راهنمای سفر به ایروان برای افرادی که تنها سفر می‌کنند

جاذبه‌های گردشگری ایروان
راهنمای سفر به ایروان برای افرادی که تنها سفر می‌کنند

اگر اهل سفرهای تنهایی هستید و برنامه دارید با تور ارمنستان سفر کنید، همراه ما باشید تا با هم سری به ایروان بزنیم و شما را برای داشتن یک سفر خاطره‌انگیز راهنمایی کنیم. سفری که لحظه لحظه‌اش برایتان لذت‌بخش باشد و هر دقیقه‌اش مانند یک رویای شیرین جادویی. سفری که شاید دوستان و دوستی‌های پایداری برای شما بسازد. اگر کوله گرد هستید در این مطلب همراه ما باشید.


ایروان شهر سفرهای تنهایی

ایروان شهر صورتی یکی از شهرهای امن جهان به حساب می‌آید که می‌توانید با خیال راحت تنهایی به آن سفر کنید. همانطور که می‌توانید خانوادگی نیز به آن سفر کنید. این شهر تمامی زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای سفرهای انفرادی را در خود دارد و به همین دلیل است که هرساله می‌تواند تعداد زیادی از کوله‌گردان جهان را به خودش بکشاند. شهری که امکانات گشت و گذارهای شبانه‌روزی را به مسافرانش می‌دهد و برای آنها حاشیه‌ی امنی فراهم می‌آورد تا با کمترین هزینه بیشترین تفریحات را انجام بدهند. اگر می‌خواهید تنهایی به این شهر سفر کنید و آن را بگردید در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا شما را بیشتر راهنمایی کنیم.

 

Yerevan


۱- در هاستل‌های تمیز و مناسب این شهر اقامت کنید

اگر بودجه‌ی کافی برای اقامت در هتل را دارید که هیچ، اما اگر ندارید و یا دوست دارید در فضاهای اشتراکی اقامت کنید باید بدانید ایروان در خود هاستل‌های خوب و با کیفیت کم ندارد. هاستل‌هایی که هم اتاق‌های مختلط دارند و هم اتاق‌هایی مخصوص خانم‌ها. هاستل‌هایی که صبحانه در اختیار مسافران‌شان قرار می‌دهند و در موقعیت‌های مناسبی در شهر قرار گرفته‌اند. موقعیت‌هایی که امکان رفت و آمد و بازدید از مکان‌های دیدنی شهر را برای مسافران‌شان آسان می‌کنند. بهتر است قبل از سفر بهترین هتل‌ها و هاستل‌های ارزان ایروان را شناسایی کنید.

 

معرفی مرکز خرید ریو در ایروان


۲- به موزه تاریخ ارمنستان سری بزنید

یکی از مهمترین مکان‌هایی که گردشگران در هر شهر باید به آن سر بزنند موزه‌ها هستند. موزه‌ها تاریخ به شما می‌آموزند و شما را با شهری که به آن سفر کرده‌اید آشنا می‌کنند. موزه‌ی تاریخ ارمنستان در شهر ایروان یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های کشور ارمنستان است که در سال ۱۹۲۰ میلادی تاسیس شده است و بیش از ۴۰۰ هزار شی گرانسنگ در آن نگهداری می‌شود. موزه‌ای که جدای از یک موزه‌ی باستان شناسی یک موزه‌ی مردم شناسی نیز محسوب می‌شود و اطلاعات خوبی درباره ارمنستان به شما ارزانی می‌دارد. آشنایی با موزه تاریخ ارمنستان، موزه‌ای تپنده در قلب ایروان به شما توصیه می شود.

 


۳- در ایروان تا می‌توانید خیابان‌گردی کنید

ایروان یکی از شهرهای خوب ارمنستان است که به شما امکان خیابان‌گردی می‌دهد. شهری که با رفتن به آن می‌توانید خیابان‌هایش را در کمال امنیت بالا و پایین کنید، با مردم معاشرت کنید، دست به خرید بزنید، بناهای یادبود ببینید و بافت شهری را کشف کنید. یکی از مشهورترین بافت‌های شهری ایروان میدان جمهوری است که یک میدان تاریخی و مهم به شمار می‌آید و شب‌ها تبدیل به یکی از زیباترین نقاط دیدنی شهر می‌شود. بنابراین حداقل یک شب خود را به گشت و گذار در این خیابان اختصاص بدهید و برای نوش جان کردن گرمترین قهوه‌ها و لذیذترین دسرها به کافه‌های دور و اطرافش سر بزنید.

 

۷ رستوران عالی برای خوردن بهترین پیتزاهای ایروان


۴- در ایروان به اسپاهای لوکس بروید

اگر میان تن و روح‌تان فاصله افتاده است و می‌خواهید این فاصله را در سفر به ایروان پر کنید، اگر می‌خواهید خستگی‌های زندگی را از بدن‌تان بیرون کنید، اگر می‌خواهید در سفر به ایروان یک تفریح خاص و منحصر به فرد انجام بدهید باید بدانید ایروان در خود اسپاهای معروفی دارد که می‌توانید به آنها مراجعه کنید. اسپاهایی که ماساژورهای حرفه‌ای در آن مشغول به کار هستند. اسپاهایی که هزینه‌ی استفاده از خدمات آنها اندکی گران است اما بدون شک این ارزش را دارند که به آنها مراجعه کنید.

 


۵- در فستیوال‌های مردمی شرکت کنید

ایروان در برخی از روزهای سال میزبان فستیوال‌های جذابی است که اگر علاقه‌مند شرکت در رویدادهای ویژه هستید می‌توانید در آنها شرکت کنید. فستیوال‌هایی که مشارکت مردمی بن مایه‌ی ساخت آنها هستند. فستیوال‌هایی مانند جشنواره رنگ ارمنستان یا جشنواره‌ای مثل وردآور. فستیوال‌هایی هیجان‌انگیز که یک تفریح ویژه برای شرکت‌کنندگان نیز به شمار می‌آیند.

 

بهترین سفرهای یک روزه از ایروان برای لذت بردن از دیدنی‌های اطراف شهر


۶- به کافه‌های شبانه بروید

کافه‌های شبانه در ایروان فقط جاهایی نیستند که درهایشان تا صبح به روی مشتریان‌شان باز باشند و آنها را غرق شور و نور و رقص کنند. برخی کافه‌های شبانه‌ی این شهر موسیقی زنده می‌نوازند و فضایی روشنفکرانه دارند. بنابراین اگر از شلوغی‌ها و سر و صداها به دور هستید اما در عین حال می‌خواهید با گشت و گذار شبانه در ایروان؛ شهر پرشور و حال ارمنستان، شب‌های این شهر را در خواب پشت سر نگذارید می‌توانید به برخی کافه‌های شبانه‌ی این شهر مانند کافه Kami بروید. کافه‌ای که پاتوق جوانان شهر است و هرشب از ساعت ۸ تا ۲ نیمه شب درهایش به روی مهمانانش باز است.

 

۰۲ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران