راهنمای سفر به گارنی ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
راهنمای سفر به گارنی ارمنستان

برای دیدن زیبایی‌های واقعی کشور ارمنستان، حتما باید از ایروان خارج شده و طبیعت و جاذبه‌های تاریخی کشور را در گوشه گوشه این سرزمین جادویی بیابید. یکی از این زیبایی‌ها، معبد گارنی است که خیلی از گردشگران در طول سفر خود، از آن‌جا بازدید می‌کنند. در راهنمایی که امروز برای شما تدارک دیده‌ایم، از دهکده گارنی و جاذبه‌هایش برایتان خواهیم گفت تا اگر در تور ارمنستان به این منطقه رفتید، حتما از همه جای آن بازدید کرده و سپس به ایروان باز گردید.

 

گارنی، دهکده‌ای زیبا در استان کوتایک

معبد گارنی یکی از جاذبه‌های تاریخی مهم در ارمنستان است که بسیاری از گردشگران برای دیدن آن، به این بخش از کشور سفر می‌کنند. اما دهکده‌ که چیزی نزدیک به ۷ هزار نفر جمعیت دارد، جاذبه‌های بیشتری هم دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. این منطقه ابتدا در قرن سوم قبل از میلاد مسیح توسع هپیدا کرد، جایی که رودخانه آزات از آن‌جا گذر می‌کرد و جایی عالی برای ساخت شهر بود. البته قبل از آن هم انسان‌هایی در این محل زندگی می‌کردند اما هنوز توسعه آنچنانی پیدا نکرده بود.

داستان گارنی در تاریخ ارمنستان از اهمیت بالایی برخوردار است، جایی که آخرین سنگر پادشاه Mithridates بود که توسط پسر خوانده و برادر زاده‌اش به قتل رسید. بعدها اما در سال ۱۶۷۹ میلادی زلزله‌ای بزرگ در این مکان به وقوع پیوست که هم به مردم و هم به معبد آسیب‌های جدی وارد نموده و در نهایت باعث شد خیلی‌ها از این‌جا کوچ کنند.

چطور از ایروان به گارنی بروید

گارنی خیلی از ایروان دور نیست و حدودا ۲۵ کیلومتر از پایتخت فاصله دارد و حتی ماشین‌های داخل شهر و تاکسی‌های آنلاین نیز شما را به این مکان می‌رسانند و البته شما در طول راه می‌توانید از منظره‌ی زیبای این مسیر نیز لذت ببرید و خود بخشی از جذابیت این گردش نیم روزه خواهد بود. اگر با اتوبوس به این محل بروید، هزینه‌ای حدودا یک دلاری برایش باید بپردازید. این اتوبوس‌ها و البته مینی‌بوس‌ها از ایستگاه اتوبوس Gai ‌حرکت می‌کنند.

 اما اگر با تاکسی به این محل عازم شوید، باید حدود ۵ یا ۶ دلار بپردازید که اگر جمع شما بیش از دو نفر باشد، به صرفه‌تر از اتوبوس خواهد بود. پیشنهاد ما این است که حتما از تاکسی‌های آنلاین استفاده کنید و بدون طی کردن مبلغ، سوار تاکسی‌های شهری به این مقصد نشوید. همچنین تورهایی به این مکان نیز برگزار می‌شود که شرکت در آن‌ها نیز هزینه‌ی زیادی برایتان نخواهد داشت و انتخابی مناسب برای این راه محسوب می‌شود.

 

راهنمای سفر ارزان به ارمنستان

 جاذبه‌های دیدنی گارنی

معبد گارنی: بدون شک اولین جایی که در سفر به گارنی باید از آن‌جا دیدن کنید، معبد گارنی این دهکده است. شاید بیش‌تر جاذبه‌های تاریخی ارمنستان را کلیساها و صومعه‌ها تشکیل دهند و این کشور یکی از اولین سرزمین‌هایی باشد که مسیحیت را پذیرفته اما نباید فراموش کرد که قبل از مسیحیت، آن‌ها خدایان باستان را می‌پرستیدند و این معبد نیز یکی از عبادتگاه‌های دوران باستان در ارمنستان به حساب می‌آید.

سمفونی سنگ‌ها در گارنی

تنگه گارنی یکی از تصاویر حیرت‌انگیز از طبیعت ارمنستان را برایتان به تصویر می‌کشد. در این محل، رودخانه آزات از بین دو صخره گذشته و آن‌ها را از هم جدا می‌کند و در این بین ساختاری خاص از سنگ‌ها شکل گرفته که در عکس می‌بینید و آن را با نام "سمفونی سنگ‌ها" می‌شناسند.

طاق چارنتس (Arch of Charents)

این بنای یاد بود در سال ۱۹۵۷ و به یاد شاعر معروف ارمنی، Yeghishe Charents ساخته شده. یکی از دلایلی که پیشنهاد می‌کنیم حتما از این بنای یادبود دیدن کنید، منظره‌ی شگفت‌انگیزی است که باعث شده یک تصویر فوق‌العاده از این مکان نمایش داده شود و شما نیز با عکس‌برداری، آن را برای همیشه نزد خود نگه دارید.

 

میدان باشکوه آزادی در شهر ایروان

غارهای Voghjaberd

زیبایی‌های طبیعی ارمنستان آنقدر زیاد هستند که گاهی از دستتان در می‌رود که بعضی‌ها که حتی پیش روی شماست را ببینید. اما این اتفاق نباید درباره غارهای Voghjaberd رخ دهد که از زیباترین دیدنی‌های منقه محسوب شده و از نظر تاریخی نیز مهم هستند، جایی که مردم در قرن ۱۲ تا ۱۴ در آن خانه ساخته بودند و آن‌جا را به دهکده‌ای صخره‌ای بدل کردند.

منطقه محافظت شده آزات

بخش بزرگی از رودخانه آزت جزو مناطق محافظت شده محسوب شده که از جمله آن برکه‌ای است که به واسطه‌ی همین رودخانه شکل گرفته و دور تا دور آن را صخره‌های رنگی زیبا محصور کرده‌اند.

رفتن به ویرانه‌های صومعه Havuts Tar

دیگر مکان تاریخی که پیشنهاد می‌کنیم، حتما از آن‌جا بازدید کنید، صومعه‌ی Havuts Tar است که اگر تنها ویرانه‌ای از آن باقی مانده، اما هم از جنبه‌ی تاریخی ارزش دیدن دارد و هم این که در منطقه‌ای زیبا واقع شده است. البته برای رفتن به این مکان کمی کوه‌پیمایی را باید به جان بخرید.

 

بهترین رستوران‌های روفتاپ ایروان

۱۰ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران