باغ گیاه شناسی دندروپارک استپاناوان، ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
باغ گیاه شناسی دندروپارک استپاناوان، ارمنستان

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که ارمنستان به آن معروف است، طبیعت فوق‌العاده زیبای این کشور بوده که باعث شده گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان به این کشور بیایند. البته تور ارمنستان به شدت در کشور ما محبوب است و اکثر سفرها از ایران به ارمنستان، به پایتخت این کشور که از توریستی‌ترین شهرهای ارمنستان نیز هست انجام می‌شود. به همین دلیل ما سعی می‌کنیم جاهایی را به شما معرفی کنیم که در نزدیکی پایتخت باشد.

امروز اما به جای دنبال کردن مناظر طبیعی، به سراغ یک باغ گیاه‌شناسی زیبا رفته‌ایم که در فاصله‌ای نسبتا نزدیک به ایروان قرار دارد و در سفرتان به این شهر، به راحتی می‌توانید از آن‌جا بازدید کنید.

 

باغ گیاه شناسی دندروپارک استپاناوان

باغ گیاه شناسی دندروپارک استپاناوان به خاطر نزدیکی به دهکده‌ی استپاناوان به این نام خوانده می‌شود. این باغ بسیار زیبا بیش از ۳۵ هکتار وسعت دارد که حدود ۱۵ هکتار آن را جنگلی زیبا با درختان متنوع احاطه کرده است. این پارک در سال ۱۹۳۱ و به دست یک گیاه‌شناس لهستانی به نام ادمون لئونویچ پایه گذاری شد و از سال ۱۹۹۸ نیز به عنوان یک محیط محافظت شده به صورت ملی از آن نگهداری می‌شود. این مکان به خاطر محیط جنگلی و باغ‌های گل مختلفی که دارد، تنها یک باغ گیاه‌شناسی محسوب نشده و یک پارک جنگلی زیباست که بسیاری از مردم محلی نیز برای گشت و گذار و تفریح به این مکان می‌آیند.

 

پربازدیدترین جاذبه‌های تاریخی ارمنستان

چطور به باغ گیاه‌شناسی دندروپارک استپاناوان برویم

این باغ گیاه‌شناسی در واقع در نزدیکی دهکده‌ای با نام گیولاگاراک واقع شده و از شهر استپاناوان حدود ۱۲ کیلومتر فاصله دارد. این مکان چیزی حدود ۲ ساعت از ایروان فاصله دارد و کاملا برای یک گردش نیم روزه در سفر به ارمنستان، ایده‌آل به نظر می‌آید.

برای رفتن به این مکان دو راه پیش رو دارید، استفاده از ماشین‌های دربستی یا استفاده از تورهای گردشگری. به طور کلی رفتن به باغ گیاه‌شناسی خیلی برایتان ارزان نخواهد بود و برای مثال تورهایی که به دندروپارک استپاناوان می‌روند، چیزی حدود ۱۳۰ دلار به ازای هر نفر قیمت خواهند داشت و از ساعت ۱۰ صبح حرکت کرده و ۸ ساعت بعد دوباره به ایروان می‌رسند. در نهایت با توجه به پیچ و خم مسیر، بهتر است از همین تورها برای رفتن به باغ گیاه‌شناسی استفاده کنید.

 

معرفی پل عجیب شیطان در ارمنستان

دیدنی‌ها و نکات مختلف درباره باغ گیاه شناسی دندروپارک استپاناوان

تنوع گیاهی در این مکان چیزی ورای انتظار شما خواهد بود. جایی که بیش از ۲۵۰۰ گونه‌ی گیاهی مختلف در آن رشد کرده‌اند که در این میان ۵۰۰ گونه از آن‌ها در ایام سرد سال نیز به رشد خود ادامه خواهند داد. از نکات ارزشمند درباره گیاهان این مکان، وجود گونه‌های بومی در کنار گونه‌هایی است که از نقاط مختلف جهان به این جا آورده شده و طی سال‌های متمادی رشد داده شده‌اند. یکی از این گونه‌های خاص و دیدنی سکویا کالیفرنیا است که از جمله دیدنی‌های مهم در باغ گیاه شناسی دندروپارک استپاناوان محسوب می‌شود. همین تنوع بسیار عالی باعث شده این روزها نه تنها گردشگران به باغ گیاه شناسی علاقه‌مند شوند، بلکه دانشمندان بیشتری نیز به این مکان جلب شوند.

البته همانطور که گفتیم بخش‌های متنوعی در باغ در نظر گرفته شده که شامل بخش جنگلی، چندین باغ که در فصول مشخص مملو از گل‌های رنگارنگ می‌شوند و همچنین محل‌هایی برای استراحت و بازی که این مکان را برای خانواده‌ها به جایی عالی بدل می‌کند. در واقع تنوع جاذبه‌های گیاهی و همچنین آرامش این مکان، چیزی است که می‌تواند شما را پس از بازدید مکان‌های گردشگری اعجاب‌انگیز در ارمنستان به این بخش بکشاند.

 

گردش در پارک ملی دریاچه سوان؛ ارمنستان

بهترین زمان برای رفتن به باغ گیاه شناسی دندروپارک استپاناوان

بدون شک بهترین زمان برای بازدید از این باغ گیاه شناسی، بهار است. در واقع دندروپارک استپاناوان یکی از جاهایی است که اکثر مردم محلی برای بازدید در بهار به شما پیشنهاد خواهند کرد، پس اگر به تور نوروز ارمنستان رفتید، بازدید ازاین محل را از یاد نبرید. همچنین در ایام پاییز نیز باغ زیبایی‌های خاصی دارد، اما در تابستان تنها از بخش جنگلی می‌توانید بازدید کنید و زمستان نیز دسترسی به این محل سخت بوده و چیز زیادی هم برای بازدید وجود نخواهد داشت.

۰۶ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران