معرفی زیباترین جنگل‌های ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
معرفی زیباترین جنگل‌های ارمنستان

ارمنستان کشوری بسیار زیباست که جاذبه‌های گردشگری متعددی از جمله دیدنی‌های تاریخی، معماری و منابع طبیعی زیبا در خود دارد. خیلی‌ها اما ارمنستان را به عنوان مقصدی ایده‌آل برای ماجراجویی در طبیعتش می‌شناسند و به همین دلیل به این کشور سفر می‌کنند. اما یکی از بخش‌های بسیار جذاب در مورد ارمنستان، جنگل‌های دیدنی این کشور است که امروز در نوشته‌مان قصد معرفی زیباترین‌هایشان را داریم.

 

جنگل محافظت شده خسرو

این منطقه‌ی محافظت شده‌ی بسیار زیبا، یکی از بهترین مقاصد برای گردشگرانی خواهد بود که به دنبال طبیعت گردی در تور ارمنستان هستند. اگر این مکان یک جنگل بزرگ محسوب نمی‌شود، اما با درختان ارس و بلوط زیبا و همچنین جمعیت بالای جانوران متنوعی که در این مکان زندگی می‌کنند، جنگلی بسیار دیدنی به حساب می‌آید. همانطور که از اسم این محل پیداست، جنگل خسرو یک منطقه محافظت شده به حساب می‌آید و در بازدید از این محل باید به نکاتی دقت کنید تا آسیبی به این جنگل زیبا و جانورانش زده نشود.

جنگل شیکاهوغ

جنگل شیکاهوغ از نظر تنوع زیستی رتبه دوم در کشور ارمنستان را به خود اختصاص می‌دهد. این جنگل فوق‌العاده زیبا چیزی حدود ۱۰۳۰۰ هکتار است و بیش از ۱۱۰۰ درخت و گیاه مختلف را در خود میزبانی کرده و انواع حیوانات و پرندگان نیز در میان آن‌ها به زندگی مشغول هستند. بخش زیادی از این جنگل از نگاه گردشگران مخفی مانده است و تنها چندین مسیر پیاده‌روی محدود در آن تعبیه شده که باید در آن‌ها گردش کنید. با این وجود، آن‌ها که خیلی اهل ماجراجویی هستند، با اجاره‌ی یک راهنما، به قلب این جنگل می‌زنند تا از خرس‌ها و دیگر حیوانات جذاب آن دیدن نمایند.

 

طبیعت‌گردی در دل صومعه‌های ارمنستان

پارک ملی دلیجان

این پارک ملی یکی از دیدنی‌ترین و البته محبوب‌ترین جاهایی است که گردشگران در سفر به ارمنستان، از آن بازدید به عمل می‌آورند. این منطقه محافظت شده‌ی زیبا ۲۴ هزار هکتار وسعت داشته و همچون یک گنجینه گرانبها برای مردم این کشور است. بهترین راه برای بازدید از این جنگل، مسیر پیاده روی جنگلی آن است که در آن می‌توانید غیر از درختان بلوط پر تعداد، چندین درخت خاص بومی را نیز مشاهده کنید. یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از پارک ملی دلیجان، پاییز است که درختان آن به چندین و چند رنگ در می‌آیند.

جنگل Stepanarav

Stepanarav در فاصله‌ی کوتاهی از پایتخت واقع شده است و شما می‌توانید در تور ارمنستان به دیدن آن‌جا بروید. این محل اولین باغ گیاه‌شناسی در ارمنستان محسوب می‌شود و اگر چه بخشی از آن محصول درختکاری است و از ابتدا در این محل وجود نداشته، اما یکی از زیباترین‌ جنگل‌ها در ارمنستان به حساب می‌آید. Stepanarav  دو بخش دارد دارد که یکی از آن‌ها ۱۵ هکتار انواع درختان خاص و متفاوتی است که از نقاط مختلف دنیا به این محل آورده شده‌اند و ۲۰ هکتار محیط جنگلی طبیعی که از درختان محلی تشکیل شده‌اند.

 

بهترین مقاصد کوهنوردی در ارمنستان

پارک ملی سوان

دیگر پارک ملی محبوب در ارمنستان که سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند. این محل از بسیاری جهات، مکانی ایده‌آل برای گردش‌های طبیعت گردی در سفر به ارمنستان محسوب می‌شود و از همین رو تورهای داخلی زیادی به آن‌جا برگزار می‌شود. منطقه جنگلی پارک ملی سوان، از طرف دریاچه‌ای به همین نام احاطه شده که منبع اصلی آب در کشور به حساب می‌آید. آب و هوای عالی، مسیرهای پیاده‌روی بسیار زیبا و البته امکان گردش در دریاچه سوان و تماشای انبوهی از پرندگان زیبا، از جمله جاذبه‌های رفتن به این پارک ملی خواهد بود.

 

جنگل تاتو

خیلی از کسانی که به این منطقه می‌روند، بازدید از صومعه معروف تاتو را در سر می‌پرورانند، اما یکی از زیبایی‌های این منطفه، جنگل فوق‌العاده جذاب تاتو است. درست همان موقعی که سوار بر تله کابین می‌شوید تا به نقاط تاریخی این مکان برسید، از همان بالا می‌توانید انبوه درختان زیبا را مشاهده کنید که در شکل‌های مختلف بستر سبز و بزرگ به وجود آورده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم حتما بعد از بازدید از صومعه تاتو، مسیرهای پیاده روی در جنگل را نیز امتحان کنید.

جنگل آرارات

این جنگل کوهستانی از دیگر مناطق سبز زیبا در ارمنستان است که در کنار درختان متنوعی که در خود دارد، مناظر فوق‌العاده‌ای را نیز برای شما به تصویر خواهد کشید. البته رفتن به این جا بر خلاف بسیاری دیگر از جاهایی که معرفی کردیم، خیلی آسان نخواهد بود و حتما باید در تورهای کوهپیمایی شرکت کنید. همچنین در فصل سرما نیز به خاطر برفی که در این محل می‌بارد، رفتن به آن‌جا سخت‌تر نیز خواهد شد.

 

راهنمای کامل کمپ زدن در ارمنستان

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران