بهترین مراکز خرید دبی برای خرید سوغاتی

جاذبه‌های گردشگری دبی
بهترین مراکز خرید دبی برای خرید سوغاتی

یکی از دغدغه‌های اصلی گردشگران در سفر به کشورهای خارجی خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان خود است. چرا که از نظر آن‌ها سوغاتی‌ها می‌توانند گران باشند. اما اگر مکان مناسبی را برای این منظور در سفر خود پیدا کنید دیگر نیازی به نگرانی بابت این موضوع نخواهد بود. از آنجایی که تور دبی مقصد اصلی گردشگران ایرانی بوده و سوغاتی‌های متنوعی برای خرید دارد در این مقاله تصمیم داریم تا به معرفی بهترین مراکز خرید دبی برای خرید سوغاتی بپردازیم. با همراه شدن در این مقاله دیگر نیازی به گشت و گذار در سطح شهر و اتلاف وقت و هزینه بابت خرید سوغاتی نخواهد بود. 

 

بازار الکرامه (Al Karama Market)

بازار الکرامه در محله‌ای که اغلب ساکنان آن هندی هستند در قلب دبی قرار دارد. این بازار دوست داشتنی در فاصله تقریبی ۱۰ دقیقه با نهر دبی واقع شده و رانندگان تاکسی به خوبی با این مکان آشنا هستند. الکرامه از ظهر تا دیر وقت باز بوده و گردشگران می‌توانند تجربه خریدی بی‌نظیر را برای دوستان و آشننایان خود در این مکان داشته باشند. بازار الکرامه مکانی است که باید از تمامی مهارت‌های چانه زنی خود در حین خرید استفاده کنید. این بازار مکان مناسبی برای خرید انواع سوغاتی‌های شیک و دوست داشتنی دبی از قبیل مجسمه‌های مینیاتوری برج خلیفه و برج العرب، عروسک‌های روسی، کوسن‌های تزئینی و رومیزی و انواع لامپ‌های زینتی است. از دیگر سوغاتی‌هایی که در بازار الکرامه می‌توانید خریداری کنید می‌توان به پیپ قلیان مینیاتوری و سایز بزرگ و شال پشمینه اشاره کرد.

کاراما سنتر یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی ارزان در دبی است که بشقاب‌های تزئینی، مینیاتورها و هنرهای شنی را ارائه می‌دهد. پس اگر به دنبال سوغاتی‌های مقرون به صرفه در تور دبی هستید رفتن به کارما سنتر را فراموش نکنید. این مکان در دبی قدیمی واقع شده و شما می‌توانید بعد از خرید به کمی گشت و گذار در محوطه اطراف آن نیز بپردازید. بزرگترین مزیت خرید از کارما سنتر این است که قیمت‌ها در اینجا مناسب‌تر از مناطق توریستی‌ دیگر بوده و توریست‌ها امکان چانه‌زنی برای گرفتن تخفیف‌های بیشتر را خواهند داشت.

سوغاتی‌های سنتی‌تر نیز در این بازار یافت می‌شوند که چند نمونه از آن‌ها عبارتند از قهوه‌دان‌ها و فنجان‌های بلند عربی، چراغ‌ها و زیورآلات به سبک مراکشی برای خانه و تزئینات شتر که می‌توان به عنوان دکوری از آن‌ها استفاده کرد. نکته جالب اینجاست که بسیاری از این سوغاتی‌ها در امارات ساخته نمی‌شوند، اما به عنوان سوغاتی مخصوص دبی معروف هستند.

 

موزه عتیقه (The Antique Museum)

موزه عتیقه در القوز دبی قرار داشته و یکی دیگر از بهترین مکان‌ها برای تهیه سوغاتی‌ در این سفر است. با وارد شدن به این مکان شاهد قفسه‌های گوناگونی از سوغاتی‌هایی نظیر خنجرهایی با ظاهر عتیقه که به یمن تعلق دارند و لامپ‌های تزئینی باشکوه خواهید بود. همچنین در موزه عتیقه می‌توانید بیشتر از هر جای دیگر دبی انواع اقلام صنایع دستی را به عنوان یادگاری پیدا کنید. به طوری که گردشگران موزه عتیقه را با نام گنجینه‌ای از صنایع دستی سنتی می‌شناسند. می‌توان گفت که تقریبا هر سوغاتی را در اینجا اعم از بشقاب‌های تزئینی، مجسمه‌ها و مینیاتورها، صنایع دستی، سرامیک، آهن ربا، جاکلیدی و هنر شنی در دبی پیدا خواهید کرد. برای خرید در این مکان باید ساعات کاری بین ۹ صبح الی ۸:۳۰ شب را انتخاب کنید.

 

معرفی مرکز خرید Cityland دبی

 

سوق مدینه جمیرا (Souk Madinat Jumeirah)

سوق مدینه جمیرا یک بازار سنتی در دبی بوده و به همین دلیل برای خرید سوغاتی و یادگاری مورد پسند بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. این بازار که مملو از گردشگران، رستوران‌ها و مغازه‌ها است از یک بازار قدیمی عربی الگوبرداری شده و جلال و شکوه خاصی را دارا می‌باشد. توجه داشته باشید که سوغاتی‌ها در مدینه جمیرا در مقایسه با دیگر مکان‌ها کمی گران‌تر هستند. با این حال، به دلیل اینکه مغازه‌ها در یک مکان تفریحی واقع شده‌اند برای خرید گردشگران جذاب هستند. در مدینه جمیرا تعدادی رستوران و کلوب به چشم می‌خورند که علاقه‌مندان می‌توانند بخشی از روز خود را در یکی از آن‌ها برای خوردن غذا و کمی استراحت سپری کنند. محوطه بیرونی این بازار منظره بسیار زیبایی از برج العرب را به نمایش می‌گذارد.

 

دبی مال (The Dubai Mall)

یکی از اولین مکان‌هایی که برای خرید در تور دبی به ذهن‌ها می‌رسد، دبی مال است. فرقی نمی‌کند که قصد خرید سوغاتی برای دوستانتان را دارید یا می‌خواهید برای خود خرید کنید. چرا که دبی مال هر آنچه را که می‌خواهید را در اختیار شما قرار خواهد داد. به خصوص در طبقه همکف دبی مال، بازاری با فروشگاه‌های سوغاتی متنوع وجود دارد. از جمله کالاهایی که می‌توانید در دبی مال به عنوان سوغاتی خریداری کنید، عود عربی خوش عطر و محبوب در خلیج فارس است. خرید عود عربی می‌تواند برای ایرانیان جذابیت بالایی به عنوان سوغاتی داشته باشد. همچنین در طبقات دیگر دبی مال مغازه‌های متنوعی از لباس فروشی‌ها و دیگر لوازم که در هر مرکز خرید دیگری می‌توان پیدا کرد با قیمت مناسب دیده می‌شوند. 

 

آشنایی با مرکز خرید وافی دبی

 

سوق البهار (Souk al Bahar)

اگر از دبی مال خارج شوید و از پل روی دریاچه برج عبور کنید به سوق البهار خواهید رسید. سوق البهار یکی دیگر از بازارهای مدرن با الگوبرداری از معماری بازارهای قدیمی در دبی است. در این مکان علاوه بر مغازه‌های خرید سوغاتی رستوران‌های زیادی نیز وجود دارد. در مزایای غذا خوردن در این رستوران‌ها این است که علاوه بر غذاهای لذیذ امکان تماشای نمایش آبنما در مقابل برج خلیفه را نیز برای گردشگران فراهم می‌کند. گالری یک (Gallery One) در سوق البهار مکان خوبی برای خرید آثار هنری اماراتی جذاب به عنوان سوغاتی است. همچنین در آن نقوش هندسی، تصاویر زیبای امارات و خوشنویسی اسلامی نیز به چشم می‌خورند. قیمت‌ها در سوق البهار و گالری وان برای خرید سوغاتی از حدود ۱۰۰ درهم شروع می‌شوند و برای آثار هنری حرفه‌ای شاهد پرداخت هزینه‌ای در حدود ۵۰۰ درهم نیز خواهید بود.

 

گالری الجابر (Al Jaber Gallery)

گالری الجابر یک فروشگاه خرید سوغاتی دبی است که آن را تقریبا در اکثر مراکز خرید شهر پیدا خواهید کرد. گالری ال جابر از جمله فروشگاه‌های پر طرفدار در بین گردشگران برای خرید انواع سوغاتی‌های اماراتی می‌باشد. این فروشگاه زنجیره‌ای سوغاتی که تقریبا در تمام مراکز خرید اصلی دبی یافت می‌شود دغدغه توریست‌ها برای خرید سوغاتی را از بین برده و تنوع بالایی از محصولات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. انتخاب گسترده اقلام مضطرب خواهند شد. از پرطرفدارترین محصولات این فروشگاه می‌توان شترهای چرمی عروسکی و مجسمه‌های مینیاتوری برج العرب و برج خلیفه را نام برد. کسانی که به دنبال چیزهای سنتی‌تر هستند نیز می‌توانند به سراغ اقلامی مثل  صنایع دستی نفیس ساخته شده از فلز برنج، مس، چوب و غیره بروند. همچنین در گالری الجابر طیف وسیعی از عطرهای عربی، شال، روسری، کفتان و جلابیه سنتی نیز موجود است. اما آنچه این فروشگاه را خاص‌تر می‌کند امکان خرید سوغاتی‌های سفارشی است که طبیعتا از قیمت بالاتری برخوردار خواهند بود.

 

آی لاو دبی (I Love Dubai)

از دیگر فروشگاه‌های خرید سوغاتی در دبی آی لاو دبی نام دارد. این مجموعه از جمله زیر شاخه‌های گالری ال جابر بوده و توسط آن اداره می‌شود.I Love Dubai  مکان مناسبی برای به دست آوردن یادگاری‌های خاص و کمی عجیب و غریب از سفر خود به دبی است. از جمله سوغاتی‌های این فروشگاه می‌توان به آهنربا یخچال، انواع زیورآلات، لیوان و بطری‌های تزئینی و تی شرت‌های گوناگون اشاره کرد.

 

راهنمای خرید تجهیزات الکترونیک در دبی

 

کمپانی کمل (Camel Company)

کمپانی کمل یا به اصطلاح شرکت شتر یکی از فروشگاه‌های توریستی معروف در دبی است که اجناس سرگرم کننده و عجیب و غریبی را می فروشد که هدیه خوبی برای دوستان به عنوان سوغاتی از سفر دبی هستند. این فروشگاه‌ مجموعه‌ای از هدایای زیبا را ارائه می‌دهد که توسط هنرمندانی که الهام‌بخش آن‌ها جاذبه‌های گردشگری و هنرهای امارات است، طراحی و ساخته شده‌اند. در کمپانی کمل از جا مسواک گرفته تا لوازم التحریرهای خاص  وجود دارد. علاقه‌مندان می‌توانند این فروشگاه توریستی را برای خرید سوغاتی در مراکز خرید بزرگ و معروفی مثل سوق البهار و مدینه جمیرا پیدا کنند.

 

فروشگاه سوغات موزه دبی (Dubai Museum's souvenir store)

موزه دبی که بازدید از آن به تمام توریست‌ها توصیه می‌شود شما را حین خرید سوغاتی برای دوستان وارد سفری در زمان در تاریخ امارات خواهد کرد. از جمله کالاهایی که در این مکان می‌توانید پیدا کنید لامپ‌های عربی تزئین شده با جواهر، مجسمه‌های شتر، اسباب بازی‌های تزئینی، لوازم التحریر و دیگر یادگاری‌های مخصوص دبی است. خرید از فروشگاه سوغات موزه دبی بهانه‌ای عالی برای بازدید از موزه‌ای است که تاریخ و فرهنگ غنی امارات را در خود جای داده است. توجه داشته باشید که ساعات کاری این مجموعه در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ۸:۳۰ صبح تا ۸:۳۰ شب و در جمعه از ۲:۳۰ بعد از ظهر تا ۸:۳۰ شب است.

 

راهنمای مختصر برای خرید عطر عربی در دبی

 

ویترین خانه فرش در دبی (carpet house in Dubai)

هر چند ایده خرید فرش برای ایرانیان به عنوان سوغاتی از دبی چندان جالب نیست اما اروپایی‌هایی که به دنبال سوغاتی های ارزشمندی در تور دبی خود هستند به سراغ فرش‌های نفیس و دستباف در ویترین خانه فرش در دبی می‌روند. نکته جالب اینکه اغلب فرش‌هایی که در دبی به عنوان سوغاتی فروخته می‌شوند، فرش های ایرانی هستند. همان طور که گفته شد خرید فرش از دبی برای ایرانیان کمی خنده دار است. اما برای سرگرمی و تماشای فرش‌های خیره کننده تماشای فروشگاه‌های فروش فرش می‌تواند جذاب باشد.

۲۷ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران