۷ مکان رمانتیک ارمنستان برای گردشی دو نفره

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
۷ مکان رمانتیک ارمنستان برای گردشی دو نفره

مکان‌های عاشقانه‌ی زیادی در جاهای مختلف ارمنستان وجود دارند که در سفری دو نفره به این کشور، می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. در تور ارمنستان می‌توانید چندین مکان عاشقانه‌ی جذاب پیدا کنید و البته بر کسی پوشیده نیست که طبیعت زیبای ارمنستان، جایی فوق‌العاده برای گردش و گرفتن عکس‌های زیباست. با این حال ما سعی کرده‌ایم از جاهای مختلف کشور، مثال‌های متفاوتی را ذکر کنیم تا در تور ارمنستان، به هر جایی که رفتید، مکانی عاشقانه برای رفتن داشته باشید.

 

پارک عاشقان (ایروان)

شانس این که در سفر به ارمنستان به ایروان بروید، بسیار زیاد است و خب به همین دلیل بهتر است مقاله‌‌ی امروز را با مکانی عاشقانه از این شهر آغاز کنیم. پارک عاشقان (Lovers’ park) همانطور که از اسمش پیداست، پاتوق زوج‌های جوان ایروان بوده و با فضای جذابش، همیشه انتخابی ایده‌آل در این شهر به نظر می‌آید. این پارک از نظر تاریخی در قرن ۱۸ میلادی بنا شده اما آنقدر تغییر کرده است که دیگر چیزی از آن مکان اصلی باقی نمانده است. این پارک زیبا و دوست داشتنی نه تنها برای زوج‌ها، بلکه برای گردشی روزانه در سفر به ایروان نیز مناسب بوده و با هوای مطبوع و محیط آرامش بخشش، بعد از ظهری ایده‌آل را برای شما می‌سازد.

این پارک در کنار فضای سبز خود، باغ‌های گل متعدد داشته و رودخانه‌ای زیبا از میان بخش‌های مختلفش می‌گذرد که پل‌های چوبی کوچک روی آن‌ها بنا شده است. هر گوشه‌ای از پارک عاشقان، می‌توانید عکس‌هایی فوق‌العاده زیبا بیگرید. این مکان در هر فصلی از سال زیباست اما در بهار به خاطر شکوفه دادن درختان و باز شدن گل‌ها و پاییز به خاطر درختان رنگارنگی که در پارک هستند و برگ‌هایی که که زیر پایتان صدا می‌خورند، حال و هوای عاشقانه‌ی پارک، چند سطحی بالا می‌رود. با این که کافه‌ها و مراکز تفریحی عاشقانه‌ی زیادی در ایروان هستند، اما در سفر به پایتخت، به هیچ وجه بازدید از این پارک را از دست ندهید.

 

جمع‌آوری لوازم ضروری در سفر به ارمنستان

چرخ و فلک پارک ویکتوری

حیف است که این محل نیز در لیست ما نباشد. پارک ویکتوری (Victory) از نظر اندازه بسیار بزرگ‌تر از پارک عاشقانه بوده و بخشی از آن به یک تم پارک اختصاص دارد که بازی‌های مختلفی در آن‌جا واقع شده است. اما مهم‌ترین بخش این پارک که به خاطرش آن را در لیست امروزمان آورده‌ایم، چرخ و فلک بزرگ و کلاسیک مجموعه بوده که سواری بر آن، قراری عاشقانه و جذاب را در سفر به ایروان برایتان خواهد ساخت.

البته داستانی خاص نیز پشت این چرخ و فلک است که برای مردم محلی اهمیت ویژه‌ای دارد. این پارک در دوران شوروی و حاکمیت کمونیسم بر ارمنستان ساخته شده بود و در محدودیت‌های بسیار زیادی که این سیستم بر روی مردم اعمال کرده بود، این محل یکی از معدود جاهای شهر برای قراری عاشقانه دور از چشم‌های مزاحم بود. جایی در ارتفاع، فارغ از مناسبت‌های سیاسی و با منظره‌ی پارک ویکتوری زیر پایشان. البته اگر اهل بازی باشید، حسابی می‌‌توانید در این پارک با همسرفتان خوش گذرانده و بازی‌های مختلفی را امتحان کنید و البته در محیط خود پارک ویکتوری نیز گردش کرده و قدمی بزنید.

تله کابین تساغکادزور

۴۵ کیلومتر دورتر از ایروان، منطقه کوهستانی و بسیار زیبای تساغکادزور واقع شده که جایی فوق‌العاده زیبا برای یک گردش نیم روزه‌ی دو نفره خواهد بود. مخصوصا اگر در اواسط بهار به این منطقه بروید که مملو از گل‌های زیبا است. فارغ از فضای آرامش بخش و زیبایی محصور کننده طبیعت تساغکادزور، این تله کابین معروف آن‌جاست که مسیر رفته به کوه تغِنیس بوده و 32 دقیقه شما در بالای یکی از جذاب‌ترین مناطق طبیعی گرجستان خواهد چرخواند. این سواری منحصر به فرد، فرصتی عالی برای یک قرار دو نفره در این طبیعت شگفت انگیز خواهد بود.

ارتفاع این محل ۲۸۱۹ متر بالاتر از سطح دریاست و در تمامی طول سال باز است و جدا از مناظر سرسبز تابستانی و پاییزه، می‌توانید، زمستان‌ها نیز به آن‌جا آمده و هم از منظره‌ی برفی لذت ببرید و هم به اسکی و تفریحات زمستانه بپردازید. اتفاقا این محل با توجه به نزدیک به ایروان و سهل بودن مسیرش، یکی از جاهای پرطرفدار در تورهای زمستانی ایروان به حساب می‌آید زیرا شما نیازی به اقامت در آن‌جا نخواهید داشت و تنها برای تفریح می‌توانید به تساغکادزور رفته و سپس شب نشده دوباره به پایتخت برگردید.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در ایروان

اسب سواری در یِنوکاوان

یِنوکاوان نام دهکده‌ای کوچک و زیبا در استان تاووش است. این منطقه به طور کلی به به داشتن پارک‌های ماجراجویی، میزبانی از ورزش‌های خاص و البته اسب‌دوانی معروف است اما به واسطه‌ی مناظر زیبا و دلنشین و اقامتگاه‌هایی که در طبیعت دارد، یکی از مقاصد عاشقانه در ارمنستان به حساب می‌آید. یکی از تفریحات مورد علاقه‌ی گردشگران در ینوکاوان، اسب سواری است و شما می‌توانید در جاهایی خاص، همراه همسفر خود این فعالیت را تجربه کنید و سوار بر اسب در دشت‌های سر سبز، به گردش بپردازید.

البته فعالیت‌های دو نفره‌ی خیلی بیشتری هستند که در سفر به ینوکاوان باید به سراغشان بروید. طبیعت گردی و گذر کردن از پل چوبی معروف، گرفتن عکس‌های جذاب در جنگل، سواری بر زیپلاین معروف این دهکده و ... تنها بخشی از تفریحاتی هستند که امکان انجامشان را در ینوکاوان خواهید داشت. برای انجام این چنین تفریحاتی باید به پارک Yell بروید. این دهکده حدودا دو ساعت از ایروان فاصله دارد و حتی اگر نخواهید شب را در آن‌جا بمانید، باز هم می‌توانید از پایتخت به ینوکاوان رفته و هنگام غروب برگردید. برای رفتن به این محل نیز هم می‌توانید اتوبوس بگیرید و هم از تاکسی استفاده کنید که البته روش اول، هزینه‌ی زیادی روی دستتان خواهد گذاشت.

بازدید از دریاچه پارز در پارک ملی دیلیجان

اگر تا به حال در سفرهایتان به ارمنستان به پارک ملی دیلیجان نرفته‌اید، یکی از زیباترین نقاط این کشور را از دست داده‌اید. این منطقه‌ی محافظت شده‌ی بسیار بزرگ، مناطق جنگلی وسیع و همچنین جاذبه‌های تاریخی متعددی را شامل می‌شود و گردشگران بسیار زیادی در طول سال از آن‌جا بازدید به عمل می‌آورند. تورهای گردشگری متعددی نیز به این مکان برگزار شده و با توجه به این که بخش توریستی آن، نزدیک به شهر کوچکی به همین نام است، شما می‌توانید شب را نیز در همان منطقه سر کنید.

اما گل سر سبد این پارک ملی، دریاچه‌ی فوق‌العاده زیبای پارز است که زیبایی آن شما را شیفته خود خواهد کرد. شک نکنید که از رفتن به آن‌جا پشیمان نخواهید شد و خاطراتی فراموش نشدنی را همراه همسرفتان به ثبت خواهید رساند. این دریاچه در هر فصلی از سال زیبایی منحصر به فردی دارد و به هیچ وجه نباید دوربین عکاسی خود را فراموش کنید چون در این مکان می‌توانید، عکس‌هایی استثنایی بگیرید. در این دریاچه اردک‌ها زندگی کرده و در جنگل اطراف نیز، صدای انواع پرندگان به گوشتان خواهد رسید. یک مسیر پیاده روی برای توریست‌ها نیز تهیه دیده شده که دور تا دور دریاچه شما را خواهد چرخواند.

معبد گارنی و سمفونی سنگ‌ها

شاید این مکان خیلی از نظر برخی مکانی رمانتیک به نظر نیاید، اما از بسیاری جهات معبد گارنی و البته سمفونی سنگ‌ها را باید در این لیست قرار می‌دادیم. این معبد که ساخت آن به قرن اول میلادی و قبل از مسیحیت در این سرزمین بر می‌گردد، در مکانی فوق‌العاده جذاب واقع شده و منظره‌ای بی‌نظیر را پیش روی خود می‌بیند. بودن در کنار یک معبد باستانی، تماشای این منظره و لذت بردن از طبیعت، بدون شک یک فعالیت رومانتیک است که در کم‌تر جایی می‌توانید آن را در این فضای آرامش بخش تجربه کنید.

اگر به معبد گارنی رفتید، نباید همان نزدیکی مکانی به نام "سمفونی سنگ‌ها" را ندیده این محل را ترک کنید. همانطور که در عکس می‌بینید، این صخره‌ی سنگی در طول هزاران سال به شکلی خاص شکل گرفته و وقتی باد در میان آن‌ها می‌پیچد، صدای مرموز همچون موسیقی به گوش می‌رسد و به همین دلیل است که این جا را سمفونی سنگ‌ها می‌خوانند. جدا از جذابیت این محل، گرفتن چند عکس متفاوت در کنار این صخره‌ی منحصر به فرد، مسلمان چیزی است که خیلی زوج‌ها طالب آن باشند.

 

صعود به کوه‌های آراگاتس در ارمنستان

تله کابین بال‌های تاتف

صومعه تاتف یکی از مهم‌ترین  جاذبه‌های گردشگری ارمنستان است و تله کابینی برای دسترسی به این محل ساخته شده که به "بال‌های تاتف" شهرت دارد. این تله کابین بدون هیچ شکی باید در لیست ما قرار می‌گرفت. مسیر این تله کابین ۵۷۵۲ متر بر فراز یکی از زیباترین کوهستان‌های کور بوده که بلند‌ترین تله‌ کابین دو خطه بدون توقف در جهان به حساب می‌آید. بال‌های تاتف شما را با سرعت بسیار بیشتتری نسبت به مسیر زمینی به صومعه برده و البته که در طول این ۱۲ دقیقه، می‌توانید از منظره‌ی رویایی آن‌جا نیز دیدن کنید.

البته بادید از خود معبد تاتف نیز مسلما یک تجربه بسیار دلچسب برایتان خواهد بود. این صومعه بر لبه پرتگاه واقع شده و از بالای دیوارهای آن، کوه‌ها را می‌بینید که منظره‌ای فوق‌العاده زیبا را برایتان به تصویر می‌کشند. البته این منظره در هر فصلی از سال متفاوت است اما بهترین زمان برای بازدید از آن‌جا بهار و تابستان خواهد بود.

همانطور که گفتیم، نقاط رومانتیک خیلی بیشتری هستند که می‌توانستند در لیست ما باشند. از اقامتگاه‌های کوهستانی در مراکز تفریحی که هر کدام سلیقه برخی از زوج‌ها را جلب خواهند کرد. اگر شما هم در سفرهای دو نفره‌ی خود به ارمنستان، به جایی رفته‌اید که مورد علاقه شما بوده، آن را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

۰۶ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران