گشت و گذار در میدان جمهوری ارمنستان؛ جاذبه‌ی تاریخی و شهری ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
گشت و گذار در میدان جمهوری ارمنستان؛ جاذبه‌ی تاریخی و شهری ایروان

ارمنستان همان جایی است که می‌شود در آن تعطیلات کوتاه مدت ارزان داشت. همان کشوری که می‌شود در آن حسابی خوش گذراند و در معماری و جغرافیایش خاطره ساخت. کشوری با بهترین جاذبه‌های تاریخی، هتل‌ها و رستوران‌ها. کشوری با کافه‌های خاطره‌انگیز روزانه و شبانه. در سفرتان با تور ارمنستان به این شهر اگر به دنبال گشت و گذار درون شهری هستید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا به میدان جمهوری پایتخت این کشور یعنی شهر ایروان سری بزنیم. میدانی که یکی از مهمترین نقاط شهری ایروان به حساب می‌آید و به سبب قدمت و رویدادهایش میدان مردمان و گردشگران این شهر معروف است.

 


میدان جمهوری بخش همیشه بیدار شهر ایروان


میدان جمهوری که در گذشته آن را میدان لنین می‌نامیدند و مجسمه‌ی لنین در آن نصب شده بود امروزه یکی از مهمترین بخش‌های ایروان به حساب می‌آید. بخشی که بیشتر گشت و گذارهای گردشگرانه و شهروندانه را به خودش اختصاص داده است. بخشی که در روزهای زمستانی و تابستانی این شهر بافت طراحانه‌ی متفاتی دارد و رویدادهای مختلفی در آن برگزار می‌شود. روزهای گرم تابستانی آبنمایی نورپردازی شده در این میدان فضایی خاص به آن می‌بخشد و در روزهای سرد سال نو میلادی به گونه‌ای شیک و خاص آذین بسته می‌شود. میدانی که در سال ۱۹۲۴ بنای تاسیس آن به این شکلی که امروز واقع است گذاشته شده است. میدانی که در نزدیکی آن بخش زیادی از جاذبه‌های گردشگری ایروان قرار دارد و به طور حتم یکی از اصلی‌ترن گذرگاه‌های گردشگران ایروان به حساب می‌آید. میدانی که ۱۴ هزار متر مربع وسعت دارد و نماد شهر ایروان به حساب می‌آید.

 

راهنمای سفر ارزان به ارمنستان؛ کشور جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی

 

 

ایروان

 


بناهایی که در اطراف میدان جمهوری وجود دارند


دور تا دور این میدان را بناهایی پوشانده‌اند که به این میدان هویت خاصی بخشیده‌اند. بناهایی از جمله نگارخانه‌ی ملی و موزه‌ی تاریخ که در روزهای هفته می‌توانید به بازدید از آن بروید و با ارمنستان و ایروان بیشتر آشنا شوید. وزرات دارایی و راه و ترابری ارمنستان که با دیدن این دو ساختمان می‌توانید با بافت اداری و دولتی ارمنستان بیشتر آشنا شوید. ساختمان وزارت امورخارجه‌ی ارمنستان که در سفرتان به ایروان شاید کار اداری و مربوط به ویزایتان به آن بیافتد و هتل ماریوت که یکی از بهترین هتل‌های کشور ارمنستان است. هتلی که امکانات فوق‌العاده‌ای دارد و چشم‌انداز بی‌نظیری از این شهر به مهمانانش ارائه می‌دهد.

 

 

ایروان

 


امکانات تفریحی اطراف میدان جمهوری


در نزدیکی این میدان امکانات رفاهی و تفریحی زیادی برای مسافران ایروان فراهم آمده است. امکاناتی از جمله رستوران‌های شیک پرشمار. در خیابان‌هایی که منتهی به این میدان می‌شوند می‌توانید بهترین رستوران‌های ایروان را پیدا کنید. رستوران‌هایی که هم غذاهای سنتی در آن می‌توانید سفارش بدهید و هم غذاهای بین‌المللی. رستوران‌هایی که شب‌ها تا دیرهنگام درهایشان به روی مشتریانشان باز است تا کسی گرسنه در این شهر به خواب نرود. همچنین در اطراف این میدان کافه‌های زیادی وجود دارند که با رفتن به آنها می‌توانید بهترین قهوه‌ها و دسرهای ایروان را نوش جان کنید. از جمله مهمترین این کافه‌ها و رستوران‌ها می‌توان به Marvo Polo، Jazzve، Square One، Diamond و Ararat اشاره کرد.

 

سفر زمستانه به ارمنستان؛ فعالیت‌ها و مراکز دیدنی

 

 

ایروان

 


فروشگاه‌هایی برای خرید سوغاتی


دور و اطراف خیابان‌های منتهی به این میدان را فروشگاه‌هایی پر کرده‌اند که با رفتن به آنها می‌توانید بخش زیادی از سوغاتی‌های مورد نظرتان را خریداری کنید. سوغاتی‌هایی از جمله لباس‌های شیک، صنایع دستی، اسباب بازی و لوازم تزئینی. خیابان آبویان که در ضلع غربی این میدان واقع شده است یکی از بهترین خیابان‌ها برای خرید لباس به حساب می‎‌آید که به شما توصیه می‌کنیم یک شب از شب‌های حضورتان در ایروان در این خیابان قدم بزنید و از مغازه‌هایش بازدید کنید.

 

 

ایروان

 


کتاب‌فروشی


یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین جاذبه‌هایی که در اطراف این میدان وجود دارد کتاب فروشی‌هاست. کتاب‌فروشی‌هایی که فضایی خاص دارند و جزو جاذبه‌های فرهنگی شهر ایروان به حساب می‌آید. با رفتن به این کتاب‌فروشی‌ها می‌توانید کتاب‌های لاتین و همینطور کارت پستال‌های شیک به عنوان سوغاتی خریداری کنید.

 

بهترین ماه‌های سال برای سفر به ارمنستان کدامند؟

 

 

ایروان

 


بهترین زمان گشت و گذار در میدان جمهوری


هر ساعتی از شبانه‌روز به این میدان تشریف ببرید جذابیت‌های خاص خودش را دارد اما شباهنگام این میدان با نورپردازی‌هایی که دارد حالتی دیگر به خود می‌گیرد. مخصوصا در روزهای تابستانی که آبنمای این میدان کار می‌کند. در سفرتان با تور ارمنستان به ایروان به شما توصیه می‌کنیم پس از غروب آفتاب به این میدان بروید، در خیابان‌های اطرافش خرید کنید و در یکی از بهترین رستوران‌هایش یک شام عالی نوش جان کنید.

۲۳ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران