بهترین رستوران‌های محلی در قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
بهترین رستوران‌های محلی در قشم

بزرگترین جزیره ایران سالانه میزبان گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور است. جزیره قشم که پر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصر به فردی است، یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین سفرهای داخلی شما خواهد بود. خاطرتان باشد که وقتی با تور قشم بر روی آب‌های خلیج فارس پرواز می‌کنید، با یکی از زیباترین مناظر دریایی روبه‌رو خواهید شد و می‌توانید در روستاهای این سرزمین، طعم لذیذ غذاهای جنوبی را بچشید. از ویژگی‌های غذاهای محلی این منطقه می‌توان به کاربرد و ترکیب ادویه با موجودات دریایی مانند کوسه، ماهی و میگو اشاره کرد که طعمی شگفت‌انگیز را به ذهنتان می‌سپارد. در این متن تعدادی از رستوران‌های خوب جزیره قشم را به شما معرفی می‌کنیم که در صورت تمایل به امتحان کردن غذاهای دریایی و محلی جنوب ایران، وعده‌ای خاص را در کنار خانواده تجربه کنید.

 

رستوران قلعه، دو رگه جنوبی و پرتغالی‌

رستوران دریایی قلعه با طراحی خاص و منحصربه‌فردش یکی از بهترین رستوران‌های قشم به شمار می‌رود. این رستوران هم فضای داخلی دارد و هم فضای بیرونی. به همین دلیل شما به هنگام سفارش غذا می‌توانید انتخاب کنید که در چه محیطی بنشینید و چه چشم‌اندازی داشته باشید. در رستوران قلعه همیشه می‌توانید غذای تازه با صید روز را نوش جان کنید. نام این رستوران به علت نزدیکی آن به قلعه پرتغالی‌ها انتخاب شده است. این رستوران محبوب با الهام از معماری قلعه در حاشیه سواحل خلیج فارس بنا شده است. چه در فضای باز این رستوران بنشینید، چه در فضای داخلی، در هر صورت می‌توانید دریا را پیش روی خود تماشا کنید که لذتی وصف نشدنی به همراه خواهد داشت. در این رستوران می‌توانید بهترین غذاهای دریایی جزیره قشم همچون، خوراک کوسه، خرچنگ، خوراک ماهی مرکب، خوراک صدف و میگو را تازه و با کیفیت عالی امتحان کنید. رستوران قلعه از ساعت یک تا سه ظهر و هشت تا یازده شب باز و آماده سرویس‌دهی می‌باشد.

آدرس رستوران قلعه: جزیره قشم، میدان ولایت، جنب قلعه پرتغالی‌ها

شماره تلفن: ۰۷۶۳۵۲۲۴۷۶۵

 

رستوران خاله

رستوران خاله می‌توان یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های سنتی قشم است که میان گردشگران پرطرفدار است. غذاهای ساده‌ای مثل سمبوسه و فلافل دارد که افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. به غیر از غذاهای جنوبی، در این رستوران می‌توانید فست‌فود و ساندویج هم میل کنید. هر چند حیف است که به جزیره‌ای بروید و از غذاهای متنوع دریایی همچون کوسه، ماهی مرکب، عنکاس، صدف و میگو مزه نکنید. شاید جالب باشد که بدانید سرآشپز این رستوران یک خانم است که تبحر خاصی در پخت غذاهای اصیل جنوبی دارد و آن‌‎ها با کیفیت بسیار خوبی ارایه می‌دهد. سفارش غذا در رستوران محلی خاله یکی از انتخاب‌های خوب و فراموش نشدنی شما خواهد بود. مخصوصا اگر شب برای خوردن ساندویجی گرم و تند به این منطقه بروید و پس از آن بخواهید قدمی در کنار دریا بزنید. ساعت کاری این رستوران ساعت هفت تا ده شب است. پس از خرید غذا با قیمتی مناسب می‌توانید آن را در فضای باز میل کنید.

 

بهترین رستوران‌های ارزان قیمت قشم

آدرس رستوران خاله قشم : شمال جزیره قشم، جنب قلعه پرتغالی‌ها

شماره تلفن: ۰۷۶۳۵۲۲۵۶۱۱

 

رستوران شب‌‌های طلایی

رستوران شب‌‌های طلایی در کنار پارک زیتون شهر قشم و در نزدیکی ساحل واقع شده است. در این رستوران می‌توانید غذای خود را در فضای داخلی یا فضای باز رستوران نوش‌جان کنید. در منوی رستوران شب‌‌های طلایی علاوه بر غذاهای جنوبی، غذاهای اصیل ایرانی و اروپایی را هم خواهید دید. مهم‌تر از همه این که شب‌های طلایی، منوی ویژه گیاهخواران هم دارد. پس اگر جزو این دسته هستید، نگران غذاهای گوشتی نباشید. بجز فلافل می‌توانید غذاهای دیگری هم میل کنید. غذای خوشمزه سفارش دهید و روبروی دریا نوش جان کنید. در واقع شما با انتخاب یک آلاچیق‌ یا تخت‌های روباز در این رستوران، دریای بی‌کران را تماشا می‌کنید و تکه‌ای میگو یا گوشت خرچنگ در دهان خود می‌گذارید. شب‌های طلایی یکی از بهترین رستوران‌های قشم است که پاستا و خوراک‌هایی همچون بیف استراگانوف با کیفیتی را پخت می‌کند. مدیریت این رستوران با شعار ما غذا را درست، درست می‌کنیم، غذاهای خاص و خوشمزه‌ای را سرو می‌کند و گاهی اجرای موسیقی زنده دارد. رستوران از ساعت پنج عصر تا پاسی از شب پذیرای مهمانان و گردشگران است.

آدرس رستوران شب‌های طلایی: جزیره قشم، خیابان دریا، پارک زیتون، رستوران ساحلی شب‌های طلایی قشم

شماره تلفن: ۰۹۳۶۳۹۷۴۱۰۳

 

رستوران شب‌های دفاری

رستوران شب‌های دفاری در روستایی در هشت کیلومتری شهر قشم واقع شده است. این رستوران سه طبقه با طراحی خاص و زیبای آینه‌ای جلوه‌گر صنایع دستی مردمان جنوب است. دکوری متفاوت که شما را با معماری سنتی و زندگی محلی این منطقه همراه می‌کند. شب‌های دفاری یکی از بهترین رستوران های قشم است که موسیقی زنده هم دارد. تصور کنید ترکیب نوای دلنشین موسیقی جنوبی و حوضی آبی رنگ چه فضای جذابی برای شما خواهد داشت. مناظر و فضای بیرونی رستوران زیبایی وصف نشدنی مقابل چشمانتان قرار می‌دهد و از تماشای آن لذت می‌برید. منوی دفاری شامل انواع غذاهای ایرانی، عربی، دریایی و محلی است که با کیفیت طبخ می‌شود. برای وعده‌ای که در این رستوران غذایی سفارش می‌دهید، از کباب‌ها و یا بشقاب دریایی را امتحان کنید. سرو کردن غذا در مجمع‌های بزرگ و ظروف چوبی، سنتی بودن رستوران را یادآور می‌شود. پس از آن می‌توانید به طبقه دیگر رفته و در کافه دفاری چای بنوشید. در این رستوران همچنین ادویه‌جات مختلف جنوبی نیز به فروش می‌رسد. رستوران از ساعت دوازده ظهر تا دوازده شب باز است.

 

بهترین رستوران‌های غذای دریایی در قشم

آدرس رستوران شب‌های دفاری: جزیره قشم، بعد از شهرک گلزار، روستای دفاری، جنب مسجد جامع، رستوران شب‌های دفاری

شماره تماس: ۰۹۱۷۱۹۹۹۹۳۶

 

رستوران حاج غفور قشم

ممکن است آنقدر اسم رستوران حاج غفور را شنیده باشید که برای امتحان کردن اولین وعده غذایی خود، این رستوران را انتخاب کنید. چشیدن طعم تند غذاهای دریایی رستوران حاج غفور همانند قلیه ماهی شهرت خوبی میان گردشگران دارد. اگر از علاقه‌مندان غذای دریایی هستید، خوراک میگو را هم می‌توانید در اینجا سفارش داده و مزه کنید. فضای خانوادگی رستوران محیطی آرام را برای شما ایجاد می‌کند تا بتوانید در آرامش غذای خود را میل کنید.

آدرس رستوران حاج غفور قشم: جزیره قشم، بلوار خلیج فارس شرقی، جنب مسجد شیخ حاجی رمضان

 

رستوران نعیم قشم

یکی از پرطرفدارترین و شلوغ‌ترین رستوان‌های قشم نعیم است. این رستوران منویی عالی از غذاهای متنوع ایرانی، دریایی و محلی دارد. قیمت غذاهای رستوران نسبت به کیفیت آن‌ها بسیار مناسب بوده و سرو آن به صورت سلف سرویس است. انواع کباب‌ها، انواع خوراک‌ها، قلیه ماهی، ماهی شیر، ماهی کبابی، استیک و میگو پفکی از جمله معروف‌ترین غذاهای این رستوران هستند. رستوران نعیم به مراکز خرید نزدیک است و می‌توانید قبل از صرف ناهار یا شام گشتی در مرکز خرید خورشید بزنید. ساعت کاری این رستوران از دوازده تا سه ظهر و از ساعت هفت تا دوازده شب می‌باشد

آدرس رستوران نعیم: جزیره قشم، میدان امامقلی خان، جنب شهرک ساحلی، طبقه همکف، پلاک ۹۸۵

شماره تلفن رستوران: ۰۶۷۳۵۲۴۲۴۹۴

 

رستوران خوان‌بوم

از متفاوت‌ترین رستوران‌های قشم می‌توان به خوان‌بوم اشاره کرد. دیوارهای این رستوران مانند صخره‌های سنگی با حفره‌هایی که شبیه به یک غار است را برای شما تداعی می‌کند. گیاهان سرسبز و زیبا طبیعت را به شما یادآور می‌شود. طراحی داخلی آن از طبیعت الهام گرفته شده و چیدمان باصفایی که تخت‌های چوبی و گلیم‌های زیبای ایرانی دارد. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی، خوراک دریایی، کباب و فست‌فود سرو می‌شود. علاوه بر این، بخش دیگری برای سفارش انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و دسر وجود دارد که پس از غذا می‌توانید از آنها میل کنید. بستنی‌ میوه‌ای یکی از دسرهای پرطرفدار این رستوران است که بهتر است مزه آن را بچشید. این رستوران از ساعت دوازده تا پنج بعد از ظهر و از ساعت هفت عصر تا دوازده شب باز است.

 

گردشی بهاره در سفر به قشم

آدرس رستوران خوان بوم: استان هرمزگان، جزیره قشم، بلوار امام قلی، خیابان خلیج فارس، روبروی درب جنوبی مجتمع تجاری ستاره، همکف هتل مارینا ۲

شماره تماس: ۰۷۶۳۵۲۴۱۳۱۳

 

رستوران امیران قشم

رستوران امیران از باشکوه‌ترین رستوران‌های جزیره قشم به شمار می‌رود و در طبقه دوم مرکز خرید سیتی سنتر ۱ قشم واقع شده است. شما از همان ابتدا که وارد این رستوران می‌شوید از طراحی لوکس قرمز رنگ چشمگیر آن لذت می‌برید. وقتی یکی از میزها را انتخاب کرده و نشستید، سقف سالن را نگاه کنید. آسمانی پرستاره خواهید دید که شبتان را رویایی و خاطره‌انگیز می‌کند. رستوارن امیران یک سالن VIP مجلل نیز دارد و در منو می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و دریایی را ببینید. غذا خوردن در این رستوران با موسیقی زنده همراه می‌شود که لحظاتی لطیف و به یادماندنی به همراه می‌آورد. سطح قیمت منوی این رستوران گران است اما ارزشش را دارد که در چنین محیط گرم و مجللی شام بخورید. ساعت کار رستوران امیران قشم از ساعت دوازده ظهر تا دوازده شب است.

آدرس رستوران امیران: جزیره قشم، مجتمع سیتی سنتر۱، طبقه دوم، رستوران امیران

شماره تلفن: ۰۷۶۳۵۲۴۶۹۴۰

 

رستوران دریا

اگر برای خرید به منطقه درگهان رفته‌اید، بهترین گزینه شما برای سفارش غذاهای دریایی رستوران دریاست. این رستوران با منوی غذاهای اصیل ایرانی، عربی، دریایی و محلی لذت سیری را به شما ارایه می‌کند و پس از گشت و گذار در انواع پاساژها و مراکز خرید این منطقه با خوردن یک غذای خوشمزه خستگیتان در می‌رود. طراحی داخلی رستوران چوبی است و می‌توانید یکی از غذاهای دریایی همچون قلیه، ماهی سرخ شده، چلو کباب و چلو میگو را در محیط صمیمی این رستوران میل کنید. رستوران دریا همه روزه برای ناهار از ساعت ۱۲ ظهر تا ۶ بعد از ظهر باز است.

آدرس رستوران دریا قشم: جزیره قشم، منطقه درگهان، مجتمع تجاری دریا، رستوران دریا

شماره تماس:  ۰۷۶۳۵۲۷۳۵۹۰

 

رستوران آبشار قشم

رستوران آبشار قشم از قدیمی‌‌ترین رستوران‌‌های این شهر است که دو شعبه دارد. این رستوران در نزدیکی مراکز خرید، باعث می‌شود پس از گردش و خریدی دلچسب بتوانید غذای پر‌ادویه و خوشمزه جنوبی بخورید. رستوران آبشار علاوه بر میگو سوخاری و ماهی هامور مشهورش، غذاهای غیر‌دریایی را هم با کیفیت بالایی طبخ می‌کند. پس نگران سفارش غذا نباشید. آبشار منوی متنوعی برای گردشگران در نظر گرفته است.

 

۱۰ تفریح آبی هیجان انگیز در قشم

آدرس شعبه ۱ رستوران آبشار: جزیره قشم، میدان شهدای گمنام، روبروی مرکز خرید مرجان

آدرس شعبه ۲ رستوران آبشار: جزیره قشم، بلوار ولیعصر، بالاتر از میدان گل‌ها، روبروی مرکز خرید خلیج فارس

شماره تلفن: ۰۷۶۳۵۲۴۷۱۳۸ 

۰۳ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران