راهنمای جامع سفر زمینی به قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
راهنمای جامع سفر زمینی به قشم

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره ایران، این روزها به یکی از توریستی‌ترین منطقه‌های کشور تبدیل شده است. علاوه بر وسعت بزرگ این جزیره جاذبه‌های گردشگری و دیدنی متنوع و زیادی وجود دارند که باعث شده تا تور قشم همیشه جز پرطرفدارترین تورها در بین مقاصد گردشگری باشد. امروزه آژانس‌های مسافرتی تور قشم را به دو حالت زمینی و هوایی به گردشگران عرضه می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا در مورد سفر زمینی به قشم صحبت کنیم. حال اگر تصمیم خود را برای سفر زمینی به قشم گرفته‌اید ولی در مورد آن مردد هستید در این مقاله ما را همراهی کنید.

سفرهای زمینی همیشه به دلیل ارزان بودن مورد توجه بسیاری از افراد و گردشگران بوده‌اند. در سفر به قشم نیز علاقه‌مندان به سفرهای زمینی می‌توانند به سه روش اتومبیل شخصی، قطار یا اتوبوس به این مقصد گردشگری خود دست یابند. در ادامه هر دو روش را به صورت کامل و با تمام جزئیات معرفی خواهیم کرد.

 

سفر زمینی به قشم با ماشین شخصی

سفر زمینی به قشم با ماشین شخصی لذت‌های بسیار زیادی دارد. چرا که مسافران می‌توانند با خیال راحت و با توجه به سلیقه خود به گردش بپردازند. علاوه بر آن این امکان فراهم خواهد بود تا بتوانید کل مسیر را از نزدیک دیده و از آن لذت ببرید. دو مسیر برای سفر زمینی تا قشم خواهید داشت. این دو مسیر به صورت زیر هستند:

 

۷ دلیل که شما را راهی سفر به قشم می‌کند

رد شدن از جاده یزد و سیرجان

انتخاب اکثر مسافران در سفر زمینی به قشم با ماشین شخصی عبور از جاده یزد و سیرجان است. مسافران با گذر از این دو منطقه به بندرعباس خواهند رسید. سپس در بندرعباس باید تصمیم بگیرید که قصد دارید اتومبیل خود را به جزیره ببرید یا نه؟ اگر پاسخ منفی بود بهترین کار پارک کردن اتومبیل در مکانی امن و رفتن به سمت  اسکله حقانی است. در این اسکله اتوبوس‌های دریایی وجود دارند که می‌توانید سوار بر آن‌ها شده و آخرین مسیر به سمت جزیره را طی کنید. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم مقاله سفر دریایی هیجان‌انگیز از بندرعباس به قشم را نیز مطالعه فرمایید.

اما اگر دوست داشتید تا اتومبیل خود را به قشم ببرید باید به سمت بندر پل حرکت کنید. این مکان در نزدیکی‌های بندر قرار گرفته و دارای لندینگ کرافت جهت حمل اتومبیل تا قشم است. البته ناگفته نماند که برای این کار باید هزینه از پیش تعیین شده‌ای را بپردازید.

 

رد شدن از جاده اصفهان، جهرم و لار

مسیر دومی که می‌توان به منظور داشتن سفر زمینی به قشم با اتومبیل شخصی داشت عبور از جاده اصفهان، جهرم و لار است. با عبور از این مسیر به بندرعباس خواهید رسید. سپس مثل مسیر قبلی دو راه پیش رو خواهید داشت. یا باید اتومبیل خود را در بندر رها کرده و به قشم بروید یا با استفاده از لندیگ کرافت آن را با خود به جزیره منتقل کنید.

 

شبگردی در سفر به جزیره قشم

سفر زمینی به قشم با قطار

از آنجایی که قشم مقصدی دور برای اکثر استان‌های ایران محسوب می‌شود، خیلی‌ها سفر با اتومبیل شخصی را ترجیح نمی‌دهند. اگر شما نیز جز دسته‌ای از افراد هستید که بر داشتن سفر زمینی به قشم اصرار دارید اما رانندگی کردن نیز برای شما بسیار خسته‌کننده است، قطار بهترین گزینه ممکن است. برای این منظور کافی است تا با آژانس مسافرتی تماس گرفته و یک تور زمینی به قشم با قطار را رزرو کنید. از مزیت‌های این روش آسان بودن و امنیت بالای آن در مقایسه با سفر با اتومبیل شخصی است.

اولین مقصد مسافران در سفر زمینی به قشم با قطار، بندر عباس است. سپس از آنجا باید به سمت اسکله حقانی رفته و سوار بر اتوبوس‌های دریایی شوید. این اتوبوس‌های دریایی شما را به سمت جزیره قشم خواهند برد. البته باید در نظر داشته باشید که در هوای طوفانی ایستگاه تعطیل بوده و امکان جابه‌جایی مسافر وجود نخواهد داشت. پس حتما قبل از برنامه‌ریزی وضعیت آب و هوا شناسی را کنترل کنید تا سفرتان با مشکل مواجه نشود.

 

در سفر به قشم چه لباسی بپوشیم؟

سفر زمینی به قشم با اتوبوس

آخرین گزینه برای داشتن یک سفر زمینی به قشم با اتوبوس است. به خصوص اگر به همراه جمعی از دوستان و یا آشنایان خود سفر خود را برنامه‌ریزی کرده‌ باشید می‌توانید خاطره‌ای به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. برخی از گردشگران تمایل دارند تا با استفاده از اتوبوس خود را به جزیره قشم برسانند. در سفر زمینی به قشم با اتوبوس نیز اولین مقصد شما بندرعباس خواهد بود. سپس باید مثل دو روش قبلی به اسکله شهید حقانی رفته و به وسیله اتوبوس‌های دریایی مسیر قشم را در پیش بگیرید. البته برخی اتوبوس‌ها به مقصد بوشهر یا فارس هستند که در این صورت باید در بندر پل پیاده شده و سپس توسط لندینگ کرافت‌ها به بندر لافت رفته و از آنجا مسیر قشم را در پیش بگیرید.

 

اطلاعاتی که بهتر است قبل از سفر به جزیره قشم بدانید

۱۱ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران