کافه‌ها و رستوران‌های دارای فضای باز در ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
کافه‌ها و رستوران‌های دارای فضای باز در ایروان

کافه‌های روباز معمولا مورد علاقه همه هستند، به خصوص زمانی که هوا خیلی سرد نیست. بودن در این فضاها، ده‌ها برابر لذت بخش‌تر از وقت گذرانی در فضای بسته بوده و می‌توانید در حالی که فنجان قهوه‌تان را سر می‌کشید و از دسرها و خوراکی‌های لذیذ بهره مند می‌شوید، هوای تازه را به درون ریه‌ها بکشید و از تماشای مناظر اطراف لذت ببرید. اگر عازم سفر با تور ارمنستان هستید، این مژده را می‌دهیم که در شهر توریستی جذاب ایروان، کافه‌های بسیاری را خواهید یافت که از فضای باز و چشم اندازهایی جذاب برخوردارند.

 

گوروو در ایروان (Gouroo)

این باغ و کلوپ زیبا در خیابان ساریان، یکی از مکان‌های مورد علاقه مردمان محلی برای استراحت، شکم گردی و انجام امور شخصی است. اینجا، نمونه کامل از کافه‌های فضای باز ایروان است که در آن حتی می‌توانید یک محیط کاری دنج برای خود ایجاد کنید. خورد و خوراک و استنشاق هوای تازه در فضایی مفرح و البته بازی و تعامل با گربه‌هایی که در حیاط زندگی می‌کنند، می‌تواند بسیار جالب توجه باشد.

البته این کافه، از یک فضای داخلی جذاب نیز برخوردار است که حتما آنرا دوست خواهید داشت. پرسنل نیز بسیار صمیمی و حرفه‌ای بوده و به شما در انتخاب گزینه‌های منو و یا میز مناسب کمک می‌کنند. این فضای پر جنب و جوش و راحت به سبک خانوادگی، باعث می‌شود احساس کنید در خانه خودتان هستید. منو نیز جذابیت‌های خود را دارد و در این میان استیک، بوراتا، ماهی، سوپ، سالاد و هوموس از محبوبیت بیشتری برخوردارند. بعلاوه در این غذاکده دنج، می‌توانید از وای فای رایگان و خدمات تحویل غذا نیز برخوردار شوید.

آدرس: 13Martiros Saryan St, Yerevan 0002, Armenia

 

ال گاردن در ایروان (El Garden)

در این کافه باغ، به معنای واقعی کلمه احساس خواهید کرد که در یک جنگل رمانتیک هستید. اینجا صرفا یک کافه روباز نیست، بلکه باغی خیره کننده است که در آن می‌توانید تجربه‌ای به یاد ماندنی و لذت بخش را همراه عزیزانتان، دور از هیاهوی شهر داشته باشید.

 فضای این کافه، بسیار آرامش بخش بوده و می‌توانید از استراحت و شکم گردی در یکی از  چادرهای شفاف آن لذت ببرید. این کافه باغ یکی از بهترین مکان‌ها در هر فصلی، برای قرارهای عاشقانه یا دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه به شمار می‌آید. و حتی اگر در گشت و گذاری خانوادگی در ایروان همراه با کودکان هستید، می‌توانید از منطقه بازی Kids Zone در این باغ برخوردار شده و در ضمن اینکه گردشی عالی را تجربه می‌کنید، کودکان نیز به خوبی سرگرم خواهند شد.  

پرسنل بسیار دلسوز بوده و خدماتی استاندارد و عالی را ارائه می‌دهند. منو شامل گزینه‌هایی است که از بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه تهیه شده‌اند. و در این میان سوپ، چیکن و ساندویچ‌ها بسیار توصیه می‌شوند. البته هوای تازه و مناظر سرسبز، عاملی هستند که به جذابیت این مکان می‌افزایند. هر چند که باید گفت سایر امکانات از جمله وای فای رایگان، پارکینگ و خدمات تحویل نیز در دسترس مشتریان هستند.

 

سفر یک روزه از ایروان به صومعه تاتف و نوراوانک

آدرس: 8Tsitsernakaberd Hwy, Yerevan 0082, Armenia

 

کیرک کو در ایروان (Keerk & Co)

اگر می‌خواهید ضمن برخورداری از یک فضای باز جذاب برای شکم گردی، یک محیط کاری زیبا همراه با وای فای رایگان داشته باشید، بازدید از Keerk & Co را توصیه می‌کنیم.  منو نیز بسیار غنی بوده و البته رست بیف، سالادها و گزینه‌های صبحانه بسیار پرطرفدارند.

در عین حال این کافه کتاب که از محیطی آرامش بخش و دنج برخوردار است، علاوه بر فضای باز مفرح، یک فضای داخلی بسیار زیبا را نیز برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد و هر دوی این فضاها، برای برگزاری جلسات کاری و بحث و گفتگو با همکاران یا دوستان ضمن نوشیدن یک فنجان قهوه بسیار ایده آل هستند. ضمنا اگر ناهار را از ساعت ۱۲ تا ۱۵ سفارش دهید، قهوه را رایگان دریافت خواهید کرد. چه چیزی بهتر از این؟

آدرس: 3A Marshal Baghramyan Ave, Yerevan 0019, Armenia

 

فلگمن در ایروان (Flagman)

Flagman، کافه‌ای در فضای باز است که هر بار که با تور ارمنستان سفر می‌کنید، دلتان می‌خواهد بارها و بارها به آن سر بزنید. بدون شک عاشق خوراکی‌های تازه و لذیذ از جمله پروفیترول‌ها و همچنین قهوه گرم و هات چاکلت این کافه خواهید شد. هر چند که وسوسه می‌شوید تمامی گزینه‌های منو را امتحان کنید، زیرا کل منو سرشار از تصاویر خوراکی‌هایی است که چشم و دلتان را به وجد خواهند آورد.

 بعلاوه اگر به دنبال فضایی آرامش بخش برای انجام امور کاری همراه با وای فای رایگان هستید نیز، این مکان بسیار توصیه می‌شود. در عین حال خدمات تحویل، از دیگر مزایای قابل توجه این کافه رویایی به شمار می‌آید. ضمن اینکه برای سرگرمی، می‌توانید به تماشای تلویزیون بنشینید.

 

مکان‌هایی عالی در ایروان برای خرید سوغات

آدرس: 6,26Sayat-Nova Ave, Yerevan, Armenia

 

آبویان ۱۲ در ایروان (Abovyan 12)

اگر به هر کجا که برای سفر می‌کنید، عاشق امتحان کردن غذاهای محلی هستید، آبویان ۱۲ می‌تواند کافه روباز انتخابی مناسب شما باشد. این کافه که در مرکز شهر واقع شده، فضایی بسیار اصیل دارد. کافه، مشرف به یک حیاط دوست داشتنی است و زمانی یک خانه معمولی بوده است.

بعلاوه در اینجا، می‌توانید غذاهای محلی ارمنی که با مواد تازه طبخ شده را تجربه کنید. علاوه بر فضای باز کافه، گالری هنری دالان را در این مکان مفرح خواهید یافت که به شما کمک می‌کند در سفر با تور ارمنستان، با آثار هنری هنرمندان معاصر ارمنی آشنا شوید. در واقع اینجا، بهترین مکان برای کسی است که می‌خواهد فرهنگ مردمان این خطه را در کمترین زمان کشف کند.

جالب است بدانید فروشگاه سوغاتی دالان، در فضای کافه واقع شده و در آن محصولات فرهنگی و صنایع دستی بسیاری پیدا خواهید کرد. همچنین وای فای رایگان نیز ارائه می‌شود.

آدرس: 12Abovyan St, Yerevan 0010, Armenia

 

کرامبز در ایروان (Crumbs)

لامپ‌های آویز، مبلمان چوبی و فضای مینیمالیستی روستایی این کافه بیکری، ساعاتی مفرح و آرامش بخش را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد. و از طرفی تراس، مکان مناسبی برای لذت بردن از یک فنجان قهوه و تماشای دغدغه‌های شهر است. این کافه برای تهیه و سرو خوراکی‌هایش، از تمام روش‌های حرفه‌ای و دستور العمل‌ها و تکنیک‌هایی استفاده می‌کند که طی قرن‌ها به کمال رسیده‌اند.

این کافه بیکری، همچنین مکانی عالی برای صرف صبحانه یا ناهار در ایروان است. منو بسیار غنی بوده و بویژه در اینجا می‌توانید از نان تازه پخته شده، ساندویچ، سوپ، سالاد، تخم‌مرغ کلاسیک روی نان باگت فرانسوی خانگی و برخی غذاهای گیاهی لذت ببرید. و یا اگر به شیرینی علاقمندید، خوردن یک تکه کیک هویج خانگی با پنیر خامه‌ای یا تارت زردآلو و پسته را قویا توصیه می‌کنیم.

از طرفی در این فضای دوست داشتنی، پرسنلی مهربان و صمیمی به استقبالتان می‌آیند که به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند و تعاملی بی نظیر را با مشتریان برقرار می‌نمایند. مکان، فوق العاده دنج و تمیز است. قیمت‌ها مناسب بوده و همچنین وای فای رایگان، پارکینگ و خدمات تحویل نیز ارائه می‌شوند.

 

دره دبد، گردش یک روزه از ایروان

آدرس: 37Mesrop Mashtots Ave, Yerevan 0001, Armenia

 

موزاییک اسکای در ایروان (​Mosaic Sky Restaurant)

بازدید از کافه رستوران Mosaic Sky که بالای میدان معتبر Elite Plaza قرار دارد، علاوه بر خورد و خوراکی لذت بخش، مناظر پانورامایی را از کوه‌ها در تراس برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد. این غذاخوری شیک که در طبقه هفدهم قرار دارد، همچنین فضایی مناسب را برای قرارهای کاری،‌ دورهمی‌های دوستانه و یا برگزاری جشن های خصوصی نظیر تولد و سالگرد رقم می‌زند.  

در این مکان بسیار زیبا و مجلل، می‌توانید از طعم غذاهای خوشمزه اروپایی و مدیترانه‌ای بهره مند شوید. منو شامل گزینه‌های ناهار و شام، همراه با انواع غذاهای منحصر به فرد و همچنین برانچ و نوشیدنی‌های ویژه است. محیط، خدمات و همچنین کیفیت و قیمت‌ها بسیار عالی هستند. خدمات تحویل، از بزرگ‌ترین مزایای این غذاکده به شمار می‌آید و در عین حال، پارکینگ و وای فای نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

آدرس: Elite Plaza Business 17th floor, 15 Movses Khorenatsi Street, Yerevan 0010, Armenia

 

تسیرانی در ایروان (Tsirani)

این کافه باغ، در حاشیه ایروان واقع شده است. جالب است بدانید Tsiani در زبان ارمنی، به معنی زردآلو است و این غذاکده نیز، غذاهای سنتی ارمنی را در کلبه‌های کوچک واقع در باغ زیبای زردآلو سرو می‌کند. این فضا به خودی خود ارزش توقف و صرف ناهار یا شام را دارد. و در ضمن آبشار، برکه و حتی غار را در خود جای داده که ساعت‌ها می‌توانند شما را به خود مشغول کنند. و در حالی که غذاهای خوشمزه ارمنی را میل می‌کنید و از نوشیدنی خانگی زردآلو می‌نوشید، کودکانتان نیز در فضای بازی سرگرم خواهند شد. در واقع این کافه، یک فرار عالی از شلوغی مرکز شهر برای تمام خانواده به شمار می‌آید.

یک فنجان چای بعد از ظهر نیز، برای کامل کردن این خورد و خوراک عالی است. فضای آرامش بخش در دل طبیعت شگفت انگیز همراه با پرسنل صبور و حرفه ای و همچنین امکاناتی نظیر وای فای و پارکینگ، شکم گردی کامل و خاطره انگیزی را در سفر با تور ارمنستان رقم می‌زنند.

 

بهترین هتل‌های گارنی در ارمنستان

آدرس: Babajanyan block 3th 1, M15, Arinj, Armenia

 

لواش در ایروان (Lavash)

این غذاکده فوق العاده و تمیز با مبلمان "هیپ"، میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز، گیاهان تزئینی، خوراکی‌هایی بسیار باکیفیت، وای فای رایگان و پارکینگ، یک تجربه ۵ ستاره واقعی را رقم می‌زند. این کافه رستوران، مقصدی محبوب به سبک روستایی است که گزینه‌های گیاهی خوشمزه‌ای سرو می‌کند.

بعلاوه باید گفت این یک کافه رستوران بسیار محبوب، در عین حال منویی جذاب و گزینه‌هایی همچون گریل مرغ همراه با سبزیجات از جمله فلفل دلمه‌ای و قارچ را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد.

آدرس: 21Tumanyan St, Yerevan 0001, Armenia

 

تابستان در ایروان (Tapastan)

این کافه رستوران در خیابان سرایان، غذاهای ارمنی و اسپانیایی را با هم ترکیب کرده و همچنین پیش‌غذاهای بی‌نظیری خلق می‌کند. اینجا یکی از کافه‌های محبوب ایروان، برای دورهمی‌های دوستانه و لذت بردن از غذاهای خوشمزه است. منو دارای انواع تاپاس با گزینه‌های گوشتی و گیاهی و همچنین غذاهای سنتی ارمنی مانند نودل و سالاد است.

البته این مکان استثنایی نیست، اما شکم گردی در اینجا مزایای بسیاری دارد. از جمله اینکه می‌توانید از فضای داخلی بسیار دلپذیری بهره مند شوید که اوقاتی آرامش بخش را به شما هدیه می‌دهند و یا از میز و صندلی‌های چیده شده در فضای مفرح بیرونی استفاده کنید. قیمت‌ها بسیار مناسبند و همچنین وای فای رایگان و پارکینگ در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. پرسنل نیز صمیمی بوده و خدماتی حرفه‌ای و استاندارد ارائه می‌دهند.

 

شنا در بهترین استخرهای روباز در ارمنستان

آدرس: 6Martiros Saryan St, Yerevan 0002, Armenia

 

تاورن در ایروان (Tavern)

اینجا، یک کافه رستوران ارمنی محبوب است که در کنار رودخانه هرازدان قرار دارد و مناظر پانوراما از طبیعت ایروان را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد.  این کافه، دارای چندین آلاچیق در فضای باز است که می‌توانید در آنها، از یک وعده غذایی آرامش بخش در کنار تماشای مناظر لذت ببرید. همچنین یک زمین رقص در فضای باز وجود دارد و نوازنده‌ای، در حال اجرای زنده انواع مختلف موسیقی است.

و اما منو... منو شامل غذاهای سنتی و محلی ارمنی بوده و یک شکم گردی باکیفیت و عالی را رقم می‌زند. از طرفی این مکان، به دلیل خدمات عالی پرسنل مجربش نیز شهرت و محبوبیت دارد. در نهایت وای فای رایگان و خدمات تحویل، به جذابیت این فضا می افزایند.

آدرس: 48A Admiral Isakov Ave, Yerevan, Armenia

 

کاسکاد رویال در ایروان (Cascade Royal)

این مکان مفرح نیز، یک کافه رستوران عالی است که در بالای مجموعه کاسکاد در ایروان قرار دارد. غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌های گوارا در منوی متنوعی ارائه می‌شوند که برای همه ذائقه‌ها و سلیقه ها چیزی در چنته دارد.

از طرفی منظره پایتخت ارمنستان در شب و در فضای باز این کافه، یکی دیگر از جذابیت‌های باشکوه برای بازدید کنندگان است تا ضمن خورد و خوراک، از حظ بصری در این محیط آرام و دنج نیز برخوردار شوند.

در عین حال پرسنل، صمیمی و خونگرم هستند. البته باید بدانید با توجه به اینکه این حوالی یکی از توریستی‌ترین مناطق شهر است، قیمت‌ها در این کافه رستوران گران هستند. اما بدون شک ارزشش را دارد که حداقل یکبار، از این فضای مفرح دیدن کنید و از شکم گردی و استراحتی عالی همراه با چشم اندازهایی بی بدیل برخوردار شوید. 

 

تعطیلاتی خاطره‌انگیز در ارمنستان

آدرس: 5GV7+5QV, 192, 0009, Antarain St, Yerevan, Armenia

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۰۹ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران