راهنمای پزشکی و بیماری در سفر به ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
راهنمای پزشکی و بیماری در سفر به ارمنستان

ارمنستان یکی از ارزان‌ترین کشورهای اطراف ایران است که می‌شود به آن سفر کرد. کشوری تاریخی که به دلیل اقامت تعداد زیادی از شهروندانش در ایران، نزد ایرانی‌ها کشور آشنایی است و بخشی از فرهنگ‌های رفتاری آنان با ایرانی‌ها عجین شده است. کشور کلیساها و کنیسه‌ها که طبیعت کوهستانی دلربایی در خود دارد و امروزه با فراهم آوردن امکانات تفریحی مدرن، توانایی جذب گردشگران زیادی را دارد. کشوری که بهترین هتل‌ها و رستوران‌ها را در شهر ایروان خود جمع کرده است تا این شهر نه تنها پایتخت کشور باشد بلکه مرجع گردشگری این کشور نیز به حساب آید. در سفرتان با تور ارمنستان اگر بیمار شدید چه باید انجام دهید؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید در این مطلب همراه ما باشید تا در یک راهنمایی جامع، به هنگام سفر به این کشور اگر خدایی ناکرده بیمار شدید کمک حالتان باشیم.

 


توصیه‌های پزشکی پیش از سفر به ارمنستان


اگر بیماری خاصی دارید و یا مبتلا به بیماری‌های مزمن هستید پیش از سفر به ارمنستان حتما به پزشک مراجعه کنید و درباره‌ی سفرتان با او مشورت نمایید. در این صورت اگر نیاز به داروهای خاص دارید حتما به همراه دارو نسخه‎ی پزشکتان را نیز داشته باشید و نسخه‌تان را به صورت رسمی ترجمه کنید. البته این فقط برای زمانی است که شما باید داروها و مسکن‌های خاص مصرف کنید. در غیر این صورت نیاز به همراه داشتن نسخه در سفر نیست. در این مرحله اگر مستعد بیماری خاصی نیز هستید بهتر است واکسن بزنید تا در طول سفر به ارمنستان برایتان مشکل خاصی پیش نیاید. لازم به ذکر است بدانید بیشتر پزشکان و پرستاران ارمنستان به زبان انگلیسی مسلط نیستند و روی چندان خوشی به این زبان نشان نمی‌دهند. بنابراین اگر بیماری خاصی دارید سعی کنید بازگویی علائم و عوارض آن را به زبان روسی و یا ارمنی بیاموزد. چرا که خدایی ناکرده به هنگام بیماری شدید در این کشور، همین تعداد اندک کلمات به زبان روسی یا ارمنی بسیار به کمک شما و بهبود سلامتی‌تان خواهد آمد.

 

آشنایی با اپراتورهای تلفن همراه و سیم کارت در سفر به ارمنستان

 

 

سفر به ارمنستان

 


به هنگام بیماری در ارمنستان چه باید کرد؟


اگر در این کشور بودید و حالتان بد شد نگران نباشید. امکانات و خدمات لازم جهت بهبود حال شما و مراقبت از سلامتی‎‌تان در این کشور برایتان فراهم است. در قدم اول اگر احساس کردید حالتان ناخوش است باید با اورژانس تماس بگیرید. شماره تلفن اورژانس این کشور با تلفن ثابت ۱۰۳ است و با تلفن همراه ۰۰۳۷۴۱۰۳ است. البته اگر در هتل بودید می‌توانید از کارمندان آن کمک بخواهید که این کار را برایتان انجام دهند اما اگر در جایی بودید که دسترسی به شهروندان ارمنی نداشتید که کمک‌تان کنند خودتان دست به کار شوید. یادتان باشد درخواست آمبولانس ربطی به نوع بیماری، حاد بودن و یا نبودن حال بیمار ندارد و شما در هر صورتیکه احساس کردید حالتان اندکی ناخوش است و احتمال دادید این ناخوش بودن غیر عادی است باید حتما با اورژانس تماس بگیرید.

 

۱۰ چیزی که قبل از سفر به ارمنستان باید آن‌ها را بدانید

 

 

سفر به ارمنستان

 


با شماره‎گیری اورژانس، در کمتر از ۱۰ دقیقه، پزشک به همراه یک ماشین ویژه هر کجای ارمنستان که باشید پیش‌تان می‌آیند و وضعیت سلامتی و حالتان را بررسی می‌کنند. در این وضعیت بهتر است حالتان را به خوبی برای پزشک شرح دهید و اگر پزشک به زبان انگلیسی مسلط نبود از کسی بخواهید زبان انگلیسی شما را به زبان ارمنی ترجمه کند. چرا که خدایی ناکرده اگر وضعیت‌تان نشان از یک بیماری خطرناک یا یک حال نامساعد داشته باشد پزشک با خبر شود. پزشک پس از گرفتن شرح حال از شما مشغول معاینه می‌شود و حالا با صلاحدید او ممکن است به بیمارستان منتقل شوید و یا اینکه مشکل‌تان با تعداد اندی قرص برطرف شود.

 


انتقال به بیمارستان در صورت صلاحدید پزشک


پس از معاینه‌ی پزشک اگر حالتان وخیم باشد پزشک دستور انتقال شما را به بیمارستان صادر خواهد کرد و در این صورت باز نگران نباشید. چرا که وضعیت بیمارستان‌های ارمنستان وخیم نیست و به لحاظ ارائه خدمات و امکانات پزشکی مناسب می‌باشند. با مراجعه به بیمارستان، پزشکان و پرستاران در بخش مراقبت‌های ویژه از شما نگهداری خواهند کرد تا تغییر حال شما را بررسی کنند و اگر نیاز به جراحی یا هر اقدام دیگری داشته باشید آن را برایتان انجام می‌دهند.

 

راهنمای حمل و نقل عمومی در ایروان

 

 

سفر به ارمنستان

 


نکات ویژه به هنگام بروز مشکلات پژشکی در ارمنستان


در سفرتان با تور ارمنستان به هر دلیل احساس یک وضعیت غیرعادی نگران کننده کردید با اورژانس تماس بگیرید.
در سفرتان به ارمنستان به هنگام رسیدن اورژانس سعی کنید خودتان و یا همراهتان به خوبی وضعیت‌تان برای پزشک شرح داده شود تا با تشخیص غلط پزشک در این کشور سرگردان نشوید.
در سفرتان به ارمنستان به هنگام تشخیص پزشک به یک وضعیت غیرعادی، سعی در سرپرچی از نسخه و تشخیص پزشکی او نکنید.

۰۵ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران