۶ سوغاتی ویژه که در سفر به ایروان می‌توانید تهیه کنید

جاذبه‌های گردشگری ایروان
۶ سوغاتی ویژه که در سفر به ایروان می‌توانید تهیه کنید

ایروان پایتخت ارمنستان است و یکی از مشهورترین شهرهای گردشگری این کشور. شهری که تاریخ دارد و جاذبه‌های قیمتی. شهری که جاذبه‌های مصنوعی‌اش همپای جاذبه‌های طبیعی‌اش پرطرفدار هستند. شهری که شب و روز نمی‌شناسد و مسافرانش را در همه‌ی لحظات غرق شور و سرگرمی و تفریح می‌کند. شهری که بهترین امکانات اقامتی و رفاهی ارمنستان را دارد و از همین رو بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. شهری برای سفرهای عاشقانه و ماه‌ عسل‌ها. در سفرتان با تور ارمنستان به ایروان اگر به دنبال خریدن سوغاتی‌های خاص هستید همراه ما باشید تا ۶ سوغاتی ویژه که در این شهر می‌شود تهیه کرد را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- خاچکار


خاچکار یک صنایع دستی ارمنستان به حساب می‌آید که از قرن ۱۲ میلادی در این کشور رواج پیدا کرده است. یک شی هنری که از کنده‌کاری روی چوب به دست می‌آید و یکی از اصلی‌ترین سوغاتی‌های شهر ایروان محسوب می‌شود. صنعتی که در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و این نوع حکاکی امروز بر روی چوب نیز حکاکی می‌شود. در سفرتان به ایروان اگر می‌خواهید یک هدیه مناسب برای عزیرترین‌هایتان خریداری کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم خاچکار را جدی از نظر بگذرانید. بازار ورنیساژ در شهر ایروان پر از مغازه‎هایی است که این شی هنری را به فروش می‌رسانند. اشیایی که امروزه به صورت گردنبند، صلیب، سنگ و ... به فروش می‌رسند و باتوجه به ظرافت، حجم کاری و همینطور ماده‌ی اولیه که روی آن کنده‌کاری صورت می‌گیرد قیمت‌های متفاوتی دارند.

 

 در مرکزخرید دالما گاردن ایروان تفریح کنید 

 

خاچکار

 


۲- دودوک


دودوک یک نوع نی خاص است که از چوب زردآلو به دست می‌آید. سازی با صدای خوش که می‌تواند یکی از خاص‌ترین سوغاتی‌های ارمنستان به حساب آید. سازی که غالبا در کشور ارمنستان دو نوازی می‌شود و آنچه از درون است و می‌جوشد را به صدا درمی‌آورد و بیرون می‌ریزد. سازی که در میان موزیسین‌های این کشور طرفداران زیادی دارد. در سفرتان به ایروان می‌توانید در فروشگاه‌های مختلف این ساز را بیابید و با قیمت‌های نه چندان گران به عنوان سوغاتی خریداری نمایید. اگر در یک سفر عاشقانه به ایروان رفته‌اید به شما توصیه می‌کنیم این ساز را به عنوان یادگاری سفر برای خودتان خریداری کنید تا هربار که یاد ایروان و روزهای عاشقانه‌تان در این شهر می‌افتید در این ساز بدمید.

 

 خوشمزه‌ترین غذاهای حلال ایروان را در این رستوران‌ها میل کنید 

 

 دودوک

 


۳- زیورآلات


زیورآلات ارمنی معروف هستند. زیورآلاتی که فقط از طلا یا نقره تهیه نمی‌شوند بلکه چوب و آلومینیوم از دیگر مواد سازنده‌ی آنها هستند. در سفرتان به ایروان اگر دوست دارید یک سوغاتی خاص که در عین حال بیشتر افراد نیز آن را می‌پسندند خریداری کنید به شما توصیه می‌کنیم زیورآلات این شهر را جدی از نظر بگذرانید. زیورآلاتی که هم در فروشگاه‌های معتبر می‌توانید آنها را بیابید و هم در بازارهای محلی اما به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد دارید خاص‌ترین آنها را در ایروان خریداری کنید به نگارخانه دالان این شهر بروید.

 

  راهنمای سفر به ارمنستان برای زنانی که تنها سفر می‌کنند

 

زیورآلات 

 


۴- میوه خشک شده


میوه در ایروان جایگاه ویژه‌ای دارد. در سفرتان به این شهر یکی از بهترین سوغاتی‌هایی که هم می‌توانید برای خودتان تهیه کنید و هم برای نزدیکان‌تان، میوه خشک شده است. در بازارها و مغازه‌های این شهر در انواع بسته‌بندی‌های کوچک و بزرگ با قیمت‌های نسبتا مناسب می‌توانید میوه خشک شده تهیه کنید و به عنوان سوغات با خودتان به شهری که در آن زندگی می‌کنید بیاورید.

 

 گشت و گذار شبانه در ایروان؛ شهر پرشور و حال ارمنستان

 

 میوه خشک شده

 


۵- سنگ اوبسیدان


اوبسیدان یک سنگ آتشفشانی خاص است که به عنوان یک شی گرانبها و ویژه در این شهر به فروش می‌رسد. سنگی سیاه رنگ که در فروشگاه‌های مختلف این شهر می‌توانید آن را بیابید و بخرید. سنگی که باید حواستان جمع باشد برایش سرتان را کلاه نگذارند. سنگی که می‌توانید آن را تهیه کنید و بعد به عنوان زیورآلات به کار ببندینش. در سفرتان به ایروان اگر می‌خواهید خیالتان از اصل بودن جنس راحت باشد به شما توصیه می‌کنیم به مرکز هنری کافسجیان در این شهر بروید.

 

 

  سنگ اوبسیدان

 


۶- عتیقه


عتیقه‌های این شهر برای شما بدون شک بسیار جذاب است. فکرش را بکنید در بازار دارید قدم می‌زنید و یک نفر را می‌بینید بساط کرده است تا سکه‌های زمان استالین را بفروشد. یا یک آلبوم عکس خانوادگی آورده است که حداقل مربوط به صد سال پیش است. یا نوار کاست و گرامافون و موارد اینچنین همگی پهن زمین هستند تا شما به عنوان یک سوغاتی خاص آنها را یا برای خودتان و یا برای نزدیکان‌تان خریداری کنید. اگر آدم خاصی هستید و یا می‌خواهید برای یک فرد خاص از سفر به ایروان سوغاتی تهیه کنید به شما توصیه می‌کنیم این عتیقه‌ها را مد نظر داشته باشید.

 

 راهنمای خرید در ایروان؛ بازارها و مرکزخریدها 

 

عتیقه

۰۲ شهریور ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 20 شهریور 1399)

نظرات کاربران