گردشی پاییزی در ارمنستان برای گردشگران

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
گردشی پاییزی در ارمنستان برای گردشگران

ارمنستان، همسایه شمالی ایران، جزو کشورهایی است که در مرز ویزا صادر می‌کند و سفر به آن به صورت هوایی و زمینی امکان‌پذیر است. در فصل پاییز، این کشور کوهستانی روز‌ها تا حدودی گرم است و شب‌های خنکی دارد و در برخی روز‌ها باران می‌بارد. برای سفر با تور ارمنستان، هم لباس پاییزه و هم لباس گرم با خود به همراه داشته باشید. این کشور پر از جاذبه‌های گردشگری مانند کلیسا‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی و طبیعتی زیبا است که با یک برنامه‌ریزی خوب می‌توانید از همه آنها بازدید کنید.

 

گشتی در تاریخ ارمنستان

ارمنستان کشوری با فرهنگ و تاریخ دیرینه است. بسیاری از جاذبه‌هایش مانند کلیساها، صومعه‌ها و ساختمان‌هایی با معماری زیبا از زمان ورود مسیحیت به این کشور شکل گرفته‌اند. برای بازدید این جاذبه‌ها ابتدا از Khor Virap که یک صومعه در کوه‌های آرارات با منظره‌ای فوق‌العاده است، آغاز کنید. سپس به دیدن Geghard که به معماری سنگی خارق‌العاده‌اش معروف است، بروید. Tatev ساختمانی با معماری قرون وسطایی به حساب می‌آید. کلیسای جامع Echmiadzin را نیز در لیست بازدید خود قرار دهید. موزه‌هایی در ایروان، پایتخت ارمنستان وجود دارند که بازدید آنها، شما را به سفری در بطن تاریخ می برد. دو مورد از این موزه‌ها، یادمان نسل‌ کشی ارمنی‌ها و موزه تاریخ ارمنستان است.

 

زیباترین شهرهای ارمنستان

طبیعت‌گردی در پاییز

در صورتی که یکی از دوستداران طبیعت هستید، بهتر است سفر به طبیعت را از دریاچه سوان Sevan ارمنستان بزرگترین دریاچه در قفقاز شروع کنید. مناظر اطراف سوان نیز زیبایی‌های بی‌نظیری دارند که می‌توان به تپه‌های پوشیده از جنگل، صخره‌ها و مراتع موجود در ارتفاع‌های بالا اشاره کرد. در پاییز چشم‌انداز دریاچه فوق‌العاده زیباست اما آب کمی خنک است و شاید دلتان نخواهد که تنی به آب بزنید و به استراحت در کنار آن یا کمپ زدن و لذت بردن منظره راضی شوید. علاوه بر آن روستای دیگری به نام جرموک Jermuk در ارمنستان وجود دارد که گردشگران زیادی که به دنبال مکانی دنج و آرام می‌گردند به آنجا جذب می‌شوند و در خانه‌های محلی و یا ویلاهای مدرن اقامت می‌کنند. این روستا به دلیل وجود آب‌های درمانی شهرت دارد.

امتحان کردن غذاهای خوشمزه

یکی از لذایذ دیگر سفر، امتحان کردن خوراکی‌های مخصوص به آن کشور است. ممکن است دلتان بخواهد یک غذای خوشمزه و شیک در یک رستوران بین‌المللی میل کنید و یا در یکی از بهترین رستوران‌های ایروان غذاهای اصیل و سنتی ارمنی بخورید. همچنین اگر جزو افرادی هستید که به هر کجا سفر می‌کنید، دلتان برای کباب‌ها، دلمه و غذاهای خوشمزه ایرانی تنگ می‌شود می‌توانید به یک رستوران ایرانی بروید. آرارات و شیروان دو رستوران معروف ایرانی در شهر ایروان هستند که غذاهای خوبی سرو می‌کنند. از خوراکی‌های خوشمزه این سرزمین می‌توان به شامپوز، گوشت مزه‌دار شده‌ای که با انواع مختلف سبزیجات به سیخ زده می‌شود و مانته به عنوان غذای سنتی ارامنه اشاره کرد.

 

۸ فستیوال جذاب که هرساله در ارمنستان برگزار می‌شوند

بازارهای ارمنستان

خرید یکی دیگر از علاقه‌مندی‌های افرادی است که به یک کشور دیگر سفر می‌کنند. گشت و گذار در مراکز خرید و پاساژهای معروف برای پیدا کردن سوغاتی‌های خاص و جذاب یکی از سرگرمی‌های جالب گردشگران است. خیابان ورنیساژ Vernissage Avenue یکی از خیابان‌های قدیمی ایروان است که محلی برای خرید صنایع دستی به حساب می‌رود. اگر اولین بار است که در این خیابان قدم می‌گذارید بهتر است زمانی در حدود ۳ ساعت در نظر بگیرید. این خیابان بین دو خیابان آرام و بوزند قرار گرفته است که به راحتی می‌توانید به آنجا دسترسی پیدا کنید. همچنین در بزرگراه تسیتسرناکابرد، مرکز خرید بزرگی با نام دالما گاردن مال ایروان وجود دارد که دو سه ساعتی از زمان شما را از آن خود خواهد کرد.

در نهایت کارهای دیگری همچون تماشای یک نمایش باله یا گرفتن بلیط اپرا می‌تواند خاطره خوبی برای شما بسازد. اگر اهل پیاده‌روی هستید، قدم زدن در کوچه و خیابان‌های ایروان از جمله خیابان ماشتوتس Mashtots Avenue که از میدان جمهوری تا ساختمان اپرا ادامه دارد، می‌تواند حس و حال خوبی را برای شما به همراه داشته باشد. فراموش نکنید در ابتدای این خیابان، هنگام گشت و گذار در میدان جمهوری ارمنستان، آبنمای رقصان را نیز تماشا کنید.

 

آنچه باید از ارمنستان سوغاتی بیاورید

۲۶ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران