گشت و گذار در خیابان شمالی ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
گشت و گذار در خیابان شمالی ایروان

وقتی در مورد تور ارمنستان صحبت می‌شود بیشتر خانه‌های قدیمی، کافه‌های نوستالژی و بناهای تاریخی و به عبارتی هر آنچه مربوط به تاریخ و گذشته است در ذهن تداعی می‌شود در حالی که این شهر رشد زیادی در طی سال‌های اخیر داشته و به نوعی مدرنیته شدن را تجربه می‌کند. شما در این شهر تاریخی زیبا می‌توانید از جاهای تازه ساخت و مدرن مثل خیابان شمالی دیدن کنید که زندگی شاد و پویای مردم شهر در آن جریان دارد. خیابان شمالی، خیابانی سنگفرش با انواع بوتیک‌ها و فروشگاه‌های لوکس و مد روز است که ساعت‌ها شما را سرگرم نگه می‌دارد.

درباره خیابان شمالی ایروان

این خیابان جذاب و مدرن به طول ۵۰۰ متر پر از فروشگاه‌های لوکس و زیبا و نمایندگی برندهای معتبر دنیا است که عاشقان مد را به سمت خود می‌کشاند. خیابان شمالی (North Avenue) در جایی فوق‌العاده عالی در منطقه کنترون مرکزی (central Kentron) قرار گرفته و خیابان دیدنی و جذاب آبوویان را به میدان آزادی متصل می‌کند. به علاوه خیابان شمالی مسیری پیاده‌روی و سنگفرش شده است که حس و حالی تقریبا اروپایی را به شما القا می‌کند. این خیابان همچنین در موقعیتی کاملا مرکزی واقع شده و دسترسی به آن خیلی راحت است.

 

معرفی موزه ماتناداران در سفر به ایروان

چگونه می‌توان به خیابان شمالی رفت؟

خیابان شمالی یکی از خیابان‌های اصلی ایروان است که در موقعیتی تقریبا مرکزی قرار گرفته است. از این خیابان تا متروی میدان جمهوری ایروان پای پیاده تنها ۱۰ دقیقه فاصله وجود دارد که به راحتی می‌توانید طی کنید همچنین اگر مستقیما از فرودگاه ایروان به این خیابان بروید ۱۲ کیلومتر فاصله را حدود ۲۰ دقیقه با ماشین طی خواهید کرد.

تاریخچه خیابان شمالی

داستان از این قرار است که یکی از معمار برجسته ارمنی به نام تامانیان طرحی در سال ۱۹۲۴ ارائه داد تا بخش‌های اداری، مسکونی، تفریحی و فرهنگی ایروان از هم تفکیک شوند. در این طرح که میدان‌های آزادی، جمهوری و شاهمویان نقش مهم و اساسی داشتند با کوتاه‌ترین مسیرها به هم متصل می‌شدند. اگرچه این طرح در دوره شوروی هرگز عملی نشد، اما بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی این طرح دوباره مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اجرایی شد. اگرچه این طرح در سال ۲۰۰۲ بر اساس همان طرح قدیمی تامانیان اجرا شد اما مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفت. در این طرح ساخت ۴ میدان کوچک و ۱۱ ساختمان متوسط بهره برداری شد و برخی اصلاحات زیرساختی مثل ایجاد پارکینگ برای خیابان‌ها در دستور کار قرار گرفت. ساختمان‌ها به سبک دوره دوم جنگ جهانی ارمنستان ساخته شده‌اندو در آن‌ها از سنگ‌های بازالت، تراورتن و گرانیت استفاده شده است. این خیابان در سال ۲۰۰۷ به طور رسمی افتتاح شد.

 

۷ نقطه زیبا و گردشگرپذیر در ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری خیابان شمالی

خیابان شمالی در موقعیتی عالی و مرکزی واقع شده و به بیشتر جاذبه‌های اصلی نزدیک است و یا دسترسی بسیار راحتی دارد. از جمله بهترین جاذبه‌های این خیابان که به راحتی می‌توانید به آن‌ها برسید می‌توان به  مجموعه کافسیجان، میدان جمهوری، مجموعه کاسکاد، موزه تاریخ ایروان، موزه تاریخ ارمنستان، گالری ملی ارمنستان، موزه آرارات، موزه پاراجانف، ماتانداران، مسجد آبی و استادیوم هانراپتاکان و ساختمان اپرای ایروان اشاره کرد. همین خیابان و جاذبه‌های اطراف یک از صب تا عصر شما را پر خواهند کرد.

خرید در خیابان شمالی

خیابان شمالی یکی از لوکس‌ترین خیابان‌های کل ایروان است که شما می‌توانید معروف‌ترین برندهای جهانی را پیدا کنید که شعبات لوکس و مدرنی افتتاح کرده و فعال هستند. برای مد دوستان در این خیابان برندهایی همچون تامی هایلفیگر، گانت، دسیگوال، آرمانی، ویکتوریا سکرت، کلارک، کلوین کلین، جئوکس و باتا در دسترس قرار دارند. این خیابان در حراج آخر فصل کریسمس حس و حالی فوق‌العاده پرجنب و جوش و سرزنده به خود می‌گیرد.

 

معرفی بهترین اسپاهتل‌های ایروان

گشت و گذار در خیابان شمالی

خیابان شمالی مسیری پیاده روی و سنگفرش شده است که شما را به یاد خیابان‌های مد اروپایی می‌اندازد. این خیابان با فروشگاه‌های متنوع و رستوران‌ها پر شده و نوازندگان خیابانی در گوشه و کنار آن قطعات زیبایی می‌نوازند. زندگی با لحن دلنوازی در این خیابان جریان دارد و شما را به دنیایی پر از صلح و رنگ هدایت می‌کند. خیابان شمالی جایی برای گشت و گذار بی‌دغدغه به دور از ترافیک و شلوغی ماشین‌ها درست در قلب شهر است. از مراکز خرید لوکس ایروان تا دستفروشان و هنرمندان خیابانی هر یک به نوعی در ایجاد چنین جوی نقش دارند. در اینجا شما می‌توانید هر سن و ملیتی را از نزدیک ببینید و تا پاسی از شب همراه دیگران در بین فروشگاه‌ها و رستوران‌هایش بگردید.

۲۴ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران