بهترین زمان سفر به قشم برای عاشقان خرید

جاذبه‌های گردشگری قشم
بهترین زمان سفر به قشم برای عاشقان خرید

قشم به عنوان بزرگترین جزیره کشور ایران، در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در بین توریست‌های ایرانی تبدیل شده است. چرا که با رفتن به این جزیره زیبا می‌توان فرصت بازدید از جاذبه‌های گردشگری متعدد و دیدنی گوناگونی را به دست آورد. علاوه بر آن وجود فروشگاه‌ها و مراکز خرید مختلف که اجناسی با قیمت مناسب و کیفیت بالایی را به فروش می‌رسانند سبب شده تا جزیره قشم به جایگاه ویژه‌ای در بین عاشقان خرید داشته باشد. اگر شما نیز عاشق خرید کردن هستید و برنامه سفر با تور قشم را در سر دارید، قبل از تصمیم گیری در مورد زمان دقیق سفر خود مطالب این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. چرا که بررسی و معرفی بهترین زمان سفر به قشم برای عاشقان خرید را در این نوشته داریم.

 

بهترین فصل سفر به قشم برای خرید

برای کسانی که دوست دارند علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری قشم به مراکز خرید آن نیز رفته و خود را غرق در خرید کنند، انتخاب زمان صحیح برای سفر ضروری است. قطعا بهترین زمان برای خرید کردن موقعی است که تخفیف‌های جذابی بر روی اجناس توسط فروشنده‌ها پیاده شده باشد. پس اگر شما نیز دوست دارید تا در فصل حراجی‌ها که بهترین فصل سفر به قشم برای خرید محسوب می‌شود، سفر کنید اواخر فصل‌های سال را پیشنهاد می‌کنیم. چرا که در اواخر هر فصل فروشندگان با هدف خالی کردن ویترین خود و خرید دوباره اجناس جدید تخفیف‌های بسیار خوبی را بر روی کالاهای خود اعمال می‌کنند.

از طرفی دیگر فصل‌هایی که جزیره قشم حداقل توریست را در طول سال دارد بهترین فصل برای خرید کردن در این جزیره خواهد بود. زیرا در فصل‌هایی از سال که بازار گردشگری در قشم داغ است فروشندگان هیچ تخفیفی را بر روی محصولات خود اعمال نمی‌کنند. همچنین تخفیف گرفتن از آن‌ها نیز دشوار خواهد بود. اما در روزهایی از سال که کمتر توریستی در بازار دیده می‌شود، می‌توانید تخفیف‌های خیلی خوبی را در خریدهای خود داشته باشید. همچنین فروشندگان نیز در مقابله چانه‌زنی شما منعطف‌تر خواهند بود. این زمان موقعی جز تابستان نخواهد بود.

در فصل تابستان در قشم و شرایط آب و هوایی این جزیره به دلیل رطوبت و گرمای هوا می‌تواند برای بسیاری از مسافران آزاردهنده باشد. به همین دلیل کمتر کسی تمایل به سفر به جزیره قشم در تابستان را خواهد داشت. البته توجه داشته باشید که تمامی مراکز خرید و مغازه‌ها مجهز به کولر گازی بوده و شما در طول خرید به هیچ وجه احساس گرما نخواهید کرد. پس اگر دوست دارید تا خریدهای باکیفیت و قیمت پایینی را در این سفر انجام دهید همراه شدن با تور قشم را در فصل تابستان از دست ندهید.

 

۸ سوغاتی خاص که در سفر به قشم می‌توانید تهیه کنید

 

شرایط سفر به قشم در فصل تابستان برای خرید

همان طور که گفته شد فصل تابستان بهترین زمان برای سفر کردن به جزیره قشم با هدف خرید کردن است. چرا که می‌توانید از فروشندگان تخفیف‌های بسیار جذابی را حین خرید دریافت کنید. اما اینکه شرایط تور قشم در تابستان به چه صورت خواهد بود موضوعی است که باعث نگرانی اغلب گردشگران می‌شود. در فصل تابستان آب و هوای قشم بسیار گرم و شرجی خواهد بود. اما اصلا جای نگرانی نیست. چرا که تمامی اماکن عمومی اعم از هتل، مراکز خرید، رستوران‌ها و ... مجهز به سیستم خنک کننده قوی هستند. در نتیجه به غیر از هوای آزاد شرایط هوایی مانع از خوشگذرانی شما در طول این سفر نخواهد بود.

از طرفی دیگر قیمت تورهای ارائه شده توسط آژانس‌های مسافرتی به دلیل قیمت پایین پروازهای و البته هتل‌ها در مقایسه با دیگر فصل‌های سال در کمترین میزان خود خواهد بود. پس اگر داشتن یک سفر اقتصادی به جزیره قشم و لذت بردن از خریدهای ارزان برای شما الویت دارد سفر به قشم در تابستان می‌تواند بهترین انتخاب برای شما عزیزان باشد.

 

هتل‌های نزدیک به مراکز خرید در قشم

 

بهترین مراکز خرید قشم

اکنون که بهترین زمان سفر به قشم برای خرید را انتخاب کرده‌اید نوبت به معرفی بهترین مراکز خرید این جزیره زیبا می‌رسد. از آنجایی که خرید کردن در قشم یکی از تفریحات اصلی گردشگران محسوب می‌شود مراکز خرید گوناگونی در آن تاسیس شده‌اند. از جمله مهم‌ترین و بهترین این مراکز برای خرید سوغاتی‌ برای دوستان و آشنایان و همچنین خرید کردن برای خود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیتی سنتر، مرکز خرید دولفین، مجتمع تجاری نور درگهان، مرکز تجاری فردوسی، پاساژ سیمرغ، بازار بندر درگهان، مرکز خرید مرجان، مرکز خرید خلیج فارس، مرکز خرید پردیس، مجتمع نخل زرین، مرکز خرید ستاره، بازار قدیم قشم، مرکز خرید راه ابریشم.

۱۹ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران