بازدید از دریاچه سوان ارمنستان؛ یکی از بزرگترین دریاچه‌های حوزه قفقاز

جاذبه‌های گردشگری ایروان
بازدید از دریاچه سوان ارمنستان؛ یکی از بزرگترین دریاچه‌های حوزه قفقاز

ارمنستان یکی از زیباترین و ارزان‌ترین کشورهای منطقه است که در هر تعطیلات کوتاه مدت و بلند مدت می‌شود به آن سفر کرد. کشوری پر از جاذبه‌های گردشگری تاریخی با امکانات اقامتی و تفریحی مناسب. کشوری با شب‌هایی پرشور و روزهایی پر رویداد. کشوری با بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها. در سفرتان با تور ارمنستان به ایروان که پایتخت این کشور است اگر هوس یک روز پر ماجرا و طبیعت‌گردانه به سرتان زده است همراه ما باشید تا در یک گشت و گذار، سری به دریاچه‎ی سوان یکی از بزرگترین دریاچه‌های منطقه‌ی قفقاز بزنیم و یک روز هیجان‌انگیز را پشت سر بگذاریم.

 


سوان تجلی همجواری کوهستان و آب


دریاچه‌ی سوان در ۶۰ کیلومتری شمال ایروان پایتخت ارمنستان قرار گرفته است و یکی از بزرگترین دریاچه‌های کوهستانی آب‌های شیرین جهان به حساب می‌آید. جاییکه ۳۶ جویبار به آن می‌ریزد و تنها رود هزاردان از آن سرچشمه می‌گیرد. جایی پر از سکوت و آرامش و همچنین پر از اکسیژن. جاییکه معنای نامش یعنی سرزمین دریاچه‌ها و طبق کتیبه‌های یافت شده در دور و اطرافش چیزی نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ هزار سال قدمت دارد. زمانیکه حدود ۲۰ برابر اندازه‌ی کنونی‌اش وسعت داشته است. دریاچه‌ای ویژه که رفتن به آن یعنی یک پیک‌نیک کامل. یعنی رفتن به دل طبیعت. یعنی کوهنوردی و بعد هم کمپ‌زنی. دریاچه‌ای که در مجاورت پارک ملی سوان ارمنستان واقع شده است و تمامی امکانات تفریحی برای داشتن یک خوش گذرانی کامل در آن فراهم آمده است.

 

یک روز دلپذیر در مشهورترین پارک‌های ملی ارمنستان

 

 

دریاچه سوان ارمنستان

 


بهترین فصل رفتن به دریاچه سوان


در تمامی فصول سال می‌توانید به دریاچه‌ی سوان تشریف ببرید و یک یا چند روز هیجان‌انگیز را پشت سر بگذارید اما بهترین فصل بازدید از این دریاچه روزهای گرم تابستانی و بهاری است. چرا که این دریاچه در ارتفاع ۲ هزار متری و در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته است. بنابراین در روزهای سرد زمستانی چندان نمی‌توانید از همه‌ی تفریحاتی که برای توریست‌ها تدارک دیده‌اند استفاده کنید.

 

 

دریاچه سوان ارمنستان

 


تفریحاتی که در بازدید از دریاچه‌ی سوان می‌توانید انجام بدهید


دور و اطراف این دریاچه‌ را چندین ساحل تشکیل داده‌اند. بنابراین انواع تفریحات ساحلی در این دریاچه فراهم آمده است. با رفتن به این دریاچه در روزهای گرم تابستانی و بهاری می‌توانید تنی به آب بزنید و شنا کنید، آفتاب بگیرید، جت اسکی سواری و قایق سواری را تجربه کنید، ماهی‌گیری کنید، بر فراز دریاچه به همراه مجرب‌ترین مربیان پاراگلایدر سواری کنید و تفریحات هیجان‌انگیزی از جمله اسکی و اسنوبورد، کایت کاتاماران، ویک بوردینگ و ویند سرفینگ یا باد موج سواری را تجربه کنید. برخی از این تفریحات را نیز در روزهای زمستانی اگر به این دریاچه تشریف ببرید می‌توانید انجام بدهید اما در روزهای تابستانی فستیوال همه‌ی تفریحات برپاست.

 

معرفی فوق‌العاده‌ترین مکان‌ها در ارمنستان برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی

 

 

 دریاچه‌ی سوان

 


چگونه به دریاچه سوان بروید


از آنجا که این دریاچه یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری ارمنستان به حساب می‌آید، برای دستیابی به این دریاچه چندین راه پیش روی شما قرار دارد. از جمله مهمترین راه‌ها از شهر ایروان است. اگر در ایروان سکونت دارید برای شما تاکسی، اتوبوس، ون و همینطور مینی‌بوس‌های خاصی وجود دارد که شما را به این دریاچه می‎‌رسانند. اگر با تاکسی بخواهید به این دریاچه بروید سریعترین و در عین حال گران‌ترین وسیله را انتخاب کرده‌اید.

 

 

دریاچه سوان

 

 

با تاکسی نیم ساعت زمان لازم است تا به این دریاچه برسید و اگر چندین نفر هستید که با هم به ارمنستان رفته‌اید به شما توصیه می‌کنیم برای رفتن به سوان تاکسی بگیرید. چرا که به این شکل با تقسیم کردن کرایه‌ی تاکسی، هزینه‌ی هر نفر برای رسیدن به سوان گران نمی‌شود اما اگر انفرادی یا خانوادگی به ارمنستان رفته‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم سوار مینی‌بوس‌های خطی ایروان به سوان بشوید و با صرف زمانی نزدیک به یک ساعت خودتان را به سوان برسانید.

۰۶ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران