راهنمای سفر به ارمنستان برای زنانی که تنها سفر می‌کنند

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
راهنمای سفر به ارمنستان برای زنانی که تنها سفر می‌کنند

معمولا تور ارمنستان به عنوان مقصدی محبوب برای مسافرت‌های تک نفره در صدر فهرست قرار نمی‌گیرد. البته این بدان معنا نیست که نباید این کشور را در فهرست خود داشته باشید. ارمستان کشوری عالی برای تنها سفر کردن زنان است. شاید خیلی‌ها نگران وضع امنیت کشور باشند اما می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که این کشور به عنوان یکی از مقاصد زیبای خطه قفقاز ارزش بازدید و هزینه را دارد. البته نکاتی هست که همیشه باید در سفرهای تک نفره آن‌ها را رعایت کنید.

 

 

امنیت

ارمنستان کشوری امن است و احتمالا در رده امن‌ترین کشورهای منطقه هم قرار دارد. این را نه ما بلکه آمارها تایید می‌کنند. وقوع جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است. منظور ما این نیست که ارمنستان زیبا و جذاب نیست بلکه شما کم‌تر با گروه‌های توریستی در این کشور روبرو خواهید شد. این قضیه حتی در نقاط تاریخی اصلی همچون صومعه تاتو (Tatev) هم صادق است. بنابراین بهترین مشاوره برای شما اینست که همیشه پیرو عقل‌تان باشید. دیر وقت بیرون نمانید و از جاهای تاریک عبور نکنید. سعی کنید از محله‌های خلوت کم‌تر عبور کنید. تنها از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و برای رفتن به نقاط تاریخی و گردشی به هر کسی اعتماد نکنید و سعی کنید با راهنما و یا تورهای تفریحی به این‌ور و آن‌ور بروید.

 

۵ دلیل برای این که کریسمس امسال را در ارمنستان جشن بگیرید

 

 

ارمنستان

 

 

زبان

احتمالا یکی از مشکلات اساسی شما در ارمنستان موضوع زبان باشد. البته در شهرهای اصلی معمولا جوانان به زبان انگلیسی آشنایی دارند. بیشتر جوانان بیست و چند ساله می‌تواند در حد عالی ارتباط برقرار کنند و گفت و گوی کاملی را با شما پیش ببرند. تقریبا در ارمنستان همه روسی بلدند. بنابراین در روستاها و جاهای محلی انتظار این را داشته باشید که به محض تشخیص شما به عنوان یک خارجی شروع به حرف زدن با زبان روسی کنند. آن‌ها معمولا به صورت پیش‌فرض افرادی که موی روشن دارند را روس قلمداد می‌کنند. به این ترتیب اگر تنها چند اصطلاح روسی و ارمنی را یاد بگیرید به شما کمک زیادی می‌کند. البته تعداد کمی از گردشگران زحمت این کار را به خودشان می‌دهند چون کم‌تر کسی حاضر است برای زبانی که تنها یک کشور کوچک با آن صحبت می‌کنند وقت صرف کند. با این همه ما توصیه می‌کنیم جملات اساسی را حفظ کنید زیرا حتی اگر به سختی صحبت کنید هم مردم بومی با خوش‌رویی با شما برخورد خواهند کرد. این موضوع حتی ارتباط شما را با فرهنگ مردم عمیق‌تر می‌کند. چه حسی دارید در ایروان، ارمنی صحبت کنید؟

 

 

ارمنستان

 

 

مردم

ارمنی‌ها به شدت مهمان‌نواز هستند و اگر بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که برای مراقبت از شما هر کاری می‌کنند. آن‌ها می‌توانند تبدیل به دوستان جدید شما شوند، در طول سفر شما را راهنمایی کنند و پیگیر احوال شما باشند. مهمان‌نوازی بین آنان مصداق کامل مهربانی است. البته که همه چیز گل و بلبل نیست. چیزهایی هم هست که باید بدانید. مثلا دختران محلی معمولا خودشان سفر نمی‌کنند. ارمنی‌ها معمولا سفر را غیر ضروری و تجملی قلمداد می‌کنند و بیشتر مناسب برای افراد سطح بالای جامعه می‌دانند. به نظر می‌رسد در این کشور سفرهای مقرون به صرفه خیلی باب نشده و مردم آشنایی زیادی با آن ندارند. تصور کنید چند درصد ممکن است دختری با کوله‌پشتی، در شهرستانی کوچک دیده شود؟ او ممکن است نظرهای مردم را به خودش جلب کند و نگاه‌های کنجکاو را به دنبال خود بکشاند. در ضمن اصلا سعی نکنید بشمارید که مردم در طول روز چند بار از شما می‌پرسند که آیا ازدواج کرده‌اید یا خیر. ارمنی‌ها معمولا کمی کنجکاو و راحت هستند، بنابراین سوالات زیادی درباره شما و زندگی‌تان می‌پرسند. توصیه می‌کنیم خونسرد باشید و به کار خود مشغول شوید.

 

۱۰ چیزی که قبل از سفر به ارمنستان باید آن‌ها را بدانید

 

 

ارمنستان

 

 

زیر ساخت‌ها

ارمنستان پیشنهادات گردشی گسترده‌ای به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید سفری عالی را مابین آن‌ها تجربه کنید  مسیرهای پیاده‌روی، سایت‌های میراث یونسکو، صومعه‌های خوش‌منظره و دریاچه‌های کوهستانی، منتظر شما هستند تا آن‌ها را کشف کنید. حتی اگر تنها سفر می‌کنید هم مجبور نیستید تمامی این راه‌ها را به تنهایی طی کنید. تورهای گردشی یک تا دو روزه بهترین و زیباترین نقاط گردشی را در اختیار شما قرار می‌دهند. اوج فصل تورهای گردشی از فروردین شروع می‌شود و تا مهر ادامه می‌یابد. به علاوه شرکت در این تورها به شما شانس آشنایی با مردم دیگر کشورها را هم می‌دهد. خدا را چه دیدی شاید ارتباطی جدید و دوستانه مقصد سفر بعدی‌تان را مشخص کند.

 

 

ارمنستان

۲۳ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران

شیرین بهاور

جالب بود???