معرفی بهترین مراکز خرید درگهان قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
معرفی بهترین مراکز خرید درگهان قشم

درگهان قشم، منطقه‌ای از این جزیره است که دارای انواع مراکز خرید و بازارهای عمده فروشی و خرده فروشی است. این بازارها، به تعدد و نزدیک به هم واقع شده‌اند. بنابراین، به راحتی می‌توانید از یک مرکز خرید به مرکز خرید دیگر بروید و تمام آنچه نیاز دارید را به راحتی بیابید. اغلب کالاهای ارائه شده، بسیار باکیفیت بوده و برخی برند هستند و در کل با قیمت‌هایی مناسب به فروش می‌رسند.

در این بازارها می‌توانید شاهد اجناسی از جمله پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، وسایل کودک و اسباب بازی و غیره باشید و از این رهگذر، سوغاتی‌هایی عالی برای عزیزانتان از سفر با تور قشم خریداری نمایید. بعلاوه بسیاری از این مراکز و بازارها، دارای کافی شاپ و رستوران هستند و فرصتی عالی محسوب می‌شوند تا راحتی خستگی این گشت و گذار را از تن بزدایید و با عزیزانتان ساعاتی را به استراحت و شکم گردی بپردازید.

برخی از این مراکز خرید نیز در کنار اسکله و دریا واقع شده‌اند و بعد یا قبل از خرید، شما را به ساحل گردی و استنشاق هوای تازه طبیعت و دریا دعوت می‌کنند. در ضمن معماری بومی بسیاری از این مکا‌ن‌ها، شما را بیشتر با حال و هوای جزیره و اصالت آن آشنا کرده و حال دلتان را خوب می‌کند. در ادامه همراه ما باشید تا سری بزنیم به بهترین مراکز خرید درگهان قشم. در ضمن می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این منطقه، مقاله همه چیز درباره درگهان در قشم را نیز مطالعه کنید.

 

بازار نخل

اگر به دنبال بازاری برای تهیه پوشاک هستید، مرکز خرید نخل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اینجا یکی از معروف‌ترین و زیباترین مراکز خرید درگهان قشم است. معماری، این بنا بسیار چشمگیر بوده و ترکیبی از طراحی بومی و لوکس ارائه می‌دهد. این مرکز که ۲۲۴ غرفه و همچنین سایر امکانات رفاهی از جمله رستوران و کافی شاپ‌های متعدد را در خود جای داده است، در عین حال در کنار دریا واقع شده و امکان ساحل گردی خاطره انگیزی را برای مخاطبان رقم می‌زند.

آدرس: جزیره قشم، درگهان، محدوده خیابان ناخدا

 

بازار قدیم

این بازار که در نزدیکی اسکله واقع شده است، از محبوب‌ترین و البته قدیمی‌ترین مراکز خرید درگهان بوده و ساختار آن همانند بازارهای قدیمی، از کوچه‌ها و دالان های تودرتو تشکیل شده است. تقریبا هر آنچه از پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه را نیاز داشته باشید، می‌توانید در این بازار نوستالژیک و سنتی بیابید. در اینجا شاهد غرفه‌های عمده فروشی و غرفه فروشی خواهید بود که اجناسی با قیمت‌هایی بسیار مقرون به صرفه را ارائه می‌دهند.

 

بازدید از جزیره لارک در سفر به قشم

آدرس: جزیره قشم، درگهان، خیابان ناخدا، بازار قدیم درگهان

 

مجتمع تجاری پرشین گلف

این مجتمع تجاری که از طبقه دوم خود چشم اندازی باشکوه به آب‌های زیبای خلیج فارس دارد، در کنار ساحل واقع شده و شما را به آب و هوایی دریایی و تازه مهمان می‌کند. در اینجا می‌توانید شاهد مغازه‌هایی باشید که پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و اکسسوری، لوازم ورزشی و همچنین کیف و کفش و سایر مایحتاج را ارائه می‌دهند. یک هایپرمارکت، یک هتل ۳ ستاره، و امکانات شکم گردی نظیر کافه و رستوران را نیز در این مجتمع تجاری خواهید یافت. گفتنی است این مرکز، یکی از شیک‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید درگهان به شمار می‌آید.

آدرس: جزیره قشم، درگهان، خیابان ناخدا، بعد از مجتمع تجاری نخل

 

مرکز خرید اطلس

این ساختمان ۲ طبقه مدرن که در پشت مجتمع تجاری دودلفین قرار دارد، از محبوب‌ترین مراکز خرید برای تهیه انواع کیف و کفش در قیمت‌هایی متنوع محسوب می‌شود. گفتنی است برخی مغازه‌ها، اجناس برند را به فروش می‌رسانند. معماری و طراحی این بنا نیز بسیار جالب توجه است. از طرفی فضای داخلی سنتی از طرح چوب و چراغ‌های رنگی و منبت کاری برخوردار است، از طرفی دیگر می‌توانید شاهد یک ساختار مدرن در نمای بیرونی باشید و این تضاد خلاقانه، به جذابیت فضای آن افزوده است. در اینجا علاوه بر غرفه‌های فروش اجناس، سایر امکانات رفاهی از جمله پارکینگ اختصاصی، کافه، رستوران، سرویس بهداشتی و نمازخانه را خواهید یافت.

 

تجربه خرید در مرکز خرید ستاره قشم

مرکز خرید دو دلفین

مرکز خرید دو دلفین قشم که مشتمل بر عمده فروشان و خرده فروشان است، از موقعیت مکانی عالی و دسترسی راحت برخوردار بوده و از این رو بسیاری از مسافران، این بازار را بعنوان مقصد خرید در قشم انتخاب می‌کنند. جالب است بدانید این مرکز خرید، درست در کنار مرکز خرید اطلس و روبروی مجتمع تجاری نور واقع شده است.

عمده کالاهای ارائه شده در این بازار را پوشاک تشکیل می‌دهند. هر چند سایر اجناس نظیر لوازم آرایشی، لوازم ورزشی، تجهیزات کامپیوتری، اسباب بازی و وسایل کودک و غیره را نیز می‌توانید پیدا کنید. در ضمن اگر هوس شکم گردی در حین گشت و گذار به سرتان زد، بهتر است به کافی شاپ یا رستوران این مرکز خرید مراجعه کنید. و اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید، می‌توانید از پارکینگ اختصاصی این ساختمان نیز بهره‌مند شوید.

آدرس: جزیره قشم، درگهان، محدوده خیابان ناخدا

آدرس: جزیره قشم، درگهان، خیابان ناخدا، روبه‌روی بازار نخل

 

مرکز خرید نور

این مرکز خرید که از طریق یک مسیر هوایی با مجتمع تجاری دو دلفین در روبرویش متصل شده است، فروشندگان و اجناسی بومی و برند بسیار باکیفیت با قیمت‌هایی عادلانه و در سطح متوسط را در خود جای داده است. بنابراین می‌توانید برای خرید کالاهایی از قبیل پوشاک، کالای خواب، لوازم ورزشی، کیف و کفش و بسیاری از ملزومات خود به این مرکز خرید پر رونق مراجعه کنید. جالب است بدانید این مرکز خرید، دارای ۲۰۰ واحد تجاری است. بسیاری از مسافران تور قشم، این مرکز خرید را برای خرید و گشت و گذار انتخاب می کنند.

آدرس: جزیره قشم، درگهان، محدوده خیابان ناخدا

 

مرکز خرید ایران زمین

این مرکز خرید با عظمت که از فواصل دور نیز در درگهان خودنمایی می‌کند و به چشم می‌خورد، بورس انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه و همچنین لوازم آرایشی و بهداشتی است. بعلاوه همانند سایر مراکز خرید مطرح در این منطقه، از امکاناتی نظیر کافه، رستوران، سرویس بهداشتی و پارکینگ اختصاصی برخوردار است. جالب است بدانید این مرکز خرید چند طبقه، در شمار بزرگ‌ترین مراکز خرید جزیره محسوب می‌شود.

 

معرفی هتل ۴ ستاره آوینا قشم

آدرس: جزیره قشم، درگهان، خیابان ناخدا، کنار رستوران گیلار

 

مجتمع تجاری نگین

این مرکز خرید که تا ساعت ۱۰ شب همچنان به روی علاقمندان باز است، انواع مایحتاج شما را پوشش داده و کالاهایی نظیر پوشاک، لوازم خانگی، عینک آفتابی، ساعت، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره را ارائه می‌دهد. این مرکز، پرطرفدار و معمولا بسیار شلوغ بوده و روبروی بازار قدیم درگهان واقع شده است. کافی شاپ و رستوران نیز در این مکان برای خورد و خوراک فراهم هستند و پس از ساعاتی خسته کننده از گشت و گذار، فضایی عالی را برای استراحت فراهم می‌کنند.

آدرس: جزیره قشم، درگهان، بین مجتمع صدف و دو دلفین

 

مجتمع تجاری فردوسی

این مرکز تجاری ۳ طبقه که بیش از ۵۰۰ واحد تجاری را در خود جای داده است، از بزرگ‌ترین مراکز خرید جزیره به شمار می‌آید. بسیاری از گردشگران تور قشم، این مرکز خرید را برای خرید سوغاتی‌هایی عالی و باکیفیت انتخاب می‌کنند. اجناس نیز عمدتا از قیمتی مناسب نیز برخوردارند. فرقی نمی‌کند به دنبال لوازم خانگی، پوشاک، کیف و کفش، اکسسوری، اسباب بازی و وسایل کودک، لوازم آرایشی و بهداشتی و ... باشید. حقیقت این است که تمام آنچه در جستجویش هستید را  در این مکان خواهید یافت.

آدرس: جزیره قشم، درگهان،خیابان حکمت۷

 

بازار مروارید

یکی دیگر از مراکز ایده آل برای خرید انواع مایحتاج، بازار مروارید است که اجناس و کالاهایی از هر صنف را با کیفیتی متوسط و قیمت‌هایی بسیار مناسب و حتی ارزان در خود جای داده است. این بازار، دقیقا روبروی بازار سنتی درگهان واقع شده و از ظاهر و معماری قدیمی و سنتی برخوردار است.

در اینجا همیشه با ازدحام جمعیت مشتاقی مواجه می‌شوید که برای خرید انواع پوشاک، لوازم منزل و غیره، راهی در این ازدحام برای خود باز می‌کنند. گفتنی است درب پشتی بازار، به حیاط بزرگی راه دارد که چندین رستوران را دربرگرفته و شما  را به چشیدن طعم غذاهای سنتی و بومی قشم مهمان می‌کنند. در این بازار همچنین می‌توانید شعباتی از بانک‌های مختلف را بیابید. گفتنی است این بازار، در سال ۱۳۷۵ به روی علاقمندان گشوده شد.

 

بازدید از دره تندیس ها در قشم

آدرس: جزیره قشم، درگهان، بین پاساژ ایران زمین و صدف

 

بازار صدف

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، بسیاری از بازارها و مراکز خرید درگهان در نزدیکی یکدیگر واقع شده‌اند و به راحتی در مدت زمانی اندک، می‌توانید به همه آنها دسترسی داشته باشید. بازار صدف نیز نمونه‌ای از این مراکز خرید است که دقیقا در کنار بازار مروارید قرار دارد و از ظاهری شبیه آن نیز برخوردار است. در این بازار نیز می‌توانید هر آنچه را نیاز دارید، با قیمت‌هایی ارزان بیابید و انواع کالاها را از هر صنفی خریداری نمایید. اغلب افرادی که به این بازار مراجعه می‌کنند، دست خالی باز نمی‌گردند و در دست اکثر آنها، تعداد زیادی کیسه‌های خرید را خواهید دید.

آدرس: جزیره قشم، درگهان، بین مجتمع مروارید و نگین

 

بازار دریا

این بازار که به تازگی در میدان انقلاب درگهان افتتاح شده است، در عین حال یکی از بزرگ‌ترین بازارهای این منطقه به شمار می‌آید. جالب است بدانید این مرکز خرید ۲ طبقه، بیش از ۱۵۰۰ غرفه را در خود جای داده که انواع اجناس و حتی کالاهای برند از جمله پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانگی و برقی، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن و غیره را ارائه می‌‌دهند.اگر قصد خرید از این بازار را دارید، توصیه می‌کنیم حداقل یک روز کامل وقت برای گشت و گذار در آن در نظر بگیرید.

گفتنی است که در اینجا، امکانات اقامتی نیز برای مسافران تور قشم فراهم است. می‌پرسید چطور؟ حقیقت این است که هتل سینگو که از هتل‌های پرطرفدار و ۳ ستاره این جزیره است، در این مرکز خرید واقع شده است. بنابراین می‌توانید ضمن اقامت در این هتل، به راحتی به انبوه مغازه‌های ریز و درشت بازار دریا نیز دسترسی داشته باشید. در ضمن با وجود رستوران طبقه دوم این بازار، امکانات شکم گردی برای علاقمندان فراهم است.

 

معرفی ۷ شهر و روستای معروف قشم

آدرس: جزیره قشم، درگهان، میدان انقلاب

 

بازار زمرد

این بازار که مرکز فروش انواع پوشاک جین است، سایر اقلام از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی، عینک آفتابی، کیف و کفش، بدلیجات و غیره را نیز ارائه می‌دهد. در سال‌های اخیر این بازار با سرای چینی‌ها ادغام شد و از این رهگذر، تعداد زیادی از عمده فروشان در اینجا مشغول به فعالیت شدند. این امر روی قیمت کالاها تاثیر گذاشت، به طوری که می‌توانید با ارزان‌ترین قیمت ممکن، هر آنچه را بخواهید خریداری کنید. به همین دلیل، در حال حاضر این بازار یکی از محبوب‌ترین و بهترین مراکز تجاری در قشم و حتی در ایران به شمار می‌آید.

آدرس: جزیره قشم، درگهان، میدان انقلاب، کنار مجتمع تجاری دریا

 

پاساژ ونوس

و در پایان، به پاساژ ونوس می‌رویم که از چشم بسیاری از گردشگران پنهان مانده و چندان شناخته شده نیست. با اینحال این مرکز خرید، بسیاری از اقلام از جمله پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه را در کنار لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، عینک آفتابی و غیره با قیمتی مناسب به فروش می‌رساند. در این این مکان دنج، می‌توانید شاهد مغازه‌های عمده فروشی و خرده فروشی باشید.

و در نهایت پیشنهاد می‌کنیم اگر به قصد خرید به جزیره زیبای قشم و منطقه درگهان سفر می‌کنید، فصل پاییز یا زمستان را برای این امر انتخاب نمایید. زیرا در سایر ایام، آب و هوای این خطه بسیار گرم است و این مساله می‌تواند گشت و گذار و ساعات طولانی راه رفتن را برای خرید و تماشای اجناس و مغازه‌ها با سختی مواجه کند.

آدرس: جزیره قشم، درگهان، خیابان امام شافعی

۲۳ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران