رستوران های ایروان ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
رستوران های ایروان ارمنستان

ایروان، پایتخت ارمنستان، از گذشته به تاریخ و فرهنگ غنی مردمش معروف بوده که این را حتی می‌توان در فرهنگ غذایی مردم نیز مشاهده کرد. غذاهای ارمنی همیشه یکی از خاطرات خوشی است که گردشگران از سفر به ارمنستان با خود با خانه می‌برند. در نوشته‌ای که امروز برایتان تدارک دیده‌ایم، به سراغ ۱۰ مورد از بهترین رستوران های ایروان ارمنستان رفته‌ایم. البته همه‌ی این رستوران‌ها به ارائه غذاهای محلی نمی‌پردازند و بعضی از آن‌ها غذاهای بین‌المللی با کیفیت از کشورهای مختلف را پخت می‌کنند.

 

نکاتی که باید در مورد رستوران های ایروان ارمنستان بدانید

قبل از این که به مرور رستوران‌های ایروان بپردازیم، باید نکاتی را در مورد آن‌ها بگوییم تا شما هم در تور ارمنستان به این موارد توجه داشته باشید. اگر قبلا به ایروان یا هر شهر دیگری از ارمنستان رفته باشید، می‌دانید که سیگار کشیدن در محیط بسته مشکلی نداشت اما از مارس ۲۰۲۲، سیگار کشیدن در رستوران‌های ایروان ممنوع شه است. نکته دیگر این که برای آن‌هایی که اهل غذاهای گیاهی هستند، رستوران‌های غذاهای محلی، گزینه‌های بسیار خوبی پیش رویشان می‌گذارند. همچنین اکثر رستوران‌ها، یک منو ویژه نوشیدنی داردن که بسیاری از آن‌ها، تولیدات باغ‌های انگور خود ارمنستان هستند.

عکس:  wanderlust.co.uk

 

رستوران تاورن ایروان

بعد از یک روز طولانی و بازدید از جاهای دیدنی ارمنستان لذت یک غذای خوشمزه ارمنی در یک رستوران عالی را از دست ندهید. رستوران تاورن ایروان (Tavern Yerevan)  شاید معروف‌ترین رستوران ارمنستان باشد که وقتی پا به آن‌جا می‌گذارید، گویا در زمان به عقب رفته‌اید. در این مکان، نه تنها امکان سفارش غذاهای ارمنی که به شکل کلاسیک پخت می‌شوند را دارید، بلکه دکور تاورن نیز کاملا به شکل سنتی درست شده و یک تجربه عالی را برایتان شکل خواهد داد.

تمامی غذاهای موجود در منو رستوران تاورن به شکل کاملا سنتی پخت می‌شوند. موردی که در بسیاری از رستوران‌های محلی رعایت نمی‌شود. به این ترتیب، می‌توانید انتظار یک غذای کاملا اصیل با طعم مواد اولیه کاملا محلی را در آن‌جا داشته باشید. همچنین هر شب در این محل اجرای زنده موسیقی محلی را نیز شاهد هستید که به جذابیت‌های آن‌جا اضافه می‌کند.

  • آدرس: 5 Amiryan St

 

کافه‌ها و رستوران‌های دارای فضای باز در ایروان

عکس: visityerevan.am

 

گاتا تاورن

حال که از مهمترین جاهای دیدنی ایروان دیدن کردید وقت آن است که یکی از بهترین رستوران این شهر را به شما معرفی کنیم. گاتا تاورن (Gata Tavern) یکی دیگر از مهم‌ترین رستوران های ایروان ارمنستان است که درست در قلب پایتخت قرار گرفته و با فضایی خانوادگی و غذاهای بسیار خوشمزه ارمنی از مهمانانش پذیرایی می‌کند. در این رستوران نیز غذاها به شکل کاملا اصیل خود پخت می‌شوند و از این لحاظ گزینه‌ای عالی به حساب می‌آیند. فضای رستوران نیز به شکل کلاسیک طراحی شده که به این تجربه محل کمک می‌کند.

از بسیاری جهات گاتا تاورن و تاورن ایروان شبیه به هم هستند و البته در این‌جا، امکان سفارش کباب‌های متنوعی را نیز خواهید داشت. اما یکی از بخش‌های جذاب غذا خوردن در گاتا تاورن، خود غذای گاتا است که تازه و با خمیر بسیار با کیفیت پخت شده و از این نظر، این رستوران در ایروان نظیر ندارد.

  • آدرس: 22 Tumanyan St

عکس: tripadvisor.com

 

رستوران و بار روفتاپ ادآسترا

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما یکی از دلایلی که ما رستوران و بار روفتاپ ادآسترا (AdAstra Rooftop Restaurant & Bar) را در لیست بهترین رستوران های ایروان ارمنستان قرار داده‌ایم، دسرهای معرکه و البته معروف سرآشپز معروف این مجموعه است که در هتل رادیسون بلو قرار گرفته. ادآسترا در مجموع، یک رستوران و بار کامل است که منو متنوعی را به مشتریان خود ارائه می‌کند.

شما در این محل، در کنار انواع غذاهای خوشمزه و دسرهای متنوع، نوشیدنی‌های مختلفی را نیز می‌توانید سفارش دهید و از روفتاپ زیبایی که برایتان مهیا شده، به منظره‌ی ایروان نگاه بندازید. اگر در روزهای گرم سال به تور ارمنستان رفته‌اید، شب به رستوران ادآسترا رفته و نمای پایتخت چراغانی را در هنگام صرف غذایی خوشمزه از دست ندهید.

  • آدرس: Radisson Blu Hotel, 1 Azatutyan Ave

 

بهترین کافه‌ها برای صرف قهوه در ایروان

عکس: live-by-loews-arlington-tx.hotelmix.co.uk

 

رستوران دلماما

اگر در سفر به ایروان به دنبا چشیدن دلمه‌های خوشمزه‌ای هستید که همه از آن تعریف می‌کنند، هیچ جایی بهتر از دلماما (Dolmama) پیدا نخواهید کرد. این رستوران دنج و جذاب با حیاطی دلنشین که روی آن را درخت انگور پوشانده از شما پذیرایی می‌کند و در کنار انواع دلمه‌های خوشمزه، منو کاملی از غذاهای محلی را نیز پیش روی شما می‌گذارد.

اغلب انتخاب‌های ما در لیست رستوران های ایروان ارمنستان، مکان‌هایی گران قیمت برای صرف غذا هستند اما رستوران دلماما که از سال ۱۹۹۸ در همین محل به فعالیت می‌پردازد، رستورانی محبوب و شلوغ است که البته قیمت غذاهایش هم به نسبت مناسب است.

  • آدرس: 10 Pushkin St

عکس: facebook.com

 

رستوران لواش

رستوران لواش (Lavash) به نوعی خواهر خوانده رستوران تاورن ایروان به حساب می‌آید و بسیاری از غذاهای منو آن رستوران بزرگ را در خود دارد اما محیطی مدرن دارد که کاملا متفاوت از فضای کاملا کلاسیک تاورن است. لواش از نظر امتیاز در حال حاضر شماره یک سایت تریپ ادوایزر به حساب می‌آید که نشان از کیفیت بالای غذا و خدماتش دارد و این را در مراجعه به آن‌جا متوجه خواهید شد.

از نظر کیفیت غذا رستوران لواش واقعا عالی‌ بوده و از نظر قیمت نیز به هیچ وجه به اندازه تاورن گران نیست. البته از طرفی، غذاها دقیقا به همان شکل سنتی خود پخت نمی‌شوند و بیشتر به غذاهای این روزه ارمنی شبیه هستند. پاستاهای دست ساز، فضای دلشنین و گرم، خدمات عالی و استفاده از مواد اولیه تازه محلی، از دیگر ویژگی‌های رستوران لواش هستند.

  • آدرس: 21 Tumanyan St

 

اینترنت رایگان در کافه‌های ایروان

عکس: tripadvisor.com

 

رستوران قفقاز تاورن

یکی از محبوب‌ترین رستوران های ایروان ارمنستان که تنها ۱۰ دقیقه پیاده از میدان جمهوری دور بوده و تخصص آن در غذاهای محلی منطقه قفقاز است و تنها به غذاهای ارمنی اختصاص ندارد. همین باعث شده تا منو متنوعی را در رستوران قفقاز تاورن (Caucasus Tavern) شاهد باشید که شامل انواع گوشت‌های کبابی، سالادها، سوپ‌ها، کانچاپوری، کینخالی و ... هستند که بسیاری از آن‌ها در کشورهای همسایه پخت می‌شوند.

این رستوران از طرفی، انتخابی عالی برای گیاهخواران نیز به حساب می‌آید، چون در کنار انواع غذاهای مناسب برای این افراد، دلمه‌های کاملا گیاهی نیز سرو می‌کند که انتخابی عالی برای گیاه‌خواران است. جدا از کیفیت خیلی خوب غذاها، قیمت‌های رستورانق قفقاز تاورن و کیفیت آن‌ها نیز بسیار خوب است و به همین دلیل، حتما صرف غذا در آن‌جا را پیشنهاد می‌کنیم. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم به مقاله رستوران‌های وگان در ایروان نیز سری بزنید.

  • آدرس: 1st Floor, 82 Hanrapetutyan St

عکس :visityerevan.am

 

رستوران تاپاستان

تاپاستان (Tapastan) جایی‌ست که غذاهای ارمنستان با تاپاس اسپانیایی تلفیق شده و ترکیب‌هایی عجیب را به وجود می‌آورند! غذاهایی که ترکیبی از فرهنگ و سنت‌های هر دو کشور را در خود دارند. نکته مثبت در مورد رستوران تاپاستان، منو متنوع این مجموعه است که مملو از گزینه‌های مختلف گوشتی و گیاهی است و همه با هر سلیقه‌ای، چیزی برای سفارش در آن‌جا پیدا خواهند کرد.

فضای این رستوران سنتی اما شیک است و در روزهای گرم سال، می‌توانید در میزهایی که بیرون از رستوران کار گذاشته شده‌اند به صرف غذا بپردازید. تاپاستان با توجه به امتیازات و نظرات مشتریان خود از جمله بهترین رستوران های ایروان ارمنستان به حساب می‌آِد اما به هیچ وجه رستورانی گران قیمت به حساب نیامده و اتفاقا قیمت‌های آن به نسبت ارزان هم هستند. همچنین، حتما نباید غذاهای ترکیبی را سفارش دهید و غذاهای ارمنی مختلف و غذاهای بین‌المللی مختلفی نیز در منو آن‌جا پیدا خواهید کرد.

  • آدرس: 6 Martiros Saryan St

 

سوغات ارمنستان چیست؟

عکس : tripifyapp.com

 

رستوران کلاب

اگر کمی از محیط‌های کلاسیک رستوران‌های ارمنی فاصله بگیریم، باید اشاره‌ای به رستوران کلاب (The Club) داشته باشیم که بیشتر به تنوع بالای نوشیدنی‌ها و البته غذاهای دریایی فوق‌العاده خوشمزه‌ای معروف است. در این مکان، همچنین غذاهای ارمنی به شکلی مدرن پخت می‌شوند و فضای آن‌جا نیز شاد و دلنشین است و انتخابی عالی برای شب نشینی در تور ارمنستان به حساب می‌آید.

البته در این بین رستوران کلاب یکی از بهترین جاهای شهر برای صرف استیک نیز به حساب می‌آید. اما در کل انتخاب مناسبی برای گیاه‌خواران نخواهد بود.‌ این رستوران همچنین به عنوان جایی با کلاس اما با قیمتی مناسب نیز شناخته می‌شود.

  • آدرس: 40 Tumanyan St

عکس: tripadvisor.com

 

رستوران پاندوک ایروان

پاندوک ایروان (Pandok Yerevan) یکی دیگر از رستوران‌های سنتی ایروان است که به خاطر غذاهای خوشمزه خود که به شکل سنتی پخت می‌شوند و البته فضای گرم و دوست‌داشتنی‌اش معروف است. مخصوصا این که در روزهای گرم سال یک محیط روباز عالی نیز برای صرف غذا دارد. با این حال پاندوک کمی کوچک بوده و به صورت تامان تنها ۳۰ نفر گنجایش دارد که باعث شده تا از بعضی از رقبای اصلی خود جا بماند.

البته همین کوچکی و خلوت بودن باعث شده تا از شلوغی‌های بعضا آزاردهنده دیگر رستوران های ایروان ارمنستان در آن‌جا خبری نباشد. همچنین برخی از نوشیدنی‌های این محل کاملا به صورت اختصاصی در رستوران تولید می‌شوند که امتحان کردن آن‌ها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

  • آدرس: 1 Pushkin Str

 

دنج‌ترین کافه‌ها برای مطالعه و کار در ایروان

عکس: facebook.com

 

رستوران واین ریپابلیک

اگر به دنبال این هستید که از رستوران‌های ارمنی فاصله گرفته و یک تجربه کاملا متفاوت در میان رستوران های ایروان ارمنستان داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم، سری به رستوران واین ریپابلیک (Wine Republic)  بزنید. این رستوران منویی الهام گرفته از غذاهای تایلندی دارد که اتفاقا، نتایج درخشان و خوشمزه را شامل می‌شوند و با توجه به این که قیمت بالایی ندارند، انتخابی عالی برای صرف غذا در ایروان به شمار می‌آید.

طعم کاری، سبزیجات تازه و امکان انتخاب از میان گوشت‌های مختلف، از ویژگی‌های غذاهای این محل هستند که در منو خود انواع نودل و اسپرینگ رول نیز ارائه می‌کند.

  • آدرس: 2 Tamanyan St

عکس: armeniadiscovery.com

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 17 شهریور 1402)

نظرات کاربران