نکاتی که باید قبل از سفر به ایروان بدانید

جاذبه‌های گردشگری ایروان
نکاتی که باید قبل از سفر به ایروان بدانید

ایروان به عنوان پایتخت ارمنستان، مهم‌ترین شهر گردشگرپذیر این کشور نیز محسوب می‌شود. جایی که تقریبا مقصد اول تمام مسافران به این کشور است و گردشگران از آن‌جا به دیگر بخش‌های ارمنستان می‌روند.

اگر شما هم قصد رفتن به تور ارمنستان را دارید، بد نیست ابتدا نکاتی کلیدی در مورد این شهر را دانسته تا به چشمی باز از سفر خود به بهترین شکل لذت ببرید.

 

ایروان کجاست؟

ایروان پایتخت ارمنستان و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. جایی در منطقه قفقاز که زمانی بخشی از شوروی سابق بود و حالا کشوری مستقل و زیباست که از سال ۱۹۹۱ این استقلال را جشن گرفت است. ارمنستان مرزهایی مشترک با گرجستان، ایران، ترکیه و آذبایجان دارد و همین نزدیکی به ایران باعث شده تا هزینه‌های سفر شما تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

 

قوانین جالب کشور ارمنستان قبل از سفر

حمل و نقل عمومی در ارمنستان

یکی از نکات خوب در مورد ایروان این است که اگر هتل خود را در مرکز شهر بگیرید، خیلی از جاهای پایتخت را می‌توانید پای پیاده ببینید. البته تاکسی نیز خیلی گران نیست و مسیرهای نزدیک و طولانی را می‌توانید هم از طریق تاکسی‌های شهری و هم تاکسی‌های اینترنتی با قیمتی مناسب طی کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتما اپلیکیشن تاکسی Yandex را نصب کنید که بهترین و ارزان‌ترین تاکسی اینترنتی در ایروان محسوب شده و حتی ماشین‌هایش برای سفرهای خارج شهری نیز خدمات ارائه می‌کنند. پینشهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر مقاله راهنمای حمل و نقل عمومی در ایروان را نیز مطالعه فرمایید.

واحد پولی در ارمنستان

درام، واحد پولی ارمنستان است که در حال حاضر که این نوشته را برای شما می‌نویسیم، ارزش هر واحد آن معادل ۶۶۰ ریال است. کم‌ترین سکه‌ی این واحد پولی ۱۰ درام است و اسکناس‌ها نیز از ۵۰۰ درام آغاز شده و به ۱۰۰ هزار درام هم می‌رسد.‌ این اسکناس‌ها بر اساس رنگ از هم تفکیک شده‌اند تا به راحتی بتوان آن‌ها را از هم شناخت.

 

طعم لذیذ پنیرهای ارمنی در سفر به ارمنستان

آیا ایروان امن است؟

بسیاری ایروان را یکی از امن‌ترین شهرهای دنیا می‌دانند. بسیاری از بلاگرهای زن دنیا از امنیتی که در ایروان و دیگر نقاط ارمنستان وجود دارد، شگفت‌زده می‌شوند. به همین خاطر به راحتی می‌توان این شهر را برای سفرهای تنهایی، حتی برای بانوان پیشنهاد کرد.

بهترین زمان برای سفر به ایروان

بدون هیچ تردیدی، بهترین زمان برای سفر به ایروان تابستان و البته زمان سال نو میلادی است. البته نباید فراموش کرد که بارندگی‌های کم در تابستان که مهم‌ترین دلیل سفر به این شهر است، ممکن است باعث شود تا هوا کمی بیش از حد نیز گرم شود. در مجموع از اوایل بهار تا اواخر پاییز، بدون هیچگونه مشکلی می‌توانید از این شهر زیبا دیدن کنید.

اما در زمان سال نوی میلادی، ایروان به یکی از زیباترین و بهترین شهرهای دنیا بدل می‌شود و انواع جشن‌ها در شهر برپا شده و همه جا چراغانی خواهد شد.  البته اگر قصد رفتن به ایروان در این زمان دارید، باید در نظر بگیرید که خیلی از مراکز در این مدت تعطیل هستند.

 

۱۰ شهر دیدنی در سفر به ارمنستان

تهیه سیم کارت در ایروان

ما قبلا در مقاله آشنایی با اپراتورهای تلفن همراه ارمنستان به صورت کامل در مورد اپراتورهای تلفن همراه و تهیه سیم کارت در ارمنستان گفته‌ایم، اما به اختصار توضیحاتی در این‌جا نیز می‌دهیم. بهترین اپراتور برای مسافرانی که به ایروان سفر می‌کنند، MTS/VivaCell است که بسته‌های اینترنت آن‌ها قیمت بسیار پایینی داشته و شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را وارد گوشی خود کنید. برای خرید سیم کارت نیز تنها به یک گوشی و پاسپورت خود احتیاج دارید و می‌توانید آن را در خود فرودگاه نیز خریداری نمایید.

"کارت ایروان"

کارت ایروان (Yerevan Card) یک کارت گردشگری رسمی است که شما با خرید آن می‌توانید به صورت رایگان از موزه‌ها و مترو استفاده کرده، در تورهای پیاده روی شهری بدون پرداخت مبلغی شرکت نمایید و همچنین در بعضی از مراکز نیز، برای خود تخفیف خوبی دست و پا نمایید. این کارت‌ها خیلی برای گردشگرانی که می‌خواهند از تمام نقاط ایروان دیدن کنند، مناسب خواهد بود.

از آذربایجان چیزی نگویید

همه می‌دانیم که سال‌های ارمنستان و آذربایجان درگیری‌های بزرگی را تجربه می‌کنند و به تازگی نزاع آن‌ها دوباره بالا گرفته است. پس بهترین کار این است که در سفر به ارمنستان از گفتگوهای سیاسی پرهیز کرده، در مورد آذربایجان چیزی نگویید و چیزی نپوشید که مارک آذربایجان یا چیزی شبیه به آن را داشته باشد.

 

چرا ارمنستان باید مقصد بعدی سفر شما باشد؟

۲۵ آبان ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1400)

نظرات کاربران