بازدید از بازار ورنیساج در ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
بازدید از بازار ورنیساج در ارمنستان

خرید کردن یکی از سرگرمی‌های اصلی در هر سفری است. اما گشت و گزار و خرید در بازار ورنیساج در تور ارمنستان حال و هوای خاص خود را دارد. چرا که رفتن به این بازار صرفا برای خرید کردن نیست و سبکی متفاوت با سایر مرکزهای خرید ارمنستان دارد. اگر شما نیز مشتاق به بازدید از جایی متفاوت هستید در این مقاله ما را دنبال کنید تا با این بازار متفاوت ارمنی که در پایتخت این شهر (ایروان) قرار گرفته است دیدن کنید. 

 

معرفی بازار ورنیساج ایروان

بازار ورنیساج یکی از مراکز خرید متفاوت در ارمنستان است که نام خود را از کلمه‌ای فرانسوی به معنای بازدید از نمایشگاه‌های آثار هنری گرفته است. این مرکز خرید بیشتر حالتی سنتی دارد که به صورت روباز طراحی شده است و جدای از لذت خرید از بازار سر پوشیده ایروان، بازار ورنیساج با سبک متفاوتی که دارد همواره توجه توریست‌های خارجی و همچنین توریست‌های داخلی را به خود جلب کرده است. علاقه‌مندان به خرید می‌توانند سوغاتی‌های جالب و زیبایی را از این بازار برای دوستان و آشنایان خود تهیه کنند. پس حتی اگر طرفدار خرید نیستید باز هم توصیه می‌کنیم تا حتما در تور ارمنستان و سفر خود به ایروان سری به بازار ورنیساج بزنید و فرصت بازدید از آن را از دست ندهید.

 

تجربه ۶ تفریح جمعی در سفر به ایروان

کالاها و امکانات بازار ورنیساج ایروان

بازار ورنیساج ایروان اولین بار در سال ۱۹۸۰ افتتاح شد و از همان سال‌ها با استقبال مردم روبرو شد. گردشگران و بازدیدکننده‌های این بازار می‌توانند انواع کالاهای صنایع دستی را که مختص کشور ارمنستان است را در این بازار مشاهده و در صورت علاقه خریداری کنند. اگر به بازارهای سنتی با حس و حالی دور از مراکز خرید مدرن علاقه دارید این بازار یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌هایی است که در ایروان می‌توانید پیدا کنید. از جمله کالاهایی که در بازار ورنیساج به فروش می‌رسند عبارتند از:

کیف‌های زیبای سنتی و صنایع دست ارمنی‌ها، زیورآلات از جنس نقره و بدل، کالاهای دکوری صنایع چوبی مثل مجسمه‌ها و .. ، عتیقه‌جات، نقاشی‌ها و تابلوهای هنری، پارچه‌های زیبا و روسری‌های ارمنی و بسیاری موارد دیگر.

تنوع اجناس در این بازار به قدری بالا است که امکان ندارد به بازدید از این مکان بروید و دست خالی از آن بیرون بیایید. پیشنهاد ما نیز به شما این است که حتما یادگار کوچکی از سفر خود با تور ارمنستان را از این بازار خریداری کنید تا یاد این سفر به یاد ماندنی را همواره برای خود زنده نگه دارید.

علاوه بر کالاهای متنوع و رنگارنگ که با قیمت ارزان در بازار ورنیساج یافت می‌شود می‌توان به رستوران‌ها و کافه‌های صمیمی و دنج آن اشاره کرد. گردشگران می‌توانند بعد از یک روز گردش در مغازه‌های آن در یکی از رستوران‌ها یا کافه‌های همین حوالی بنشینند و شکم خود را با یکی از غذاهای لذیذ ارمنی سیر کنند. قیمت غذاهای این رستوران‌ها بسیار مناسب بوده و شما هر بودجه‌ای که برای سفر اختصاص داده‌اید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

بهترین زمان بازدید از بازار ورنیساج ایروان

بازار ورنیساج ایروان در تمامی روزهای هفته آماده استقبال از بازدید گردشگران داخلی و خارجی است. از آنجایی که بازدید از این مکان یکی از بایدهای سفر به ارمنستان است شما نیز هرگز رفتن به آن را فراموش نکنید. چرا که هیچ جای دیگری را در شهر ایروان به غیر از این مکان نمی‌توانید پیدا کنید که کالاهایی با این قیمت‌ها خریداری کنید. تمامی کالاهای این بازار از قیمت پایین و مناسبی در مقایسه با مراکز خرید مدرن برخوردار هستند. از دیگر مزیت‌های بازدید از این بازار می‌توان به متفاوت بودن سبک آن با سایر مراکز خرید اشاره کرد. چرا که در این بازدید در واقع با یک تیر دو نشان زده‌اید. زیرا هم از بازاری زیبا با کالاهای ارزان دیدن کرده‌اید و هم از فضای متفاوت و سر باز آن می‌توانید لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر درباره مراکز خرید ایروان میتوانید به مطلب راهنمای خرید در ایروان؛ بازارها و مرکزخریدها مراجه فرمایید.

تمامی فروشندگان این بازار مهربان و صمیمی بوده و بدون شک روزی متفاوت و به یاد ماندنی را در بازار ورنیساج ایروان تجربه خواهید کرد. اگر بعد از شنیدن این حرف‌ها ترغیب به بازدید از این بازار در تور ارمنستان شده‌اید باید در ساعات بین ۶ صبح تا ۷ عصر در آن حضور داشته باشید. از آنجایی که عصرها اکثر افراد برای خرید و گردش به این بازار می‌روند بهتر است شما ساعات اولیه روز را برای داشتن یک گردش راحت و خلوت انتخاب کنید.

 

بهترین هتل‌ها و هاستل‌های ارزان ایروان

۱۸ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران