۸ دلیل برای اینکه چرا باید به شهری همچون ایروان سفر کنید

جاذبه‌های گردشگری ایروان
۸ دلیل برای اینکه چرا باید به شهری همچون ایروان سفر کنید

کسانی که عموما به فکر سفر به شهرهای زیبای دنیا هستند، عموما به مقاصد گران‌قیمتی همچون رم، پاریس، لندن یا در بهترین شرایط به بانکوک فکر می‌کنند. در صورتی که شهرهای زیبایی در دنیا هستند که دسترسی به آن‌ها ساده‌تر است و در عین حال نقاطی جذاب برای گذران تعطیلات به شمار می‌آیند، شهرهایی همچون ایروان. در مقاله پیش رو می‌خواهیم نگاهی بندازیم به ۸ دلیل برای اینکه چرا باید با تور ارمنستان به ایروان سفر کنید!

 


۱- شهری ارزان برای سفر


بسیاری از سفرها به مقاصد شهری و نه ساحلی، عموما مسافرت‌هایی پرهزینه خواهند بود، اما ایروان کاملا از این نظر مکانی عالی برای سفر است. چه از نظر قیمت پرواز و چه از نظر هزینه‌های درون شهری، همه چیز عالی‌ و از نظر مالی مناسب است. البته که در این شهر هم می‌توانید درون هتل‌های ۵ ستاره آنچنانی ساکن شوید، اما به طور میانگین هتل‌ها قیمت بسیار پایینی دارند و در بقیه موارد از جمله غذا، بلیط محل‌های تفریحی، دیدن از بناهای باستانی یا حتی شرکت در مراسمات به مقدار قابل توجهی همه چیز ارزان‌تر از نقاط گردشگری مهم دنیاست.

 

۱۰ هتل عالی در ایروان برای داشتن اقامتی راحت و دلپذیر در سفر

 

 

 ایروان

 


۲- سیستم حمل و نقل عمومی بسیار عالی


یکی از نکات مهم در کلان‌شهرها، وضعیت حمل و نقل عمومی در آن‌هاست که از این نظر ایروان اوضاع بسیار خوبی دارد. این شهر از نظر خطوط اتوبوس‌رانی یا مینی‌بوس‌هایی که در آن تردد می‌کند عالی است اما در آن خطوط مترو نیز لحاظ شده تا همه چیز تکمیل شود. استفاده از مترو یا اتوبوس به ازای هر بار استفاده قیمتی تقریبا به اندازه ۰.۲ دلار دارد و در مورد تاکسی‌ها هم قیمت بسیار پایین‌تر از سایر کشورها اروپایی و بعضا کشورهای آسیای شرقی است.

 

 

 ایروان

 


۳- مدرن‌تر از آن چه که فکرش را می‌کنید


برخلاف آن چه که در تصور بسیاری نقش بسته، ایروان بسیار مدرن‌تر و نزدیک به کلان‌شهرهای دیگر است. در این شهر هتل‌های متفاوت و بسیار خوبی ساخته شده، رستوران‌هایی لوکس و آنچنانی دارد، مراکز خرید زیادی در آن ساخته شده و در مجموع باید انتظار مراکز تفریحی، خرید و همه‌ی آن چیزهایی که از یک شهر مدرن دارید را از ایروان نیز داشته باشید.

 

گشت و گذار شبانه در ایروان؛ شهر پرشور و حال ارمنستان

 

 

 ایروان

 


۴- تاریخ و فرهنگی غنی


تاریخ ارمنستان را باید به دوره‌ی حضرت نوح نسبت داد. ایروان اما در این میان با موزه‌های بسیار و گالری‌های هنری یکی از بهترین نقاط برای دیدن این تاریخ و کند و کاو در آن است. در کنار این موضوع، بناهای قدیمی موجود در محیط شهری، شما را با پیکره کلی معماری در سال‌هایی که به این شهر گذشته را به نمایش می‌گذرد. یکی از نکات بسیار جذاب در مورد ایروان، کلیساهای زیبایی است که در نقاط مختلفش پیدا خواهید کرد و از جمله جذابیت‌های سفر شما بازدید از این مراکز مذهبی خواهد بود.

 

 

 ایروان

 


۵- لذت قدم زدن در خیابان‌های ایروان


بسیاری شهرها به واسطه ترافیک و شلوغی بیش از اندازه، به هیچ وجه برای قدم زدن مناسب نیستند. ایروان تا اینجای روزگار اما برای این کار عالی است. مخصوصا اگر به سراغ خیابان‌های سنگ‌فرش شده، بخش‌های قدیمی‌تر شهر یا نقاط گردشگرپذیر بروید که همه چیز عالی‌تر نیز می‌شود.

 

۸ مکان‌ فوق‌العاده که در سفر به ایروان باید از آن‌ها دیدن کنید

 

 

 ایروان

 


۶- ارمنی‌ها بسیار مهمان‌نوازند


مردم این سرزمین با رویی گشاده از شما پذیرایی خواهند کرد، به شکلی که واقعا از بودن در این کشور لذت خواهید برد. اخلاق و منشی که باعث می‌شود این مردم همیشه در صدد کمک به شما باشند، با لبخند جواب شما را بدهند و شما را به نوشیدن چای و قهوه همراهشان دعوت کنند.

 

 

ایروان

 


۷- شهری امن برای سفر خانوادگی


با توجه به اتفاقاتی که این روزها در شهرهای بزرگ اروپایی می‌افتد، به نظر می‌رسد دیگر آن شهرها هم مثل قبل امن نیستند. اما بعد از سال‌ها جنگ و خونریزی در این سرزمین، حالا ارمنستان و بلاخص ایروان، یکی از نقاط امن و آرام دنیاست که می‌تواند مقصد فوق‌العاده برای سفری خانوادگی باشد.

 

 

 ایروان

 


۸- غذاهای خوشمزه


همانطور که همیشه در مورد ارمنستان گفته‌ایم، بحث غذاهای بسیار خوشمز ارمنی در ایروان هم کاما پا برجسات و احتمالا چشیدن طعم خوش غذاهای این منطقه از لذت‌بخش‌ترین نکات سفر شما به پایتخت ارمنستان باشد. غذاها و نوشیدنی‌های معطر و خوشمزه که تنوعی هیجان انگیز به ذائقه شما خواهند داد.

 

 بهترین رستوران‌های ایروان شهر کلیساهاو صومعه‌ها 

 

 

 ایروان

۲۰ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران