راهنمای ماه عسل در قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
راهنمای ماه عسل در قشم

ماه عسل را می‌توان به یاد ماندنی‌ترین و فراموش نشدنی‌ترین سفر همه زوج‌ها دانست. بنابراین انتخاب یک مقصد خوب برای رفتن به ماه عسل، بسیار حائز اهمیت است و به شما کمک می‌کند در شروع زندگی عاشقانه زناشویی، کاری متفاوت و منحصر به فرد انجام دهید. از جمله مقاصد محبوب و ایده آل برای گذراندن ماه عسل، زیباترین جزایر ایران خصوصا جزیره قشم است. نام این جزیره، همواره الهام بخش بسیاری از زوج‌ها برای سفری خاص و رمانتیک بوده است.

سواحل شنی زیبا با آب فیروزه‌ای و شفاف، حریم خصوصی کامل، فضا‌های شاعرانه، مناظر زیبا، غذاخوری‌های عالی و سایر گزینه‌های لوکس، جذاب‌ترین ماه عسل‌ها را رقم می‌زنند. ما نیز در این مقاله، قصد داریم به یک راهنمای کامل برای گذراندن ماه عسل در تور قشم را ارائه کنیم تا در برنامه ریزی این سفر خاطره انگیز به شما کمک کرده باشیم.

 

چرا به قشم سفر کنیم؟

هرمزگان که از زیبایی تمام جزایر خلیج فارس برخوردار است، در عین حال شگفت انگیزترین جزیره در ایران محسوب می‌شود و شهرت جهانی دارد. خاک هرمز رنگارنگ است. علاوه بر رنگارنگ بودن، دره‌ای در این منطقه وجود دارد که پر از نمک است. گردشگران و ساکنان جزیره در نیمه دوم سال که هوای هرمز معتدل و مطبوع است، از این خاک و نمک برای ساخت فرش هرمز استفاده می‌کنند که به نماد هرمز معروف است.

جزیره قشم، بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس و بخشی از استان هرمزگان است که از تمامی جاذبه‌های هرمز بهره برده است. این خطه، طبیعتی شگفت انگیز و پیچیده دارد. دوستداران طبیعت،  جاذبه‌های طبیعی جزیره قشم را عجایب هفتگانه می‌نامند و اعتقاد بر این است که در مساحتی به وسعت ۱۴۰۰ کیلومتر مربع، وجود چنین طبیعتی را تنها با کلمه "بی نظیر" می‌توان توصیف کرد.

 

بهترین زمان سفر به قشم برای عاشقان خرید

همچنین باید گفت تور قشم به دلیل وجود سواحل تمیز و جاذبه‌های منحصر به فرد، محبوبیت خاصی در بین گردشگران داخلی و خارجی دارد و می‌تواند انتخابی بی نظیر و خاطره انگیز برای گذراندن ماه عسل به شمار آید. بعلاوه هتل‌ها، ویلاها، رستوران‌ها و کافه‌های این مناطق، بسیار شیک و متنوع هستند و هر سلیقه‌ای را راضی می‌کنند.

در ادامه، به معرفی رمانتیک‌ترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های توریستی قشم و اطراف آن می‌پردازیم و با پتانسیل‌های این جزیره در شکل دهی یک ماه عسل  رویایی آشنا می‌شویم.

جنگل‌های حرا در قشم

هرگاه به جنگل فکر می‌کنیم، قدم زدن در میان درختان نیز همراه با آن تداعی می‌شود. اما این قضیه، در مورد جنگل‌های حرا در قشم صادق نیست. برای لذت بردن از زیبایی‌های چشمگیر این محدوده، باید سوار قایق شده و به عشق شریک زندگی‌تان، پارو بزنید یا سوار قایق موتوری شوید!!

حقیقت این است که درختان جنگل حرا، در آب‌های شور خلیج فارس زندگی می‌کنند و ریشه دوانده‌اند. این جنگل در نوع خود، یکی از پدیده‌های نادر طبیعی است. اما نحوه زنده ماندن در آب شور نیز معجزه‌ای دارد که باعث می‌شود این درختان، همیشه سبز باشند. آنها بعنوان تصفیه کننده، آب شور را دریافت کرده، نمک را دفع نموده و از آب شیرین آن استفاده می‌کنند.

بعلاوه این جنگل دریایی، زیستگاه طبیعی بسیاری از گونه‌های پرندگان و آبزیان است که سفر شما را جذاب‌تر می‌کند. هر ساله تعداد زیادی از پرندگان مهاجر، در مقابل هوای سرد در اینجا پناه می‌گیرند. و بعنوان یک پس زمینه باشکوه و رمانتیک، همراهی زوج‌های عاشق را به تصویر می‌کشند.

 

تجربه خرید در مرکز خرید ستاره قشم

دره ستارگان در قشم

یکی دیگر از پدیده‌های بی نظیر زمین شناسی در جزیره قشم، دره ستارگان قشم بوده که حاصل فرسایش زمین است. اینجا، اصلی‌ترین جاذبه گردشگری جزیره است. این ساختار طبیعی دو میلیون ساله برای رسیدن به چنین شکلی، عوامل فرسایشی بسیاری از جمله باران، باد و طوفان را تجربه کرده است. ستون‌های خاکی ۱۵ متری که شبیه کلوت‌ها در کویر لوت هستند، اشکال عجیبی دارند که هر بیننده‌ای را به وجد می آورند. بر اساس یک باور قدیمی در میان مردمان محلی، ستاره‌ای در اینجا سقوط کرده و این تغییرات را ایجاد کرده است. به همین دلیل به آن دره ستارگان گفته می‌شود که در لغت به معنای سقوط ستاره است.

گفتنی است دره ستارگان، یکی از بهترین مکان‌ها برای قدم زدن و پرسه‌های عاشقانه در دل طبیعت بوده و تصاویر چشمگیر این دره خصوصا از بالا، باورنکردنی است. پیشنهاد می‌شود در پایان روز به اینجا بیایید، تا اشعه‌های غروب خورشید را که از دیواره‌های دره منعکس می‌شوند ببینید. حقیقت این است که با شروع غروب، رنگها در دره تغییر می‌کنند!

در ضمن اگرچه دره ستارگان پربازدیدترین ژئوسایت قشم است، اما هرگز شلوغ نمی‌شود و به راحتی می‌توانید در محیطی دنج به عکس گرفتن و گردش بپردازید.  

جزایر ناز در قشم

در یک کیلومتری ساحل قشم، سه جزیره ناز و چند خودرو که در ساحل پارک کرده‌اند به چشم می‌خورند. اما خودروها، چگونه به این محدوده رسیده‌اند؟ حقیقت این است که در هنگام جزر، ساحل باریک پنهانی که این سه جزیره را به قشم متصل می‌کند از آب بیرون می‌آید. در این هنگام می‌توانید با خودرو و یا پای پیاده خود را به جزایر ناز برسانید و از جاذبه‌های تفریحی متعددی برخوردار شوید از جمله شترسواری، اسب سواری، جت اسکی، قایقرانی، غواصی، آفرود سواری، پاراگلایدر و ... از تفریحات موجود برای لذت بردن از روز هستند.

در واقع، بسیاری از گردشگران از اینجا دیدن می‌کنند تا شادی را تجربه نمایند. برای آشنایی با انواع تفریحات آبی در قشم از جمله در جزایر ناز، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ۱۰ تفریح آبی هیجان انگیز در قشم را نیز مطالعه کنید.

ایستادن روی صخره‌ها و تماشای برخورد موج دریا به صخره، واقعا لذت بخش است. همچنین، اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنید، از بالا خرچنگ‌هایی را خواهید دید که در پایین صخره به این طرف و آن طرف می‌روند. بعلاوه از روی سکوی صخره‌ای جزایر ناز می‌توانید مناظر مختلف خلیج فارس، تنگه هرمز، جزیره لارک و ساحل قشم را تماشا کنید. البته برای این کار، باید به ساعات جزر و مد آب توجه کرد.

 

۸ سوغاتی خاص که در سفر به قشم می‌توانید خریداری کنید

جزیره هنگام در قشم

برخلاف جزایر ناز، برای بازدید از جزیره هنگام باید سوار قایق شوید که واقعا هم لذت بخش است. و در این حین، با دیدن گروهی از دلفین‌های پر جنب و جوش در مسیرتان هیجان زده خواهید شد. در واقع در خلیج فارس و بین قشم و جزیره هنگام، دلفین‌های زیادی زندگی می‌کنند. آنها موجوداتی باهوش، مهربان و بازیگوشند. مردم آنها را خیلی دوست دارند. به همین دلیل قایق سواری برای دیدن دلفین‌ها، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ها برای گردشگران تور قشم به شمار می‌آید.

گفتنی است جزیره هنگام، در دو کیلومتری ساحل جنوب شرقی قشم قرار دارد. هیچ ماشینی در این جزیره وجود ندارد. در عوض، زیبایی‌های منحصر به فرد بسیاری برای تجربه بهترین احساسات را خواهید یافت. ساحل نقره‌ای در قشم، حیات وحش، آب‌های درخشان، خاک سرخ و بازار محلی، از مهمترین جذابیت‌های این محدوده محسوب می‌شوند.

در مورد آب‌های این جزیره باید بگوییم که در برخی از شب‌ها، آب به رنگ آبی درخشانی در می‌آید. این پدیده، به خاطر وجود فیتوپلانکتون‌هایی است که در آب زندگی می‌کنند. در برخی شرایط خاص، متابولیسم آنها باعث چنین رخدادی می‌شود.

یکی دیگر از جذابیت‌های جزیره هنگام، بازار محلی است که زیباترین انواع صنایع دستی را ارائه می‌دهد. بهتر است صنایع دستی را از بومیان جزیره خریداری کنید. کالاهایی که هم سوغات اصیل سفر شما باشند و هم به شرایط اقتصادی مردم محلی کمک کنند.

 

کشف ماجراجویانه غارهای جزیره قشم

تنگه چاهکوه در قشم

در ضلع شرقی جزیره، جاذبه باشکوه قشم یعنی تنگه چاهکوه را خواهید یافت. این تنگه در عمق ۱۰۰ متری، با دیواره‌هایی پر از اشکال شگفت انگیز و بریدگی‌های جذاب خودنمایی می‌کند که در اثر فرسایش ایجاد شده‌اند. تنگه چاهکوه، حاصل میلیون‌ها سال فعالیت پدیده‌های و عوامل طبیعی است و وقتی به آن نگاه می‌کنید، به نظر می‌رسد به سیاره دیگری سفر کرده‌اید.

تصور کنید دست در دست عشق زندگی‌تان، در میان دو صخره مرتفع قدم می‌زنید و هر چه جلوتر می‌روید این فاصله باریک‌تر می‌شود. و وقتی به بالا نگاه می‌کنید، فقط قسمت کوچکی از آسمان را از شیار باریک بالای سرتان می‌بینید. در حین قدم زدن نیز صدف‌هایی را خواهید یافت و وجودشان گواه آن است که روزی این دره، جزئی از دریا بوده‌اند. چقدر رمانتیک و جذاب!

در واقع، هیچ کلمه‌ای نمی‌تواند زیبایی شگفت انگیز تنگه را توصیف کند. بعلاوه با کمپینگ شبانه در این محدوده، مجذوب تماشای هزاران ستاره درخشان خواهید شد. در گذشته اینجا را چاهکوه مقدس می‌نامیدند، زیرا آب انباری طبیعی بود و آب باران را برای نوشیدن ذخیره می‌کرد.

غار نمکی در قشم

غارهای نمکی در قشم، به طور طبیعی ساخته می‌شوند. غار نمکی قشم نیز از این قاعده مستنثی نیست. این غار با طول ۶۴۰۰ متر، طولانی‌ترین غار نمکی جهان به شمار می‌آید.

غار نمک جزیره قشم، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان هرمزگان و برترین جاذبه گردشگری جزیره قشم است که مجموعه‌ای از زیبایی‌های منحصر به فرد را در خود جای داده است. در پایین غار، نهرهای آب شور به چشم می‌خورند که منظره فوق العاده‌ای برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورند.

بر اساس مطالعات انجام شده بر روی ۶۰۰۰ متر از این غار، قدمت نمک‌ها به قبل از دوره کانبرا، یعنی تقریبا ۵۷۰ میلیون سال پیش باز می‌گردد. اما خود گنبدهای نمکی و ظهور آن‌ها در این منطقه، پدیده‌های جدید و جوان‌تری هستند، به طوری که قدمت برخی از این غارها حدود ۶۰۰۰ سال است.

لایه‌های رسوب نمک و مواد معدنی مختلف، منظره رنگارنگ جذاب و رویایی را در ورودی ایجاد کرده‌اند. هر لایه در مورد دوره‌های مختلف سیاره ما چیزهای زیادی برای گفتن دارد. کف غار نیز توسط نمک کریستالی و در میان استالاکتیت‌ها پوشانده شده است. جالب است بدانید نمک این غار، برای مقاصد درمانی مختلف نیز مورد توجه قرار گرفته است. بعنوان مثال، بودن در این فضا می‌تواند به بهبود بیماران تنفسی کمک کند.

 

محبوب‌ترین تفریحات قشم

امکانات خرید در قشم

سفر به جزیره شگفت انگیز قشم علاوه بر زیبایی‌های طبیعی بی نظیری که برخی از آنها را در هیچ کجای دنیا نمی‌یابید، آرامشی به مخاطبان هدیه می‌دهد که تا مدت‌ها همراهتان خواهد بود. اما علاوه بر همه اینها، جزیره قشم یک منطقه ایده آل برای خرید است.

قشم و درگهان، پر از بازارهای سنتی هستند. اما این روزها در گوشه و کنار جزیره، مراکز خرید شیک و مدرنی هم شکل گرفته‌اند و گفته می‌شود قیمت‌ها در مراکز خرید قشم، نسبت به بازارهای سنتی بالاتر هستند. اما در نهایت، گشت و گذار در هزارتوی بازارها و مراکز خرید و تماشای کالاهای برند و بومی زیبا در کنار عشق زندگی‌تان، می‌تواند به شدت به جذابیت ماه عسلتان بیفزاید. و اما برای آشنایی با  گزینه‌های خرید در قشم، بهتر است سری به مقاله بهترین بازارها و مراکز خرید قشم بزنید.

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

منبع ۵

۱۶ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران