راهنمای سفر تاریخی به ایروان پایتخت ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
راهنمای سفر تاریخی به ایروان پایتخت ارمنستان

ایروان شهر رویدادهاست. شهری که حوادث زیادی به خود دیده و زنده مانده. شهری که مدرن شده اما در عین حال بوی گذشته را نیز می‌دهد. شهری که بهترین امکانات توریستی ارمنستان را در خود دارد و خاطره‌های ماندگار برای مسافرانش می‌سازد. اگر اهل تاریخ و بازدیدهای فرهنگی هستید، اگر می‌خواهید به روح این شهر پی ببرید و آن را بیشتر بشناسید، اگر به دنبال تفریحات خانوادگی در این شهر هستید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا شما را برای داشتن یک سفر تاریخی با تور ارمنستان به این شهر راهنمایی کنیم.

 

۱- از بناهای تاریخی شهر دیدن کنید

ایروان در خود بناهای تاریخی کم ندارد. بناهایی که یادگار آدم‌ها و حکومت‌های گذشته‌ی ارمنستان هستند و بازدید از آنها شما را می‌برد به دورانی غیر از اکنون که درش حضور دارید. یکی از بناهای تاریخی این شهر معبد گارنی است. به باور برخی از باستان‌شناسان این معبد در سال ۷۷ میلادی، در زمان تیرداد اول، پادشاه اشکانیان ساخته شده است. معبدی که در خود ۲۴ ستون دارد و این ۲۴ ستون نماد ۲۴ ساعت شبانه‌روز هستند. ستون‌هایی که هرکدام ۶ متر ارتفاع و به فاصله‌ی ۳ متر از یکدیگر قرار گرفته‌اند. این معبد در طول تاریخ رنج‌های زیادی به خود دیده است و این رنج‌ها امروزه از ظاهر آن پیداست. در دوره‌ای زلزله بخشی از آن را نابود کرده است.

 

معرفی برترین موزه‌های ایروان برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ ارمنستان

۲- از صومعه‌های اطراف ایروان دیدن کنید

بیشتر صومعه‌های ارمنستان در خارج از شهر ایروان واقع شده‌اند و در حدود ۱۰۰ یا بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر با آن فاصله دارند. صومعه‌هایی که هرکدام در دل یک طبیعت زیبا قرار گرفته‌اند و به همین دلیل بازدید از آنها نه تنها جزو بازدیدهای تاریخی، که جزو گشت و گذار در طبیعت‌ نیز به شمار می‌آید. یکی از معروف‌ترین این صومعه‌ها نوراوانگ نام دارد. این صومعه در ۱۱۶ کیلومتری جنوب شرقی ایروان واقع شده است و جایی بوده است که در قرن سیزدهم میلادی اسقف‌های درجه بالا در آن زندگی می‌کرده‌اند. صومعه‌ای که امروزه یکی از مهمترین موزه‌های نگهداری از ادوات مذهبی نیز به شمار می‌آید. صومعه‌ای واقع شده در دل کوهستان که همه روزه تورهای زیادی در شهر ایروان برای بازدید از آن برگزار می‌شوند.

۳- گشت و گذار در میدان جمهوری

این میدان یکی از بافت‌های شهری مهم ایروان به شمار می‌آید که در سال ۱۹۲۴ میلادی به این شکل درآمده است. میدانی که در زمان اتحاد جماهیر شوروی به آن میدان لنین می‌گفتند. این میدان ۱۴ هزار متر مربع وسعت دارد و یکی از نمادهای اصلی شهر ایروان محسوب می‌شود. میدانی که شب‌ها نورپردازی ویژه‌ای دارد و به دلیل جاذبه‌های تفریحی اطرافش یکی از پرترددترین نقاط شهر به شمار می‌آید. به شما توصیه می‌کنیم یک شب از سفرتان به ایروان، در حوالی‌ این میدان پرسه بزنید و عکس‌های زیبا از آن بیندازید.

گشت و گذار شبانه در ایروان؛ شهر پرشور و حال ارمنستان

۴- از موزه تاریخ دیدن کنید

این موزه در سال ۱۹۲۰ میلادی تاسیس شده است و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایروان محسوب می‌شود. موزه‌ای که در حدود ۴۰۰ هزار شی باارزش متعلق به دوره‌های مختلف در آن نگهداری می‌شود. موزه‌ای که ۵ بخش دارد و هرکدام از بخش‌هایش بازدیدکنندگان را با فرازهای مختلف تاریخی آشنا می‌کنند. در بخش باستان‌شناسی این موزه اشیای مربوط به عصر برنز و مس و همینطور اشیای مربوط به قرون وسطی نگهداری می‌شوند. یکی از جذاب‌ترین اشیای این بخش صلیب‌ها هستند. در بخش سکه شناسی این موزه، سکه‌های مربوط به قرن پنجم میلادی تا قرن بیستم میلادی نگهداری می‌شوند. در بخش مردم‌شناسی این موزه صنایع دستی و آثار تزئینی ارمنستان به بازدیدکنندگان ارائه می‌شوند. از نکات مهم در بازدید از این موزه آن است که اجازه عکسبرداری و همراه داشتن تلفن‌های همراه هوشمند را ندارید. درهای این موزه همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۸ به روی بازدیدکنندگان باز است و به شما توصیه می‌کنیم بازدید از این موزه را حتما در برنامه‌های سفر خود بگنجانید.

 

آشنایی با موزه تاریخ ارمنستان، موزه‌ای تپنده در قلب ایروان

۵- به رستوران‌ها و کافه‌های سنتی بروید

یکی از بهترین تجربه‌های تاریخی که در شهر ایروان می‌توانید به دست بیاورید، رفتن به رستوران‌ها و کافه‌های سنتی این شهر است. رستوران‌ها و کافه‌هایی که جدای از فضاهای جذاب‌شان، غذاها و دسرهای سنتی برای مشتریان‌شان سرو می‌کنند. در این مکان‌ها شما می‌توانید از طریق خوراکی‌ها یک تجربه‌ی تاریخی داشته باشید. خوراکی‌هایی که فقط غذاهای گوشتی شامل‌شان نمی‌شود و شما می‌توانید غذاهای گیاهی نیز در منوی آنها بیابید و سفارش بدهید. در این حضور تاریخی شما می‌توانید با افراد مسن و یا بیشتر میانسالان آشنا شوید و عکس‌های خاطره‌انگیز با مردمان ایروان بیندازید.

۷ رستوران ارزان و مقرون به صرفه در ایروان شهر کلیساهای تاریخی

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران