راهنمای کامل کمپ زدن در ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
راهنمای کامل کمپ زدن در ارمنستان

کمپ زدن در مراکز طبیعی زیبا در نقاط مختلف جهان، از دیرباز یکی از فعالیت‌های محبوب در بین گردشگران -مخصوصا کوله‌گردها- بوده و هست. یکی از کشورهایی هم که نقاط طبیعی بسیار زیادی را پیش پای شما می‌گذارد، ارمنستان است که برای سفر به این کشور هم هزینه‌ی کمی باید پرداخت کنید و هم مسافت کمی را باید طی نمایید.

اگر می‌خواهید یک یا چند روز عالی در طبیعت این کشور داشته باشید، ما در راهنمای امروزمان یک نگاه کلی به کمپ زدن در تور ارمنستان خواهیم انداخت و در نهایت چند جای عالی برای این کار به شما معرفی می‌کنیم.

 

کمپ زدن در ارمنستان

در سال‌های اخیر و تا پیش از کرونا، کمپ زدن به شکلی تصاعدی در حال محبوب شدن در ارمنستان بود و نه تنها گردشگران، بلکه خیلی از جوانان محلی نیز بیشتر و بیشتر به این فعالیت جذب می‌شدند و نقاط جدیدتری را برای این کار پیدا می‌کردند. خوشبختانه جدا از محل‌های کوهستانی فوق‌العاده زیبا و متعدد و دره‌های سرسبز و دیدنی، این کشور رودخانه‌ها، چشمه‌های آب گرم و نقاط طبیعی زیاد و متنوعی دارد که برای کمپ زدن می‌توانید به آن‌جاها مراجعه کنید.

 

۶ مکان‌ عالی برای عکاسی در ارمنستان

همچنین آن‌هایی که دوست دارند در مجموعه‌ای همراه با امکانات کمپ بزنند، این سال‌ها چندین جای عالی در طبیعت فراهم شده که امکانات کامل را همراه با تجربه‌ی کمپ زدن برایتان به همراه خواهند داشت. برای مثال می‌توان به سایت کمپینگ Crossway اشاره کرد که در سال ۲۰۱۳ و در ۵ کیلومتری Yeghegnadzor واقع شده و جدا از امکانات کامل و طبیعت زیبا، حتی اینترنت بی سیم نیز در اختیار شما قرار خواهد داد!

اگر بتوانید امکانات لازم را همراه داشته باشید و به ارمنستان سفر کنید، یا این که برای خرید وسایل مشکلی نداشته باشید، نقاط خاص و جذابی در این کشور وجود دارد که بدون محدودیت می‌توانید به آن‌ها سر بزنید. اما واقعیت این است که برای خیلی‌ها این کار ممکن نیست و بیشتر باید به فکر سایت‌های کمپینگ باشید تا در آن‌ها بتوانید این فعالیت جذاب را حتی برای یک شب هم که شده در ارمنستان تجربه نمایید.

بهترین سایت‌های کمپینگ در ارمنستان

تنوع این گونه مجموعه‌ها در ارمنستان بسیار بالاست و همانطور که گفتیم، در سال‌های اخیر به تعداد آن‌ها خیلی اضافه شده است. اما با توجه به امکانات، مکانی که سایت در آن واقع شده و راحتی رفت و آمد، این گزینه‌ها را باید بهترین انتخاب‌ها در کشور به حساب آورد.

 

معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای ارمنستان

Camping 3 Gs

معروف‌ترین و محبوب‌ترین سایت کمپینگ در میان مردم محلی، بدون شک Camping 3 Gs است که در دهکده‌ی زیبای "روح" (Goght) واقع شده است. این دهکده تنها ۲۰ کیلومتر از پایتخت فاصله دارد و شما به راحتی در تور ایروان می‌توانید برای یک شب ماندن در این مکان برنامه ریزی کنید. Camping 3 Gs دارای امکانات خیلی خوبی از جمله آشپزخانه، اینترنت رایگان و حتی استخر است و در منطقه‌ای بسیار زیبا نیز بنا شده و برای کمپینگ نیز تمامی وسایل مورد نیاز را در اختیار شما می‌گذارد.

آدرس: 4 Third St, Geghard Monastery Highway (H3), Goght
شماره تماس: 0037494496094

 

 Wishup Shore

این مکان برای کسانی که می‌خواهند کمپ در یک ساحل زیبا را تجربه کنند، مناسب خواهد بود و این مکان نیز خیلی از ایروان دور نیست و به راحتی می‌توانید به آن‌جا دسترسی داشته باشید. Wishup Shore که در ساحل دریاچه سوان ارمنستان واقع شده، امکانات نسبتا خوبی دارد، مکانی آرامش بخش را برای مهمانان خود پدید آورده و جایی فوق‌العاده زیباست.

 

مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی ارمنستان

آدرس: 1km north of Shorzha on the M-14
شماره تماس: 0037493224533

 

Khosrov Forest State Reserve Campsite

و اگر به جای یک محل کوهستانی یا در ساحل، دوست دارید کمپ خود را در یک محل جنگلی برپا کنید، بهترین جا برای شما سایت کمپینگ Khosrov است که در جنوب شرقی ایروان واقع شده و جدا از بخش‌های مربوط به کمپ، یک هاستل نیز محسوب می‌شود. این مکان از نظر زیبایی یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید برای ماندن انتخاب کنید و صبح‌ها با نوای زیبای پرندگان و در محیطی فوق‌العاده از خواب بیدار خواهید شد. از نظر امکانات نیز همه‌ی چیزهای اولیه برایتان مهیا شده، اما باید مواد خوراکی را همراه خود بیاورید.

آدرس: 9km from Urtsadzor village
شماره تماس: 0037423421352

۲۹ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران