رفتن با تور می‌تواند در تمامی این موارد کمک کنند. خوشبختانه تورهای سوان مقرون به صرفه هستند.

 

۱۷ عکس از توریستی‌ترین نقاط ارمنستان

در اینجا کارهایی که باید در شبه جزیره سوان در ارمنستان انجام دهید را بررسی می‌کنیم:

 

گاتا بخورید: گاتا یک نان شیرینی ارمنی است که از شکر، آرد و کره درست می‌شود و طعمی بهشتی دارد و بسته به این که در کجای ارمنستان هستید می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. گاتا را در یک مکان کوچک درست در پایین پله‌های منتهی به سواناوانک خواهید دید. احتمالا قبل از اینکه آن را پیدا کنید بوی آن را حس خواهید کرد، که شما را بیشتر مشتاق می‌کند. روی تابلو نوشته شده "گاتا بولانژری". مردی که آنجا با روی خوش به استقبال شما می‌آید حتی تجربه خوردن گاتا را جذاب‌تر می‌کند.

صومعه سواناوانک (Sevanavank Monastery) در ارمنستان را بازدید کنید: سواناوانک محبوب‌ترین صومعه اطراف سوان است و مدت‌ها قبل از تبدیل شدن این سرزمین به شبه جزیره در جزیره سوان ساخته شده است. این صومعه در سال ۸۷۴ پس از میلاد توسط شاهزاده خانم مریم در حالی که ارمنستان هنوز تحت حاکمیت اعراب بود تاسیس شد. جالب اینجاست که این صومعه برای "مجازات" راهبان گناهکار از اچمیادزین ساخته شده است. اما با توجه به روایات این تبیه بیشتر به منظور تبعید به انزوانشینی بود تا به معنای تنبیه. صومعه با مناظر برجسته و خاچکارهای زیادی احاطه شده است. علاوه بر قدم زدن در اطراف و تماشای مناظر چشم نواز، حتما داخل صومعه هم بروید و چیزها را بررسی کنید.

 

۷ مکان رمانتیک ارمنستان برای گردشی دو نفره

از خانه نویسندگان سوان (Sevan Writers’ House) در ارمنستان دیدن کنید: خانه نویسندگان سوان که در سال ۱۹۶۹ توسط دو معمار جوان، گئورگ کوچار و میکائیل مازمانیان ساخته شد، احتمالا یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های «فرهنگی» است که می‌توانید در ارمنستان بازید کنید. همانطور که از نامش پیداست، اینجا قبلا خانه نویسندگان بود و اکنون فقط یک پانسیون فرسوده و قدیمی است که مشرف به آب واقع شده و با وجود زیبایی معماری و چشم‌اندازی که دارد نسبت به آن بی توجه بوده و نیاز به بازسازی دارد. دولت صاحب خانه نویسندگان سوان است و می‌تواند آنجا را تبدیل به جایی جادویی کند اما به آن بی‌تفاوت است، در حالی که این سازه یکی از شناخته شده‌ترین شاهکارهای معماری شوروی در سراسر جهان است.

شهر سوان (Sevan City) در ارمنستان را بازدید کنید: یکی از مکان‌هایی که برای بازدیدکنندگان سوان کمی نادیده گرفته می‌شود، شهر سوان است. اکثر مردم هنگام سفر به سوان به سمت دریاچه می‌روند. اما توصیه می‌کنیم به شهر سوان نیز سری بزنید. سوان تقریبا ۲۰ هزار نفر شهروند دارد و گردشگری فصلی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین اگر در زمستان از آن دیدن کنید مکان جالبی برای بازدید خواهد بود.

 

بازدید از میراث جهانی یونسکو در ارمنستان

در رستوران سمویی موت (Semoyi Mot) در Tsovagyugh ارمنستان غذا بخورید: درست در شمال شبه جزیره سوان، رستوران Semoyi Mot اغلب رستوران Collette نامیده می‌شود، یکی از غذاخوری‌های مورد علاقه در طول مسیر است. این رستوران همه چیز را دارد و یک کافه، فست فود، نانوایی تازه در خود رستوران دارد. همه رستوران‌های اطراف چیزهای زیادی ارائه می‌دهند، با این حال چشم‌اندازهای دریاچه برجسته و حماسی هستند. توصیه می‌کنیم برای خوردن غذا در اینجا توقف کنید.

از صومعه حیروانک (Hayravank Monastery) در ارمنستان دیدن کنید: وقتی صحبت از صومعه‌های واقع در امتداد دریاچه سوان به میان می‌آید، سواناوانک همه تبلیغات، پوسترها و نظرها را به خودش جلب می‌کند در حالی که بسیاری از بازدیدکنندگان وقتی از حیروانک دیدن می‌کنند بیشتر عاشق آن می‌شوند تا سواناوانک! قدمت صومعه حیراوانک به زمانی بین قرن نهم تا دوازدهم برمی‌گردد و درست در سواحل بلند دریاچه سوان قرار دارد. مناظر اطراف فوق‌العاده بوده و نسبت به جاهای دیگر کمتر شلوغ است، بنابراین آنجا راحت‌تر خواهید بود اگرچه تنها بازدیدکننده آن نیستید.

 

۵ روستاهای دیدنی و توریستی در ارمنستان

  • سایر مکان‌های دیدنی در نزدیکی دریاچه سوان در ارمنستان

یک نکته جالب در سفر به دریاچه سوان این است که مکان‌های مختلفی در اطراف آن وجود دارد که ارزش دیدن را دارد. برخی از نقاطی که در ادامه معرفی می‌کنیم جاهای محبوبی که در اطراف و نزدیک دریاچه سوان هستند که فکر می‌کنیم باید زمانی را برای بازدید از آن‌ها اختصاص دهید.

قبرستان نوراتوس (Noratus Cemetery) در ارمنستان

یکی از فتوژنیک‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی در ارمنستان، قبرستان نوراتوس است که در ۹۰ کیلومتری شمال ایروان قرار دارد. این گورستان قرون وسطایی بزرگ‌ترین مجموعه خاچکارها را در خود جای داده است و قدم زدن در اطراف آن شما را به لرزه می‌اندازد، چراکه واقعا دیدنی است. ورود به این گورستان رایگان است و در روستای نوراتوس نرسیده به دریاچه قرار دارد. می‌توانید در اطراف پرسه بزنید و خاچکارهای مختلف را ببینید و کارهای پیچیده و دقیقی را که برای ایجاد آن‌ها انجام شده را تحسین کنید. قدمت قدیمی‌ترین خاچکارهای باقی مانده در گورستان نوراتوس به قرن دهم بازمی‌گردد. به نظر ما بهتر است برای رفتن به اینجا با تورهای گردشی هماهنگ کنید زیرا این بینش بسیار خوبی از آنچه که به آن نگاه می‌کنید به شما می‌دهد و واقعا مقرون به صرفه است.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی ارمنستان

سفر یک روزه به دیلیجان (Dilijan) ارمنستان داشته باشید

وقتی از ارامنه در مورد مقصد مورد علاقه‌شان برای سفر می‌پرسید اغلب به دیلیجان اشاره می‌کنند. چیزی که در مورد سوان و دیلیجان جذاب است آن کنتراست بین این دو است. زمانی که در سوان هستید با مناظر زیبای زمین‌های بایر و عمدتا بدون درخت محاصره شده‌اید در حالی که وقتی از زیر تونلی در مسیر دیلیجان ارمنستان رد می‌شوید، به طور خودکار با درختان و فضای سرسبز آن طرف روبرو می‌شوید.

گاور (Gavar) در ارمنستان

بدون شک یکی از کم‌تر دیده شده‌ترین شهرهای ارمنستان گاور است. برخی از بسیاری از کارهایی که می‌توانید در گاور انجام دهید این است که از باقلواهای معروف آن بخورید، به تماشای مناظر گورستان باستانی و سنت استفانوس سنتری بروید، و از کلیسای کوچک در صخره‌ها (St. Hovhannes Chantry) دیدن کنید. این شهر مملو از مناظر فرهنگی و غذاهای خوب است و به شدت ارزش سفر و گشت و گذار را دارد.

 

شرایط آب و هوایی کشور ارمنستان

 

منبع

۰۳ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران