هزینه‌ بازدید از جاذبه‌های گردشگری ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
هزینه‌ بازدید از جاذبه‌های گردشگری ارمنستان

ارمنستان با شکافی میان آسیا و اروپا، ممکن است یکی از آخرین مرزهای سفر بر روی کره زمین برای کوله‌گردهای ماجراجو باشد. سفر با تور ارمنستان با وجود قله‌های زیبای کوهستانی برفی و بسیاری از صومعه‌های قرون وسطایی کاملاً حفاظت‌شده، اغلب در فهرست کارهای مسافران قرار نمی‌گیرد و این کشور تقریباً توسط گردشگری انبوه دست نخورده است.

 

کوتاه درباره ارمنستان

تاریخ ارمنستان پیچیده و کمی غم‌انگیز است، چرا که با سال‌های بی‌شمار جنگ و نسل‌کشی بدنام ارامنه که در آن دولت عثمانی یک و نیم میلیون ارمنی را در اوایل دهه ۱۹۰۰ به قتل رساند، مشخص شده است. با بازدید از بسیاری بناهای تاریخی و بناهای مذهبی پراکنده در سراسر کشور، از جمله کلیسای جامع اچمیادزین قرن چهارم و معبد یونانی رومی گارنی، درباره گذشته این کشور اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. چشم‌انداز چشمگیر ارمنستان از کوه‌ها و دره‌های ناهموار به ویژه رشته کوه Geghama برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و آفرود مناسب است.

این راهنمای سفر به ارمنستان به شما کمک می‌کند تا سفر خود را برنامه‌ریزی کرده، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید و از زمان خود در این جواهر دست کم گرفته شده نهایت استفاده را ببرید! فعالیت‌هایی که می‌توانید در تور ارمنستان انجام دهید، در اینجا لیست شده است.

 

آشنایی با جشن‌های پاییزی در سفر به ارمنستان

۱.با تله کابین به صومعه Tatev بروید

این صومعه قرون وسطایی بین قرن‌های ۹ تا ۱۳ ساخته شده است و به دلیل موقعیتش در لبه تنگه‌ای عمیق و بی‌نظیر قرار گرفته است. داخل آن با نقاشی‌های دیواری قرن دهم و سقف‌های سنگی طاق‌دار پوشیده شده، در حالی که نمای بیرونی دارای گنبدهای نوک تیز زیادی است و توسط دیوارهای سنگی بلندی احاطه شده است که بلافاصله به دره پایین می‌ریزند. مناظر خیره‌کننده و مکان‌های عکاسی در اطراف مجموعه نیز وجود دارد. تنها راه برای بازدید از صومعه عبور از تله کابین ۵۷۵۲ متری، طولانی‌ترین مسیر تله‌کابین در جهان است که ۳۲۰ متر بالای رودخانه وروتان معلق است. حرکت تله کابین حدود پانزده دقیقه طول می‌کشد و بلیط رفت و برگشت آن ۵۰۰۰ درام است. تاتف حدود سه ساعت و نیم از ایروان فاصله دارد.

۲. از ذخیره‌گاه دولتی شیکاهو دیدن کنید

ذخیره‌گاه دولتی شیکاهو دومین جنگل بزرگ ارمنستان است و حیات وحش متنوعی از جمله پلنگ، خرس، بز وحشی و افعی را در خود جای داده است. در اینجا مسیرهای کوهنوردی سرسبزی وجود دارد که شما را به مقبره‌های عصر آهن، کلیساها و صومعه‌های قرون وسطایی، آبشارها، چشمه‌های شفاف و حتی شهرهای متروکه هدایت می‌کنند. مسیر یازده کیلومتری از کوه خوستوپ تا روستای شیشکرت، سخت اما فوق‌العاده دیدنی و رایگان است.

 

معرفی ۶ رود مهم ارمنستان

۳. در دریاچه سوان شنا کنید

دریاچه سوان که به عنوان دریای ارمنستان نیز شناخته می‌شود، دریاچه‌ای عظیم است که در ارتفاعات کوه‌های قفقاز واقع شده است. دریاچه سوان ارمنستان که به خاطر تنوع زیستی باورنکردنی و مناظر خیره کننده‌اش شناخته شده، مقصدی محبوب برای مسافران داخلی و خارجی است. برای استراحت در یکی از روستاهای کنار دریاچه به آنجا بروید، از صومعه‌های قرون وسطایی دیدن کرده و در دریاچه شنا کنید. اگر در ساحل رودخانه بنشینید، به نظر می‌رسد که رودخانه به آسمان می‌ریزد. شما می‌توانید در اینجا به صورت رایگان کمپ کنید. رایج‌ترین راه برای رسیدن به اینجا مارشوتکا یا همان مینی بوس است که حدود یک ساعت طول می‌کشد.

۴. صومعه گغارد را ببینید

 مجموعه‌ای که در فهرست میراث جهانی ثبت شده، نامش از نیزه‌ای برگرفته است که پهلوی مسیح را در هنگام مصلوب شدن سوراخ کرد. ساختمان‌ها تا حدی از کوه تراشیده شده‌اند و توسط صخره‌هایی در امتداد تنگه رودخانه آزات احاطه شده‌اند. در داخل کلیسای آوازان قرن سیزدهمی، چشمه‌ای مقدس وجود دارد که از میان صومعه می‌گذرد و دلیل اصلی تأسیس این منطقه به عنوان یک مکان مذهبی در قرن چهارم است. امروزه بازدیدکنندگان بطری‌ها را پر می‌کنند تا آب مقدس را به خانه ببرند. پذیرش رایگان است.

 

خور ویراپ، مقدس‌ترین صومعه در ارمنستان

۵. از کلیسای جامع اچمیادزین دیدن کنید

هیچ بازدیدی از ارمنستان بدون دیدن کلیسای جامع اچمیادزین ایروان کامل نخواهد بود. این کلیسای جامع، در فاصله ۲۰ کیلومتری ایروان، پس از پذیرش مسیحیت توسط این کشور در سال ۳۰۱ پس از میلاد ساخته شد و آن را به اولین کشور در جهان تبدیل کرد که این کار را انجام داده است. اینجا قدیمی‌ترین کلیسای جامع در ارمنستان و به گفته برخی در جهان است. موزه کلیسای جامع آثار جالبی دارد. از جمله یک قطعه فرضی صلیب که عیسی را بر روی آن مصلوب کردند، نیزه‌ای که پهلوی عیسی را سوراخ کرد و قطعه‌ای از کشتی نوح. ورودی موزه ۱۵۰۰ درام ارمنستان AMD است.

۶. گیومری را کاوش کنید

شهر گیومری ارمنستان یکی از باستانی‌ترین سکونتگاه‌های این کشور است که قدمت آن به ۳۰۰۰ سال می‌رسد. از میدان شلوغ Vardanants در مرکز شهر شروع کنید، به سمت منطقه تاریخی Kumayri بروید. نوعی موزه در فضای باز پر از ساختمان‌های تاریخی مانند قلعه Sev Gul و هتل پاریس که در زمان شوروی به عنوان بیمارستان زایمان استفاده می‌شد. حتماً از موزه زندگی اجتماعی دزیتوغتسیان با مبلغ ورودی ۱۰۰۰ درام که زندگی در این منطقه از قرن نوزدهم تا دهه ۱۹۲۰ را به نمایش می‌گذارد یا خانه موزه خواهران اسلمازیان با مبلغ ورودی ۳۰۰ درام که آثاری از دو خواهر که به آنجا کمک کرده‌اند، دیدن کنید. برابری زنان ارمنی را هنرشان به ارمغان آورد.

 

معرفی زیباترین جنگل‌های ارمنستان

۷. آب‌های شفابخش جرموک را تجربه کنید

جرموک با بیش از ۴۰ چشمه آب گرم طبیعی محبوب‌ترین شهر آبگرم در ارمنستان است. با انواع هتل‌های استراحتگاهی و اسپا که هزینه اتاق‌ها از ۱۵۰۰۰ درام شروع می‌شود، می‌توانید اقامتی راحت داشته باشید. یک نمونه رایگان از آب معدنی شفابخش را از گالری آب دریافت کنید. جایی که آب معدنی طبیعی به پنج کوزه سنگی مختلف می‌ریزد و هر کدام دارای خواص درمانی و دمای متفاوتی هستند. مراقب باشید برخی از آنها بسیار داغ هستند. هنگامی که آنجا هستید، مطمئن شوید که به آبشار جرموک که با ۷۰ متر ارتفاع، دومین آبشار بزرگ ارمنستان است، بروید. جرموک حدود سه ساعت با ایروان فاصله دارد.

۸. از ارتش سنگ‌ها دیدن کنید

کاراهونج که با نام زوراتس کارر یا ارتش سنگ‌ها شناخته می‌شود، قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین مکان مگالیتیک ارمنستان است. این ۲۰۰ سنگ در ارتفاع ۱۷۷۰ متری در یک فلات سنگی قرار دارد. هیچ کس نمی‌داند که چگونه این ۲۰۰ سنگ به اینجا رسیده‌اند. عجیب‌تر این است که هر سنگ سوراخ‌های پنچ سانتی متری دارد. نظریه‌های مختلفی در مورد چگونگی و چرایی وجود سنگ‌ها در اینجا وجود دارد. اما مشهورترین نظریه این است که این مکان در قرن ششم قبل از میلاد برای رصد ستارگان ساخته شده است.

 

بهترین هتل‌های واغارشاپات در ارمنستان

۹. در یک تور مزه شراب شرکت کنید

شاید برایتان جالب باشد که قدیمی‌ترین غار شراب در جهان که شش هزار سال قدمت دارد! در نزدیکی آرنی است. متأسفانه، در دوران حکومت شوروی، بسیاری از شراب‌سازی‌ها تعطیل شدند. تنها در دهه گذشته است که ارمنستان شروع به پیوند دوباره با ریشه‌های شراب‌سازی خود کرده است. تورهای شراب از ایروان از ۳۷۰۰۰ درام برای تور یک کارخانه شراب‌سازی شروع می‌شود و تا حدود ۷۵۰۰۰ درام برای یک تور تمام روز افزایش می‌یابد.

۱۰. به موزه تاریخی و باستان شناسی Erebuni بروید

این سایت باستان‌شناسی قلعه باستانی اربونی را در خود جای داده است که قدمت آن به سال ۷۸۲ قبل از میلاد یعنی سه دهه کامل قبل از تاسیس رم و نامگذاری شهر ایروان می‌رسد. کل مجموعه در حال حاضر یک موزه در فضای باز است و یک بخش داخلی نیز دارد. این موزه حاوی بیش از ۱۲۰۰۰ اثر است که بینش‌هایی را در مورد تاریخ باستانی ارمنستان و تأسیس شهر ایروان ارائه می‌دهد. همچنین با نحوه زندگی روزمره در کاخ آرگیشتی اول، یکی از بزرگترین پادشاهان اورارتو باستان آشنا خواهید شد. مبلغ ورودی ۱۰۰۰ درام و ۲۵۰۰ درام با راهنما می‌باشد.

 

۶ مکان‌ عالی برای عکاسی در ارمنستان

۱۱. بازدید از نوراوانک

افسانه‌ها حاکی از آن است که وقتی مغول‌ها صدها سال پیش ارمنستان را فتح کردند، خود خدا بود که صومعه نوراوانک را که در قرن سیزدهم ساخته شده نجات داد. سنگ‌کاری‌های ظریف و نقش برجسته‌های مذهبی سه کلیسا را ​​در اینجا تزئین می‌کنند. برخلاف بسیاری از صومعه‌های ارمنی که بر فراز کوه‌ها و دره‌ها قرار دارند، نوراوانک در کف دره‌ای عمیق با صخره‌های قرمز مرتفع در دو طرف مجموعه قرار دارد. بازدید از سایت رایگان است. البته قیمت موزه ۵۰۰ درام است. این صومعه حدود ۱۲۲ کیلومتر از ایروان فاصله دارد.

چگونه در ارمنستان ایمن بمانیم

ارمنستان کشوری بسیار امن برای سفر است. حتی اگر به تنهایی و حتی به عنوان یک مسافر زن انفرادی سفر کنید. هیچ جنایت و کلاهبرداری خاصی در این کشور صورت نمی‌گیرد. اگرچه گاهی اوقات رانندگان تاکسی سعی می‌کنند هزینه بیشتری از شما دریافت کنند. شما می‌توانید با توافق بر سر قیمت قبل از ورود به تاکسی از این امر جلوگیری کنید. سرقت کوچک و جیب‌بری در ایروان نادر است. اما ناممکن نیست. بنابراین همیشه اشیای قیمتی خود به ویژه کیف پول و تلفن همراه خود را ایمن و دور از دسترس نگه دارید. این امر به ویژه در شلوغی یا حمل و نقل عمومی شلوغ مهم است. اگر گردشگر زن هستید، در این کشور احساس امنیت خواهید کرد. اگرچه لازم است اقدامات احتیاطی استاندارد را انجام دهید. به عنوان مثال هرگز هیچ نوشیدنی از غریبه‌ها نپذیرید. اگر وسیله نقلیه‌ای کرایه می‌کنید، هیچ چیز با ارزشی را شب هنگام در آن نگذارید. در این کشور اغلب ناآرامی سیاسی با کشورهای همسایه وجود دارد. بنابراین مراقب باشید و در زمان حضور در ارمنستان از اعتراض یا تظاهرات دوری کنید. به دلیل درگیری مسلحانه از منطقه قره باغ در مرز آذربایجان اجتناب کنید.

اگر با شرایط اضطراری مواجه شدید، برای کمک با ۱۱۲ تماس بگیرید! همیشه به غریزه درونی خود اعتماد کنید. از مدارک شخصی خود از جمله پاسپورت و شناسنامه خود کپی تهیه کنید. برنامه سفر خود را برای عزیزانتان فوروارد کنید تا بدانند شما کجا هستید. همچنین یک بیمه مسافرتی خوب تهیه کنید. بیمه مسافرتی شما را در برابر بیماری، جراحت و سرقت محافظت می‌کند. این یک محافظت جامع در صورت بروز مشکل است.

 

راهنمای اجاره‌ی ماشین در ارمنستان

۰۶ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران