بهترین نقاط قشم برای عکاسی

جاذبه‌های گردشگری قشم
بهترین نقاط قشم برای عکاسی

خلیج زیبای فارس زیباترین جزایر ایران را در دل خود دارد. شما می‌توانید با تور قشم به بزرگ‌ترین آنها سفر کنید و بهترین و جذاب‌ترین عکس‌هایتان را در نقاط مختلف جزیره بگیرید. ممکن است برای عکاسی عروسی یا فرمالیته بخواهید از یک عکاس حرفه‌ای استفاده کنید. شاید هم با یک دوربین معمولی یا توسط گوشی عکس‌های یادگاری برای دل خود ثبت کنید. در نهایت فرقی نمی‌کند، شما در یکی از خاطره‌انگیزترین مناطق ایران خواهید بود و بهتر است از جای جای این سرزمین دیدن کرده و لذت ببرید. در این مقاله چند مکان دارای چشم‌اندازهای خوب قشم را به شما معرفی می‌کنیم.

 

سواحل زیبای قشم

یکی از خاص‌ترین و زیباترین جاهایی که می‌توانید عکاسی کنید، سواحل خلیج فارس است. تصمیم اینکه در کجا و چگونه عکس بگیرید، با خودتان است. قشم سواحل متنوع و فوق‌العاده‌ای دارد که در طول روز با تلالوی نور خورشید و به هنگام غروب آفتاب مناظر کم‌نظیری را پیش چشمتان قرار می‌دهد. در میان آنها برخی شلوغ‌تر و بعضی دنج‌ترند. ساحل زیبای روستای سلخ در قشم یکی از آنهایی است که در صورت اقامت در این روستا به راحتی به آن دسترسی دارید. از دیگر سواحل می‌توان به ساحل سوزا در چهل کیلومتری قشم اشاره کرده که یک کمپ ساحلی است و گاهی در آن کمپ‌های شبانه به همراه موسیقی زنده برگزار می‌شود. گردشگرانی که در ساعات اولیه صبح به این ساحل می‌آیند، لحظاتی آرام و دور از سرو صدا و هیاهو را تجربه می‌کنند که زمان خیلی خوبی برای عکاسی هم محسوب می‌شود. ساحل روستای شیب دراز در قشم هم در فاصله کمی از روستای سوزا و در مسیر رفتن به جزیره هنگام قرار گرفته است و محل بسیار مناسبی برای طبیعت‌گردان و همچنین کسانی است که به دنبال یک ساحل بکر هستند تا عکس‌های ناب بگیرند.

علاوه بر این، از بهترین سواحل قشم برای بازدید گردشگران و عکاسی می‌توان به ساحل زیتون قشم اشاره کرد که به دلیل امکانات تفریحی که دارد معمولا شلوغ است. این پارک ساحلی دارای یک فضای سبز به همراه درختان نخل است که آلاچیق‌های مختلفی دارد و می‌توان انواع ورزش‌ها مانند والیبال و فوتبال را در آنجا تجربه کرد. به همین دلیل در صورتی که بخواهید عکس اسپورت بگیرید یا مثلا برای عکاسی فرمالیته، دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی کنید، اینجا مکان مناسبی است. حتی یک مجموعه غواصی هم در پارک زیتون وجود دارد که می‌توانید دنیای زیر آب را کشف و عکس‌های جالبی در آنجا بگیرید. روستای سلخ هم به عنوان یک دهکده قدیمی در قشم، گزینه دیگری برای گشت و گذار در ساحل است. در اینجا شما می‌توانید ماهیگیران را تماشا کنید و از آنها عکس بگیرید. شاید هم از اینکه با چوب ماهیگیری در حال گرفتن یک ماهی بزرگ هستید، تصویری ثبت کنید! فراموش نکنید پس از همه این تفریحات و عکاسی، یک غذای خوشمزه دریایی در اینجا نوش جان کنید

جزایر ناز

یکی از منحصر به فردترین و جالب‌ترین مکان‌های دیدنی جزیره قشم، جزایر ناز هستند که در فاصله ۳۲ کیلومتری از شهر قرار گرفته است. برای رسیدن به اینجا باید از سمت بلوار آزادگان به طرف جاده دریا حرکت کنید و با گذر از اسکله نفت به جزایر ناز برسید. اما بهترین راه این است که با یک محلی همراه شوید تا در زمان درست و مسیر خوب شما را به آنجا برساند. چرا که جزایر ناز در زمان جزر و مد از زیر آب‌های خلیج فارس بیرون می‌آیند و مسیری برای رسیدن به خشکی باز می‌شود و سپس آب بالا می‌آید و راه بسته می‌شود و همه جا را آب فرا می‌گیرد. پس لازم است در زمان درستی از آنجا خارج شوید. در صورتی که بر بالاترین نقطه این جزیره بایستید و عکس بگیرید، نمایی از آب‌های زیبای خلیج فارس را در پشت تصویر خود خواهید داشت.

 

آشنایی با پارک‌های ساحلی قشم

جزیره هنگام

جزیره هنگام، جزیره‌ای کوچک در کنار جزیره قشم است که با سادگی خود شما را متحیر می‌کند. این جزیره با چهره‌ای بومی و سنتی، میزبان ساحلی زیباست که به ساحل نقره‌ای نیز شهرت دارد. علاوه بر این دلفین‌ها و ماهی‌های بسیار زیبایی در آب‌های اطراف جزیره در حال شنا هستند که تماشا و عکاسی از آنها لذت‌بخش است. در جزیره هنگام خبری از هیاهوی شهری نیست، هیچ خیابانی وجود ندارد و مردم در تکاپو نیستند. مردم مهمان‌نواز جزیره هنگام شما را برای گذران اوقاتی خوش همراهی می‌کنند. فراموش نکنید که از سکوت حاضر در ساحل هنگام، غذاهای خوشمزه و تماشای زیبایی بی‌انتهای خلیج فارس لذت ببرید. برای دسترسی به این جزیره هنگام لازم است به اسکله کندالو یا اسکله شیب دراز بروید. فرودگاه قشم تا اسکله کندالو ۱۰ کیلومتر و شهر قشم تا اسکله کندالو ۵۰ کیلومتر فاصله دارد. در این اسکله‌ها بلیط می‌خرید و سوار قایق می‌شوید تا پس از حدود هفت تا ده دقیقه به هنگام برسید. قایق‌ها از ساعت هشت صبح تا قبل از غروب آفتاب در میان دو جزیره قشم و هنگام در رفت و آمد هستند.

جنگل‌های حرا

جنگل‌های حرا در جزیره قشم، جزو عجایب این جزیره به شمار می‌رود که در شمال آن و در نزدیکی بندر لافت قرار دارد. جالب این است که ریشه درختان این جنگل در دریا قرار گرفته و آنها با تبدیل کردن آب شور به آب شیرین به زندگی ادامه می‌دهند. این مکان دیدنی در تنگه خوران بین جزیره قشم و بندر خمیر واقع شده و تا نزدیکی ساحل بندر لافت هم می‌رسد. این درخت‌ها Avicennia marina که معمولا به عنوان حرای خاکستری یای حرا سفید شناخته می‌شوند، گونه‌ای از درختان حرا هستند که در خانواده گیاهان Acanthaceae طبقه‌بندی می‌شوند. آنها در زمان بالا آمدن آب فرو می‌روند و فقط برگ‌هایشان پیداست. پس از پایین آمدن آب ریشه‌ها بیرون می‌آیند و وقت آن است که شما یک قایق اجاره کنید و به همراه یک راهنمای محلی و حرفه‌ای به قسمتی دنج از این جنگل‌ها بروید تا از مناظر خاص و متفاوت آنجا عکس بگیرید. برای رسیدن به جنگل حرا از دو راه روستای سهیلی قشم و روستای طبل در قشم قابلیت دسترسی دارد.

 

پارک کروکودیل قشم یکی از جذاب‌ترین پارک‌های ایران

غار نمکدان

غار نمکدان قشم، طولانی‌ترین غار نمکی جهان، یکی از جالب‌ترین مکان‌ها برای عکاسی در جزیره قشم است. فراموش نکنید برای اینکه در این غار بتوانید عکس‌های باکیفیتی بگیرید، لازم است یک دوربین با لنز خوب به همراه ببرید تا بدون فلش عکس‌های رنگین و خوش کیفیتی را برای خود ثبت کنید. دیدن دهانه غار و کشف دیواره‌های نمکی رنگی داخلش با بوی نمناک خاص نمکین، لحظات متفاوتی را برای شما رقم خواهد زد. لازم نیست برای غارنوردی تجهیزات بخصوصی به همراه داشته باشید. یک هدلایت برای دیدن داخل آن کافی است. اما برای عکاسی فرق می‌کند.

بندر لافت

یکی از زیباترین بندرهای خلیج فارس برای عکاسی در غروب خورشید، بندر لافت است. روستای لافت که در شصت کیلومتری شمال غربی جزیره قشم قرار گرفته، همانند شهر یزد به روستای بادگیرها معروف است. در گذشته ساخت بادگیر در این منطقه رواج داشته و روستای لافت قدمت بیشتری نسبت به خود جزیره قشم دارد. به طوری که مرکز آن محسوب می‌شده است. شما با ورود به این روستا می‌توانید علاوه بر عکاسی تاریخ هزار ساله لافت همچون قلعه نادری، قلعه پرتغالی‌ها، آب انبار و گورستان آن، در بام روستای لافت بایستید و در مقابل معماری و بادگیرهای جالبش عکاسی کنید. یکی دیگر از جذابیت‌های این روستا، آرامش دریا و ساحل است. هنگام غروب به ساحل بروید و کنار لنج‌های رها شده عکس بگیرید. شب که شد، چراغ های بادگیرها روشن و روستا نورانی می‌شود. از جاذبه‌های دیگر این روستا می‌توان به جنگل‌های حرا، انبارهای قدیمی و آثار باستانی آن اشاره کرد.

 

همه چیز درباره غواصی در تور قشم

دره ستاره‌ها

داستان‌ها و افسانه‌ها تماشای یک منطقه عجیب مانند دره ستاره‌های قشم را جذاب‌تر می‌کند. گفته می‌شود در گذشته ستاره‌ای با جزیره برخورد کرده و همه چیز در آنجا معلق و پر از اشکال گوناگون شده است. در حالی که از نظر علمی، همه این شکل‌ها از فرسایش خاک، سنگ، ماسه و عوامل طبیعی به وجود آمده‌اند. وقتی که قدم به این منطقه می‌گذارید، تخیل شما به کار می‌افتد و انواع تصویرها در ذهنتان رژه می‌رود. اگر هوا کمی تاریک شود، با پیچیدن صدای باد در میان سنگ‌ها ممکن است صداهایی بشنوید که شما را بترساند. پس سعی کنید قبل از تاریکی از آنجا خارج شوید. دره ستارگان با قدمتی دو میلیون ساله در پنج کیلومتری ساحل جنوبى جزیره قشم در غرب روستای برکه خلف قشم واقع شده است.

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه قشم در فاصله‌ای هفتاد کیلومتری از شهر قشم واقع شده است و یکی از مکان‌های شگفت‌انگیز این جزیره محسوب می‌شود. چاهکوه مکان بسیار عجیبی است که هوای مطبوعی دارد. شما می‌توانید در زمان‌های کم گردشگر و خلوت‌تر عکس‌های مادلینگ و یا عکس‌های زیبای شخصی بگیرید و برای خود به یادگار چاپ کنید. اگر در سکوت میان چاه‌ها بنشینید و گوش دهید، آواز خوشی را خواهید شنید که از پیچیدن باد درون سوراخ‌ها ایجاد می‌شود. معمولا در این منطقه تلفن همراه آنتن نمی‌دهد و نمی‌توانید عکس‌ها را از همانجا ارسال کنید. اگر هوا تاریک شود، این تنگه یکی از بهترین جاها در قشم برای عکاسی از ستارگان آسمان است. چرا که به علت عدم وجود آلودگی نوری در این منطقه، بهترین جا برای عکاسی علاقه‌مندان نجوم و ستاره‌شناسی است.

 

معرفی تنگه چاکاویر قشم

بام قشم

برای عکاسی از چند مکان در یک قاب می‌توانید به بام قشم بروید. این مکان در نزدیکی روستای سلخ و در مرکز قشم واقع شده که از بهترین جاهای قشم برای عکاسی به شمار می‌رود. تاریخچه این مکام به دوران پارینه سنگی یعنی ۱۵۰ هزار سال پیش برمی‌گردد که بلندترین فلات طبیعی خلیج فارس محسوب می‌شود و بیش از ۱۲۰ متر ارتفاع دارد. شما برای عکاسی می‌توانید به بالای آن بروید و عکس‌های بی‌نظیری از دره تندیس‌ها و جنگل حرا به صورت همزمان ثبت کنید! دره تندیس‌های قشم که بخشی از ژئو پارک قشم به شمار می‌رود، یکی از قدیمی‌ترین دره‌های کشور و بهترین جای قشم برای عکاسی است. سنگ‌های این دره که به شکل طبیعی و زیبا تراش خورده‌اند و چشمان شما را مدت زیادی به خود معطوف می‌کنند.

 

منبع

 

۱۱ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران