همه چیز درباره درگهان در قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
همه چیز درباره درگهان در قشم

درگهان از شهرستان‌های جزیره قشم است که به خاطر بازارها و مراکز خرید و قیمت‌های مناسب کالا در تور قشم مورد توجه قرار گرفته است. توریست‌ها معمولا به درگهان می‌روند تا اهدافشان برای خریدهای بی‌نظیر را دنبال کنند. همچنین قشم به خاطر موقعیت منطقه آزاد اقتصادی که دارد به شدت برای خرید و تجارت بستر مناسبی دارد. مراکز خرید این شهرستان در فاصله کمی قرار گرفته‌اند و با رستوران‌ها و کافه‌ها احاطه شده است. اگر قصد سفر به قشم را دارید حتما باید سری به درگهان بزنید.

 

مختصری بر درگهان

درگهان از شهرهای بسیار قدیمی و تجاری در قشم بوده که بند آن از دیرباز میزبان کشتی‌های خارجی بوده است. این شهرستان که نه آنچنان جای مذهبی و دیدنی دارد و نه تاریخی به خاطر موقعیت تجاری و خرید و فروشش است که مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین شما در بازدید از این شهرستان عملا کاری جز خرید نخواهید داشت. عمده لوازمی که در اینجا می‌توانید پیدا کنید نیز شامل پوشاک و لوازم جانبی می‌شود. به علاوه مراکز خرید و بازارهای درگهان در فاصله کمی از هم قرار گرفته‌اند که بین آن‌ها را کافه‌ها و رستوران‌ها پر کرده‌اند. اگرچه این بازارها و پاساژها آنقدری نزدیک هم هستند که می‌توانید آن‌ها را مورد بازدید قرار دهید اما تجربه خرید بین آن‌ها روزها وقت شما را می‌گیرد. به علاوه برای تجارت و خرید عمده بازارهای درگهان انتخابی عالی هستند.

 

هتل‌های نزدیک به مراکز خرید در قشم

موقعیت جغرافیایی درگهان

شهرستان درگهان که از توابع استان هرمزگان برشمرده می‌شود در غرب جزیره قشم و در فاصله ۲۰ کیلومتری مرکز شهر قشم واقع شده است.  به خاطر وجود پاساژها و تجار وارد کننده اجناس قشم به عنوان جایی برای خریدهای عمده بین فروشگاه‌های سراسر ایران برشمرده می‌شود. البته درگهان شهری ساحلی و خشک است که تا قبل از سال ۱۳۸۵ به عنوان روستا شناخته می‌شد اما به واسطه تجارت پررونقی که داشته گسترش پیدا کرده تا این که در سال ۱۳۹۵ با جمعیت ۱۴۵۰۰ نفری به عنوان یکی از مقاصد اصلی خرید و گردش در قشم شناخته شد. حالا که خرید و گشت و گذار در درگهان به یک معناست بیایید نگاهی به پاساژها و مراکز خرید درگهان بیاندازیم.

بازار بزرگ دریا

بازار دریا یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای درگهان است که در دو طبقه گسترده شده و ۱۵۳۰ واحد را در خود جای داده که بازدید از همه آن‌ها ساعت‌ها زمان شما را به خودش اختصاص خواهد داد. حتما می‌توانید تصور کنید با چه حجمی از تنوع کالا در هر زمینه‌ای روبرو خواهید بود. هر چیزی که فکرش را بکنید را بکنید در اینجا در دسترس شما قرار دارد. از پوشاک زنانه، مردانه تا کودکانه، سیسمونی، لوازم منزل و دکوراسیون، کیف و کفش و لوازم جانبی تا لوازم برقی دنیایی از کالاها را خواهید یافت. توصیه می‌کنیم برای خرید لوازم برقی حتما همان جا اول امتحان کنید و بعد از اینکه از سلامت محصول مطمئن شدید آن را بخرید. به علاوه از ویژگی‌های بسیار برجسته هتل سه ستاره سیگو با ۶۵ اتاق و یک رستوران سنتی با غذاهای خوشمزه است.

 

خریدی ارزان در بازار قدیم قشم

بازار نخل

بازار نخل یکی از نقاط خرید جذاب قشم است که با معماری زیبا و منحصر به فرد بومی ساخته شده و طیفی از انواع کالاها را ارائه می‌دهد. در اوج فصل گردشگری عموما این بازار تا دیر وقت باز بوده و میزبان بازدیدکنندگان خود است. شما در اینجا می‌توانید طیفی از اقلام مثل لباس زنانه و مردانه، لوازم آرایشی و خیلی چیزهای دیگر را پیدا کنید.

 

هتل‌های نزدیک به بازار درگهان قشم

پاساژ دو دلفین

این مجتمع تجاری با بیش از ۷۰۰ واحد تجاری در سال ۱۳۷۸ افتتاح شده و از مراکز خرید مدرن و به روز قشم محسوب می‌شود. برعکس خیلی از جاهای دیگر دو دلفین مرکزی خرده فروشی است که به ندرت در آن بتوانید جایی را برای خرید عمده پیدا کنید. فروشگاه‌های اینجا بسیار متنوع هستند و اگرچه بیشترشان به عرضه لباس زنانه فعالیت دارند اما شما می‌توانید طیفی از اقلام شامل گل و گیاه، پوشاک برای همه سنین، لوازم جانبی لوکس، کیف و کفش، طلا و جواهرات، لوازم آرایشی و بهداشتی، و عطر و ادکلن، لوازم خانه و دکوراسیون، فروشگاه‌های لوازم ورزشی و ... را پیدا کنید. اگر از عاشقان مد و فشن هستید خبر خوب برای شما این که می‌‌توانید در این مرکز خرید برندهای شناخته شده‌ای همچون آدیداس، نایک، پرنسس، پوما، ال جی، فیلیپس، سامسونگ، سون و خیلی چیزهای دیگر را پیدا کنید. پارکینگ، رستوران و کافی شاپ و همچنین فست فود از دیگر امکانات اینجاست.

۱۱ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران