خیابان‌گردی، بهترین تفریح در ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
خیابان‌گردی، بهترین تفریح در ایروان

قدم زدن در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر یکی از کارهایی است که بیشتر افراد از آن لذت می‌برند. در سفر با تور ارمنستان به پایتخت این کشور نیز معمولا گردشگران به پیاده‌روی در خیابان‌های معروف ایروان علاقه‌مندند و با دیدن مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و مردم در حال تکاپوی این شهر با فرهنگ ارمنستان آشنا شده و احساس راحتی بیشتری می‌کنند. خیابان‌گردی همچنین یکی از کم هزینه‌ترین تفریحاتی است که در سفر به یک شهر می‌توان تجربه کرد. با ما همراه باشید تا چند خیابان دیدنی شهر ایروان را به شما معرفی کنیم.


خیابان شمالی ایروان

خیابان شمالی ایروان از سال ۲۰۰۷ تا به امروز یکی از معروف‌ترین خیابان‌های شهر برای گردشگران علاقه‌مند به پیاده‌روی است. این خیابان، از جاهای دیدنی ایروان به شمار می‌رود و ساختمان‌های مسکونی با شکوه با معماری خاص و مدرن، فروشگاه‌های جذاب، دفاتر تجاری، کافی‌شاپ‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی شبانه را در خود جای می‌دهد. خیابان شمالی در مرکز شهر ایروان و منطقه کنتورن واقع شده و خیابان آبوویان را با میدان آزادی در خیابان تومانیان پیوند می‌دهد. طول این خیابان ۴۵۰ متر است و میان میدان جمهوری و سالن اپرا قرار گرفته است. در اوایل غروب با قدم زدن در این خیابان می‌توانید از شنیدن موسیقی نوازندگان خیابانی لذت ببرید و سپس در یکی از رستوران‌ها شام بخورید.

 

گشت و گذار در میدان چارلز آزناوور

خیابان آبوویان

خیابان آبوویان یکی از خیابان‌های دیدنی ایروان است که در سال‌های ما بین ۱۸۶۸ تا ۱۹۲۰ به خیابان استافیان شهرت داشت. در طول این خیابان که از میدان مرکزی جمهوری شروع می‌شود و به مجسمه خاچاتور آبوویان، نویسنده برجسته ارمنی منتهی می‌شود، می‌توانید موسسه‌های فرهنگی و آموزشی، ساختمان‌های مسکونی مجلل، مغازه‌های برندهای معروف، دفاتر تجاری، کافی‌شاپ‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی بسیاری را ببینید که بیشتر گردشگران را در طول شبانه روز به خود جذب می‌کند. با پیاده‌روی، گشت و گذار در فروشگاه‌ها و حتی استراحت بر روی نیمکت‌های دو طرف خیابان اوقات خوشی را برای خود بسازید. بستنی بخورید، بنوشید و از شنیدن موسیقی و تماشای رقص محلی لذتب ببرید.

خیابان ماشتوتس

یکی دیگر از خیابان‌های مشهور ایروان خیابان ماشتوتس است که در سال‌های مابین ۱۹۲۴ تا ۱۹۹۰ با نام خیابان لنین شناخته می‌شد. این خیابان در منطقه مرکزی کنتورن ایروان قرار دارد و در حدود ۶ کیلومتر، موزه ماتناداران در شمال تا پل پیروزی جنوب شهر را به هم متصل کرده است. خیابان ماشتوتس که یکی از بلندترین خیابان‌های ایروان محسوب می‌شود، دو خیابان اصلی این شهر، یعنی تومانیان و امیریان را نیز قطع کرده و بناهای تاریخی مهمی را در دل خود جای داده است. از میان مکان‌های دیدنی ایروان در این خیابان می‌توان به مسجد آبی، گالری ادوارد ایزابکیان، تئاتر اپرای ایروان، سینما نیری، اقامتگاه رئیس جمهور و تئاتر دولتی ماریوتای ایروان اشاره کرد. این خیابان به علت رفت و آمد زیاد معمولا ترافیک است. به همین دلیل بهترین خیابان برای گشت و گذارهای پیاده است تا بتوانید از جاهای دیدنی و آثار تاریخی و فرهنگی آن بازدید کنید و چرخی در مراکز خرید بزنید.

 

گشت و گذار در میدان جمهوری ارمنستان

میدان آزادی

میدان آزادی ایروان از مشهورترین و دیدنی‌ترین جاهای این شهر، مابین بلوارهای sayat-Nova و Mesrop Mashtots و خیابان‌های Tummanyan و Teryan قرار گرفته است. میدان تاریخی آزادی، میدان اصلی اجتماعات عمومی در پایتخت ارمنستان است. در روبه‌روی این میدان، خانه اپرای ایروان واقع شده که می‌بایست یکی از برنامه‌های آن را تماشا کنید. چرا که موسیقی اصیل ارمنستان یکی از آن موسیقی‌هایی است که در یاد گردشگر خواهد ماند. همچنین سرسبزی این میدان و برکه‌ای که از آن می‌گذرد، چشم‌انداز متفاوتی به آن بخشیده است. شما در این منطقه پیانویی پوشیده از چمن، یک ساکسیفون و گیتاری زیبا را به همراه یک مجسمه برنزی از دو آهنگساز معروف ارمنی را خواهید دید. علاوه بر تماشای منظره زیبای اطراف میدان، می‌توانید از کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید این منطقه نیز بهره ببرید. با قدم زدن در اطراف این میدان در همه فصول زیبایی آنجا را بیشتر درک خواهید کرد. در پاییز برگ‌های خزان به محیط رنگ می‌بخشد و در زمستان حوضچه میدان تبدیل به یک پیست یخ می‌شود. برای دسترسی به میدان آزادی می‌توان به ایستگاه راه آهن، در جنوب مرکز شهر ایروان اشاره کرد که در حدود ۲.۸ کیلومتر از میدان جمهوری فاصله دارد و با یک تونل عابر پیاده به ایستگاه متروی دیوید ساسون در نزدیکی آن متصل می‌شود. این ایستگاه که در سال ۱۹۵۰ ساخته شده، یادآور تاریخ ایروان است. این ایستگاه در سال ۲۰۱۰ بازسازی شد. در صورتی که علاقه دارید تاریخ، هنر یا معماری باقی مانده از دوران شوروی را ببینید از این ایستگاه دیدن کنید. ایستگاه راه‌آهن در میان بلوار Artsakh و خیابان Sevan واقع شده است.

 

انجام فعالیت‌های تابستانه در ارمنستان

 

۰۱ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران