مقاصد گردشگری پاییزی در ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
مقاصد گردشگری پاییزی در ارمنستان

ارمنستان کشوری متفاوت برای سفر کردن است. جایی که شما می‌توانید در پایتخت زیبایش قدم زده و از معماری زیبای ساختمان‌های این کشور لذت ببرید، در جنگل‌ها به قدم زدن میان درختان بپردازید، کوهپیمایی کنید یا در غارها و دره‌ها به کاوش بپردازید.

این کشور زیبا در هر فصلی از سال، به شیوه‌ای متفاوت برای شما خودنمایی می‌کند و شاید رختی که در پاییز می‌پوشد، زیباترین تصویر از ارمنستان را برای شما خواهد ساخت. اگر تور ارمنستان را برای سفر پاییزی خود انتخاب کرده‌اید، حتما مقاصدی که در ادامه برایتان بر می‌شماریم را در لیست جاهایی که خواهید دید، بگنجانید.

 

آب و هوای ارمنستان در پاییز

همانطور که تابستان در اوایل اکتبر، رخت از ارمنستان بر می‌چیند، این کشور کم کم حال و هوای پاییزی به خود گرفته و درختان به مرور به رنگ‌های زرد و قرمز و قهوه‌ای در می‌آیند و از مناظر دلپذیر این کشور، تصویری زیبا همچون تابلوهای نقاشی یا قصه‌های پریان می‌سازند. هوای پاییزی در این موقع از سال معتدل بوده و عموما آفتاب بر فراز آسمان است، اما گاه و بی گاه بارندگی‌های کمی را در اوایل و اواسط پاییز شاهد خواهیم بود.

اواخر پاییز، وقتی به سمت زمستان می‌رویم، در سفر زمستانی به ارمنستان هوا سردتر می‌شود و بعضی از مناطق کوهستانی دیگر در دسترس نخواهد بود. با این حال دمای هوا به جایی که می‌روید نیز بستگی دارد. مسلما هوای پاییزی ایروان بسیار گرم‌تر از جایی مثل دلیجان خواهد بود.

 

معرفی سه شهر بزرگ و مهم ارمنستان

بهترین مقاصد گردشگری پاییزی در ارمنستان

۱. دلیجان

دلیجان یکی از زیباترین نقاط ارمنستان است، مخصوصا اگر در پاییز به این مکان بروید. این شهر گردشگرپذیر در استان تاووش و در نزدیکی رود Aghstev واقع شده و جنگلی و زیبا و کوه‌هایی سرسبز آن را احاطه کرده‌اند. دلیجان همیشه به عنوان یکی از بهترین مقاصد ارمنستان برای کسانی که قصد سفر به این کشور را دارند، برشمرده می‌شود، اما در پاییز بدون شک این نقطه بهترین مکان برای این سفر خواهد بود.

یکی از جذاب‌ترین جاهای دلیجان در گردشی پاییزه در ارمنستان، دریاچه پارز خواهد بود که نگینی جذاب برای پارک ملی دلیجان بوده و از مهم‌ترین جاهایی که در سفر خود به این منطقه باید از آن دیدن کنید.

۲. ایجوان

ایجوان یکی دیگر از شهرهای زیبای ارمنستان در پاییز است که شما می‌توانید در استان تاوو پیدا کنید. جایی چسبیده به رودخانه Aghstev که اطرافش را طبیعتی دیدنی پر کرده است. تنها تصور کنید، تصویر کوهستان مخملی، چکمنزارهای کوهستانی، صدای آرامش بخش رودخانه، هوایی عالی و تصویری فوق‌العاده از برگ‌های رنگارنگ تا به آن چیزی که پاییز ایجوان گفته می‌شود، برسید. یکی از نکات جذاب در مورد ایجوان، تنوع درختانی است که در اطراف این شهر واقع شده و همچون باغ گیاه شناسی و بسیاری جاهای متنوع دیگر که می‌توانید در این سفر از آن‌ها بازدید کنید.

 

راهنمای سفر ۲ روزه به ایروان

۳. گوریس

 این شهر در استان سیونیک واقع شده و یکی از جاهای خاص ارمنستان است که غارهایی اسرار آمیز و سنگ‌هایی با شکل و شمایل عجیب در آن واقع شده. این منطقه یکی دیگر از جاهای گردشگرپذیر در ارمنستان محسوب می‌شود که مردم برای دیدن طبیعتی که از آن یاد کردیم به آن‌جا می‌روند، با این وجود پاییز بهترین زمان برای بازدید از گوریس بوده و بهترین آب و هوای این منطقه را در چنین فصلی تجربه خواهید کرد. این منطقه البته جدا از غارهای زیبا و دره‌های دیدنی، با یک جنگل فوق‌العاده نیز محصور شده که در این فصل به رنگ‌های زیبایی در می‌آیند و جایی عالی برای گشت‌های روزانه خواهند بود.

۴. آرِنی

آرنی یک دهکده‌ی کوچک در استان وایوتس دزور است که در نزدیکی رودخانه‌ی آرپا واقع شده و به باغات انگور زیبا و فضای فرح‌بخش در فصل پاییز مشهور است. آرنی البته غارهای زیبایی نیز در اطراف خود دارد و فستیوال‌هایی نیز در این فصل در دهکده برگزار می‌شود که گردشگران متعددی در آن شرکت می‌کنند.

 

بهترین رستوران‌های ایروان شهر کلیساها و صومعه‌ها

۵. ایروان

و در آخر نباید فراموش کرد که پاییز، زمانی عالی برای تور ایروان نیز خواهد بود. پایتخت ارمنستان که دیدنی‌های زیادی در خود داشته که شامل انواع موزه‌ها، مراکز خرید، پارک‌های تفریحی و ... که در پاییز هوایی عالی و مطبوع را به خود می‌بیند و دیگر خبری از گرمای تابستانی در آن‌جا نخواهد بود. در سفر به این شهر زیبا پینشهاد می‌کنیم مقاله ۷ نکته کاربردی سفر به ایروان را مطالعه فرمایید.

۲۲ مهر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 21 تیر 1400)

نظرات کاربران