معرفی زیباترین آبشارهای ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
معرفی زیباترین آبشارهای ارمنستان

می‌خواهید در تور ارمنستان به دیدن آبشارهای این کشور بروید؟ خوشبختانه این سرزمین دیدنی، چندین و چند آبشار زیبا در خود دارد که هر کدام در گوشه‌ای از آن واقع شده و جذابیتی متفاوت دارند. در نوشته امروز ما به سراغ معروف‌ترین آبشارهای ارمنستان رفته‌ایم و قصد معرفی آن‌ها را به شما داریم، پس در ادامه همراه ما باشید.

 

آبشار شاکی (Shaki)

این آبشار در جنوب کشور واقع شده و حدودا ۶ کیلومتر از شهر سیسیان (Sisian) فاصله دارد. این آبشار بزرگ که از جمله زیباترین آبشارهای ارمنستان است، ارتفاعی ۱۸ متری داشته و با پهنای زیبا، مقدار زیادی آب را از میان صخره‌ی سبز به دشتی بزرگ می‌ریزد به شکلی از کیلومتر‌ها دورتر -قبل از این که به ملح آبشار برسید- می‌توانید آن را از دور ببینید.

 

چرا باید در سفر به ارمنستان به دیلیجان بروید؟

آبشار جرموک (Jermuk)

محبوب‌ترین آبشار در تمام ارمنستان که به خاطر قرار گیری در شهر جرموک ارمنستان، گردشگران خیلی زیادی در تور ارمنستان همیشه از آن‌جا دیدن می‌کنند. محلی‌ها این آبشار را با نام جالب "موی پری دریایی" می‌شناسند که به خاطر نوع جریان داشتن آب در نوارهای باریک است. این آبشار ارتفاعی ۷۲ متری داشته و از رودخانه آرپا (Arpa) نشات می‌گیرد، اما شیب بسیار ملایم آن، آب را با شدتی کم به پایین می‌ریزد.

آبشار Trchkan

این آبشار درست در مرز بین استان‌های شیراک (Shirak) و لوری (Lori) واقع شده و آن را بان نام چیچکان (Chichkan) نیز می‌شناسند. آبشاری فوق‌العاده زیبا و دیدنی که البته ساخت سدی در نزدیک آن باعث شده تا صدماتی به این محل وارد شود. با این حال هنوز می‌توانید از آبشار Trchkan دیدن کرده و زیبایی آن را نظاره گر باشید.

 

دانستنی‌های جالب از فرهنگ ارمنستان

آبشارهای هرهر (Herher) و قاراواز (Qaravaz)

این آبشارها که در نزدیک هم واقع شده‌اند، نزدیک به دهکده‌ی هر هر بود و هر دو از مسیر صخره‌ای به پایین می‌ریزند. هرهر و قاراواز حدودا ۲.۵ کیلومتر از دهکده فاصله دارند که باید این مسیر را پیدا طی کنید. همچنین یک استخر زیبا و عمیق پای آن‌ها شکل گرفته است که برای آبتنی جایی عالی خواهند بود.

آبشار دلیجان (Dilijan)

اگر چه پارک ملی دلیجان یکی از جاذبه‌های دیدنی ارمنستان است و جمعیت زیادی از گردشگران هر ساله از آن‌جا بازدید می‌کنند، اما شاید باورتان نشود اما این آبشار آنقدرها هم شناخته شده نیست و خیلی‌ها آن را نمیشناسند. آبشاری نسبتا کوچک اما بسیار زیبا که در محیطی سرسبز واقع شده و شما بعد از بازدید از صومعه Haghartsin، می‌توانید در همان نزدیکی به دیدنش بروید. البته برای رفتن به این آبشار حدود یک ساعت پیاده روی در جنگلی سرسبز را در پیش دارید، پس رسیدن به آن‌جا برای همه ساده نخواهد بود.

 

بهترین مراکز خرید ارمنستان برای عاشقان خرید

آبشار نیر (Nare)

این آبشار کوچک در واقع یک مکان زیبا و گردشگر پذیر در ارمنستان است که محیطی سرسبز داشته و برای برگزاری پیک نیک عالی خواهد بود. این مکان در استان آرارات و در Dzhokhk Gorge واقع شده است و شما می‌توانید آن را در امتداد رودخانه آراتسو (Aratso) مشاده کنید.

آبشار گگاروت (Gegharot)

یکی دیگر از آبشارهای فوق‌العاده زیبا در ارمنستان که حدودا ۱۱ کیلومتر از دهکده‌ی کوهستانی آراگاتس (Aragats) فاصله دارد. این مکان به صورت رسمی یکی از نمادهای طبیعی در ارمنستان است و خود این منطقه نیز یک مکان محافظت شده به حساب می‌آید. آبشار در ارتفاع ۳ هزار متری از سطح دریا و در محیطی فوق‌العاده دیدنی واقع شده است. جایی که رودخانه‌ی کاساق (Kasagh) از ارتفاعی زیادی به پایین می‌ریزد و این آبشار جذاب را شکل می‌دهد. با این که گگاروت در ارتفاع بالایی واقع شده، اما مسیرهای ماشین رو برای رفتن به دهکده و سپس رسیدن به این محل وجود دارد و رفتن به آن‌جا خیلی سخت نخواهد بود.

 

۶ مکان‌ عالی برای عکاسی در ارمنستان

آبشارهای خسرو (Khosrov)

این آبشارها در جنگل باستانی خسرو واقع شده و یکی از جاذبه‌های طبیعی نهان در ارمنستان هستند. دو آبشار با نام‌های Vahagn و Waterfalls که بسیار به هم نزدیک هستند. بر روی این آبشارها نام خدایان باستانیی گذاشته شده و پای هر کدام نیز یک استخر طبیعی دیدنی شکل گرفته است. در مجموع این مکان یکی از زیباترین مناطق طبیعی جنگلی در ارمنستان است و پیشنهاد می‌کنیم حتما در طول تور ارمنستان، از آن‌جا بازدید به عمل آورید.

آبشار Lichk

و در پایان آبشار Lichk را نیز به شما معرفی کنیم که از دو رودخانه Zvaraget و Meghri شکل می‌گیرد و از جمله مکان‌های محبوب گردشگران برای گشت و گذار در طبیعت ارمنستان است. دلیل آن هم جز زیبایی خود آبشار و منطقه، استخر طبیعی بزرگ و آبتنی در این محل است!

 

معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای ارمنستان

۱۸ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران