شنا در بهترین استخرهای روباز در ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
شنا در بهترین استخرهای روباز در ارمنستان

تابستان زمان مناسبی برای تفریح، مهمانی‌های شبانه، آفتاب گرفتن و لذت بردن از تفریحات دریا است! اما از آنجایی که ارمنستان گزینه‌های ساحلی پر رونقی برای شنا و حمام آفتاب ندارد، استخرهای روباز با استقبال بسیار زیاد گردشگران روبرو هستند. به خصوص اینکه در فصل تابستان ارمنستان همیشه گرم بوده و تنها راه برای خلاص شدن از گرمای آن آبتنی است. پس اگر قصد سفر با تور ارمنستان را دارید و از طرفی عاشق شنا و آبتنی هستید مطالب این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود. چرا که در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین استخرهای روباز برای شنا در ارمنستان آشنا کنیم.

 

مجموعه بار و استخر واهاگنی ایروان، ارمنستان (Vahagni Pool and Bar Complex Yerevan, Armenia)

اولین گزینه‌ای که قصد داریم تحت عنوان بهترین استخرهای روباز برای شنا در ارمنستان معرفی کنیم، مجموعه بار و استخر واهاگنی نام دارد. این استخر به عنوان محبوب‌ترین گزینه ‌نیز در بین گردشگران شناخته می‌شود و در مکانی به دور از هیاهو و هیاهوی شهر، در مجتمع مسکونی واهاگنی قرار دارد. این یک مکان ایده‌آل برای تعطیلات تابستانی با دوستان بوده و به احتمال زیاد شاهد پارتی‌های پرجنب و جوش، اجراهای خنده دار و هنرنمایی بهترین دی جی‌ها در آن خواهید بود. به طوری که وهاگنی عنوان موزیکال‌ترین استخر شهر ایروان را دریافت کرده است. این استخر دارای یک کافه بار نیز می‌باشد که در آن می‌توانید انواع نوشیدنی‌های خنک را میل کنید. قیمت‌ها نیز در این مکان بسیار مقرون به صرفه هستند.

هزینه ورودی در روزهای هفته ۶۰۰۰ درام برای بزرگسالان و ۴۰۰۰ درام برای کودکان (۲ تا ۱۲ سال) است. هزینه ورودی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰:۳۰ برای بزرگسالان ۴۵۰۰ و برای کودکان ۴۰۰۰ درام است. هزینه ورودی در تعطیلات آخر هفته ۹۰۰۰ درام برای بزرگسالان و ۴۰۰۰ برای کودکان خواهد بود. البته صبح‌های آخر هفته‌ها هزینه ورودی برای بزرگسالان به ۷۵۰۰ درام کاهش می‌یابد.

آدرس: Address: Yerevan - Ashtarak Highway, 7

 

مجموعه هتل لاتار ایروان، ارمنستان  (Latar Hotel Complex Yerevan, Armenia)

مجموعه هتل لاتار یک بوتیک هتل ۵ ستاره در ایروان است که در فاصله ۹ کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد. هتل لاتار بیشتر به خاطر استخر روباز بزرگش مشهور بوده و به دلیل طراحی خاص یکی از محبوب ترین‌ها در بین مردم محلی و گردشگران به شمار می‌رود. در روزهای صاف و بدون ابر این استخر منظره‌ای خیره‌کننده از آرارات را ارائه می‌دهد. بنابراین می‌توانید در آب‌های نیلگون شنا کرده و همزمان از منظره‌ بی‌نظیر آن لذت ببرید. همچنین میهمانان می‌توانند از نوشیدنی‌های با طراوت و تنقلات خوشمزه در بار کنار استخر لذت ببرند. ورودی برای بزرگسالان از دوشنبه تا جمعه ۸۰۰۰ و در آخر هفته‌ها ۱۰۰۰۰ درام است.

 

تعطیلاتی خاطره‌انگیز در ارمنستان

آدرس: Silikyan district, St. 5th, 58, Yerevan

 

هتل مولتی گرند فارائون ایروان، ارمنستان (Multi Grand Pharaon Hotel Yerevan, Armenia)

هتل Multi Grand Pharaon از مهمانان و بازدیدکنندگان دعوت می‌کند تا از اقامتی آرام در کنار استخر بزرگ احاطه شده توسط چمن و پارک سرسبز لذت ببرند. این هتل دارای طراحی و خدمات بسیار لوکسی بوده  و در منطقه خارج از شهر در بزرگراه ایروان - آبویان قرار دارد. به احتمال زیاد در اطراف این استخر شاهد مهمانی‌ها و مراسم‌های شاد مختلفی خواهید بود که لذت شنا و حمام آفتاب شما را دو چندان خواهند کرد. هزینه ورودی روزانه به این استخر از دوشنبه تا جمعه ۸۰۰۰ و در آخر هفته‌ها ۱۰۰۰۰ درام است. ناگفته نماند که ورود برای کودکان زیر ۶ سال رایگان بوده و برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال نصف قیمت است. همچنین منطقه استخر دارای یک قسمت VIP و یک مرکز آبگرم است که در آن می‌توانید خدمات آرامش بخش و انواع ماساژها را دریافت کنید. این استخر همه روزه از ساعت ۱۱ صبح الی ۸ شب باز است.

آدرس: Yerevan - Abovyan highway 5

 

مجموعه هتل و رستوران قفقاز ایروان، ارمنستان (The Caucasus Hotel and Restaurant Complex Yerevan, Armenia)

یکی دیگر از بهترین استخرهای روباز برای شنا در ارمنستان، متعلق به مجموعه هتل و رستوران قفقاز است. این مجموعه در سال ۲۰۱۸ از استخر روباز خود رونمایی کرد که به دلیل طراحی متفاوت و خاص خود توانسته نظر بسیاری از گردشگران تور ارمنستان و افراد محلی را برای شنا در تابستان جلب کند. از مزایای این استخر می‌توان به قرار گرفتن بار نوشیدنی‌ها درست در کنار آن اشاره کرد. همچنین در جلوی بار نیز تاب‌های مخصوص برای تفریح بیشتر مهمانان وجود دارد. بنابراین، می‌توانید سوار تاب شوید، کوکتل مورد علاقه خود را سفارش دهید و همزمان از آب خنک در روزهای گرم تابستان لذت ببرید! هزینه بازدید در روزهای هفته ۶۰۰۰ و در آخر هفته‌ها ۷۰۰۰ درام می‌باشد. البته برای کودکان تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

 

مهم‌ترین پارک‌ها و فضاهای طبیعی در ایروان

آدرس: Yerevan - Ashtarak highway

 

هتل گراند ایروان، ارمنستان (Grand Hotel Yerevan Yerevan, Armenia)

یکی دیگر از هتل‌های لوکس ایروان که به مهمانان امکان بهره‌مندی از استخر روباز واقع در پشت بام را ارائه می‌دهد، هتل گراند ایروان است. این مکان در قلب شهر ایروان قرار گرفته و دسترسی بسیار آسانی برای توریست‌ها دارد. البته توجه داشته باشید که قیمت‌ها در این مکان کمی بالا بوده و عموما توسط کسانی که به دنبال تفریحات اقتصادی هستند ترجیح داده نمی‌شود. در عوض دارای محیطی بسیار خلوت و آرام بوده و شما می‌توانید با خیال راحت حمام آفتاب گرفته و شنا کنید. ورودی استخر هتل گراند ایروان در روزهای هفته ۱۲۰۰۰ درام و در آخر هفته‌ها ۱۵۰۰۰ درام است. اگر خوش شانس باشید در این هتل با افراد مشهوری که ارمنستان را برای سفر خود انتخاب کرده‌اند روبرو خواهید شد. پس اگر به استراحتی آرام در کنار استخر و آرامش کامل نیاز دارید، استخر روباز هتل گراند ایروان یک انتخاب عالی است.

آدرس: 14, Abovyan Str.

 

ریزورت پانوراما ایروان، ارمنستان (Panorama Yerevan Resort Yerevan, Armenia)

هتل پانوراما ریزورت در مرتفع‌ترین نقطه ایروان واقع شده است که به لطف آن منظره چشمگیری از شهر را به مهمانان خود ارائه می‌دهد. این هتل دارای "پانورامیک" ترین استخر پایتخت است. در اینجا دو بار در ماه پارتی‌هایی با موسیقی زنده برگزار می‌شود که اگر برنامه‌ریزی خود را تنظیم کنید می‌توانید در آن‌ها حضور پیدا کنید. هزینه استفاده بزرگسالان در روزهای هفته از این استخر ۶۰۰۰ درام و در روزهای آخر هفته ۸۰۰۰ درام است.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی ارمنستان

آدرس: 24/3 G.Hovsepyan Str., Nork-Marash, Yerevan

 

استخر پارادایس ایروان، ارمنستان (Paradise Pool Yerevan, Armenia)

استخر پارادایس در هتل گرین پالاس ایروان قرار گرفته و با توجه به نظرات مسافران یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شنا و لذت بردن از آفتاب در فصل تابستان است. استخر به شما اجازه می‌دهد در روزهای گرم تابستان استراحت دلپذیر و خنکی داشته باشید؛ چرا که یکی از آرام‌ترین مناطق شهر بوده و فاصله چندانی با باغ وحش ایروان ندارد. از جمله مزایای این استخر می‌توان به آب تمیز و زلال، صندلی‌های آفتابگیر راحت، نوشیدنی‌های خنک، غذاهای خوشمزه و پخش موسیقی‌های شاد در فضای آن اشاره کرد. این استخر همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۸ شب باز بوده و هزینه ورود به آن در روزهای هفته برای بزرگسالان ۷۰۰۰ درام و برای کودکان (۳ تا ۱۲ سال) ۴۰۰۰ درام است. هزینه آخر هفته برای بزرگسالان ۸۰۰۰ درام و برای کودکان ۵۰۰۰ درام خواهد بود. البته اگر دوست دارید تا در منطقه VIP شنا کرده و افتاب بگیرید باید در روزهای هفته ۹۰۰۰ و در آخر هفته‌ها ۱۰۰۰۰ درام پرداخت کنید.

آدرس: 57 Myasnikyan ave

 

بست وسترن کونگرس هتل ایروان، ارمنستان (Best Western Congress Hotel Yerevan, Armenia)

هتل چهار ستاره زیبا بست وسترن کنگره در مرکز شهر ایروان در خیابان ایتالیا ۱ واقع شده و دارای استخری روباز با قسمتی بسیار مناسب برای تفریح و خنک شدن در روزهای گرم تابستان است. اینجا یکی از بهترین هتل‌های ۴ ستاره ایروان است که علاوه بر استخر روباز زیبا دارای بار و رستوران نیز است که همه می‌توانند از خدمات آن‌ها استفاده کرده و لذت ببرند. همواره در محوطه استخر، موسیقی شاد پخش می‌شود و صندلی‌های آفتاب گیر با چتر در آنجا وجود دارند.

آدرس: 1 Itali Street

 

دِ پول ایروان، ارمنستان (The Pool Yerevan, Armenia)

علاقه‌مندان به تفریحات مجلل و اوکس می‌توانند از استخری که در پشت بام مجموعه هتل «دوین» وجود دارد، لذت ببرند. این استخر پشت بام نمای زیبایی از شهر را به تصویر کشیده و اغلب مورد بازدید ستارگان پاپ ارمنی و خارجی است. هزینه ورودی به استخر دِ پول ایروان در روزهای هفته ۱۵۰۰۰ درام و در تعطیلات آخر هفته ۲۰۰۰۰ درام است.

 

معرفی آنی گرند هتل در ایروان

آدرس: 40 Paronyan Street

 

واتر ورلد ایروان، ارمنستان (WaterWorld Yerevan, Armenia)

آخرین استخر روبازی که قصد داریم در این مقاله معرفی کنیم، واتر ورلد ایروان است که در زبان ارمنی Jrashkhar نامیده می‌شود. این یک مجموعه تفریحی در فضای باز بزرگ بوده که دارای طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های آبی و همچنین یک استخر بزرگ ۲۵ متری است. پارک آبی این مکان دارای خدمات ویژه امداد و نجات است که همیشه در حالت آماده باش هستند. همه استخرهای اینجا دارای سیستم فیلتراسیون پیشرفته شرکت اروپایی Astral بوده که دمای آب و غلظت کلر موجود در آن هر ساعت توسط کارشناسان بررسی می‌شود. پس اگر می‌خواهید در محیطی سالم و ایمن برای کودکان خود تفریح کرده و از گرمای تابستان فرار کنید پارک آبی WaterWorld ایروان پیشنهاد ما به شما خواهد بود. ورودی این مجموعه برای بزرگسالان حدود ۱۲ دلار و برای کودکان تا قد ۱۲۰ سانتی متر ۸ دلار هزینه خواهد داشت. همچنین بلیط‌های VIP نیز ارائه می‌شوند که قیمت آن‌ها حدود ۱۷ دلار است.

 

۱۵ مقصد پربازدید ارمنستان

آدرس: 40 Myasnikyan Street

 

منبع

۲۳ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران