بهترین کافه‌های ایروان در سال ۲۰۲۲

جاذبه‌های گردشگری ایروان
بهترین کافه‌های ایروان در سال ۲۰۲۲

ارمنستان به خاطر قهوه‌های شرقی‌اش معروف است و فقط کافیست آن را بچشید! و طبیعتا این گزینه، در پایتخت نیز طرفداران بیشماری دارد. جای بسی خوشحالی است که در سفر با تور ارمنستان، با با انواع کافه‌ها و کافی شاپ‌ها احاطه می‌شوید که هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی، در وضعیت مطلوبی به سر می‌برند. این مکان‌ها ضمن سرو قهوه‌های لذیذ و دسرهای خوشمزه، فضاهایی عالی برای مطالعه، انجام امور شخصی و کاری و استراحت را به مخاطبانشان هدیه می‌دهند.

 

کتابخانه میرزویان در ایروان (Mirzoyan Library)

کتابخانه میرزویان، می‌تواند نقطه شروع خوبی برای سفر مجازی ما به بهترین کافه‌ها و کافی شاپ‌ها در ایراون باشد. اینجا از محیطی بسیار دیدنی برخوردار است و طراحی داخلی‌اش ارزش بازدید دارد. این کافه در طول سال، میزبان رویدادهای متعددی بوده و بسیاری از هنرمندان نیز آثار خود را در این کافه کتاب به نمایش می‌گذارند. بعلاوه این ساختمان قرن نوزدهمی، فضایی عالی برای نوشتن و مطالعه به شمار می‌آید و در عین حال، قهوه و دسرهای خوشمزه‌ای نیز سرو می‌کند.  

آدرس: 10Mher Mkrtchyan St, Yerevan 0010, Armenia

 

گرین بین در ایروان (Green Bean)

اینجا همیشه مملو از جوانان پرانرژی است که برای مطالعه، دورهمی‌های دوستانه، امور کاری و البته صرف غذاهای سالم و گیاهی با طعم‌هایی عالی به این مکان آمده‌اند. این کافی شاپ، در نزدیکی مجتمع کاسکاد واقع شده و دارای یک تراس کوچک و دنج در فضای باز است.

این کافه، مکانی مورد علاقه مهاجران و مردم محلی در ایروان است و قهوه لذیذ و صبحانه‌های بین‌المللی فوق العاده‌ای سرو می‌کند و نان شیرینی و پنیر خامه‌ای خوشمزه‌ای را می‌توان در منوی این کافه یافت. همچنین قهوه فیلتر شده را تنها با ۱۶۰۰ درام سرو می‌شود. نگران دسترسی به اینترنت پرسرعت برای کار با لپ تاپ نباشید، زیرا در اینجا وای فای رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

 

گشت و گذاری خانوادگی در ایروان همراه با کودکان

آدرس: 38Isahakyan St, Yerevan, Armenia

 

آچاجور در ایروان (Achajour)

پارک عاشقان یکی از معروف‌ترین پارک‌های ایروان، درست در خروجی ایستگاه مترو مارشال باغرامیان، در کنار ساختمان پارلمان واقع شده است. این یک مکان جذاب و زیبا، برای استراحت در طول روز عالی است. در این پارک می‌توانید کافه تریای کوچک " Achajour" را بیابید که برای شکم گردی، دورهمی با دوستان، مطالعه، برگزاری جلسات و کار با لپ تاپ ایده آل است.

این کافه غیر سیگاری، غذاهای اروپایی سرو می‌کند و دارای آشپزخانه‌ای بسیار مجهز و تمیز است. برگر، سوپ، سالاد، املت، نان برشته و خاچاپوری آجاری خانگی از پرطرفدارترین گزینه‌های منو به شمار می‌آیند. بعلاوه قهوه‌های فیلتر شده، کرپ و اکلر در کنار غذا توصیه می‌شوند.

گفتنی است این فضای مفرح و کافه سلف سرویس، از شلوغی‌های ایروان دور بوده و وای فای رایگان و پارکینگ را نیز ارائه می‌دهد. بعلاوه این کافه که در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد، دوستدار محیط زیست است و به حداقل رساندن زباله را اولویت فعالیتش مدنظر دارد.

آدرس: Bagramyan Marshal ave 21 Lovers' Park Yerevan, Yerevan 0019 Armenia

 

کافه تریای آگوست در ایروان (August Cafeteria)

هنگامی که به ایروان رسیدید، باید از کاسکاد دیدن کنید! اینجا یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری ایروان است که در تمام روز و شب، مملو از مردمان محلی و گردشگران است. این آبشار بزرگ پله‌ای، در نزدیکی شیک‌ترین و دنج‌ترین کافه تریاهای شهر قرار دارد که امکان استراحت و خورد و خوراک لذت بخشی را پس از بازدید از کاسکاد فراهم می‌کند. این غذاکده که با نام August شناخته می‌شود، مکانی عالی برای مطالعه، کار با لپ تاپ و نوشیدن قهوه است. بعلاوه وای فای رایگان و پارکینگ را برای مشتریانش فراهم می‌کند.

در ضمن می‌توانید از فضای داخلی صمیمی و زیبایش بهره‌مند شوید و یا برای بهره بردن از هوای تازه، از میز و صندلی‌های چیده شده در فضای بیرونی استفاده کنید. گفتنی است این مکان، هر روز از ساعت ۹ صبح پذیرای علاقمندان بوده و صبحانه‌های باکیفیت و لذیذی سرو می‌کند. منو نیز گزینه‌های متنوعی را در خود جای  داده از جمله ریزوتو، چیکن، پاستا، بیف و سوپ.

 

بهترین مراکز خرید ایروان کدام‌ها هستند؟

آدرس: 0009,2Tamanyan St, Yerevan 0009, Armenia

 

آپرتیوو در ایروان (Aperitivo)

اینجا یکی دیگر از کافه تریاهای شیک در نزدیکی کاسکاد است که از ساعت ۷ صبح، درهای خود را به روی مشتریان می‌گشاید. اگر سحرخیز هستید، می‌توانید ضمن لذت بردن از هوای تازه صبحگاهی و فضای آرام این حوالی، به صرف غذاها و دسرهای اروپایی و خوشمزه‌ترین غذاهای ارمنستان در این کافه بپردازید.

پاستا، سوپ، استیک، غذاهای دریایی و سالاد تایلندی همراه با نوشیدنی‌های محبوبی همچون قهوه و دسرهای لذیذ در این فضای آرامش بخش و زیبا، می‌توانند روزتان را سرشار از انرژی مثبت و شادی نمایند. بعلاوه وای فای رایگان، پارکینگ، خدمات تحویل غذا و میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز در دسترس مشتریان هستند.

آدرس: 1,3Tamanyan St, Yerevan 0009, Armenia

 

آرت بریج در ایروان (Art Bridge)

آرت بریج، یک کافه کتاب شیک و دنج است که هر لحظه از روز، می‌توانید گوشه‌ای آرام در آن پیدا کنید. این کافه، همیشه مملو از مردمان علاقمند به مطالعه است که در عین حال، از نوشیدن قهوه‌های تازه به شدت لذت می‌برند. و اما منو گزینه‌های فراوانی از جمله ماهی، چیکن، استیک، بیف و سوپ را شامل می‌شود و برخی از خوراکی‌ها نظیر سالادهای خوشمزه و انواع پاستا به شدت توصیه می‌شوند.

بعلاوه وای فای رایگان به کمک افرادی می‌آید که می‌خواهند با لپ تاپ کار کنند و به امور شخصی و شغلی بپردازند. همچنین پرسنل در این کافه کتاب، بسیار خوش برخورد بوده و به شما در انتخاب کتاب موردنظرتان کمک می‌کنند.

 

تجربه فعالیت‌های متفاوت در سفر به ایروان

آدرس: 20Abovyan St, Yerevan 0001, Armenia

 

دالان در ایروان (Dalan)

گالری دالان، به خاطر فروشگاه سوغاتی‌‌های ارمنستان‌اش معروف است. اما شاید بعضی‌ها ندانند که پشت پیشخوان، فضا و رستوران زیبایی وجود دارد. شما می‌توانید در این محیط مفرح جایی مناسب برای مطالعه، شکم گردی و استراحت پیدا کنید. در صورت تمایل محیط داخلی را انتخاب کنید و یا برای بهره مندی هرچه بیشتر از زیبایی‌های طبیعی و نور و هوای تازه، از میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز استفاده نمایید و یک قهوه لذیذ را همراه دسری خوشمزه نوش جان کنید. بعلاوه این مکان، خدماتی سریع و باکیفیت را به مسافران تور ارمنستان ارائه می‌دهد و پرسنل نیز مهمان نواز و حرفه‌ای هستند.

آدرس: 12Abovyan St, Yerevan 0010, Armenia

 

ایت اند فیت هلثی در ایروان (Eat & Fit Healthy)

اینجا یکی دیگر از کافه‌ها و غذاخوری‌های سالم شهر بوده و به عاشقان غذای تازه و قهوه‌های خوشمزه پیشنهاد می‌شود. بعلاوه، می‌توانید از شنیدن موسیقی زنده در حین خورد و خوراک بهره مند شوید. منو نیز گزینه‌های جذابی از جمله شیش کباب، ریزوتو، چیکن، برنج، برگر و برخی از بهترین دسرها و نوشیدنی‌ها را شامل می‌شود.

اگر مایل بودید، می‌توانید غذایتان را در جو صمیمانه فضای داخلی صرف کنید و یا برای هواخوردن خصوصا در روزهای گرم تابستان، به تراس کوچک کافه بروید. بعلاوه اینجا مکان مناسبی برای کسانی است که به دنبال یکی فضای دنج برای کار با لپ تاپ و انجام امور شغلی و درسی هستند. اینجا یکی از کافه‌های ایروان با وای فای رایگان است. در نهایت، پارکینگ اختصاصی و خدمات تحویل غذا نیز در این کافه به مشتریان ارائه می‌شوند.

آدرس: 80Aram Street, Yerevan 0002, Armenia

 

دارگت کرفت بیر در ایروان (Dargett Craft Beer)

این کافه رستوران نوشیدنی‌های منحصر به فرد، پیتزاهای خوش طعم و برگرهایی با ظاهر و طعمی بی نظیر سرو می‌کند.  بعلاوه استیک، غذاهای دریایی و چیکن‌هایش نیز طرفداران بسیار دارند. این غذاکده که از فضای داخلی ساده و دنج و فضای بیرونی با میز و صندلی‌های فراوان و چترهای آفتابگیر برخوردار است، در عین حال وای فای رایگان و خدمات تحویل غذا را نیز برای مشتریانش فراهم می‌کند. بعلاوه پرسنل حرفه‌ای و آموزش دیده، خدماتی عالی ارائه داده و قیمت‌ها نیز به نسبت کیفیت و خدمات مناسبند.  

 

بازدید از میراث جهانی یونسکو در ارمنستان

آدرس: 72Aram Street, Yerevan 0001, Armenia

 

کرامبز برد در ایروان (Crumbs Bread)

این کافه بیکری، دارای ۳ شعبه در ایروان است و یکی از محبوب‌ترین آنها در خیابان ماشتوتس، درست نزدیک خانه اپرای ایروان و روبروی پارک ساریان (جایی که هنرمندان آثار هنری خود را می‌فروشند) قرار دارد. این کافه همه چیزهایی را که برای صرف یک صبحانه لذیذ یا ناهار نیاز دارید، در اختیارتان قرار می‌دهد از جمله: نان تازه پخته شده، شیرینی، سالادهای خوشمزه، ساندویچ‌های سالم، سوپ، چیکن، بیف و غیره.

فضای اینجا واقعا جذاب است و یکی از بهترین مکان‌ها برای دورهمی‌های دوستانه، انجام امور کاری و مطالعه به شمار می‌آید. بعلاوه وای فای رایگان، پارکینگ، خدمات تحویل غذا و میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز برای مشتریان در دسترس هستند.

آدرس: 37Mesrop Mashtots Ave, Yerevan 0001, Armenia

 

مالوکو کاسکاد کافه در ایروان (Malocco Cafe Cascade)

کافه Malocco، بدون شک یکی از زیباترین کافه‌های ایروان است. این غذاکده که در قلب کاسکاد قرار گرفته، غذاهای خوشمزه صبحانه و برانچ مانند سوپ جو دوسر، پاستا، استیک، بیف، ماهی، میوه‌های تازه و شیرینی‌های خوشمزه سرو می‌کند. برای آشنایی با سایر غذاکده‌های مناسب برای صرف صبحانه، پیشنهاد می‌کنیم سری هم به مقاله بهترین کافه رستوران‌های ایروان برای صبحانه بزنید.

بعلاوه توصیه می‌کنیم قهوه و نوشیدنی‌های اسپرسو، به خصوص لاته را در اینجا امتحان کنید. در ضمن نگران دسترسی به اینترنت نباشید، زیرا وای فای رایگان در دسترس مشتریان است. فضای داخلی کلاسیک و موسیقی آرام بخش، تاثیری مثبت روی مخاطبان می‌گذارند و محیط بیرونی دنج و دلنشین، تجربه غذاخوری در فضای باز را به بهترین نحو رقم می‌زند. خدمات تحویل غذا و پارکینگ نیز، از دیگر مزایای مهم این کافه به شمار می‌آیند.

آدرس: 1Tamanyan St, Yerevan, Armenia

 

کافی 23.5 در ایروان (The COFFEE 23.5)

این کافه که جدیدا به صحنه کافه‌های ایروان اضافه شده است، در خیابان معروف، آرام و دنج ساریان واقع شده و معمولا مردم محلی برای لذت بردن از یک لیوان نوشیدنی یا صرف غذا، استراحت و دورهمی در اینجا جمع می‌شوند. گفتنی است این کافه، دانه‌های قهوه را برشته می‌کند و برخی از خوشمزه‌ترین قهوه‌های ایروان را ارائه می دهد. بعلاوه چای، شکلات، اسپرسو، چای تایلندی، کاپوچینو و بیسکویت‌های خوشمزه  نیز دراینجا سرو می‌شوند. گفتنی است پرسنل این کافه، خوش برخورد هستند و با مهربانی در مورد فرآیند برشته کردن و تهیه قهوه اطلاعاتی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. در نهایت، وای فای رایگان و پارکینگ اختصاصی نیز در این مکان به یادماندنی فراهم هستند.

 

۱۷ عکس از توریستی‌ترین نقاط ارمنستان

آدرس: 1Martiros Saryan St, Yerevan, Armenia

 

کافی استوری در ایروان (Coffeestory)

اینجا یکی دیگر از کافه‌هایی است که فضایی آرامش بخش و جذاب را ارائه می‌دهد، به خصوص در صبح‌های آخر هفته و زمان‌هایی که فقط می‌خواهید در مکانی آرام بنشینید و از خوردن قهوه‌تان لذت ببرید. گفتنی است این کافه، قهوه و غذای باکیفیت را با قیمت‌های مقرون به صرفه در محیطی دنج درست در مرکز شهر سرو می‌کند و منو، گزینه‌های لذیذی همچون پیتزا، پاستا، چیکن، بیکن و برگر را شامل می‌شود. علاوه بر این، یک بار بزرگ در پشت کافه وجود دارد که می‌توانید از اسنک‌ها و نوشیدنی‌های آن برخوردار شوید. برای سرگرمی نیز تلویزیون و وای فای رایگان در اینجا در دسترس مشتریان بوده و همچنین پارکینگ رایگان، خدمات تحویل غذا و میز و صندلی‌هایی در  فضای باز نیز ارائه می‌شوند.

آدرس: 98/9Nalbandyan St, Yerevan, Armenia

 

گورو در ایروان (Gouroo)

این کافه دارای یک تراس باورنکردنی و آرام است و غذاهای سالم، اشتها آور و بسیار خوشمزه‌ای را سرو می‌کند. به خصوص عصرهنگام، این فضای دنج به پاتوقی در خیابان معروف ساریان بدل می‌شود و مردمان محلی و گردشگران تور ارمنستان را در دورهمی‌های لذت بخش در اینجا خواهید یافت.

باغ زیبای این کافه به شما این حس را می‌دهد که کیلومترها از شهر و ازدحام آن دور هستید. در این کافه وای فای رایگان و خدمات تحویل غذا فراهم بوده و همچنین می‌توانید از فضای داخلی یا بیرونی برای صرف غذایتان استفاده کنید. و اما منوی این غذاکده بسیار غنی بوده و پرطرفدارترین گزینه‌ها عبارتند از: استیک، پاستا، اسپاگتی و بوراتا.

 

خیابان‌گردی، بهترین تفریح در ایروان

آدرس: 13Martiros Saryan St, Yerevan 0002, Armenia

 

کریک اند کو در ایروان (Keerk & Co)

Keerk & Co که به معنای کتاب و قهوه است، مفهومی منحصر به فرد ارائه می دهد که کافه را با کتابفروشی و فضای کار مشترک ترکیب می‌کند. اینجا یکی از مکان‌های مورد علاقه مردمان محلی و گردشگران شهر ایروان، برای کار و نوشیدن قهوه خوشمزه در شهر است. البته موقعیت مکانی این کافه به نحوی است که با وجود اینکه در مرکز شهر قرار دارد، اما کمی پنهان است و البته این همان چیزی است که Keerk & Co را بسیار خاص می‌کند!

گفتنی است این مکان، در اوایل سال ۲۰۲۰ در قسمتی آرام از شهر افتتاح شد. این کافه با یک تراس عالی، مجموعه‌ای از کتاب‌های جذاب، بهترین قهوه‌های شهر و وای فای رایگان به استقبال مشتریانش می‌آید.

آدرس: 3A Marshal Baghramyan Ave, Yerevan 0019, Armenia

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۲۷ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران