راهنمای اجاره ماشین در قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
راهنمای اجاره ماشین در قشم

ما همیشه در مقاله‌هایی که منتشر می‌کنیم از قشم، به عنوان یکی از بهترین نقاط ساحلی ایران یاد می‌کنیم که با توجه به زیبایی‌های طبیعی و تاریخی و موقعیت منحصر به فردش در خلیج فارس، نگاه‌ها را به سمت خود می‌کشاند. سفر با تور قشم عموما با هواپیما هدایت می‌شود مخصوصا این که قشم در یکی از جنوبی‌ترین نواحی ایران واقع شده و با سایر نقاط ایران فاصله زیادی دارد. گشت و گذار در قشم نیز ماجراجویانه و به شدت هیجان‌انگیز است اما یکی از مشکلاتی که اغلب مردم با آن روبرو می‌شوند نداشتن وسیله نقلیه در این جزیره است. شما می‌توانید به راحتی  با کرایه ماشین گردش‌تان را سازمان‌دهی کنید.

 

چرا باید ماشین اجاره کنیم؟

در تور قشم معمولا مسافران با وسیله‌هایی مثل هواپیما و کشتی به سفر می‌روند و حتی بسیاری از مردم به خاطر دوری راه ترجیح می‌دهند به جای سفر جاده‌ای از هواپیما استفاده کنند. جزیره قشم بزرگ و وسیع بوده و جاذبه‌های دیدنی آن هم واقعا یکی و دوتا نیست. مخصوصا این که آن‌ها در تمام جزیره پخش شده‌اند و حمل و نقل بین آن‌ها بخش مهمی از سفرتان را به خود اختصاص می‌دهند. البته که اجاره ماشین را برای مسافران مقرون به صرفه توصیه نمی‌کنیم اما باز هم شما باید هزینه زیادی بابت جا به جایی بین جاهای دیدنی جزیره بپردازید. اجاره ماشین شاید هزینه بردار باشد اما سطح کیفی سفرتان را به شدت بالا می‌برد. مخصوصا که در خیابان‌های قشم ماشین‌های وارداتی لوکس تردد می‌کنند و چشم‌ها را به سمت خود می‌کشانند. اما قبل از این‌ها باید با یکسری قوانین آشنا شوید.

 

۱۰ تفریح آبی هیجان انگیز در قشم

قوانین کرایه ماشین

از آنجایی که کرایه ماشین در قشم رایج و درآمدزاست دارای اتحادیه و سیستم نظارتی است. کرایه ماشین نیز با گرفتن تضمین مانند چک تضمینی و یا مبلغ ودیعه انجام می‌گیرد یعنی احتمالا آن‌ها چکی برابرا مبلغ ماشین از شما می‌گیرند. اما اگر با ضمانت چکی موافق نیستید و یا با دسته چک کار نمی‌کنید می‌توانید مبلغی به عنوان ودیعه بگذارید، آن‌ها معمولا تا بعد از یک ماه از پس دادن خودرو مبلغ ۱ میلیون تومان را پیش خودشان نگه می‌دارند تا مطمئن شوند جریمه و خلافی برای ماشین ثبت نشده باشد بعد از یک ماه پول را برمی‌گردانند. وقتی برای قرارداد اجاره ماشین مراجعه می‌کنید حتما تمامی مفاد قرارداد را بخوانید و بعد مدارک‌تان را ارائه دهید.

مدارک لازم برای اجاره ماشین

اما برای گرفتن ماشین شما باید چه مدارکی را ارائه دهید؟ در ابتدا مهم‌ترین مدارکی که باید همراه داشته باشید و ارائه دهید کپی گواهینامه و کارت ملی است. قشم منطقه آزاد تجاری است که در خیابان‌هایش ماشین‌های وارداتی تردد می‌کنند. ماشین‌های اجاره‌ای هم از بین همین ماشین‌ها تا گزینه‌های مقرون به صرفه‌تر هستند. به همین دلیل است که حین انعقاد قرارداد از مشتری‌ها ودیعه سنگین و یا چک تضمینی دریافت می‌کنند. شما می‌توانید چک خودتان و یا هر شخص دیگری را ارائه دهید اما در نظر بگیرید که اگر چک به هر کسی جز شما تعلق داشته باشد باید نفر سوم هم در جلسه حضور داشته باشد. توجه داشته باشید که اجاره ماشین به دلیل قیمت بالای ماشین‌ها قراردادی شفاف و مهم است و در صورت تخطی از موارد می‌تواند مسئولیت‌های حقوقی برای  شما در پی داشته باشد.

 

هتل‌های نزدیک به بازار درگهان قشم

مسئولیت در برابر ماشین

شما باید از ماشین مراقبت زیادی انجام دهید، مثلا بیش از حد مجاز نرانید زیرا در صورت هرگونه جریمه‌ای شما مسدول پرداخت‌ها هستید. در ماشین آشغال نریزید و از خوردن غذا به دلیل احتمال کثیف شدن صندلی‌ها پرهیز کنید. هر آسیب و خسارتی برای شما جبران نقدی در پی خواهد داشت.

کرایه ون

اگر در سفری خانوادگی هستید و می‌خواهید خوش بگذرانید و هر جایی خواستید به راحتی بروید، اما در عین حال دوست ندارید زیر بار تعهدات سنگین برای کرایه ماشین بروید یکی از بهترین کارهای ممکن کرایه با راننده است. با ون همه اعضا در یک ماشین جا می‌شوند و می‌توانید گردشی کاملا شاد و خانوادگی را تجربه کنید. هر جایی خواستید بی‌دردسر بروید و نگران مسائل حاشیه‌ای نباشید. البته اگر به سراغ ون‌های لوکس بروید قطعا باید هزینه گزافی بپردازید که صادقانه هر کسی از عهده آن برنمی‌آید. اما ون‌های مقرون به صرفه کولردار در قشم در دسترس هستند که تحمل روزهای گرم را راحت می‌کنند و گردش‌های جاده‌ای دلپذیری را به شما تقدیم می‌کنند.

با کرایه ماشین در قشم هم از پرداخت هزینه‌های فراوان حمل و نقل تاکسی خلاص می‌شوید و هم می‌توانید به راحتی برنامه گشت و گذارهایتان را بچینید.

 

فرهنگ و سنت مردمان قشم و هرمزگان

۰۸ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران