راهنمای خریدی جذاب در ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
راهنمای خریدی جذاب در ایروان

خرید یکی از بزرگ‌ترین جذابیت‌های گشت و گذار است. اصلا فرقی نمی‌کند کجا هستید و کجا را می‌گردید، از خرید غذاهای خیابانی تا خرید از دستفروشان و گشتن در مراکز خرید لوکس حتی خرید کوچک‌ترین چیزها هم خوشایند و نشاط‌آور است، چه برسد که در کشوری دیگر مهمان باشید و بین مردمی با فرهنگ و زبان متفاوت بگردید. تور ارمنستان پر از تجارب جالب و هیجان‌انگیز است و به واسطه فرهنگ کهن و قدیمی و مراکز خرید و بازارها تجربه خرید منحصر به فردی ارائه می‌دهد. در اینجا ما بهترین نقاط این شهر برای خرید هدایا و سوغاتی را بررسی می‌کنیم.

 

ورنیساژ

ورنیساژ، بازار معروف هنر و صنایع دستی ایروان، به معنای واقعی کلمه یک فروشگاه سوغاتی است که قطعا باید در لیست گردش و خرید شما در ارمنستان قرار داشته باشد. بازار ورنیساژ ایروان تقریبا به پنج بخش تقسیم شده است. کف اصلی بازار دارای سه راهرو است که در هر کدام به غرفه‌هایی برای فروش صنایع دستی و محصولات غذایی اختصاص دارد. پشت این بازار عتیقه‌جات و وسایل دست دوم را پیدا خواهید کرد، در حالی که یک ردیف از کتاب فروشی‌ها جلوی آن را پوشانده‌اند. ضلع جنوبی بازار در امتداد خیابان بوزاند جایی است که فروشندگان فرش را می‌یابید. محصولاتی که در ورنیساژ فروخته می‌شوند دارای کیفیت و منشأ مختلط هستند. یعنی همه چیز بومی و ارمنی نیستند، با این که شما زنانی را می‌بینید که مشغول بافتنی و درست کردن عروسک هستند اما موارد دست‌ساز در اینجا بسیار کم است.

فروشگاه HDIF Fair Trade

این اولین و تنها فروشگاه HDIF Fair Trade  ارمنستان است که توسط بنیاد ابتکار توسعه میهن (HDIF) داره می‌شود. HDIF با تک تک هنرمندان و تعاونی‌ها در سراسر ارمنستان همکاری می‌کند و به آن‌ها در زمینه توسعه محصول و دسترسی به بازار کمک می‌کند. هدف کلی بنیاد این است که با استفاده از مهارت‌های خلاقانه خود، به بیشتر ارمنی‌ها برای درآمد پایدار کمک کند. هر آنچه در HDIF فروخته می‌شود، در ارمنستان با دست ساخته شده و دستمزد عادلانه‌ای به سازنده آن داده می‌شود. این محصولات شامل اسباب بازی‌های قلاب بافی، کیس لپ تاپ و وسایل خانه است که از تکه‌های پارچه سنتی، سرامیک، لباس بافتنی، زیور آلات حروف ارمنی رنگ آمیزی شده و موارد بسیار دیگر ساخته شده است.

 

لذت خرید از بازار سر پوشیده ایروان

فروشگاه Spitak Ceramics

فروشگاه Spitak Ceramics که در پایین هتل تاریخی Villa Delenda واقع شده به عرضه و فروش ظروف سفالی ظریف می‌پردازد. ست‌های قهوه، زیور آلات کریسمس و گلدان‌های نقاشی شده، همه در ابعاد ظریف و زیبا برای استفاده در منزل و با نقوش سنتی ارمنستان مانند؛ انار، انگور، زردآلو و طرح‌های گلدار تهیه و به فروش می‌رسند. شما می‌توانید اقلام مورد نیاز زیادی برای منزل‌تان را در اینجا پیدا و خریداری نمایید.

 

معرفی مرکز خرید مترونوم در ایروان

فروشگاه Dalan

خیابان ابوویان، بین میدان‌های آزادی و میدان جمهوری ایروان، بهشت خرید سوغاتی است و جالب‌ترین فروشگاه بین آن همه دالان است. کفش‌های چرمی، زیور آلات و ست‌های کریسمسی، کتاب، مدلی از کتیبه‌های کوچک، لوازم جانبی عروسکی و پارچه‌ای، اسباب بازی‌های بچگانه، جواهرات نقره و لیستی بلند بالا از محصولات اینجا هستند. بیرون و پشت فروشگاه کافه‌ای با نمایشی از سفال در فضای باز داشته و در طبقه بالا، یک گالری هنری با قطعات هنری از چوب، نقاشی‌ها و چاپ‌های بزرگ‌تر وجود دارد. همه چیز دست ساز یا تولید محلی نیست اما ارزش رفتن و دیدن را دارد.

Salt Sack

بیشتر چیزهایی که در اینجا هست را در دالان هم می‌توانید پید کنید با اینهمه چیزهای زیادی هنوز وجود دارد که توجه شما را به خود جلب کند. فرش، منسوجات و کالاهای پارچه‌ای در کنار دامنه متنوعی از اقلام مورد استفاده در خانه به فروش می‌رسد. در اینجا محصولات زیبایی، درمانی و ارگانیک، عکس‌های مستند ارمنی و لوازم چاپی متنوعی را پیدا خواهید کرد.

 

معرفی مرکز خرید ریو در ایروان

Nrneni Gourmet House

محصولات هنری ارائه شده در Nrneni House شامل انواع پنیر ارمنی، نوقا، میوه و آجیل و نوشیدنی های فوق‌العاده بومی می‌شود. کمپوت بدون مواد نگهدارنده Agroyans  (گلابی وحشی خوشمزه است) و عسل ارگانیک گواهی Wild Hive از سیسیان در بسته‌بندی چوبی زیبا، همه سوغاتی‌های عالی ایروان هستند.

Gourmet Dourmé

این اولین مارک شکلاتی صنایع دستی ارمنستان توسط دو ارامنه " re-pats" ارمنی است که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد. شکلات‌های لوله‌ای، ترافل‌ها و شکلات‌های تکه‌ای به سبک‌های مختلف و میکس همه در شهر اشتارک ارمنستان ساخته می‌شوند و اغلب از مواد محلی استفاده می‌کنند. Gourmet Dourmé کیسه‌های خنک کننده در اختیار مشتریان قرار می‌دهد تا مشتریان بتوانید شکلات‌های خود را بدون ذوب شدن به خانه حمل کنید.

بازار GUM

اینجا یکی از بازارهای سنتی ارمنستان که مردم بومی برای خرید به آن می‌روند. خرید مستقیم از یک فروشنده محلی یک تجربه به یاد ماندنی خواهد بود اگرچه فقظ اقلام خراب نشدنی در اینجا مثل چای و میوه خشک شده برای خرید سوغاتی مناسب هستند. در حالی که آنجا هستید، حتما قسمت نان لواش را بررسی کنید، جایی که می‌توانید زنانی را ببینید که در حال تهیه ورقه‌های عظیم نان لواش هستند.

 

در مرکزخرید دالما گاردن ایروان تفریح کنید

۲۹ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران