بهترین مراکز خرید ارمنستان برای عاشقان خرید

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
بهترین مراکز خرید ارمنستان برای عاشقان خرید

در بین همه جذابیت‌های تاریخی و فرهنگی که در ارمنستان وجود دارد خرید کردن یکی دیگر از لذت‌هایی است که نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. از آنجایی که تور ارمنستان یکی از پرطرفدارترین تورها است مراکز خرید مختلفی در این کشور تاسیس شده است. گردشگران می‌توانند با رفتن به این مراکز خرید از اوقات خود در طول سفر به بهترین شکل استفاده کنند. همچنین مسافران می‌توانند سوغاتی‌های مناسبی را برای عزیزان خود تهیه کنند. پس اگر خرید کردن در سفر برای شما نیز بسیار لذت بخش است تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در این مطلب بهترین مراکز خرید در ارمنستان برای عاشقان خرید لیست شده است.

 

مراکز خرید در ارمنستان

مراکز خرید لوکس و سنتی در ارمنستان وجود دارند. البته بسیاری از مراکز خرید پرطرفدار در شهر ایروان قرار دارند. زیرا توریست‌ها بیشتر دوست دارند تا از شهر ایروان دیدن کنند. از جمله معروف‌ترین مراکز خرید در ارمنستان عبارتند از:

 

راهنمای خرید در ایروان؛ بازارها و مرکزخریدها

مراکز خرید در ارمنستان

 

  •  مرکز خرید دالما گاردن (Dalma Garden Mall)

یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین مراکز خرید ارمنستان دالما گاردن می‌باشد. برای رفتن به دالما گاردن ایروان لازم نیست که عاشق خرید باشید. چرا که این مرکز با وسعت بسیار بزرگ و منظره زیبایی که دارد می‌تواند لحظات خوشی را برای گردشگران رقم بزند. از جمله مغازه‌های این مرکز خرید کیف و کفش، پوشاک، طلا و زیورآلات و انواع برندهای معروف دنیا و ... می‌باشد. همچنین گردشگران می‌توانند از کافی‌شاپ و رستوران این مکان نیز استفاده کنند یا به تفریحاتی مثل بولینگ و سینما بپردازند.

 

 Dalma Garden Mall

 

  • ایروان مال (Yerevan Mall)

یکی دیگر از معروف‌ترین مراکز خرید در ارمنستان ایروان مال است. این مرکز خرید در چند سال گذشته (۲۰۱۴) افتتاح شده است. تمام استانداردهای اروپایی در ساخت این مرکز رعایت شده است. آنچه علاوه بر وسعت و امکاناتی که این مکان را متمایز می‌کند سبک خاص معماری آن است. بوتیک‌های مخصوص بسیاری از برندهای معروف دنیا در ایروان مال به چشم می‌خورند. همین یکی از اصلی‌ترین دلیل‌هایی است که گردشگران دوست دارند در آن خرید کنند. ایروان مال علاوه بر اینکه یک مرکز خرید به شمار می‌رود می‌تواند مکانی برای تفریح گردشگران نیز باشد. پس حتی اگر از خرید کردن و گشتن در مراکز خرید بیزار هستید باز هم به این مکان بروید. مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد.

 

هزینه‌های سفر به ارمنستان

 Yerevan Mall

 

  • مرکز خرید تاشیر ایروان (Tashir trade center)

امکان ندارد صحبت از بهترین مراکز خرید ارمنستان باشد ولی اسمی از مرکز خرید تاشیر ایروان آورده نشود. این مکان در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد. هر یک از طبقات آن به اجناس مخصوصی اختصاص داده شده است. طبقه طلا طبقات دوم تا چهارم مربوط به پوشاک و آکسسوری و طبقه پنجم مخصوص وسایل کودک می‌باشد. از دیگر امکانات این مکان می‌توان به کافه‌ها، سالن‌های ورزشی، خدمات بانکی، مراکز تعمیر و تعویض تلفن‌همراه، مراکز تعمیر جواهرات و سالن مد نیز اشاره کرد.

 

 Tashir trade center

 

  • مرکز خرید مترونوم (Metronome Shopping Center)

مرکز خرید مترونوم یکی دیگر از مراکز خریدی است که در بین ارمنی‌ها و توریست‌ها طرفداران زیادی دارد. این مکان در نزدیکی ایستگاه مترو قرار دارد. به همین دلیل دسترسی به آن بسیار آسان است. همین امر باعث شده است تا گردشگران بتوانند به آسانی از آن دیدن کنند. همانند سایر مراکز خرید این مکان نیز مغازه‌ها و فروشگاه‌های مختلفی از برندهای متنوع دارد. ولی در کل پوشاک و لوازم ورزشی بیشتر به چشم می‌خورند. پس اگر علاقه‌مند به خرید وسایل و لباس‌های ورزشی هستید خرید کردن در مرکز خرید مترونوم را فراموش نکنید.

 

۶ مکان عالی برای نوش جان کردن بهترین برگرهای ایروان

 Metronome Shopping Center

 

  • مرکز خرید روسیا مال (Rossia Mall)

یکی از تازه تاسیس‌ترین مراکز خرید ارمنستان روسیا مال می‌باشد. این مکان در سال ۲۰۱۶ با امکانات بسیار زیاد افتتاح شد. از جمله امکانات این مرکز خرید می‌توان به کافه، رستوران و زمین بازی کودکان اشاره کرد. بیشترین تعداد مغازه‌ها مربوط به طلا و جواهرات می‌باشد. از این رو در حال حاضر بزرگترین مراکز طلا و جواهرات این کشور محسوب می‌شود. البته این به آن معنا نیست که جنس‌های دیگری در این مرکز خرید وجود ندارد. روسیا مال شامل مغازه‌هایی از برندهای مختلف می‌باشد. همچنین گردشگران می‌توانند از بخش‌های سالن زیبایی، سینما، تاتر و... این مکان استفاده کنند. آخرین طبقه این مکان کاملا به کودکان اختصاص داده شده است. والدین می‌توانند کودکان خود را با اطمینان خاطر به آنجا ببرند و خودشان غرق در خرید شوند. پس به خانواده‌هایی که با کودکان خود سفر کرده‌اند توصیه می‌کنیم به روسیا مال بروند و از لحظات خود بهترین استفاده را بکنند.

 

راهنمای پزشکی و بیماری در سفر به ارمنستان

 Rossia Mall

 

  • مرکز خرید ریو (Rio)

مرکز خرید ریو یک مرکز تفریحی تجاری است که متعلق به روس‌ها می‌باشد. اگر به کشور ارمنستان سفر کردید توصیه می‌کنیم یک بار به ایم مرکز خرید سر بزنید. مسافران می‌توانند از انواع برندهای معروف در این مکان خرید کنند. برندهایی که در این مرکز خرید وجود دارند بسیار خاص هستند و در تمامی مراکز خرید ارمنستان وجود ندارند.

 

 Rio

 

  • بازار ورنیساژ (Vernissage)

قطعا در تور ارمنستان دنبال مکانی برای خرید سوغاتی هستید. برای این دسته از افراد بی‌شک بازار ورنیساژ بهترین گزینه است. ورنیساژ یکی از رنگارنگ‌ترین بازارها برای گشت و گذار است. دستفروشان حال و هوای جالبی به این بازار داده‌اند. گردشگران می‌توانند انواع سوغاتی‌ها یا یادگارهایی مثل کارت پستال‌ها، صنایع دستی، ظروف و بشقاب و ... را با قیمت‌های مناسبی از این مکان تهیه کنند. نکته‌ای که در ارتباط با بازار ورنیسا باید بگوییم این است که این بازار فقط در روزهای شنبه و یکشنبه دایر می‌شود.

 

 ۱۰ هاستل برتر ایروان برای اقامتی ارزان اما باکیفیت 

 Vernissage

 

  • گالری هنری دالان (Dalan Art Gallery)

در نگاه اول گالری هنری دالان حس و حال سوغاتی فروشی‌های شمال ایران را به شما خواهد داد. این مکان بیشتر شبیه به نمایشگاه صنایع دستی است. انواع مختلفی از عروسک، وسایل چوبی، ظروف و… در این مکان به چشم می‌خورند. گردشگران می‌توانند در تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۱ به این مکان بروند.

 

۶ سوغاتی ویژه که در سفر به ایروان می‌توانید تهیه کنید

 Dalan Art Gallery

۲۸ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران