معرفی زیباترین دریاچه‌های ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
معرفی زیباترین دریاچه‌های ارمنستان

کشور ارمنستان علاوه بر کلیساهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری جذاب آن با داشتن منابع آبی غنی نیز توانسته به محبوبیت بالایی بین گردشگران در سرتاسر دنیا دست یابد. علاوه بر وجود منابع غنی اب آنچه سبب تمایز آن‌ها از دیگر مکان‌های مشابه شده خلوص بالا این آب‌ها است. به طوری که شما می‌توانید سبک‌ترین و خوشمزه‌ترین آب‌های دنیا را در سفر خود با تور ارمنستان مزه کنید. اگر شما نیز علاقه بسیاری به منابع آبی و طبیعت‌های مربوط به آن دارید در این مقاله ما را دنبال کنید تا زیباترین دریاچه‌های ارمنستان را خدمت شما معرفی کنیم.

 

دریاچه سوان ارمنستان

معروف‌ترین و البته بزرگ‌ترین دریاچه ارمنستان، دریاچه سوان نام دارد. کمتر کسی وجود دارد که به طبیعت ارمنستان علاقه داشته و نام این دریاچه را تا به حال نشنیده باشد. دریاچه سوان در مکانی به نام گگارکونیک و در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. عمیق‌ترین بخش این دریاچه تقریبا ۸۳ متر بوده و از چشم‌اندازی فوق‌العاده زیبا برخوردار است. با رفتن به سمت این مکان می‌توانید نمایی زیبا از کوه‌های پامبک، سوان، گغاما و واردنیس را نظاره‌گر باشید. علاوه بر طبیعت زیبا در جوار دریاچه سوان صومعه‌ای قدیمی به نام سواناوانک (Sevanavank) قرار دارد. همچنین پارک ملی دریاچه سوان در همین حوالی به چشم می‌خورد که فرصت بازدید از ۱۱۴۵ گونه گیاهی را با رفتن به آن خواهید داشت.

از جمله تفریحات محبوب افرادی که به سمت دریاچه سوان در ارمنستان می‌روند ماهیگیری است؛ چرا که در این مکان ماهی‌های بزرگ و لذیذی را می‌توان صید کرد. بازدید از دریاچه سوان به قدری در بین گردشگران محبوب شده که امروزه امکانات رفاهی و تفریحی متعددی در اطراف آن تعبیه گشته است. از جمله این امکانات می‌توان به سواحل عمومی برای شنا، زمین های بازی، اقامتگاه‌های کلبه‌ای و هتل‌ها، رستوران‌ها و غیره اشاره کرد.

 

دریاچه گوش ارمنستان

اگر به دنبال دریاچه‌ای نهفته در میان جنگلی سرسبز و منحصر به فرد هستید، دریاچه گوش ارمنستان را واقع در منطقه تاووش به شما پیشنهاد می‌دهیم. این دریاچه نام خود را از دهکده‌ای که در همین حوالی قرار دارد گرفته و امروزه به یکی از مکان‌های توریستی محبوب برای آبتنی و رهایی از گرمای تابستان تبدیل شده است. علاقه‌مندان می‌توانند به غیر از شنا به تفریحات متعدد دیگری مثل پیاده‌روی، پیک نیک و استراحت کردن در طبیعت بکر این دریاچه بپردازند.

 

تور ماهیگیری در دریاچه سوان ایروان

 

دریاچه کاری ارمنستان

از دیگر مواردی که می‌توان نام آن را در لیست زیباترین دریاچه‌های ارمنستان قرار داد، دریاچه کاری است. این دریاچه در دامنه کوه آراگاتس و در جوار روستایی دیدنی به نام بیوراکان قرار گرفته است. به دلیل موقعیت جغرافیایی دریاچه کاری شرایط آب و هوایی اطراف آن اغلب خنک و حتی سرد بوده و آب آن اغلب اوقات فوق‌العاده سرد است. پس اگر به قصد شنا مسیر دریاچه کاری را در پیش می‌گیرید حتما باید در اوج گرمای تابستان رفتن به آن را انتخاب کنید.

دریاچه آرپی ارمنستان

بعد از سوان، دریاچه آرپی دومین رتبه را از لحاظ وسعت در بین دریاچه‌های ارمنستان از آن خود کرده است. این دریاچه در ارتفاع ۲۰۲۵ متری از سطح دریا و با وسعتی در حدود ۲۲۰ کیلومتر مربع در استان شیراز قرار دارد. به دلیل ارتفاع بالا آب و هوای دریاچه در تمامی روزهای سال سرد بوده و معمولا افراد آن را برای آبتنی ترجیح نمی‌دهند. دولت ارمنستان از آب دریاچه آرپی برای آبیاری و تولید برق آبی بهره می‌برد. محیط اطراف دریاچه آرپی یکی از زیباترین طبیعت‌هایی است که می‌توان در ارمنستان پیدا کرد. در این حوالی بیش از ۶۷۰ گونه گیاهی و ۱۰۰ گونه پرنده نادر به چشم می‌خورند.

 

دریاچه آکنا ارمنستان

از جمله زیباترین دریاچه‌های ارمنستان می‌توان دریاچه آکنا را نام برد. این دریاچه دارای آبی تازه، شیرین و بسیار زلال است. به طوری که بازدیدکنندگان می‌توانند انعکاص تصویر کوه‌ها و آسمان آبی را بر روی آن به وضوح تماشا کنند. اگر دوست دارید علاوه بر لذت بردن از دریاچه به طبیعت‌گردی و تماشای چشم‌اندازهای منحصر به فرد محیط اطراف نیز بپردازید، دریاچه آکنا واقع در مرز استان‌های گغارکونیک و کوتایک بهترین گزینه پیشنهادی ما برای شما خواهد بود.

 

پارک هیجان انگیز Yell Extreme، ارمنستان

 

دریاچه پرز ارمنستان

دریاچه پرز همانند مرواریدی در دل طبیعت زیبای دلیجان در ارمنستان می‌درخشد. این دریاچه بی‌نظیر در پارک ملی دلیجان قرار گرفته و سالانه توریست‌های بسیاری برای لذت بردن از محیط دنج و آرام و طبیعت بکر آن مسیر این دریاچه را در پیش می‌گیرند. ناگفته نماند که اگر به دنبال دریاچه‌ای برای شنا و برخورداری از تفریحات آبی هستید، نمی‌توان دریاچه پرز را به شما پیشنهاد داد؛ چرا که شنا در این مکان ممنوع است. اما می‌توانید از تفریحات متنوعی مثل قایق‌سواری، ماهیگیری، کمپینگ و ... در آن نهایت بهره را ببرید.

 

دریاچه ایروان ارمنستان

یکی از معروف‌ترین دریاچه‌های ارمنستان، دریاچه ایروان است. البته این دریاچه مصنوعی بوده و به صورت طبیعی شکل نگرفته است. همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد دریاچه ایروان در شهر ایروان پایتخت کشور ارمنستان قرار دارد. بنابراین مسافران تور ایروان می‌توانند به راحتی از آن بازدید کنند. البته در سال‌های اخیر به دلیل عدم توجه دولت به آن و البته بی‌ملاحظه‌‌گی گردشگران دریاچه ایروان زیبایی خود را از دست داده است. امید است که دوباره با رسیدگی‌های دولت ارمنستان این دریاچه به دوران شکوه و زیبایی خود بازگشته و دوباره مکانی برای تفریح و خوشگذرانی همگان تبدیل شود.

 

معرفی معروف‌ترین پارک‌های ایروان

۱۹ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران