معرفی ۲ خیابان معروف ایروان برای گردشگران

جاذبه‌های گردشگری ایروان
معرفی ۲ خیابان معروف ایروان برای گردشگران

خیابان‌ها بهترین مکان‌ها برای گردش و آشنایی با فرهنگ‌ها و سنت‌های مردم هر شهر و کشوری هستند. سفر به ارمنستان این روزها در بین ایرانیان طرفداران بسیاری پیدا کرده‌ است. بنابراین آشنایی با بهترین خیابان‌های پایتخت این کشور زیبا و دیدنی خالی از لطف نبوده و برای تمامی توریست‌ها می‌تواند قابل توجه باشد. شما نیز اگر تور ارمنستان را به عنوان مقصد سفر بعدی خود انتخاب کرده‌اید، توصیه می‌کنیم حتما مطالب این مقاله را دنبال کنید. چرا که به معرفی ۲ تا از بهرین خیابان‌های ایروان که هر گردشگری باید در سفر خود از آن‌ها دیدن کند پرداخته‌ایم. 

 

خیابان هوسیساین (Shanzelize Street)

خیابان هوسیساین یا به عبارتی دیگر خیابان شانزلیزه یکی از بهترین خیابان‌های ارمنستان است، که رفتن به آن به تمامی گردشگران این شهر زیبا توصیه می‌شود. علت معروفیت آن با نام شانزلیزه به دلیل سنگفرش شدن کف این خیابان است که این روزها در بین گردشگران محبوبیت زیادی پیدا کرده است. البته این روزها نام خیابان شمالی ایروان (Northern Avenue Yerevan) نیز بر روی آن گذاشته شده و با این نام نامیده می‌شود.

 

راهنمای سفر تاریخی به ایروان پایتخت ارمنستان

 

ایده اصلی ساخت خیابان شمالی به سال ۱۹۲۴ برمی‌گردد. اما اقدام برای ساخت آن در سال ۲۰۰۶ شروع شد و بالاخره در سال ۲۰۰۷ آن را افتتاح کردند. این خیابان یکی از مکان‌های مدرن و زنده پایتخت ارمنستان بوده و اکثر جوان‌ها آن را برای پیاده‌روی و گردش ترجیح می‌دهند. گردشگران می‌توانند هر آنچه که از یک خیابان گردشگری انتظار دارند را در این مکان به دست آورند. از جمله این موارد فروشگاه‌های لوکس، سینماها، رستوران‌ها و کافه‌های شیک و از همه جذاب‌تر کلاب‌های شبانه برای تفریحات شبانه در ایروان هستند. پس اگر به تفریحات شبانه و رقص و شادی علاقه زیادی دارید حتما در سفر خود به ایروان رفتن به خیابان شمالی را در برنامه‌های اصلی خود بگنجانید.

 این خیابان مکانی ایده‌آل برای عاشقان پیاده‌روی است. زیرا ورود اتومبیل به محدوده آن ممنوع بوده و شما تمامی افراد را در حال قدم زدن در آن پیدا خواهید کرد. علاقه‌مندان می‌توانند بوتیک‌ها و مغازه‌های بسیار شیک و جذابی را در راستای هوسیساین پیدا کرده و از آن‌ها خرید کنند. همچنین اگر عاشق خرید از برندهای معروف و لاکچری دنیا هستید، این خیابان یکی از بهترین مراکز خرید ارمنستان را در خود جای داده است.

علاوه بر توریست‌ها اکثر ارمنی‌ها نیز خیابان هوسیسیان را برای گذراندن وقت آزاد خود به همراه دوستان انتخاب می‌کنند. از مزیت‌های شانزلیزه می‌توان به نزدیک بودن آن به بیشتر مکان‌های دیدنی ایروان از جمله میدان جمهوری اشاره کرد. علاوه بر موارد گفته شده رستوران‌ها و کافه‌های خوبی در این حوالی دیده می‌شوند. در نتیجه بعد از یک گردش عالی می‌توانید خود را مهمان یک وعده غذایی لذیذ و یا یک فنجان قهوه دبش کنید. از دیگر تفریحات رایگان و لذت بخشی که با رفتن به هوسسیان می‌توانید از آن بهره ببرید کنسرت‌های شاد خیابانی است.

در این خیابان می‌توانید سبک معماری تلفیقی روسی و ارمنی را به طور یکجا مشاهده و از آن لذت ببرید. یکی از بهترین جنبه‌های خیابان شمالی بیشتر بودن بخش مختص پیاده‌روی در مقایسه با بخش مجاز برای رانندگی است. در نتیجه گردشگران می‌توانند با خیال راحت به قدم‌زدن در آن بپردازند.

 

بازدید از مسجد تاریخی کبود ایروان

خیابان آبوویان ایروان (Abovyan Street Yerevan)

یکی دیگر از بهترین خیابان‌های ایروان که رفتن به آن به تمامی گردشگران تور ارمنستان توصیه می‌شود خیابان آبوویان است. این خیابان حکم توریستی‌ترین منطقه ایروان را داشته و از قدمتی بسیار زیاد برخوردار است. طبق اسناد تاریخی ادعا می‌شود که چندین هزار سال از ساخت خیابان آبوویان می‌گذرد. گفته می‌شود که برای اولین بار در سال ۱۸۵۵ مقدمات ساخت این خیابان انجام شد. به طوری که بالاخره در سال ۱۸۶۳ افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این خیابان همواره به دلیل اینکه اولین خیابان ساخته شده در ایروان بوده مورد توجه قرار گرفته است.

 قدیمی بودن این خیابان باعث شده است تا بیشتر جاذبه‌های گردشگری تاریخی ایروان در این محدوده واقع شوند. در نتیجه زمانی که درحال قدم‌زدن در آن هستید می‌توانید از بناهای تاریخی بسیار جذاب قرار گرفته در آن دیدن کنید. خیابان آبوویان نام خود را از یکی از نویسنده‌های به نام ارمنی به نام خاچاطور آبوویان گرفته است. البته قبل‌ها با نام خیابان آستافیان شناخته میشد. این خیابان دیدنی با ۱.۸ کیلومتر طول این روزهای به اصلی‌ترین مکان گردشگری توریست‌ها تبدیل شده است.

 

گشت و گذار در میدان جمهوری ارمنستان

۱۱ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران