راهنمای اجاره‌ی ماشین در ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
راهنمای اجاره‌ی ماشین در ارمنستان

سفر به کشوری همچون ارمنستان، مانند رفتن به دبی یا بانکوک نیست. بخش زیادی از جاذبه‌های گردشگری ارمنستان، در جاهایی دورتر از پایتخت واقع شده و خیلی از گردشگران نیز در سفر به این کشور، برای دیدن زیبایی‌های طبیعی یا نقاط تاریخی، خارج از پایتخت به آن‌جا سفر می‌کنند.

به همین دلیل، اجاره‌ی ماشین در ارمنستان، می‌تواند به شما کمک کند تا با راحتی بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر از بخش‌های مختلف این سرزمین زیبا دیدن کنید و از تور ارمنستان به بهترن شکل ممکن بهره ببرید. اما اگر در مورد اجاره‌ی ماشین در این کشور چیزی نمی‌دانید، ما یک راهنمای کامل امروز برایتان تدارک دیده‌ایم.

 

چرا باید در ارمنستان ماشین اجاره کنید

اجاره‌ی ماشین از نظر هزینه، مسلما جایگزینی گران‌تر نسبت به سیستم حمل و نقل عمومی به حساب می‌آید، با این حال از نظر انعطاف‌‌پذیری در زمان‌بندی بازدید شما از اماکن مختلف و جستجو در میان جاذبه‌های گردشگری اطراف ایروان، کمک شایانی به شما می‌کند. رانندگی و بازدید از زیباترین نقاط ارمنستان، خود می‌تواند یکی از جذابیت‌های سفر شما به این کشور باشد، تجربه‌ای که بدون اجاره‌ی ماشین، از آن بی‌بهره خواهید بود.

در نظر داشته باشید که در خود ایروان، عموما ترافیک را در ساعات شلوغی خواهید دید و جاده‌های بیرون شهر نیز شرایط ایده‌آلی ندارند، اما در مجموع اوضاع به شکلی نیست که به مشکلی بر بخورید.

 

معرفی صومعه‌ها و کلیساهای ارمنستان

نکاتی درباره اجاره ماشین در ارمنستان

اجاره‌ی ماشین ارزان نیست

اگر چه اجاره‌ی ماشین در ارمنستان مثل بعضی کشورهای گردشگرپذیر دیگر، خیلی گران نیست، اما به هیچ وجه ارزان هم نخواهد بود و روزانه چیزی حدود ۱۹ دلار برایتان هزینه در پی خواهد داشت.

گواهینامه رانندگی

بر خلاف چیزی که خیلی از سایت‌های گردشگری اعلام کرده‌اند، برای اجاره‌ی ماشین نیازی به گواهینامه‌ی رانندگی بین‌المللی ندارید. کافی است گواهینامه‌ی شما اسمتان را به انگلیسی قید کرده باشد و همچنین دارای عکس باشد. به هیچ وجه درباره گواهینامه سخت گیری وجود ندارد.

 

از دنده اتوماتیک خبری نیست

بیشتر ماشین‌ها در ارمنستان دارای دنده اتوماتیک نیستند و به همین دلیل اغلب ماشین‌هایی که اجاره می‌کنید نیز به همین ترتیب خواهد بود. البته امکان اجاره‌ی ماشین‌های گران‌قیمت نیز در ارمنستان وجود دارد که هزینه‌ی خیلی بیشتری هم برای اجاره و هم برای بیمه آن‌ باید پرداخت کنید.

 

خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های ارمنستان

چه جور ماشینی باید اجاره کنید؟

در میان دسته‌بندی‌هایی که پیش پای شما گذاشته می‌شود، ما در سفر به ارمنستان از مدل‌های مینی (ماشین نیسان میکرا) اجاره کردیم که قیمت کم‌تری نسبت به دیگر دسته‌ها دارند. همین ماشین نیز به راحتی ما را به جاهای مختلف در ارمنستان برد و در ایروان نیز در ترافیک به خوبی از پس همه چیز بر آمد.

البته اگر خیلی به جاهای کوهستانی می‌روید، باید ماشین‌های شاسی بلند اجاره کنید که مسلما از نظر قیمتی، هزینه‌ی بیشتری از ۱۹ دلار برایتان به همراه خواهد داشت. اما در هنگام اجاره‌ی ماشین، کاملا آن‌ را برانداز کنید و ببینید مشکلی نداشته باشند.

 

از چه کمپانی ماشین اجاره کنیم؟

یک سری شرکت‌های بین‌المللی معروف در ارمنستان وجود دارد که محبوبیت بالایی در دنیا دارند. Alamo یکی از آن‌هاست که قیمت‌های مناسب و ماشین‌های متنوعی در لیستشان پیدا خواهید کرد. همچنین از نظر بیمه، گزینه‌هایی پیش پای شما می‌گذارد که می‌توانید با پرداخت آن‌ها، در صورت بروز مشکل، از هزینه‌های سنگین تعمیرات ماشین در امان باشید.

 

معرفی سه شهر بزرگ و مهم ارمنستان

قوانین مهمی که باید هنگام رانندگی در ارمنستان از آن‌ها باخبر باشید

محدودیت‌های سرعت

  • محدودیت سرعت در شهرها و محل‌های مسکونی: ۶۰ کیلومتر در ساعت
  • محدودیت سرعت در بزرگراه‌های شهری: ۹۰ کیلومتر در ساعت
  • محدودیت سرعت در بزرگراه‌های منتهی به ایروان: ۱۱۰ کیلومتر در ساعت
  • محدودیت سرعت در مناطق مسکونی بدون جاده‌ی مناسب: ۲۰ کیلومتر در ساعت

وقتی شما تابلوی آبی رنگ اسم شهرها را در جاده مشاهده کردید، یعنی در محدوده مسکونی قرار گرفته‌اید و باید محدودیت سرعت را در نظر بگیرید. البته در جاده محدودیت‌های سرعت بیشتر ممکن است با تابلو نشان داده شوند. همچنین تابلوهای محدودیت سرعتی را ممکن است ببینید که فاصله‌ای بر روی آن نشان داده شده. مثل تابلوی محدودیت ۳۰ کیلومتر سرعت که علامت ۵۰۰m را در کنارش دارد. این به معنی محدودیت ۳۰ کیلومتر سرعت در حد فاصل ۵۰۰ متری است.

صحبت با تلفن در هنگام رانندگی

تنها در صورتی که از هندزفری استفاده کنید، امکان صحبت با موبایل را خواهید داشت.

دیگر قوانین مهم

  • میزان الکل در خون مجاز ۰ درصد است و رانندگان در هیچ شرایطی امکان رانندگی بعد نوشیدن مشروبات الکلی را نخواهند داشت.
  • کسانی که در صندلی جلو می‌نشینند باید کمربند ایمنی خود را ببندند.
  • کودکان زیر ۱۲ سال باید در صندلی مخصوص خود در صندلی عقب باشند که می‌توانید این صندلی‌ها را موقع اجاره‌ی ماشین، اجاره نمایید.
۰۳ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران