گشت و گذار یک روزه جذاب در ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
گشت و گذار یک روزه جذاب در ایروان

افراد مختلفی به دلایل گوناگونی به ارمنستان سفر می‌کنند. برخی برای گرفتن ویزا از کشورهایی همچون کانادا و آمریکا که سفارتی در ایران ندارند سفری یک تا سه روزه به این کشور می‌روند و برخی دیگر برای دیدن کشورهای همسایه ارمنستان از ایران به صورت زمینی از آنجا گذر می‌کنند. در صورتی که شما با تور ارمنستان به ایروان سفر می‌کنید و یا در گذری یک روزه از این کشور به سمت گرجستان یا روسیه می‌روید، بهتر است یک روز خاطره‌انگیز را در ایروان بگذرانید.

این شهر جاذبه‌های دیدنی‌ بسیاری دارد که نمی‌توان همه آنها را در یک روز تجربه کرد. به همین دلیل یک روز آرام را برای گشت‌وگذاری بی‌دردسر برای شما ترسیم می‌کنیم. قبل از آن بهتر است بنا به فصلی که برای سفر خود انتخاب کرده‌اید، لباس مناسب برای گردش شهری انتخاب کنید تا گرم یا سردتان نشود. به طور مثال از اردیبهشت تا مهر گرم‌ترین ماه‌های سال در این کشور است و در تیر و مرداد گاهی دمای هوا تا ۴۰ درجه‌ سانتی‌گراد هم می‌رسد. همچنین در مهر، آبان و آذر که ماه‌های سرد آنجا محسوب می‌شود، لازم است برای خود لباس گرم بردارید.

 

صبح خود را با خوردن صبحانه محلی آغاز کنید

وقتی بخواهید یک روز کامل را به گشت و گذار در شهر بپردازید، لازم است صبحانه‌ای لذیذ و مقوی بخورید تا برای پیاده‌روی و بازدید از اماکن دیدنی، انرژی کافی داشته باشید. اگر در هتل اقامت دارید که این وعده را می‌توانید همانجا صرف کنید و یا به یکی از رستوران‌های محلی نسبت به منطقه‌ای که اتاق اجاره کرده‌اید و یا مقصد شماست، بروید و یک دل سیر از صبحانه‌های خوشمزه ارمنستان نوش جان کنید. به طور مثال رستوران Lavash، یکی از خوشمزه‌ترین لقمه‌های محلی گردو و عسل را برای صبح ارایه می‌دهد.

 

به مجموعه کاسکاد بروید

پس از میل کردن یک صبحانه خوب، می‌توانید تراس‌های زیبا، مجسمه‌های هنری و گل‌آرایی زیبا را در مجموعه کاسکاد ایروان تماشا کنید. از پله‌های کاسکاد بالا بروید و از نمای پانورامیک شهر لذت ببرید. اگر اهل هنر و علاقه‌مند به هنر معاصر این کشور هستید، می‌توانید بازدید کوتاهی از مرکز هنری کافسجیان و آثار هنرهای معاصر هنرمندان محلی داشته باشید.

 

۱۰ تجربه‌ی متفاوت در سفر به ارمنستان

بازدید از مهم‌ترین موزه‌های ایروان کنید

پس از صرف ناهار در یکی از رستوران‌های خوب شهر و امتحان غذای ارمنی و یا بین‌المللی ، بنا به خواسته و علاقه‌تان می‌توانید موزه‌های مهم ایروان را انتخاب کرده و از تاریخ این کشور مطلع شوبد. موزه‌ای در ایروان به قتل عام ارمنی‌هایی که در جنگ جهانی اول کشته شده‌اند، اشاره دارد و هر آنچه که آن دوران تاریک را نمایش می‌دهد را می‌توانید در این موزه ببینید. علاوه بر آن، گالری ملی و موزه تاریخ ارمنستان در ایروان در نزدیکی میدان جمهوریت نیز مجموعه‌های متنوعی از سکه‌های تاریخی، اشیای باستانی و قوم‌نگاری از تاریخ این سرزمین را دارد که ممکن است برای شما جالب باشد. در صورتی که به سمت تپه Arin Berd بروید، می‌توانید در قلعه اورارتویی که حدود ۷۸۲ سال قبل از تولد مسیح توسط آرگیشتی یکم، پادشاه اورارتو ساخته شده است، گردش کنید. در موزه آن آثار باستانی از جمله دستبندهای برنزی، اشیای شیشه‌ای و سنگ‌های عقیقه به نمایش گذاشته شده است.

به منطقه کنتون Kenton بروید

یکی از مناطق دوازده‌گانه ایروان منطقه کنتون است که بهترین محل برای قدم زدن و تماشای مردم ارمنستان است. میدان جمهوری ایروان، مسجد کبود و ساختمان‌ها و پارک‌های مختلفی وجود دارد که دیدن آنها برای شما تازگی خواهد داشت. همچنین هر شب حدود ساعت ۹، اجرای موزیکال آب‌نمای معروف میدان جمهوری، تمام گردشگران را جذب خود می‌کند. اگر در ساعت مورد نظر در این بخش از شهر حضور داشتید، تماشای آن را از دست ندهید.

 

معرفی ۳ مرکز درمانی معروف ایروان

سفری کوتاه به ساختمان ایروان پلازا

به هر کجا که سفر کنید، گردش به هنگام شب در خیابان‌های شهر، یکی از تجربه‌های خوب شما خواهد بود. در ایروان به عنوان یکی از گزینه‌های تفریحی می‌توانید به طبقه آخر ساختمان ایروان پلازا بروید و در کافه ال‌اسکای El Sky نوشیدنی و خوراکی مورد علاقه خود را سفارش داد، از چشم‌انداز پانورامیک شهر و موسیقی زنده آنجا لذت ببرید.

 

حال و هوای فصول مختلف در ارمنستان

۲۵ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران