معرفی ۳ مرکز درمانی معروف ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
معرفی ۳ مرکز درمانی معروف ایروان

ایروان یکی از پر رفت‌وآمدترین شهرهای ارمنستان است که در هیچ فصلی از سال خالی از مسافر نمی‌ماند. شهری جذاب با جاذبه‌های تاریخی پرشمار و مردمان مهمان‌نواز. شهری با غذاهای عالی و رستوران‌های باصفا که بهترین خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را در بهترین فضاها به مشتریانشان عرضه می‌کنند. شهری مدرن که در انواع پارک‌های سبز شهری و تم پارک‌های الکترونیکی سرگرمی می‌آفریند. شهری پرشور و حال با کافه‌های شبانه که خاطره‌های ماندگار از این شهر در ذهن‌ها می‌سازند. در سفرتان با تور ارمنستان به این شهر اگر مریض شدید اصلا نگران نباشید. بهترین پزشک‌ها در برترین مراکز درمانی این شهر از شما به بهترین صورت مراقبت خواهند کرد تا سلامتی‌تان را به دست آورید. اگر در پی آشنایی با معروف‌ترین مراکز درمانی این شهر هستید همراه ما باشید تا ۳ مرکز معروف و مهم درمانی این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.

 


بیمار شدن در ایروان


پیش از سفر به ایروان اگر بیماری خاصی دارید حتما به پزشکتان مراجعه کنید و با او درباره‌ی سفرتان مشورت کنید و حتما یادتان باشد که داروها باید با نسخه‌ی پزشک همراهتان باشد اما بنا به هر دلیلی اگر در این کشور حال عمومی‌تان بد شد در قدم اول اصلا نگران نباشید. چرا که امکانات و خدمات لازم جهت بهبود حال شما و مراقبت از سلامتی‎‌تان در این شهر برایتان فراهم است. در قدم بعدی باید با اورژانس تماس بگیرید. شماره تلفن اورژانس این کشور با تلفن ثابت ۱۰۳ است و با تلفن همراه ۰۰۳۷۴۱۰۳ است. البته اگر در هتل بودید می‌توانید از کارمندان آن کمک بخواهید که این کار را برایتان انجام دهند اما اگر در جایی بودید که دسترسی به شهروندان ارمنی نداشتید که کمک‌تان کنند خودتان دست به کار شوید. یادتان باشد درخواست آمبولانس ربطی به نوع بیماری، حاد بودن و یا نبودن حال بیمار ندارد و شما در هر صورتیکه احساس کردید حالتان اندکی ناخوش است و احتمال دادید این ناخوش بودن غیر عادی است حتما باید با اورژانس تماس بگیرید.

 

 راهنمای پزشکی و بیماری در سفر به ارمنستان 

 

 

ایروان

 


با شماره‎گیری اورژانس، در کمتر از ۱۰ دقیقه، پزشک به همراه یک ماشین ویژه هر نقطه‌ی ایروان که باشید پیش‌تان می‌آید و وضعیت سلامتی و حالتان را بررسی می‌کند. در این وضعیت بهتر است حالتان را به خوبی برای پزشک شرح دهید و اگر پزشک به زبان انگلیسی مسلط نبود از کسی بخواهید زبان انگلیسی شما را به زبان ارمنی ترجمه کند. چرا که خدایی ناکرده اگر وضعیت‌تان نشان از یک بیماری خطرناک یا یک حال نامساعد داشته باشد پزشک با خبر شود. پزشک پس از گرفتن شرح حال از شما مشغول معاینه می‌شود و حالا با صلاحدید او ممکن است به بیمارستان منتقل شوید و یا اینکه مشکل‌تان با تعداد اندی قرص برطرف شود. در سفرتان به ایروان به غیر از زنگ زدن به اورژانس اگر خواستید خودتان نیز می‌توانید به مراکز درمانی آن مراجعه کنید که ما در ادامه ۳ مرکز مهم این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی خواهیم کرد.

 


۱- بیمارستان نورک ماراش


این بیمارستان که در سال ۱۹۹۴ میلادی تاسیس شده است یکی از مهمترین مراکز جراحی قلب در ارمنستان به حساب می‌آید که ۸۰ تختخواب در خود دارد. بیمارستانی که سالانه عمل‌های مهمی در ارتباط با قلب انجام می‌دهد و اگر مشکل قلبی برایتان در ایروان پیش آمد حتما باید به این بیمارستان مراجعه کنید. جاییکه در خیابان آرمناک آرمناکیان واقع شده است و در رنکینگ بیمارستان‌های ارمنستان در رتبه‌های نخست قرار دارد. بیمارستانی که پزشک معروفی چون رفی قاسابیان را در خود دارد و جدای از شهروندان ایروان، به گردشگران این شهر نیز خدمات پزشکی ارائه می‌دهد. این بیمارستان همچنین یکی از بیمارستان‌های مهم در زمینه‌ی اطفال نیز به حساب می‌آید که در یک سفر خانوادگی و در صورت بروز مشکل برای فرزندان‌تان می‌توانید به آن مراجعه کنید.

 

 حال و هوای فصول مختلف در ارمنستان 

 

 

 


۲- بیمارستان شنگاویت


این بیمارستان یکی از بیمارستان‌های خصوصی و لوکس ایروان به حساب می‌آید که در زمینه‌های مختلفی همچون مامایی، جراحی مغز و اعصاب، جراحی پلاستیک، جراحی‌های عمومی، جراحی چشم، مراقبت‌های ویژه، دندان پزشکی و آزمایشگاه فعالیت دارد. بیمارستانی که در مجموع ۶۵ تخت دارد و سالانه به طور میانگین به ۷ هزار بیمار خدمت رسانی انجام می‌دهد. بیمارستانی که در سال ۱۹۶۴ میلادی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و تا به امروز یکی از مهمترین مراکز درمانی نه تنها شهر ایروان بلکه تمام کشور ارمنستان به حساب می‌آید.

 

 آشنایی با اپراتورهای تلفن همراه و سیم کارت در سفر به ارمنستان

 

 

ایروان

 


۳- بیمارستان ایزمیرلیان


بیمارستانی با ۱۳۹ تخت و ۱۵ بخش مجزا. بیمارستانی که نه تنها یکی از تخصصی‌ترین بیمارستان‌های ارمنستان به حساب می‌آید بلکه یکی از بزرگترین آنها نیز محسوب می‌شود که مشهورترین پزشکان ارمنستان در آن مشغول به فعالیت هستند. بیمارستانی که در سال ۱۹۸۶ میلادی تاسیس شده است و تا به امروز دائما بخش‌های جدید به آن اضافه شده است.

 

 راهنمای سفر به ارمنستان برای زنانی که تنها سفر می‌کنند

 

 

ایروان

۱۱ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران